|
307 SW otomatik vites sorunu |
Yanıt Yaz | Sayfa <1 1314151617> |
Yazar | ||||||||||||||||||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|||||||||||||||||
Yardimi olur mu bilemiyorum ama elimdeki AL4 sanzumanlarla ilgili teknik egitim dokumaninda su bilgiler yer aliyor:
Level 3'e dikkat ederseniz siralanan hatalar arasinda fren musuru de var. Eger fren musurunde ariza varsa etkisi su cumle ile anlatilmis: "Sanzimanin calismasinda buyuk oranda aksaklik (vites degisimlerinin efektif olmamasi, fonksiyonlarin calismamasi)" |
||||||||||||||||||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|||||||||||||||||
koliva hay gözünü seveyim senin işte bu ya çok sevindirik oldum.
bu bilgiyi neden daha önce vermedin onun sitemi ayrı tabi
ben fren müşürü olayını hız sabitleme sistemini yapmaya çalışırken farkettim öyle değiştirdim. düşünüyorum da hız sabitleme sistemi takmayı istemesem halen şanzımanın sıkıntıları ile uğraşıyor olacaktım.
koliva bari diğerlerinide açıklada bir sıkıntı olduğunda onlarıda elden geçirelim.
|
||||||||||||||||||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||||||||||||||||||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|||||||||||||||||
Sen yeterki iste
Zaman eksikliginden kaynaklanan tarzanca cevirilerin kusuruna bakmayin. Olmadi detayina sonra gireriz.
Düzenleyen koliva - 14 Temmuz 2011 Saat 12:29 |
||||||||||||||||||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|||||||||||||||||
helal sana. bu fren müşürü olayından sonra anladım ki otomatik şanzıman ustalarının bile bilmediği bilgiler burada mevcut çok teşekkürler.
|
||||||||||||||||||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||||||||||||||||||
GANDALF
1. Vites Kayıt Tarihi: 12 Şubat 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 104 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|||||||||||||||||
tebrikler koliva kardeş teşekkür bu çizelge herşeyi anlatıyor
|
||||||||||||||||||
2006 sw 1.6 16 valf otomatik
|
||||||||||||||||||
alisuat
2. Vites 28 - Ağustos - 1989 Kayıt Tarihi: 30 Mart 2011 Konum: Ankara-Çankaya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 371 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|||||||||||||||||
bu müşürü ankaradan nerede alıp taktırabılırım acaba?_
|
||||||||||||||||||
alisuat
2. Vites 28 - Ağustos - 1989 Kayıt Tarihi: 30 Mart 2011 Konum: Ankara-Çankaya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 371 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|||||||||||||||||
metin babamda oto. corolla var 4 vites oda 125 beygir, araba 30 bini geçti bir kere vurmadı hissettrmedi bide bizim araçlar 110da 3bin devirdeyken o 130da 3000 devirde. tam gaz giderken vites geçişinde bile hissettrmiyor. ama usta konfor çok zayıf. ne yapacz belli dgl
|
||||||||||||||||||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|||||||||||||||||
müşürü servisten yada sponsorumuz şahin peugeottan al parçacılarda uğraşma yan sanayi falan verirler sonuçda beyinle ve şanzımanla ortak çalışıyor sıkıntı çıkarabilir.
şahin peugeottan alrsan kargo yapar alınca kendin bile değiştirebilirsin
|
||||||||||||||||||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||||||||||||||||||
frtkck
1. Vites 02 - Aralık - 1980 Kayıt Tarihi: 23 Temmuz 2011 Konum: GİRESUN Durum: Aktif Değil Mesajlar: 109 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|||||||||||||||||
Öncelikle merhabalar yetkili servisler otomatik şanzımanlarda total yağ kullanıyorlar .Dün Ordu BAYRAM PEUGOET 'de yağ değişimi yaptırdım.Fakat değişiklik görmedim hala vites geçişlerinde vuruntuyu hissediyorum .Son çare selenoid valf yani vanaları da değiştireceğim .
|
||||||||||||||||||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|||||||||||||||||
önceden total kullanıyorlardı şimdi mobile geçtiler, elinde kaldıysa onu koymuştur. ama yanlış yapmışlar çünkü tecrübeli arkadaşlar "kesinlikle ve kesinlikle mobil LT 71141" konulmasını söylüyorlar. Tabi bu vurma belki geçebilir çünkü önemli olan yağ ısındığında özelliğini kaybetmemesi yeterli basıncın oluşması. buda mobilde var.
bence şanzımanın içindeki yağı iyice boşalttır yanlış yağ koydunuz de. daha sonra mobil koydur. Bir süre o şekilde bindikden sonra yine yaparsa motor sıcakken servise git aracı rolentide çalıştırırken bilgisayara bağlatıp "şanzıman yağ basıncına" baktır. eğer yağ basıncı yağ sıcakken 2,5 barın altında ise (rolantide) ozaman selenoidleri değiştir.
|
||||||||||||||||||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||||||||||||||||||
frtkck
1. Vites 02 - Aralık - 1980 Kayıt Tarihi: 23 Temmuz 2011 Konum: GİRESUN Durum: Aktif Değil Mesajlar: 109 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|||||||||||||||||
bence şanzımanın içindeki yağı iyice boşalttır yanlış yağ koydunuz de. daha sonra mobil koydur. Bir süre o şekilde bindikden sonra yine yaparsa motor sıcakken servise git aracı rolentide çalıştırırken bilgisayara bağlatıp "şanzıman yağ basıncına" baktır. eğer yağ basıncı yağ sıcakken 2,5 barın altında ise (rolantide) ozaman selenoidleri değiştir. [/QUOTE]
Metin bey tecrübelerinize ve foruma olan katkılarınız için öncelikle teşekkür ederim ,sanırım haklısınız sonuçta bulunduğum bölgede fazla otomatik şanzıman olduğunu sanmıyorum ve bana da ellerinde kalanı kullandılar büyük ihtimalle .Servisden aldığım raporu ve faturayı inceleyip total kullanılmış ise sizin tavsiyenize uyacağım fakat ,direk gidip yanlış yağ koydunuz dediğimde elimde açıklayıcı yada bir örnek olması gerekecek .Nasıl bir yol izlemeliyim sizce ,bu arada ben foruma katılmadan önce araç vites geçişlerindeki vuruntu için sanayide bilgisayara bağlatmıştım ve o zaman fren mişürü değiştirilmişti .Işıklarda beklerken motorun yaptığı tutarsız hareketler azalmıştı fakat hala vites geçişlerinde bir tutarsızlık hala hissedilir durumda .Teşekkürler
|
||||||||||||||||||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|||||||||||||||||
buna pek tecribe demeyelim çok daha iyi abilerimiz var bu konuda. Fren müşürü arızalı olduğu için şanzıman anormal çalışabiliyor hatta ve atta motorla direk bağlantılı ollduğu için şanzımandaki sorun motora motordaki sorun şanzımana yansıyabiliyor.
vuruntuya gelince. Şanzıman sana bahsettiğim selenoid valf yada diğer adıyla elektro vana denilen iki küçük parça sayesinde gerekli yağ basıncı püskürterek vites geçişlerini sağlar. fakat dur kalk yapa yapa aracın harareti ile birlikde şanzıman da zorlandığı için ısınmaya başlar. Isınan şanzımanın içindeki yağ da ısınarak özelliğini kaybetmeye başlar. özelliğini kaybeden sıcak yağ şanzımanda dolaşırken vites geçişi sırasında özelliğini kaybettiği için gerekli basınç üretilemiyor vitese geçiremiyor vurduruyor. Düzenleyen metin - 30 Temmuz 2011 Saat 09:31 |
||||||||||||||||||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||||||||||||||||||
repropark
2. Vites Kayıt Tarihi: 01 Kasım 2011 Konum: MALATYA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 105 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı repropark
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|||||||||||||||||
arkadaşlar merhaba aracımı alalı 3 ay oldu, şanzımanda ufak tefek sorunlarım var, geri vitese geçişte vuruntu ve 2sn ye kadar geç algılama, 1 den 2 ye 2 den 1 e geçerken hafif vuruntu ve araç rolantide çalışırken vites kolunun belli bir süre sonra kilidinin açılmaması.(İlk çalışınca frene basıp bırakınca kilit açılıp kapanıyor, fakat biraz rolantide bekledikten sonra kilit kontak kapayıp açmadan açılmıyor.)
Bu sorunlarla ilgili ilk önce mobil yağ aldım değişmek için, usta değişmişken selenoidleride değişelim dedi, büyük ihtimalle fabrikanın taktığı duruyordur deyince selenoidlerle yağı değiştirdim. ilk 2 gün fena değildi vuruntular azaldı, geri vites algılama olduğu gibi devam etti. 2 gün sonra vites geçişlerindeki vuruntular yine başladı, aklıma yağ kaçağı geldi, şanzıman etrafını balata spreyi ile temizlemiştim, yağ ve selenoidler değiştikten sonra, şanzımana bakınca alt kısımdaki gövde bağlantı yeri hafif yağlanmış ve önden bakınca şanzımanın sağ tarafı biraz yağlanmıştı, ustaya götürdüm yağ kaçağı var diye, bu kaçak bu sıkıntıları etkileyecek düzeyde değil dedi. Malatyada otomatik şanzımandan anlayan 1 tane adam bulamadım, servis dahil, ne yapacağıma şaştım, ve bir araçtan ne kadar tiksinilirse pug dan okadar tiksindim arkadaşlar.
|
||||||||||||||||||
307 1.6 Xt Triptronik (Çin Mavi)
|
||||||||||||||||||
tolga35
1. Vites 20 - Ağustos - 1971 Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 204 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|||||||||||||||||
dostum,aynı sorunları bende yaşadım.forumu tam oku çözümler var bende buradan okuyup çözdüm çünkü.senin ilacın yeni bir fren müşürü 20 25 tl bişey vites kilidi sorono vurması buna bağlı.artı valfleri değiştirdikten sonra araca yeni valflere göre program atılması gerekir yoksa valfler işe yaramaz düzgün çalışmaz.kolay gelsin hemen pes etme...
|
||||||||||||||||||
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
||||||||||||||||||
gunaycaliskan
1. Vites Kayıt Tarihi: 26 Nisan 2011 Konum: Turkey Durum: Aktif Değil Mesajlar: 6 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı gunaycaliskan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|||||||||||||||||
Arkadaşlar merhaba, tüm yazılan mesajları tek tek okudum. Benim sorunumla benzer sıkıntılarda var ama çözüm bulunmamış galiba. Aracım 2003 model 307 SW OV Pack, bende şöyle bir sorun var; Şubat 2011 de aracı aldığımda 152 bin km de idi. Sürekli otomatik vites arızası veriyordu ve kenara çekip stop edip yeniden çalıştırınca düzeliyordu. Bu sorunun çözümünü yine bu forumda benzer konulardan fikir edinerek selenoidleri değiştirerek aştım. Selenoidleri yetkili serviste değiştirmiştim. Ve öğrendiğim kadarıyla da yağ olarak kırmızı renkli bir yağ kullanılmış. Olması gerekenin sarı bir yağ olduğunu öğrendim. Her neyse. selenoidleri değiştirdikten sonra 19.000 km boyunca sorunsuz biçimde (fazla zorlamalarda ısınmaya bağlı sık karşılaşılan problem dışında) kullandım. Yaklaşık son 1 km dir şöyle bir sıkıntı yaşıyorum; Vites geçişleri (özellikle sabahları motor ve şanzıman soğukken, 1'den 2'ye geçiş aşırı sert oluyor du. Kırmızı ışıkta falan duracağım zaman ki vites düşüşleride 4-3-2 şeklinde rahatsızlık verecek kadar sarsıntılı oluyordu. Bunun dışında vitesi manuel, D yada R konumuna aldığımda (yani şanzıman basınç uyguladığında) arabadan hafif ve kesik kesik bir hışırtı geliyor. Kalkış biraz zor oluyor ve 2. vitese geçtiğinde 1/2 de gaza yüklendiğimde hışırtıya bir "fışşşşş" sesi eşlik ediyor. 2/2 ye geçtiğinde ise bu "fışşşşş" sesi gidiyor ve harika biçimde kendini toparlayıp 3 - 4 diye gidiyor hiç bir sorun olmadan. Mesela bir sokağa gireceğim zaman hız kesip 3-2 şeklinde vites düştükten sonra sokağa dönüp tekrar gaza yüklendiğimde (1/2 de oluyor vites) aynı "fışşşşş" sesi yine oluyor. 2/2 den sonra yine sorunsuz gidiyor. Dün sanayide bir ustaya gittim ve şanzıman yağını değiştirdim. Simsiyah bir yağ çıktı. Mobil marka bir yağ koydu usta. Önce şanzımandaki tüm yağı boşalttı ve 3 lt yağ koyup arabayı çalıştırdı. şanzımana basınç uygulayıp arabayı stop etti ve 1 lt daha yağ ilave etti. Yani toplam 4 lt yağ koydu şanzımana. Bunun dışında bujileride değiştirdik bosch marka orjinal. Arabayı aldım, vites geçişleri farkedilir derecede yumuşamıştı. Gayet de seri bir hal almıştı geçişler. Ancak ne var ki, arabayı vitese aldığımızda alttan gelen o hışırtı ve 1/2. vitesteki o "fışşşşş" sesi hala devam ediyor. Arabayı henüz bilgisayara bağlamadık. Pazartesi bilgisayara bağlayıp hata kodlarını okutacağım. Ayrıca, belirtmekye fayda vardır diye düşünüyorum, arabayı epeyce dik bir yokuşta vitese alıp freni bıraktığımda geriye kayma yapmıyor. İleriye gitmek istercesine asılıyor araba. Hangi yolları izlemem lazım acaba bir yol gösterirmisiniz. Bu konudaki cevapları okuyarak bir kenara aldığım notlar şu şekilde: Şanzıman yağını değiştir (değiştirdim) Şanzıman yağ basıncını ölçtür (pazartesi bakacağım) Selenoidleri değiştir (19 bin km önce değiştirmiştim, ama gerekirse yine değiştireceğim) Boğaz kelebeğini temizler (bu tam olarak nedir) Yağ fazlalığını kontrol ettir (4 lt yağ koydu usta, sanırım fazla oldu) Hidrolik bloğu temizlenecek (yaptıracağım) Fren müşürü değiştir (değiştireceğim) Pazartesi günü ustanın karşısına bu liste ile çıkacağım. Bunlara ilave olarak neler önerirsiniz acaba?
|
||||||||||||||||||
betermen
1. Vites Kayıt Tarihi: 18 Şubat 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|||||||||||||||||
Hocam bu olayı nasıl çözdün? Ya da çözdün mü? Benim 2004 307 SW'de de dur kalklarda hararet yükselince vites boşta gibi oluyor bir an, gaza basınca bir anda tekleyip vitese geçiyor. (Motor harareti 90 derecenin altındayken hiç bir sorun yok.) Şanzıman yağını değiştirmek çözüm olur mu? Yoksa başka bir sorun mu vardır? |
||||||||||||||||||
Peugeot 307 SW OV Pack
(2004) Siyah-Otomatik |
||||||||||||||||||
narkotik71
1. Vites Kayıt Tarihi: 14 Mart 2010 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 52 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı narkotik71
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|||||||||||||||||
13 ay önce göralda valfler ve yağı değiştirdim.fren müşürü ve bujılerde değişmişti o aylarda.havalar soğuyunca yıne vuruntu yapmaya başladı.sabahları 4_5km sonra aynı yerde automatic gear fault hatası veriyor.motor ısınınca sorun yok.şanzıman arza lambası yanmıyor ama dııt sessıyle ekranda yazıyor.servise her 10000 km de 500 tl vermek istemıyorum. fren müşürünü en kısa zamanda tekrar değiştirip kurtulmaya çalışacağım. çok can sıkıcı bir durum umarım.düzelır.
|
||||||||||||||||||
06ÖzGüR06
3. Vites 14 - Eylül - 1987 Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1559 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı 06ÖzGüR06
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|||||||||||||||||
Bence fren müşürü bu işi çözer. Gerçekten önemliymiş otomatik şanzıman için. |
||||||||||||||||||
narkotik71
1. Vites Kayıt Tarihi: 14 Mart 2010 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 52 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı narkotik71
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|||||||||||||||||
müşür sağlam diye düşünüyorum ama yınede değiştirip deneyeceğim.
|
||||||||||||||||||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|||||||||||||||||
Su birikintisinden gectiginiz oldu mu? Automatic gear fault ibaresi belirdigine gore sanziman ecu'su hata kaydediyordur. PP2000 ile baglanilip hatanin ne oldugunu gormek gerekir. Belki baska ufak bir sorun olabilir. Düzenleyen koliva - 04 Ocak 2012 Saat 23:13 |
||||||||||||||||||
Yanıt Yaz | Sayfa <1 1314151617> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |