![]() |
|
PERFORMANS HAKKINDA |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <1234> |
Yazar | ||
xdesign ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 17 Ocak 2011 Konum: Adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 336 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Koliva yok ben 5000'i 3000 göstermekten bahsetmiyorum. O kadar basit değil ya :) Tamam arkadaşlar dediğim gibi video ile desteklemek isterim bigün bunu.Orjinal dyno raporu printscreen ile sunucam sizlere. Teşekkür yine de. En kötü bilgi bile bihaber olmaktan iyidir :)
|
||
Dünyaya 206 defa da gelsem sadece sen!
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
helal olsun abıcım aynı seylerı anlatıp duruyoruz valla ne guzel :))
buyur abıcım sen devam et ben sustum artık yanı
![]() |
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Motorun donme sayisi bizi ilgilendirmezki. Isterse 20 bin devir yapiyor olsun. Sonucta biz iki motorun da 3000 devirkenki halinden bahsediyoruz. Yani iki motor da ne olursa olsun ayni sayida donmeye sebep olacak. Bu hususta hemfikir miyiz? Sizin dediginiz katakulli arac gercekte 5000 devirdeyken 3000 devirdeymis gibi gostermek mi acaba? Yani bariz hile yapmak gibi bisey mi? |
||
![]() |
||
tigerland ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2010 Konum: Tekirdağ/Çorlu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3440 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı tigerland
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
bende akşam bu konu üzerine denedim 110 felan gidiyo :D araç 2.0 150 hp az değilmi ya :)) |
||
![]() |
||
xdesign ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 17 Ocak 2011 Konum: Adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 336 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Peki milimi milimine mi aynı görüyorsunuz? Aynı iki araba arasında bile 2 3 5 10 20 km fark edebiliyor neden??? Çünkü motorun dönme sayısı ayrı sana yansıttığı (ibre ve tork impulsu) ayrı değerdedir? Giderken aaa benim arabam 4000 devirde demeye güvenmeyin o devir işlemi size ulaşana kadar biraz elektronik ve mekanik işlemlerden geçiyor. Ben de o işlemler sırasındaki katakulliden bahsediyorum. Ama klavye yolu ile bunu tam anlamıyla anlatmam mümkün değil. Ah biri de çıksa aaa ben ne kastetmek istediğini anladım dese derin bi nefes alıcam :)
|
||
Dünyaya 206 defa da gelsem sadece sen!
|
||
![]() |
||
axi206 ![]() 2. Vites ![]() ![]() 01 - Ocak - 1984 Kayıt Tarihi: 04 Mart 2011 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 172 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Gayet normal araciniz. Benim motorla ayni. Bende 3000 devirde 110 goruyorum. Arkadasimda gti var o da ayni goruyor
|
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Bence hos bir topik oldu. Herkesin ogrendigi kanisindayim. Simdi ben de benim dusundugumu soyleyeyim. Her turlu itiraza, konusmaya, ogrenmeye acigim
![]() Ekranda gordugumuz 3000 devir 5000 devir olan rakamin bilimsel birimi rpm'dir. RPM=REV=Rate of Revolution of a Motor= Motorun dakikadaki donme sayisi Yani bu deger motorun cikisinda elde edilen degerdir. Motor ne olursa olsun ne kadar kuvvetli olursa olsun bir devir bir devirdir. Bu bir devir daha sonra dislinin uzerindeki dis sayisina gore yani disli oranina gore carpilir. Yani bizim motordaki bir devir tekerlekte olur 2 devir 3 devir 5 devir vs. Bu durumda motordan gelen guc ne olursa olsun belirli deviri ureten butun araclar ayni sanzumana, disli oranlarina ve tekerleklere(dis hiz) bagli kalindigi muddetce ayni hizi yaparlar diyorum. |
||
![]() |
||
tigerland ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2010 Konum: Tekirdağ/Çorlu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3440 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı tigerland
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Niid for sipid andırgrand fayf puro sitrit :) Düzenleyen tigerland - 03 Mayıs 2011 Saat 10:01 |
||
![]() |
||
xdesign ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 17 Ocak 2011 Konum: Adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 336 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Bunun ispatını sizlere görsel yapmaktan büyük mutluluk duyucam arkadaşlar. Burdan yazmakla olacak şey değil. Cecoli bisiklet örneğinin temelde mantıklı ama belirli teknik donanım standartlarında yetersiz kalacağını biliyosundur. Ha bisiklet ha araba deme bence. Çünkü size bi önceki belirttiğim yazıda katakulli (bizim burda öyle derler =) ) olanaklarından bahsettim. Kısaca şunu söylemek istiyorum ki aynı model aynı stock yapıda (yakıtı cinsi ağırlığı lastiği vs. gramı gramına aynı da olsa) iki arabadan biri 3000rpm'de 105 vururken diğeri 108 ya da 100 vuruyor olabilir. Bunun nedeni olsa olsa sizinle her türlü iddaaya da girerim ki sibop ayarıdır ancak ve ancak. Ah kapakçı ferit ahhh kemiklerin sızlasın hemşerim :) Arkadaşlar gerçekten de konu patladı. İnşallah boş bi an yakalarım da video ile bunu dyno üzerinde ispatlarım size.
|
||
Dünyaya 206 defa da gelsem sadece sen!
|
||
![]() |
||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
patladı gitti |
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
hız nasıl elde edılır ben sıze onu acıklayayımda bılmeyenlerde ogrensınler... motor krank mılı sayesınde degısken bır donus uretır. rolantıden baslayıp redlıne a kadar olan bır bantta devır sayısı elde edılır. volant ıle motorun dısına cıkan bu devır sayısı vıtes kutusu ıcındekı farklı dıslı oranları ıle donus turları degıstırılerek tekerleklere aktarılır. tekerlegınde donus sayısıyla hız elde edılır.
1. vıtes dıslısı buyuktur. motor devrı azaltılarak tekerlege ıletıldıgınden arac az surat yapar.
5. vıtes dıslısı ıse en kucuktur. motor devrı artırılarak tekerlege ıletılırkı araz daha cok surat yapsın.
dıger vıteslerde anlayacagınız uzere aradakı oranları saglarlar...
tekrar tekrar soyluyorum. sabıt bır devır noktasında motor gucunun onemı yoktur...
mısal 1.4 206 nın 4. vıtes 2000 devırdekı suratı neyse sız ona 180bg rc motoruda koysanız yıne suratı aynı olur degısmezzzzzzzzzzz....
aradakı fark ne olur. motor kuvvetı arttıgından ıvmelenme artar...
cevıren neymıs??? motormus
cevrılen neymıs ??? dıslılermıs...
umarım yeterlıdırrr
cevap yazmayacagım dedım yıne yazdım yaa :)) Düzenleyen CeCoLi - 03 Mayıs 2011 Saat 01:37 |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
guzel abıcım bız sabıt bır devırden bahsedıyoruzzzz sen kalkmıs neler dıyorsun afedersın yanı :))))))
konuyu ıyı okudun mu? devırı artırırsan tabıkı aracın suratıde artar. mısal redlıne 6500 olan bır aracın redlıne ını 7500 e cekersen tabıkı suratıde artacak. motoru guclendırırsen tabıkı ust devırlerı daha rahat cevırırsın...
ama senın soyledıklerının bızım konumuzla alakası yok. dıslı oranları cevıren cevrılendır...
o kadar anlattık ama sen ıyı okumamıssın bence yanı :))
bısıklet ornegını verdık. ha bısıklet ha araba aynı sey :)))))))))) mantık aynıııı.
|
||
![]() |
||
Muhammet ÇAKIR ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 30 Eylül 2010 Konum: Kütahya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3134 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Muhammet ÇAKIR
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() ![]() ![]() Düzenleyen Muhammet ÇAKIR - 03 Mayıs 2011 Saat 01:08 |
||
1998 VW GOLF 1.6 105 hp
Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!! |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
muhammet bılıp bılmeden dalma olayın ortasına konun ta ortasına etme yanı :)) kardesım dızelın devırı neeeeeee benzınlının devırı neeeeeee :)) dusunsene yaa :))
bundan dolayı sanzuman oranları degısık... sana eksı atacagım bak. sozluden verecegım 25 ı goreceksın gununu ![]() Düzenleyen CeCoLi - 03 Mayıs 2011 Saat 01:05 |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
sabıt bır devırde elde edılen hız noktasında gucun etkısı sıfırdır... bunu nasıl anlayamıyorsun bılemıyorum yanı
![]() burada verdıgım bısıklet ornegınden gıdecek olursak "cevıren cevrılen" prensıbının sonucu "hızı" verır.
cevıren motordur cevrılen ıse dıslılerdır. tur sayısını yola aktaran ıse lastıktır. ama lastıgı sabıt oldugunu dusundugumuz ıcın ısın ıcıne katmıyoruz :))
bu noktadan yola cıkarsak sabıt bır devır cevıren motor varsa dıslı oranlarıyla oynamadan hızı artıramazsın............... sen pıstonu ıstedıgın kadar kuvvetle asagıya ıttır. onemlı olan krank mılının donus sayısıdır. cunku hızı yaratan krankın donus sayısı yanı "devir sayısı" dır
unutmakı mekanık bır bılımdır. burada matematık vardır. matematıktede kesınlık vardır. acabalara yer yoktur...
Düzenleyen CeCoLi - 03 Mayıs 2011 Saat 01:34 |
||
![]() |
||
Muhammet ÇAKIR ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 30 Eylül 2010 Konum: Kütahya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3134 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Muhammet ÇAKIR
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
||
1998 VW GOLF 1.6 105 hp
Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!! |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Yalnız dizelle benzinliyi karıştırmayalım. Dizellerde benzinliye göre her zaman düşük devirde yüksek hız yapar. Zaten ekonomik olmasının bir nedeni de bu.
|
||
![]() |
||
Muhammet ÇAKIR ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 30 Eylül 2010 Konum: Kütahya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3134 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Muhammet ÇAKIR
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
yaw mıllet ben bıraz once kuş almak ıcın bir yere gıtmem gerektı denedım :) 125 falan cıktı:D duz yol hatta yol bıraz bozukdu ama dumduzdu 110u 25000 devırde gordum sasırdım bı yanlıslıkmı var dedım kı aracım 1,4 HDİ 206 :) sanırım xdesing arkadasımız dogru soyluyor :D ıstersnz sızde deneyın
|
||
1998 VW GOLF 1.6 105 hp
Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!! |
||
![]() |
||
SAVAŞ ![]() 2. Vites ![]() ![]() 15 - Mart - 1980 Kayıt Tarihi: 06 Mart 2011 Konum: Üsküdar Durum: Aktif Değil Mesajlar: 106 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
aracın vites kutusuna dokunmadan üst kapak sibop vs düzenlemeleri yapıldığında 1-2-3-4 vitesin daha üst devirlere ve daha yüksek sürate çıkması daha rahat sağlanıyor. hal böyle olunca normal kullanımda, stok motorlarda 80-90 km ye gelince 5 nci vitese atarken, modifiyeli motorlarda ise rahatlıkla 120-130 km süratte 5 nci vitese atılabiliyor. araç bu ivmelenmeden sonra sizce hala 3000 devirde 105 km sürattemi gider yoksa daha yüksek sürattemi gider?? bunu bir arkadaşımın aracında gördüm. kendisi 3 ncü viteste 130 yapıyordu :) aracının şanzumanında en ufak bir değişikliğe gitmeden daha düşük devirlerde daha yüksek süratlere çıkabiliyor. çeviren çevrilen mantığı jeneratörlerde daha makuldür, çünkü vites yok. peki bir jeneratörün üst kapağı yeniden işleme konsa, sibop ayarları vs vs yapılsa, jeneratör aynı gücü yine aynı devirdemi üretirdi??
|
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Sahsen ben ogrenmek icin buradayim. Eger mantikli, bilimsel kanitlara dayandirarak ve guzel bir dille anlatirsaniz ben ikna edilmeye hazirim. Vaktiniz varsa ben sahsen bekliyorum. |
||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <1234> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |