PERFORMANS HAKKINDA
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=14533
Tarih: 19 Temmuz 2025 Saat 08:09 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: PERFORMANS HAKKINDA
Mesajı Yazan: gist
Konu: PERFORMANS HAKKINDA
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2011 Saat 13:35
Merhaba ,
2004 1.6 16 valf 60.bınde 206 quiksilver sahıbıyım.. aracı alalı yaklasık 2 ay oldu. arac 5 vites te 3 bın devırde 100 km hız yapıyor ..
sızce bu arac ıcın bu normal bır deger mı ??
performansının çok daha ıyı olması gerekmezmı ?
teşekkurler
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: göktuğ
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2011 Saat 15:04
dediğin gibi çok daha iyi olması lazım 4. viteste 110 yapar zaten o araba
------------- 2004 PEUGEOT 307 xr 1.4 hdı
|
Mesajı Yazan: xdesign
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2011 Saat 15:35
İyi bi kapakçı cici bi sibop ayarıyla 3bin'de 130'a oturtur onu (nokta)
------------- Dünyaya 206 defa da gelsem sadece sen!
|
Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2011 Saat 16:03
5 vites 3000 devirde 100 110 civarı normaldir
------------- 106->206->208->207->301->308->3008->C4X
Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr
|
Mesajı Yazan: tigerland
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2011 Saat 16:06
walla bende gti var 100-110 arası bence normal aracınız .
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2011 Saat 16:20
xdesign Yazdı:
İyi bi kapakçı cici bi sibop ayarıyla 3bin'de 130'a oturtur onu (nokta)
|
guzel kardesım hala ogrenemedın su ıslerı yaa :)) hem o kadar modıfıye ıle ugrasıyorsun.  gercekten kırıyorsun yanı benı 
motor gucuyle surat oranlarının bır alakası varmı sence? suratı motor gucumu yaptırır yoksa dıslıler mı?
soruyu soran arkadasıma cevaben = devır ve surat ılıskılerı vıtes kutusundakı dıslı oranlarıyla alakalıdır. 5. vıteste 3000 devırde dıger arkadaslarında soyledıgı gıbı 100-110 arası aracın ıcın normal.
benım 1.8 aracımda 5. vıtes 3000 devırle 107-108 gıbı gıdıyor.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2011 Saat 16:22
benim 307 3000 devir de düz yol 105 km/hız
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2011 Saat 16:32
ose307 Yazdı:
benim 307 3000 devir de düz yol 105 km/hız |
tamda dogrusu bu zaten kardesım :)) 206 2.0 gtı 138bg makıne bıle 3000 devırle 105 gıbı gıdıyor...
belkı 1.6 16v 110bg makıne ıle gtı ların sanzumanları aynı olabılır bılemıyorum.
fakat motor 500bg de olsa aynı sanzumanla 5. vıtes 3000 devırde yıne 105 yapar 
sonuc olarak sanzumandakı dıslı oranları degısmedıgı surece aracın vıtes suratlerı degısmez
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2011 Saat 16:39
CeCoLi Yazdı:
tamda dogrusu bu zaten kardesım :)) 206 2.0 gtı 138bg makıne bıle 3000 devırle 105 gıbı gıdıyor...
belkı 1.6 16v 110bg makıne ıle gtı ların sanzumanları aynı olabılır bılemıyorum.
fakat motor 500bg de olsa aynı sanzumanla 5. vıtes 3000 devırde yıne 105 yapar 
sonuc olarak sanzumandakı dıslı oranları degısmedıgı surece aracın vıtes suratlerı degısmez |
Bir ufak arti olarak son disli oranina ve lastik ebatina da baglidir. Yani temel olarak 3 sey:
1. Lastik ebati 2. Sanzuman disli oranlari 3. Son disli orani
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2011 Saat 16:42
koliva Yazdı:
CeCoLi Yazdı:
tamda dogrusu bu zaten kardesım :)) 206 2.0 gtı 138bg makıne bıle 3000 devırle 105 gıbı gıdıyor...
belkı 1.6 16v 110bg makıne ıle gtı ların sanzumanları aynı olabılır bılemıyorum.
fakat motor 500bg de olsa aynı sanzumanla 5. vıtes 3000 devırde yıne 105 yapar 
sonuc olarak sanzumandakı dıslı oranları degısmedıgı surece aracın vıtes suratlerı degısmez |
Bir ufak arti olarak son disli oranina ve lastik ebatina da baglidir. Yani temel olarak 3 sey:
1. Lastik ebati 2. Sanzuman disli oranlari 3. Son disli orani
|
bır dakıka abıcım sen ıstersen 2 kat buyuk lastık tak aracın surat gostergesı yıne aynı gosterır.
km sensoru nerede duruyor??? sanzuman ustunde... o acıdan tekerlek capını degıstırsende gosterge degısmez. ama gercek suratın degısır.
bende dıslı oranları yazmıstım zaten abıcım gormuyormusun yaa  son dıslısı ve vıtes dıslısı vs ben genel olarak dıslı oranları dedım ıste yaaa :))
|
Mesajı Yazan: xdesign
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2011 Saat 16:56
Cecoli seni gerçekten seviyorum ama sen araba'dan anlıyorsun ben onun dünyasından. Hayatında kaç kere sibop ayarı yaptırdın soruyorum sana. Adamın arabası 5'te 3000rpm'de 100 görüyor zaten stocku için normal. ben aynı şanzuman ile 3000'de onu 130 yaptırırsam halen de öğrenemedin diyebilecek misin çok merak ediyorum :) Yapma kardeşimsin. Bişey bilmediğime emin olduğum an özür mektubumu admin aracılığıyla iletirim size :)
Başlığı açan arkadaşım herhangi bi sorunun yok normaldir o.
------------- Dünyaya 206 defa da gelsem sadece sen!
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2011 Saat 16:57
ose307 Yazdı:
benim 307 3000 devir de düz yol 105 km/hız |
senin şanzıman ozaman ufak ufak kaçırmaya başlamış.
benim de otomatik 4 vites. düz yolda 4. vites 2500 devirde 90 km/h, 3000 devirde 110 km/h standart.
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2011 Saat 17:19
CeCoLi Yazdı:
bır dakıka abıcım sen ıstersen 2 kat buyuk lastık tak aracın surat gostergesı yıne aynı gosterır.
km sensoru nerede duruyor??? sanzuman ustunde... o acıdan tekerlek capını degıstırsende gosterge degısmez. ama gercek suratın degısır.
bende dıslı oranları yazmıstım zaten abıcım gormuyormusun yaa  son dıslısı ve vıtes dıslısı vs ben genel olarak dıslı oranları dedım ıste yaaa :)) |
Ilk mesaji yazan 100 km hiz yapiyor dedigi icin ben de sanki arac o hizla gidiyor diye algiladim. Dolayisiyla tekerlegin olculerine de baglidir dedim. Ekranda okudugu deger anlaminda diyorsa ki sanki oyle, o zaman tabiki tekerleklerin olculerinden bagimsiz oluyor. Ikincisi icin resmen kelime oyunu olmus. Sanzuman disli orani dediginde son disli oranini kapsamaz. Ikisi farkli seyler ama sen sanzumandaki disli oranlari demissin ki olay biraz daha degisiyor 
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2011 Saat 17:41
metin Yazdı:
ose307 Yazdı:
benim 307 3000 devir de düz yol 105 km/hız |
senin şanzıman ozaman ufak ufak kaçırmaya başlamış.
benim de otomatik 4 vites. düz yolda 4. vites 2500 devirde 90 km/h, 3000 devirde 110 km/h standart. |
metin kardeş 3000 devirde 100 ile 110 arası zaten normaldir gittiğin yola görede değişir
|
Mesajı Yazan: Muhammet ÇAKIR
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2011 Saat 17:51
normal hız bence cunku aracların vites aralıkları hesaplanırken 3000 devır baz alınır cok azda olsa oynama oluyor tabıkı bu motor gucune gore bazen cok fazla fark olabılıyor ama 1,6 aracların tumu dıyebılırım 5.vitesde 3000 devirde 110 dur normal düz yolda
------------- 1998 VW GOLF 1.6 105 hp Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!!
|
Mesajı Yazan: 106_arts
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2011 Saat 19:55
bendede aynı araç var 1.6 16v 5. vites 3bin devirde tam 116 km hızla gidiyor araç.
yanlız bu aracın hızlı yada yavaş oldugunu belli etmez
|
Mesajı Yazan: 106_arts
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2011 Saat 19:57
xdesign Yazdı:
İyi bi kapakçı cici bi sibop ayarıyla 3bin'de 130'a oturtur onu (nokta)
|
böyle bişeyin ne bu dünyada imkanı var nede başka bi yerde cok alakasız olmuş.
bu şanzuman vites oranyla alakalı bişeydir kapakçı falan bi şey yapamaz
ayrıca bu 206da sibob ayarı diye bişey yapılmaz araç kendi yapar;)
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2011 Saat 20:02
106_arts Yazdı:
xdesign Yazdı:
İyi bi kapakçı cici bi sibop ayarıyla 3bin'de 130'a oturtur onu (nokta)
|
böyle bişeyin ne bu dünyada imkanı var nede başka bi yerde cok alakasız olmuş.
bu şanzuman vites oranyla alakalı bişeydir kapakçı falan bi şey yapamaz
ayrıca bu 206da sibob ayarı diye bişey yapılmaz araç kendi yapar;) |
abıcım bende senın gıbı soyledım ama arkadas ıddıa edıyor ıste ben ne dıyeyım.
surat denılen sey cevıren cevrılen prensıbıdır. gucle alakası yoktur.
neyse anlayan anlıyor ben daha ıddıa edemem kımseylee... hepınıze saygılar. 
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2011 Saat 20:04
koliva Yazdı:
CeCoLi Yazdı:
bır dakıka abıcım sen ıstersen 2 kat buyuk lastık tak aracın surat gostergesı yıne aynı gosterır.
km sensoru nerede duruyor??? sanzuman ustunde... o acıdan tekerlek capını degıstırsende gosterge degısmez. ama gercek suratın degısır.
bende dıslı oranları yazmıstım zaten abıcım gormuyormusun yaa  son dıslısı ve vıtes dıslısı vs ben genel olarak dıslı oranları dedım ıste yaaa :)) |
Ilk mesaji yazan 100 km hiz yapiyor dedigi icin ben de sanki arac o hizla gidiyor diye algiladim. Dolayisiyla tekerlegin olculerine de baglidir dedim. Ekranda okudugu deger anlaminda diyorsa ki sanki oyle, o zaman tabiki tekerleklerin olculerinden bagimsiz oluyor. Ikincisi icin resmen kelime oyunu olmus. Sanzuman disli orani dediginde son disli oranini kapsamaz. Ikisi farkli seyler ama sen sanzumandaki disli oranlari demissin ki olay biraz daha degisiyor 
|
bız senle gayet net anlasıyoruz zaten abı. sorun yok :)) dıslı oranları dıyerek hepsını genel olarak kastettım yanı :))
|
Mesajı Yazan: azdek
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2011 Saat 20:08
BAna da normal gibi gelmedi ama kullanıcıları daha iyi bilir tabi
------------- Soner Hoca
2005 307 1.4 Benzin 16V 5K,
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2011 Saat 20:14
xdesign Yazdı:
Cecoli seni gerçekten seviyorum ama sen araba'dan anlıyorsun ben onun dünyasından. Hayatında kaç kere sibop ayarı yaptırdın soruyorum sana. Adamın arabası 5'te 3000rpm'de 100 görüyor zaten stocku için normal. ben aynı şanzuman ile 3000'de onu 130 yaptırırsam halen de öğrenemedin diyebilecek misin çok merak ediyorum :) Yapma kardeşimsin. Bişey bilmediğime emin olduğum an özür mektubumu admin aracılığıyla iletirim size :)
Başlığı açan arkadaşım herhangi bi sorunun yok normaldir o.
|
neyse benım sana saygım sonsuzz :) sen haklısın...
yalnız bırseyı acıklamanı ısteyecegım. otomobılın guc uretım ve aktarım sıstemlerıyle denk prensıpte calısan vıteslı bır bısıkletten soru soracagım :))
18 vıteslı bır bısıklet dusun.
once sıradan bır cocugu bındır.
18. vıtese alsın ve dakıkada 30 pedal cevırsınkı motorun 3000 devırınden oranlı olsun :)
cocuk bu durumda belırlı bır surate ulasacak. mısal 20km hız yapsın .
sonra aynı bısıklete profesyonel bır yarışçı bınsın. aynı yolda yıne 18. vıtes ıle yıne aynı sekılde dakıkada 30 pedal cevırsın.
bu durumda yarıscı cok daha guclu zaten.
cocuk 20km hız yaparken yarıscının suratı ne olacak??????????
|
Mesajı Yazan: tigerland
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2011 Saat 20:17
alırım anahtarlarınızı :D
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2011 Saat 20:25
tigerland Yazdı:
alırım anahtarlarınızı :D |
dur abı acele etme once soruyu cozelım sonra alırsın anahtarlarımızı :))
|
Mesajı Yazan: 106_arts
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2011 Saat 20:46
CeCoLi Yazdı:
xdesign Yazdı:
Cecoli seni gerçekten seviyorum ama sen araba'dan anlıyorsun ben onun dünyasından. Hayatında kaç kere sibop ayarı yaptırdın soruyorum sana. Adamın arabası 5'te 3000rpm'de 100 görüyor zaten stocku için normal. ben aynı şanzuman ile 3000'de onu 130 yaptırırsam halen de öğrenemedin diyebilecek misin çok merak ediyorum :) Yapma kardeşimsin. Bişey bilmediğime emin olduğum an özür mektubumu admin aracılığıyla iletirim size :)
Başlığı açan arkadaşım herhangi bi sorunun yok normaldir o.
|
neyse benım sana saygım sonsuzz :) sen haklısın...
yalnız bırseyı acıklamanı ısteyecegım. otomobılın guc uretım ve aktarım sıstemlerıyle denk prensıpte calısan vıteslı bır bısıkletten soru soracagım :))
18 vıteslı bır bısıklet dusun.
once sıradan bır cocugu bındır.
18. vıtese alsın ve dakıkada 30 pedal cevırsınkı motorun 3000 devırınden oranlı olsun :)
cocuk bu durumda belırlı bır surate ulasacak. mısal 20km hız yapsın .
sonra aynı bısıklete profesyonel bır yarışçı bınsın. aynı yolda yıne 18. vıtes ıle yıne aynı sekılde dakıkada 30 pedal cevırsın.
bu durumda yarıscı cok daha guclu zaten.
cocuk 20km hız yaparken yarıscının suratı ne olacak??????????
|
cevap veriyorum A şıkkı 20 km hızla gider hız değişmez :)
|
Mesajı Yazan: tigerland
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2011 Saat 20:48
bu soru üniversite sınavlarında var mı :)
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2011 Saat 20:57
@106_arts = tamam oturabılırsın sana sozluden 100 verıyorum :DDDDDDDDDD
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2011 Saat 20:59
tigerland Yazdı:
bu soru üniversite sınavlarında var mı :) |
yok canım daha neler :)) bu soruyu ben turettım  bunun gıbı soruları ogrencılerıme soruyorum
|
Mesajı Yazan: 106_arts
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2011 Saat 20:59
CeCoLi Yazdı:
@106_arts = tamam oturabılırsın sana sozluden 100 verıyorum :DDDDDDDDDD
|
hehuehe saolun hocam
|
Mesajı Yazan: tigerland
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2011 Saat 21:04
ohhoo hemen böle 100 alamıyoduk biz sen hemen yüz veriyon :)
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2011 Saat 21:13
ama bu 100 puanlık soruydu :)))))))))))
|
Mesajı Yazan: 106_arts
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2011 Saat 21:22
bu arkadasn aynı durumu benım başıma gelmstı bi ara bende bi sanayide birine sordum oda böyle demıstı sen bana ver arabayı ben 3bin devirde 180 yaptırırım demişti cok gulmstm
|
Mesajı Yazan: gist
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2011 Saat 21:23
herkese tesekkur ederım.. ıyı bır usta bılen varmı beylıkduzu tarafında oturuyorum arkadaslar
|
Mesajı Yazan: onur1980
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2011 Saat 22:58
hiç bir problem yok benimkide yaklasık 105 civarında.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2011 Saat 23:30
onur1980 Yazdı:
hiç bir problem yok benimkide yaklasık 105 civarında. |
evet olması gerekende tam 105 gıbı zaten :)) masallah dıyelımde nazar degmesın
|
Mesajı Yazan: xdesign
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 00:03
Arkadaşlar hepiniz ustasınız maşallah. Hepiniz kardeşimsiniz tartışma yaratmak gibi kesinlikle bi niyetimiz yoktur. Gecikmeli cevap veriyorum malesef işlerden dolayı. Arkadaşlar ince teferruat gerektiren bir olay bu. Cecoli verdiğin bisiklet örneği "normal" statüde kesinlikle mantıklı. Ancak ekstra yakıt tüketimiyle aynı devir modülünü şanzumana en ufak dişli vs. ayar yapmadan da hızı artırmak mümkün. Dereceli egzantirikten tutun da sibop ayarından tutun da birçok katakulli aynı devirde daha hızlı gitme olanağı sağlayabilmektedir. Bakın cümleyi direk onu yapıyormuş gibi algılamayın. 3500 devirin kranka iletim gücünü şanzumanla oynaşmadan 3000 devirle yapma olanağı var. Aslında bunları sizlerle konuşuyor olmam bile ironik. Siz kesin konuşuyorsunuz ben kesin konuşuyorum. Bence konuyu kapatalım burda. Allah nasip eder de birgün görüşme imkanımız olursa bunu size görsel olarak anlatma imkanım olur. Saygılar kardeşlerim...
------------- Dünyaya 206 defa da gelsem sadece sen!
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 00:37
xdesign Yazdı:
Arkadaşlar hepiniz ustasınız maşallah. Hepiniz kardeşimsiniz tartışma yaratmak gibi kesinlikle bi niyetimiz yoktur. Gecikmeli cevap veriyorum malesef işlerden dolayı. Arkadaşlar ince teferruat gerektiren bir olay bu. Cecoli verdiğin bisiklet örneği "normal" statüde kesinlikle mantıklı. Ancak ekstra yakıt tüketimiyle aynı devir modülünü şanzumana en ufak dişli vs. ayar yapmadan da hızı artırmak mümkün. Dereceli egzantirikten tutun da sibop ayarından tutun da birçok katakulli aynı devirde daha hızlı gitme olanağı sağlayabilmektedir. Bakın cümleyi direk onu yapıyormuş gibi algılamayın. 3500 devirin kranka iletim gücünü şanzumanla oynaşmadan 3000 devirle yapma olanağı var. Aslında bunları sizlerle konuşuyor olmam bile ironik. Siz kesin konuşuyorsunuz ben kesin konuşuyorum. Bence konuyu kapatalım burda. Allah nasip eder de birgün görüşme imkanımız olursa bunu size görsel olarak anlatma imkanım olur. Saygılar kardeşlerim...
|
Sahsen ben ogrenmek icin buradayim. Eger mantikli, bilimsel kanitlara dayandirarak ve guzel bir dille anlatirsaniz ben ikna edilmeye hazirim. Vaktiniz varsa ben sahsen bekliyorum.
|
Mesajı Yazan: SAVAŞ
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 00:51
aracın vites kutusuna dokunmadan üst kapak sibop vs düzenlemeleri yapıldığında 1-2-3-4 vitesin daha üst devirlere ve daha yüksek sürate çıkması daha rahat sağlanıyor. hal böyle olunca normal kullanımda, stok motorlarda 80-90 km ye gelince 5 nci vitese atarken, modifiyeli motorlarda ise rahatlıkla 120-130 km süratte 5 nci vitese atılabiliyor. araç bu ivmelenmeden sonra sizce hala 3000 devirde 105 km sürattemi gider yoksa daha yüksek sürattemi gider?? bunu bir arkadaşımın aracında gördüm. kendisi 3 ncü viteste 130 yapıyordu :) aracının şanzumanında en ufak bir değişikliğe gitmeden daha düşük devirlerde daha yüksek süratlere çıkabiliyor. çeviren çevrilen mantığı jeneratörlerde daha makuldür, çünkü vites yok. peki bir jeneratörün üst kapağı yeniden işleme konsa, sibop ayarları vs vs yapılsa, jeneratör aynı gücü yine aynı devirdemi üretirdi??
------------- Peugeot 206 Look 1.4 HDI Chiptuning ile 90 BG
|
Mesajı Yazan: Muhammet ÇAKIR
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 00:52
yaw mıllet ben bıraz once kuş almak ıcın bir yere gıtmem gerektı denedım :) 125 falan cıktı:D duz yol hatta yol bıraz bozukdu ama dumduzdu 110u 25000 devırde gordum sasırdım bı yanlıslıkmı var dedım kı aracım 1,4 HDİ 206 :) sanırım xdesing arkadasımız dogru soyluyor :D ıstersnz sızde deneyın
------------- 1998 VW GOLF 1.6 105 hp Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!!
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 00:56
Muhammet ÇAKIR Yazdı:
yaw mıllet ben bıraz once kuş almak ıcın bir yere gıtmem gerektı denedım :) 125 falan cıktı:D duz yol hatta yol bıraz bozukdu ama dumduzdu 110u 25000 devırde gordum sasırdım bı yanlıslıkmı var dedım kı aracım 1,4 HDİ 206 :) sanırım xdesing arkadasımız dogru soyluyor :D ıstersnz sızde deneyın |
Yalnız dizelle benzinliyi karıştırmayalım. Dizellerde benzinliye göre her zaman düşük devirde yüksek hız yapar. Zaten ekonomik olmasının bir nedeni de bu.
|
Mesajı Yazan: Muhammet ÇAKIR
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 01:00
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 01:01
sabıt bır devırde elde edılen hız noktasında gucun etkısı sıfırdır... bunu nasıl anlayamıyorsun bılemıyorum yanı bısıklet olayını anladıgına gore motor olayınıda anlaman gerek.
burada verdıgım bısıklet ornegınden gıdecek olursak "cevıren cevrılen" prensıbının sonucu "hızı" verır.
cevıren motordur cevrılen ıse dıslılerdır. tur sayısını yola aktaran ıse lastıktır. ama lastıgı sabıt oldugunu dusundugumuz ıcın ısın ıcıne katmıyoruz :))
bu noktadan yola cıkarsak sabıt bır devır cevıren motor varsa dıslı oranlarıyla oynamadan hızı artıramazsın............... sen pıstonu ıstedıgın kadar kuvvetle asagıya ıttır. onemlı olan krank mılının donus sayısıdır. cunku hızı yaratan krankın donus sayısı yanı "devir sayısı" dır
unutmakı mekanık bır bılımdır. burada matematık vardır. matematıktede kesınlık vardır. acabalara yer yoktur...
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 01:04
Muhammet ÇAKIR Yazdı:
yaw mıllet ben bıraz once kuş almak ıcın bir yere gıtmem gerektı denedım :) 125 falan cıktı:D duz yol hatta yol bıraz bozukdu ama dumduzdu 110u 25000 devırde gordum sasırdım bı yanlıslıkmı var dedım kı aracım 1,4 HDİ 206 :) sanırım xdesing arkadasımız dogru soyluyor :D ıstersnz sızde deneyın |
muhammet bılıp bılmeden dalma olayın ortasına konun ta ortasına etme yanı :)) kardesım dızelın devırı neeeeeee benzınlının devırı neeeeeee :)) dusunsene yaa :))
bundan dolayı sanzuman oranları degısık... sana eksı atacagım bak. sozluden verecegım 25 ı goreceksın gununu 
|
Mesajı Yazan: Muhammet ÇAKIR
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 01:08
CeCoLi Yazdı:
Muhammet ÇAKIR Yazdı:
yaw mıllet ben bıraz once kuş almak ıcın bir yere gıtmem gerektı denedım :) 125 falan cıktı:D duz yol hatta yol bıraz bozukdu ama dumduzdu 110u 25000 devırde gordum sasırdım bı yanlıslıkmı var dedım kı aracım 1,4 HDİ 206 :) sanırım xdesing arkadasımız dogru soyluyor :D ıstersnz sızde deneyın |
muhammet bılıp bılmeden dalma olayın ortasına konun ta ortasına etme yanı :)) kardesım dızelın devırı neeeeeee benzınlının devırı neeeeeee :)) dusunsene yaa :))
bundan dolayı sanzuman oranları degısık... sana eksı atacagım bak. sozluden verecegım 25 ı goreceksın gununu  | abı bı kezde yuksek not vermıyon kı ne bılım ben baktım kac bastıgını yazdım ogrenmıs olduk dizelin kac bastıgını soran olursa soylersın ıste
------------- 1998 VW GOLF 1.6 105 hp Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!!
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 01:09
SAVAŞ Yazdı:
aracın vites kutusuna dokunmadan üst kapak sibop vs düzenlemeleri yapıldığında 1-2-3-4 vitesin daha üst devirlere ve daha yüksek sürate çıkması daha rahat sağlanıyor. hal böyle olunca normal kullanımda, stok motorlarda 80-90 km ye gelince 5 nci vitese atarken, modifiyeli motorlarda ise rahatlıkla 120-130 km süratte 5 nci vitese atılabiliyor. araç bu ivmelenmeden sonra sizce hala 3000 devirde 105 km sürattemi gider yoksa daha yüksek sürattemi gider?? bunu bir arkadaşımın aracında gördüm. kendisi 3 ncü viteste 130 yapıyordu :) aracının şanzumanında en ufak bir değişikliğe gitmeden daha düşük devirlerde daha yüksek süratlere çıkabiliyor. çeviren çevrilen mantığı jeneratörlerde daha makuldür, çünkü vites yok. peki bir jeneratörün üst kapağı yeniden işleme konsa, sibop ayarları vs vs yapılsa, jeneratör aynı gücü yine aynı devirdemi üretirdi?? |
guzel abıcım bız sabıt bır devırden bahsedıyoruzzzz sen kalkmıs neler dıyorsun afedersın yanı :))))))
konuyu ıyı okudun mu? devırı artırırsan tabıkı aracın suratıde artar. mısal redlıne 6500 olan bır aracın redlıne ını 7500 e cekersen tabıkı suratıde artacak. motoru guclendırırsen tabıkı ust devırlerı daha rahat cevırırsın...
ama senın soyledıklerının bızım konumuzla alakası yok. dıslı oranları cevıren cevrılendır...
o kadar anlattık ama sen ıyı okumamıssın bence yanı :))
bısıklet ornegını verdık. ha bısıklet ha araba aynı sey :)))))))))) mantık aynıııı.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 01:20
hız nasıl elde edılır ben sıze onu acıklayayımda bılmeyenlerde ogrensınler...
motor krank mılı sayesınde degısken bır donus uretır. rolantıden baslayıp redlıne a kadar olan bır bantta devır sayısı elde edılır. volant ıle motorun dısına cıkan bu devır sayısı vıtes kutusu ıcındekı farklı dıslı oranları ıle donus turları degıstırılerek tekerleklere aktarılır. tekerlegınde donus sayısıyla hız elde edılır.
1. vıtes dıslısı buyuktur. motor devrı azaltılarak tekerlege ıletıldıgınden arac az surat yapar.
5. vıtes dıslısı ıse en kucuktur. motor devrı artırılarak tekerlege ıletılırkı araz daha cok surat yapsın.
dıger vıteslerde anlayacagınız uzere aradakı oranları saglarlar...
tekrar tekrar soyluyorum. sabıt bır devır noktasında motor gucunun onemı yoktur...
mısal 1.4 206 nın 4. vıtes 2000 devırdekı suratı neyse sız ona 180bg rc motoruda koysanız yıne suratı aynı olur degısmezzzzzzzzzzz....
aradakı fark ne olur. motor kuvvetı arttıgından ıvmelenme artar...
cevıren neymıs??? motormus
cevrılen neymıs ??? dıslılermıs...
umarım yeterlıdırrr
cevap yazmayacagım dedım yıne yazdım yaa :))
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 08:48
patladı gitti 
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: xdesign
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 09:40
Bunun ispatını sizlere görsel yapmaktan büyük mutluluk duyucam arkadaşlar. Burdan yazmakla olacak şey değil. Cecoli bisiklet örneğinin temelde mantıklı ama belirli teknik donanım standartlarında yetersiz kalacağını biliyosundur. Ha bisiklet ha araba deme bence. Çünkü size bi önceki belirttiğim yazıda katakulli (bizim burda öyle derler =) ) olanaklarından bahsettim. Kısaca şunu söylemek istiyorum ki aynı model aynı stock yapıda (yakıtı cinsi ağırlığı lastiği vs. gramı gramına aynı da olsa) iki arabadan biri 3000rpm'de 105 vururken diğeri 108 ya da 100 vuruyor olabilir. Bunun nedeni olsa olsa sizinle her türlü iddaaya da girerim ki sibop ayarıdır ancak ve ancak. Ah kapakçı ferit ahhh kemiklerin sızlasın hemşerim :) Arkadaşlar gerçekten de konu patladı. İnşallah boş bi an yakalarım da video ile bunu dyno üzerinde ispatlarım size.
------------- Dünyaya 206 defa da gelsem sadece sen!
|
Mesajı Yazan: tigerland
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 10:01
Niid for sipid andırgrand fayf puro sitrit :)
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 10:22
Bence hos bir topik oldu. Herkesin ogrendigi kanisindayim. Simdi ben de benim dusundugumu soyleyeyim. Her turlu itiraza, konusmaya, ogrenmeye acigim 
Ekranda gordugumuz 3000 devir 5000 devir olan rakamin bilimsel birimi rpm'dir. RPM=REV=Rate of Revolution of a Motor= Motorun dakikadaki donme sayisi
Yani bu deger motorun cikisinda elde edilen degerdir.
Motor ne olursa olsun ne kadar kuvvetli olursa olsun bir devir bir devirdir. Bu bir devir daha sonra dislinin uzerindeki dis sayisina gore yani disli oranina gore carpilir. Yani bizim motordaki bir devir tekerlekte olur 2 devir 3 devir 5 devir vs. Bu durumda motordan gelen guc ne olursa olsun belirli deviri ureten butun araclar ayni sanzumana, disli oranlarina ve tekerleklere(dis hiz) bagli kalindigi muddetce ayni hizi yaparlar diyorum.
|
Mesajı Yazan: axi206
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 10:28
Gayet normal araciniz. Benim motorla ayni. Bende 3000 devirde 110 goruyorum. Arkadasimda gti var o da ayni goruyor
|
Mesajı Yazan: xdesign
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 11:02
Peki milimi milimine mi aynı görüyorsunuz? Aynı iki araba arasında bile 2 3 5 10 20 km fark edebiliyor neden??? Çünkü motorun dönme sayısı ayrı sana yansıttığı (ibre ve tork impulsu) ayrı değerdedir? Giderken aaa benim arabam 4000 devirde demeye güvenmeyin o devir işlemi size ulaşana kadar biraz elektronik ve mekanik işlemlerden geçiyor. Ben de o işlemler sırasındaki katakulliden bahsediyorum. Ama klavye yolu ile bunu tam anlamıyla anlatmam mümkün değil. Ah biri de çıksa aaa ben ne kastetmek istediğini anladım dese derin bi nefes alıcam :)
------------- Dünyaya 206 defa da gelsem sadece sen!
|
Mesajı Yazan: tigerland
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 11:19
bende akşam bu konu üzerine denedim 110 felan gidiyo :D araç 2.0 150 hp az değilmi ya :))
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 11:22
xdesign Yazdı:
Peki milimi milimine mi aynı görüyorsunuz? Aynı iki araba arasında bile 2 3 5 10 20 km fark edebiliyor neden??? Çünkü motorun dönme sayısı ayrı sana yansıttığı (ibre ve tork impulsu) ayrı değerdedir? Giderken aaa benim arabam 4000 devirde demeye güvenmeyin o devir işlemi size ulaşana kadar biraz elektronik ve mekanik işlemlerden geçiyor. Ben de o işlemler sırasındaki katakulliden bahsediyorum. Ama klavye yolu ile bunu tam anlamıyla anlatmam mümkün değil. Ah biri de çıksa aaa ben ne kastetmek istediğini anladım dese derin bi nefes alıcam :)
|
Motorun donme sayisi bizi ilgilendirmezki. Isterse 20 bin devir yapiyor olsun. Sonucta biz iki motorun da 3000 devirkenki halinden bahsediyoruz. Yani iki motor da ne olursa olsun ayni sayida donmeye sebep olacak. Bu hususta hemfikir miyiz?
Sizin dediginiz katakulli arac gercekte 5000 devirdeyken 3000 devirdeymis gibi gostermek mi acaba? Yani bariz hile yapmak gibi bisey mi?
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 12:14
koliva Yazdı:
Bence hos bir topik oldu. Herkesin ogrendigi kanisindayim. Simdi ben de benim dusundugumu soyleyeyim. Her turlu itiraza, konusmaya, ogrenmeye acigim 
Ekranda gordugumuz 3000 devir 5000 devir olan rakamin bilimsel birimi rpm'dir. RPM=REV=Rate of Revolution of a Motor= Motorun dakikadaki donme sayisi
Yani bu deger motorun cikisinda elde edilen degerdir.
Motor ne olursa olsun ne kadar kuvvetli olursa olsun bir devir bir devirdir. Bu bir devir daha sonra dislinin uzerindeki dis sayisina gore yani disli oranina gore carpilir. Yani bizim motordaki bir devir tekerlekte olur 2 devir 3 devir 5 devir vs. Bu durumda motordan gelen guc ne olursa olsun belirli deviri ureten butun araclar ayni sanzumana, disli oranlarina ve tekerleklere(dis hiz) bagli kalindigi muddetce ayni hizi yaparlar diyorum.
|
helal olsun abıcım aynı seylerı anlatıp duruyoruz valla ne guzel :))
buyur abıcım sen devam et ben sustum artık yanı  arkandayım
|
Mesajı Yazan: xdesign
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 12:29
Koliva yok ben 5000'i 3000 göstermekten bahsetmiyorum. O kadar basit değil ya :) Tamam arkadaşlar dediğim gibi video ile desteklemek isterim bigün bunu.Orjinal dyno raporu printscreen ile sunucam sizlere. Teşekkür yine de. En kötü bilgi bile bihaber olmaktan iyidir :)
------------- Dünyaya 206 defa da gelsem sadece sen!
|
Mesajı Yazan: tigerland
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 12:34
araç 7200 çeviroyor 0-100 7.2 sn ama 5. vites 3000 dd 110 kmh gidiyor
araç 6000 çeviriyor 0-100 10.2 sn ama 5. vites 3000 dd 110 kmh gidiyor
anlatılan olay bumu :)
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 13:00
tigerland Yazdı:
araç 7200 çeviroyor 0-100 7.2 sn ama 5. vites 3000 dd 110 kmh gidiyor
araç 6000 çeviriyor 0-100 10.2 sn ama 5. vites 3000 dd 110 kmh gidiyor
anlatılan olay bumu :) |
abıcım dur yapma yaaaaaaaaa. olayı baska yone cekme :)) ıyı okursan anlarsın 
bız tek bır arac ıcın herhangı bır vıteste sabıt devırdekı suratı artılabılır mı artırılamazmı onu tartısıyoruz...
bızler suratın dıslı oranları ıle oynanmadan suratın artırılmayacagını ıddıa edıyoruz fakat arkadas artırılabılecegını soyluyor... bız kendı bılgımızce bılımsel acıklamasını yaptık yanı 
|
Mesajı Yazan: xdesign
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 13:12
3000 devirde 105 yapan bir arabanın jantının lastiğinin ebatı yakıtının türü veya oktan tipi , ağırlığı, torku, hatta baskı balata kalitesi hatta abartarak fren balatasının ömrü vs. nedenlerle bir bağı varmıdır yokmudur bunu bilmek isterim. Siz bu etkenlerin sadece hızlanma süresiyle bağlantılı olduğunu düşünüyorsanız ben başımı öne eğer ve ağlarım. Lütfen modifiyeyi serserilik haricinde gerçekten de sanayi işi olarak görün ve herkesi bir tutmayın. Eğer şu güne kadar bu sitede 3 5 bişeyler paylaştıysam ve doğruluğuna hemfikir olduysanız bu söylediğim bilgiye de saygı duyun ve doğrudur olabilir deyin. Daha önce sibop ayarını tuningvari olarak yaptırmadıysanız şahit olmadığınız şeyle ilgili yorum yapmayın kardeşimsiniz. Örneğin ben oto elektrik konusuyla ilgili olarak konuşmam neden? çünkü pratikte bir bilgim yok susarım. 1.4 benzinli aracım şu an 5. viteste 3000 rpm'de 115 yapıyor. Cecoli o meşhur 17" momo'lar var tabi üstünde. 15'ler varken aynı viteste aynı devirde 120 gördüğümü de biliyorum. Çok ezbere söylüyorsunuz. Günün kaç saati acaba basıyorsunuz? Kaç kere arabanızı en orjinalinden dyno'ya tabi tuttunuz? Hayatınızda kaç kere Nitrojen ve turbonun ahengini yaşadınız? (Bunu aşağılamak dalga geçmek için demiyorum kesinlikle) Hepinizi seviyorum saygılar...
------------- Dünyaya 206 defa da gelsem sadece sen!
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 13:22
xdesign Yazdı:
3000 devirde 105 yapan bir arabanın jantının lastiğinin ebatı yakıtının türü veya oktan tipi , ağırlığı, torku, hatta baskı balata kalitesi hatta abartarak fren balatasının ömrü vs. nedenlerle bir bağı varmıdır yokmudur bunu bilmek isterim. Siz bu etkenlerin sadece hızlanma süresiyle bağlantılı olduğunu düşünüyorsanız ben başımı öne eğer ve ağlarım. Lütfen modifiyeyi serserilik haricinde gerçekten de sanayi işi olarak görün ve herkesi bir tutmayın. Eğer şu güne kadar bu sitede 3 5 bişeyler paylaştıysam ve doğruluğuna hemfikir olduysanız bu söylediğim bilgiye de saygı duyun ve doğrudur olabilir deyin. Daha önce sibop ayarını tuningvari olarak yaptırmadıysanız şahit olmadığınız şeyle ilgili yorum yapmayın kardeşimsiniz. Örneğin ben oto elektrik konusuyla ilgili olarak konuşmam neden? çünkü pratikte bir bilgim yok susarım. 1.4 benzinli aracım şu an 5. viteste 3000 rpm'de 115 yapıyor. Cecoli o meşhur 17" momo'lar var tabi üstünde. 15'ler varken aynı viteste aynı devirde 120 gördüğümü de biliyorum. Çok ezbere söylüyorsunuz. Günün kaç saati acaba basıyorsunuz? Kaç kere arabanızı en orjinalinden dyno'ya tabi tuttunuz? Hayatınızda kaç kere Nitrojen ve turbonun ahengini yaşadınız? (Bunu aşağılamak dalga geçmek için demiyorum kesinlikle) Hepinizi seviyorum saygılar...
|
Valla ben sahsen konunun en basindan beri acaba olabilir mi diye soylediklerinize hep olumlu yaklastim. Onceki mesajlarimda dedigim gibi, bilimsel bi sekilde kanitlayabilseniz, ya da bir sekilde tam olarak anlatabilseniz ben ikna olmaya hazirim.
3000 devirde 105 yapan bir aracin hizi, eger bu hizi aracin icerisindeki kadrandan okuyup soyluyorsa (yani mesela polis radarindan degil) aracin tekerlek boyutlarina, agirligina, torkuna, hatta baski balata kalitesine ve fren balatasina bagli degildir. Bunlari sadece sizin sordugunuza cevap yazmak icin soyledim yoksa tartismaya, konusmaya acigim 
Aracin tekerleklerinin ebati dis hizi etkiler. Eger fabrika cikisi lastik boyutlarindan buyuk lastik takilirsa, ekranda gorulen hiz ile radarin olcecegi hiz ayni olmaz. Aracin agirlik ancak ivmelenmeyi etkiler. Belki 105 km/h ye daha gec ulasir ama ulastiginda devir yine 3000 olur. Motorun torkun ancak motorun beygir gucunu etkiler. Zaten beygir gucunun formulu HP=(Tork x RPM)/5252.113122 dir.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 13:24
@ kolıva = abıcım ben sessız takılıyor konuyu takıp edıyorum. bu noktada senle hemfıkırım... bende yapılacak acıklamaları merakla beklıyorum
|
Mesajı Yazan: xdesign
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 15:55
Cecoli ben herhangi bi açıklama yapmicam. Zaten yapıcağımı yaptım. Sadece allah kısmet ederse bigün video ile ya da yüzyüze görüşebilirsek canlı anlatabileceğimi söyledim. Koliva aslında söylediğin şeyle benim kastetmek istediğim şeyi aydınlattın sen. Ben yapılan işlemler sonunda orjinal hızının (radar vs. dediğin şey) aynı devirde artmış olacağından bahsediyorum. Ancak araçtaki ibre bize zaten aynı ibreyi gösterecektir neden dersek çünkü aynen senin gösterdiğin formülü araç uyguluyor ve kadranda gösteriyor. Bu ince ayrıntı zaten farkı ortaya koyuyor. 17" jant ile 80 gösteren ibre orjinalinde 70 falandır öyle değil mi? Aynı mantık işte benim kastettiğim.
------------- Dünyaya 206 defa da gelsem sadece sen!
|
Mesajı Yazan: 106_arts
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 16:26
arkadaslar bu 5. vites 3bin devirdeki hız sadece şanzıman oranını gösterir
aracınızın hızı 100 km ye kac sanıyede ulastıdıgıdır
önemlı olan budur
5. vites 3 bin devirde 140 yapan araba cok hantal olur çunku şanzıman oranı cok uzun olur
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 16:34
xdesign Yazdı:
Cecoli ben herhangi bi açıklama yapmicam. Zaten yapıcağımı yaptım. Sadece allah kısmet ederse bigün video ile ya da yüzyüze görüşebilirsek canlı anlatabileceğimi söyledim. Koliva aslında söylediğin şeyle benim kastetmek istediğim şeyi aydınlattın sen. Ben yapılan işlemler sonunda orjinal hızının (radar vs. dediğin şey) aynı devirde artmış olacağından bahsediyorum. Ancak araçtaki ibre bize zaten aynı ibreyi gösterecektir neden dersek çünkü aynen senin gösterdiğin formülü araç uyguluyor ve kadranda gösteriyor. Bu ince ayrıntı zaten farkı ortaya koyuyor. 17" jant ile 80 gösteren ibre orjinalinde 70 falandır öyle değil mi? Aynı mantık işte benim kastettiğim.
|
Evet dedigin aynen dogrudur. Burada hemfikiriz. Ancak su cumlende hemfikir degiliz. Su soruyu da kendime sormaktan alikoyamiyorum. Fabrika cikisi ayni aracin degerlerinde ne kadarlik bir hata payi olur. Yani diyelim pespese uretimden cikan iki araci ele alirsak, ikisinin de dijital olarak devirini olcersek, 100 km/h giderken birininki diyelim 3000 rpm ise digerininki 3010 olabilir mi? Olursa bu hatanin ne kadarlik toleransi vardir.
Kısaca şunu söylemek istiyorum ki aynı model aynı stock yapıda (yakıtı
cinsi ağırlığı lastiği vs. gramı gramına aynı da olsa) iki arabadan biri
3000rpm'de 105 vururken diğeri 108 ya da 100 vuruyor olabilir. Bunun
nedeni olsa olsa sizinle her türlü iddaaya da girerim ki sibop ayarıdır
ancak ve ancak.
|
|
Mesajı Yazan: xdesign
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 16:41
Koliva sanırım sen demek istediğim şeyi anlamadım paşam. Bak şunu diyorum sadece "Herşeyleri aynı. Lastiği jantı, sekromençi şanzumanı difransiyeli egzantiriği aküsü ağırlığı şöförlerinin ağırlığı vs. vs." ama aynı devirde hızları farklıysa tek bi ihtimal vardır o da sibop ayarıdır." Ben bunu diyorum sadece... ve bu dediğim şeyden yola çıkarak o üstteki bilgileri aktarıyorum. Kadranın bize gösterdiği hız değil, gerçekte oluşan hızın değişebileceğini diyorum. Az sürede 100'e çıkmak değil, stock'undan daha düşük devirde 100'e çıkabilmekten bahsediyorum. Umarım anlatabilmişimdir :)
106_arts dediğin doğru bişey ancak bizim kastettiğimiz şey o değil malesef :)
------------- Dünyaya 206 defa da gelsem sadece sen!
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 16:46
xdesign Yazdı:
Koliva sanırım sen demek istediğim şeyi anlamadım paşam. Bak şunu diyorum sadece "Herşeyleri aynı. Lastiği jantı, sekromençi şanzumanı difransiyeli egzantiriği aküsü ağırlığı şöförlerinin ağırlığı vs. vs." ama aynı devirde hızları farklıysa tek bi ihtimal vardır o da sibop ayarıdır." Ben bunu diyorum sadece... ve bu dediğim şeyden yola çıkarak o üstteki bilgileri aktarıyorum. Kadranın bize gösterdiği hız değil, gerçekte oluşan hızın değişebileceğini diyorum. Az sürede 100'e çıkmak değil, stock'undan daha düşük devirde 100'e çıkabilmekten bahsediyorum. Umarım anlatabilmişimdir :)
106_arts dediğin doğru bişey ancak bizim kastettiğimiz şey o değil malesef :)
|
Iste biz de diyoruz ki farkli olamaz Olursa su uc seyden dolayi olur, onceki sayfalarda da yazdigim gibi,
1. Lastik ebati (Kadranda gorulen degil, disaridan olculen) 2. Sanzuman disli oranlari 3. Son disli orani
Yani sizin dediginiz gibi sibop ayarina bagli olamaz diyoruz. Ancak yine de ikna edilmeye acigiz.
|
Mesajı Yazan: xdesign
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 16:58
http://www.youtube.com/watch?v=QoNpD5ZSe-U
Azer Bülbül - İyi Değilim
Benden koliva ve cecoli kardeşlerime gelsin :)
------------- Dünyaya 206 defa da gelsem sadece sen!
|
Mesajı Yazan: SAVAŞ
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 16:59
xdesign Yazdı:
Koliva sanırım sen demek istediğim şeyi anlamadım paşam. Bak şunu diyorum sadece "Herşeyleri aynı. Lastiği jantı, sekromençi şanzumanı difransiyeli egzantiriği aküsü ağırlığı şöförlerinin ağırlığı vs. vs." ama aynı devirde hızları farklıysa tek bi ihtimal vardır o da sibop ayarıdır." Ben bunu diyorum sadece... ve bu dediğim şeyden yola çıkarak o üstteki bilgileri aktarıyorum. Kadranın bize gösterdiği hız değil, gerçekte oluşan hızın değişebileceğini diyorum. Az sürede 100'e çıkmak değil, stock'undan daha düşük devirde 100'e çıkabilmekten bahsediyorum. Umarım anlatabilmişimdir :)
106_arts dediğin doğru bişey ancak bizim kastettiğimiz şey o değil malesef :)
|
arkadaşım senin dediğin olayı daha önceki mesajımda da belirttiğim gibi bir arkadaşımın aracında nasıl olduğunu gördüm. sende anlattığına göre bunun nasıl ve ne şekilde yapıldığını GÖRDÜĞÜN ve BİLDİĞİN için ısrarla bu iş olur diyorsun ve bende sana sonuna kadar katılıyorum. daha önceki mesajımda cecoli sen konuyu anlamadın falan demiş ama ben gayet farkındayım. forumda bi aralar dizel 206 lara cruise control takılamaz deniyordu ama yapan yapmış. bence birşeyi iddaa ederken biraz da yaşamış olmak lazım. herşeyi bilimsel açıklamayla neticeye vardırmak yerine gerçekten bu işin yani sanayide tartışılan konu üzerinde emek ve zaman sarfetmiş insanların yorumlarına kulak vermek gerekir diye düşünüyorum. yani senin gibi.
------------- Peugeot 206 Look 1.4 HDI Chiptuning ile 90 BG
|
Mesajı Yazan: emin1689
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 17:00
benim 1.4 Hdi ile 2. vites 70 görüorum baba :D nabıon sen :D
|
Mesajı Yazan: xdesign
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 17:09
SAVAŞ Yazdı:
xdesign Yazdı:
Koliva sanırım sen demek istediğim şeyi anlamadım paşam. Bak şunu diyorum sadece "Herşeyleri aynı. Lastiği jantı, sekromençi şanzumanı difransiyeli egzantiriği aküsü ağırlığı şöförlerinin ağırlığı vs. vs." ama aynı devirde hızları farklıysa tek bi ihtimal vardır o da sibop ayarıdır." Ben bunu diyorum sadece... ve bu dediğim şeyden yola çıkarak o üstteki bilgileri aktarıyorum. Kadranın bize gösterdiği hız değil, gerçekte oluşan hızın değişebileceğini diyorum. Az sürede 100'e çıkmak değil, stock'undan daha düşük devirde 100'e çıkabilmekten bahsediyorum. Umarım anlatabilmişimdir :)
106_arts dediğin doğru bişey ancak bizim kastettiğimiz şey o değil malesef :)
|
arkadaşım senin dediğin olayı daha önceki mesajımda da belirttiğim gibi bir arkadaşımın aracında nasıl olduğunu gördüm. sende anlattığına göre bunun nasıl ve ne şekilde yapıldığını GÖRDÜĞÜN ve BİLDİĞİN için ısrarla bu iş olur diyorsun ve bende sana sonuna kadar katılıyorum. daha önceki mesajımda cecoli sen konuyu anlamadın falan demiş ama ben gayet farkındayım. forumda bi aralar dizel 206 lara cruise control takılamaz deniyordu ama yapan yapmış. bence birşeyi iddaa ederken biraz da yaşamış olmak lazım. herşeyi bilimsel açıklamayla neticeye vardırmak yerine gerçekten bu işin yani sanayide tartışılan konu üzerinde emek ve zaman sarfetmiş insanların yorumlarına kulak vermek gerekir diye düşünüyorum. yani senin gibi. |
Helal olsun tam benim hislerimi aktardın "herşeyi bilimsel açıklamayla neticeye vardırmak yerine gerçekten bu işin
yani sanayide tartışılan konu üzerinde emek ve zaman sarfetmiş
insanların yorumlarına kulak vermek gerekir diye düşünüyorum."
------------- Dünyaya 206 defa da gelsem sadece sen!
|
Mesajı Yazan: SAVAŞ
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 17:22
ne demek dostum biz gördüğümüzü söylüyor ve yazıyoruz. devrim arabası filmindeki gibi mühendisler ne yaptıysada piston kolunun mukavemetini artıramıyorlardı. ama bir usta çağırdılar, adam metal karışımını değiştirdi ve işte sonuç ve herkes şaşkın.  arkadaşım modifiyeli motoruyla 2500 devire gelmeden 110 km yi rahatlıkla geçiyor. zaten bu ivmeyi yakalayan araç 5 nci viteste 3000 devirde "doğal olarak" 130 km gibi hızda gidiyor.
------------- Peugeot 206 Look 1.4 HDI Chiptuning ile 90 BG
|
Mesajı Yazan: xdesign
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 17:28
Aynen bizzat kendi araçlarıma uygulatmışlığım var evveliyatında. Şu anki aracım bile 1.4 benzinli... 3. vites 6200 rpm 145 atıyor (17" momo jant üstelik. 14 15 olsa 150 155'e oturacak rahatlıkla) . Ama normaliyle de denedik 3. vites 6200 = 135. Nasıl oluyor acaba bu :)
------------- Dünyaya 206 defa da gelsem sadece sen!
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 17:33
emin1689 Yazdı:
benim 1.4 Hdi ile 2. vites 70 görüorum baba :D nabıon sen :D |
2 viteste 70 görüyosun ama devir saatini hiç hesaba katmıyosun biz 3000 devir de hızı kaç onu tartışıyoruz konuyu iyice bi oku
|
Mesajı Yazan: Muhammet ÇAKIR
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 17:41
Mesajı Yazan: xdesign
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 17:43
:))) O konuyu dinlememiş direk dalmış olaya anlayış gösterin :)
------------- Dünyaya 206 defa da gelsem sadece sen!
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2011 Saat 18:11
Yahu biz olmaz derken bizim aklimiza mantigimiza uymadigi icin olmaz diyoruz ve haliyle bir kanit, bir video, bir bilimsel hesaplama, bir aciklama istiyoruz. Velev ki dediginiz gibi birsey olsa bile onun altinda cok saglam bir bilim olduguna eminim. Bizde bunu soruyoruz, arastiriyoruz. Kaldi ki ben kestirip atmiyorum, hala guzel bir sekilde makul mantikli aciklandiginda ikna olmaya aday biriyim Oldu demekle olunur mu hic 
|
|