Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 SW otomatik vites sorunu

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=15146
Tarih: 23 Nisan 2024 Saat 20:53
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 SW otomatik vites sorunu
Mesajı Yazan: GANDALF
Konu: 307 SW otomatik vites sorunu
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2011 Saat 18:07
http://forum.donanimhaber.com/m_39966629/tm.htm#" rel="nofollow - #" rel="nofollow - Merhaba Arkadaşlar,

Aracım (2006 307) son günlerde  özellikle sıcak havalarda şehir içi dur kalklarda otomatik vites arızası http://forum.donanimhaber.com/m_39966629/tm.htm#" rel="nofollow - #" rel="nofollow - Araba D modunda kilitleniyor. Normalde 2500-3000 devir de gerçekleşen vites değişimleri 4000 devir üzerinde gerçekleşiyor. Manuel moda geçmiyor. Manuel moda geçince gösterge D de kalıyor manuel vites değişimleri yapılamıyor. Bu arıza ile kışın hiç karşılaşmadım sadece yazın ve sıcak havalarda ve özellikle rampa çıkışlarında veya yüksek devirde vites değişimlerinde gözlemliyorum. Arabayı durdurup 5-10 dakika sonra çalıştırınca normale dönüyor. Yada ben kolayını buldum. arıza ile karşılaşınca kar vitesine alıyorum bu sayede 3000 devirede vites değişikliklerini alabiliyorum. bu şekilde 15 dakika kullandıktan sonra arıza kayboluyor.

Geçmişte bu arıza ile karşılaşan arkadaşlar yardımcı olursanız sevinirim. lütfen yardım
bu arada otomatik vitesli bir araba manuel vitese döndürülebilinirmi döndermek isteyen kendine güvenen bir usta varsa benim araba hazır


-------------
2006 sw 1.6 16 valf otomatik



Cevaplar:
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2011 Saat 19:20
bence senin sorunun selenoid değişimi ile tamamdır aynı sıkıntıları bende yaşadım selenoid değişimi ile hallettim

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2011 Saat 20:14
tam bende aynı konuyu açmak için gelmiştim, aracım 1.5 yıldır bende, 1 hafta önceye kadar 1 kez başıma gelen olay bu hafta 3. kez başıma geldi, automatic gear fault diyor birden araç vuruyor ve kar modu ve spor modu ışıkları yanıyor,aracı stop edip tekrar çalıştırınca düzeliyor,ayrıca normalde geri kaçırmadıgı yokuslarda arac kaçırmaya başladı,sizce aracı satma vaktimiz yaklaştımı...


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2011 Saat 20:15
bılgısayara baglat buyuk ıhtımal basınc arızası verır once yag degısımı yap belkı selenoıdler saglamdır ama gerı kacırıyosa bence selenoıdlerde degısır satmana gerek yok :D


Mesajı Yazan: GANDALF
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2011 Saat 20:56
geçen hafta ben pc ye bağlattım olması gereken basınç 2.7 ama benim arabada ilk çalıştırmada 2.4 biraz gaza yüklenince  2.7 ve üstüne çıkıyor sadece yağ değiştirsek sorun çözülürmü


-------------
2006 sw 1.6 16 valf otomatik


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2011 Saat 21:00
Her ikinizin de ortak sorunu Selonoid yalnız şanzıman yağınız mutlaka ve mutlaka MOBİL LT71141,usta bu iyidir,bundan koyalım,biz hep şu marka yağı kullanıyoruz hiç şikayet gelmedi gibi söylentilerine kulak asmayın.Selonoid değişimi sonrası toplamda 4 litreden biraz az alır hazne.Yetkili serviste değişim olacaksa 450-500 tl gibi bir masrafı var,erken gidip şanzımanın soğumasını sağlayın,hidrolik ünite sıcakken sökülmüyor.Geçmiş olsun.

-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2011 Saat 21:41
Orjinalini yazan: GANDALF GANDALF Yazdı:

geçen hafta ben pc ye bağlattım olması gereken basınç 2.7 ama benim arabada ilk çalıştırmada 2.4 biraz gaza yüklenince  2.7 ve üstüne çıkıyor sadece yağ değiştirsek sorun çözülürmü
 
evet senin sorunun selenoid. normalde rolentide yağ basıncının en az 2,5 olması lazım bunun altına düşerse yağ basıncı ile vites değiştiren araç basınç olmadığı için vites değiştiremiyor basıncı bulduğu anda da vuruyor, gaza basınca basınç yükseldiği için seri kalkışlarda vurmaz.
 
misal hareket ediyorsun eğer gaza az basarak yavaş kalkış yapıyorsan basınç az olduğu için vites vurur ama performanslı bir şekilde kalkarasan gaza daha çok bastığın ve basınç yükseldiği için vurma olmuyor.
 
bunun kaynağı aşırı vur kalk vs de sıcaklığı yükselip yağın özelliğini kaybetmesi ile olabilir bu yüzden ilk olarak yağ değişimine gidilmedilir. kesinlikle mobil LT71141 kullanılacak.
 
eğer yinede basınç 2,5 ile 3,5 arasında değil yani düşükse selenoid değişimi ile sorun halledilebilir.
 
peugeotlardaki al4 otomatik şanzımanlarının üzerinde eski tip selenoid olduğu için bu çoğu peugeotlarda görülüyor fakat yeni tip selenoid değişimi yapıldığında sorun ortadan kalkıyor.
 
"monur" nickli onur abimiz sayesinde tecrübe ile sabittir.
 
saygılar.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: GANDALF
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2011 Saat 22:12
teşekkürler metin bey en kısa zamanda arabanın yağını değiştireceğim istanbul avrupa yakasında var mı bildiğin iyi bir otomatikçi fiatıda uygun olan

-------------
2006 sw 1.6 16 valf otomatik


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2011 Saat 22:19
Arkadaşlar yapmayın konu selenoid falan değil. Bakın dur kalkın sık olduğu trafik ve rampa çıkışlarında arabanın hararet ibresini izleyin. Çok yükseklere tırmanıyor. Hrararet derecesi örneğin 100 derece iken şanzıman yağı 110 derece civarlarında oluyor. Isınan yağ görevini yapamıyor. Şanzuman korunma amaçlı otomatikte kilitliyor kendini sorun hararet.... Özellikle makyajsız kasalarda sorun bundan kaynaklanıyor. Ben revizyon yaptırdım, selenoid leri değitirdim ve 2 kez şanzuman yağı değiştirdim. Anlattığınız sorunu hala yaşıyorum. Arabayı az sıkıştırayım dur kalklı bir trafik veya rampa çıkarken arkadaşın aracında olanın aynını yaşıyorum. Hararete bağlı olarak şanzuman yağı ısınıp elektronik devreyi korumaya alıyor.. Şimdi buna çözüm bulsak herkese faydalı hareket etmiş oluruz. Hastalığın tedavisi doğru teşhisten geçer. Saygılar.....


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2011 Saat 22:29
Orjinalini yazan: GANDALF GANDALF Yazdı:

teşekkürler metin bey en kısa zamanda arabanın yağını değiştireceğim istanbul avrupa yakasında var mı bildiğin iyi bir otomatikçi fiatıda uygun olan
 
olmaz mı. veliefendi hipodromunun orada peuget berke var yetkili servis. daha yeni orada yaptırdım çok memnun kaldım sırf berke için pendikden bakırköye gittim ve değdi.
 
yedek parçada birol abiyi bul peugeot forumdan tavsiye ettiler de o sana yardımcı olur.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2011 Saat 22:34
Orjinalini yazan: hakangumus hakangumus Yazdı:

Arkadaşlar yapmayın konu selenoid falan değil. Bakın dur kalkın sık olduğu trafik ve rampa çıkışlarında arabanın hararet ibresini izleyin. Çok yükseklere tırmanıyor. Hrararet derecesi örneğin 100 derece iken şanzıman yağı 110 derece civarlarında oluyor. Isınan yağ görevini yapamıyor. Şanzuman korunma amaçlı otomatikte kilitliyor kendini sorun hararet.... Özellikle makyajsız kasalarda sorun bundan kaynaklanıyor. Ben revizyon yaptırdım, selenoid leri değitirdim ve 2 kez şanzuman yağı değiştirdim. Anlattığınız sorunu hala yaşıyorum. Arabayı az sıkıştırayım dur kalklı bir trafik veya rampa çıkarken arkadaşın aracında olanın aynını yaşıyorum. Hararete bağlı olarak şanzuman yağı ısınıp elektronik devreyi korumaya alıyor.. Şimdi buna çözüm bulsak herkese faydalı hareket etmiş oluruz. Hastalığın tedavisi doğru teşhisten geçer. Saygılar.....
 
aracın harareti 100 iken şanzımanın yağı 130-140 lara kadar çıkar. ısınan yağ özelliğini kaybeder. siz ya doğru yağı kullanmıyorsunuz yada revizyon diyip sadece selenoidleri temizleyip geri takan bir ustaya denk gelmişsiniz diye tahmin ediyorum. çünkü ben bu problemi çözdüm ve herzaman yaptığı yere bostancı cadde trafğine girdim hiç bir sorun yaşamadan okadar dur kalk yaparak çıktım.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2011 Saat 22:38
Revizyonu Ankara Şaşmaza Yetkili servis yaptırdı. Selenoidler gözümün önünde yenileri ile değişti. Bilgisayara bağlı yaklaşık 100 km yaptık motor suyu harareti 100 iken şanzuman yağı sıcaklığı 10 derece üstünde oluyor hep. 110 dereceyi geçerse risk var deyip kilitliyor..


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2011 Saat 22:41
Orjinalini yazan: hakangumus hakangumus Yazdı:

Revizyonu Ankara Şaşmaza Yetkili servis yaptırdı. Selenoidler gözümün önünde yenileri ile değişti. Bilgisayara bağlı yaklaşık 100 km yaptık motor suyu harareti 100 iken şanzuman yağı sıcaklığı 10 derece üstünde oluyor hep. 110 dereceyi geçerse risk var deyip kilitliyor..
 
büyük iki selenoid değişti peki diğer 4 tane olması lazım küçükleri var onlarda değiştimi başka ne değişimler yapıldı.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2011 Saat 22:43
Tüm girdiler ve bakım yetkili serviste oldu. Garantileri hala devam ediyor. Şanzuman yağı mobil koyuldu. Tüm yazdıklarım tecrübeyle oluşan fikirler zaman size bu durumu çok iyi anlatacaktır. Çok masraf yapmayın diye söylüyorum. Sorun soğutma suyunun yani radyatörün küçük gelmesi.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2011 Saat 22:44
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: hakangumus hakangumus Yazdı:

Revizyonu Ankara Şaşmaza Yetkili servis yaptırdı. Selenoidler gözümün önünde yenileri ile değişti. Bilgisayara bağlı yaklaşık 100 km yaptık motor suyu harareti 100 iken şanzuman yağı sıcaklığı 10 derece üstünde oluyor hep. 110 dereceyi geçerse risk var deyip kilitliyor..
 
büyük iki selenoid değişti peki diğer 4 tane olması lazım küçükleri var onlarda değiştimi başka ne değişimler yapıldı.
Hepside değişti..


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2011 Saat 22:49
Orjinalini yazan: hakangumus hakangumus Yazdı:

Arkadaşlar yapmayın konu selenoid falan değil. Bakın dur kalkın sık olduğu trafik ve rampa çıkışlarında arabanın hararet ibresini izleyin. Çok yükseklere tırmanıyor. Hrararet derecesi örneğin 100 derece iken şanzıman yağı 110 derece civarlarında oluyor. Isınan yağ görevini yapamıyor. Şanzuman korunma amaçlı otomatikte kilitliyor kendini sorun hararet.... Özellikle makyajsız kasalarda sorun bundan kaynaklanıyor. Ben revizyon yaptırdım, selenoid leri değitirdim ve 2 kez şanzuman yağı değiştirdim. Anlattığınız sorunu hala yaşıyorum. Arabayı az sıkıştırayım dur kalklı bir trafik veya rampa çıkarken arkadaşın aracında olanın aynını yaşıyorum. Hararete bağlı olarak şanzuman yağı ısınıp elektronik devreyi korumaya alıyor.. Şimdi buna çözüm bulsak herkese faydalı hareket etmiş oluruz. Hastalığın tedavisi doğru teşhisten geçer. Saygılar.....

Mütabık,zaten bu arada bir oluyorsa dediğinizde hemfikirim ama sıklıkla oluyorsa elektro vanaları kavurması sonucu parçalar iş göremez hale geliyor.Normal şartlarda şanzıman hararetini yükselten yegane sorun seviyesinin tam ayarlanamamış olmasıdır.Zaten eski kasalarda konnektör farkı vardır ve o seri zaten sorunlu bir seridir.Yeni stoklu tanımlanmış Borg Warner fabrikasının ürettiği elektro vanalar da sizin bahsetmiş olduğunuz ısılarda çalışabilme revizyonu yapılmıştır.Aynı zamanda bunu şanzıman beynini güncelleyerek korumaya geçme ısı dereceleri daha yukarı bir seviyeye çıkarılıyor zaten. Benim aracım da aynı sıkıntıları yapıyordu ben işi kökten çözmek için hidrolik üniteyi de değiştirdim ve sonucun da en sıkışık trafik de bile en ufak bir vuruntu olmuyor.Bilgisayar verilerini görmeden yardım etmeye çalışıyoruz ama yinede size sonuna kadar katılıyorum,bu belirtilerin bir değil birden fazla çözümü var.

Siz revizyon yaptırdığınızda hidrolik üniteyi temizlediler mi? yoksa değiştirdiler mi?


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2011 Saat 22:59
Blok temizlenip takıldı. Elektro vanaların markasını yarın yetkili servisten arayıp öğreneceğim. Blok testini de çıkma blok bulup yaptık aracımın bloğunda sorun olmadığından temizleyip taktık.


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2011 Saat 23:02
Orjinalini yazan: hakangumus hakangumus Yazdı:

Tüm girdiler ve bakım yetkili serviste oldu. Garantileri hala devam ediyor. Şanzuman yağı mobil koyuldu. Tüm yazdıklarım tecrübeyle oluşan fikirler zaman size bu durumu çok iyi anlatacaktır. Çok masraf yapmayın diye söylüyorum. Sorun soğutma suyunun yani radyatörün küçük gelmesi.

Servis bunu kontrol ettimi?

http://www.petrila.net/peugeot/406/Service/206/info/tu/b2cg80kf.htm" rel="nofollow - http://www.petrila.net/peugeot/406/Service/206/info/tu/b2cg80kf.htm


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2011 Saat 23:05
Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

Orjinalini yazan: hakangumus hakangumus Yazdı:

Tüm girdiler ve bakım yetkili serviste oldu. Garantileri hala devam ediyor. Şanzuman yağı mobil koyuldu. Tüm yazdıklarım tecrübeyle oluşan fikirler zaman size bu durumu çok iyi anlatacaktır. Çok masraf yapmayın diye söylüyorum. Sorun soğutma suyunun yani radyatörün küçük gelmesi.

Servis bunu kontrol ettimi?

http://www.petrila.net/peugeot/406/Service/206/info/tu/b2cg80kf.htm" rel="nofollow - http://www.petrila.net/peugeot/406/Service/206/info/tu/b2cg80kf.htm
Nedir bu gönderdiğiniz linkteki bilgi.


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2011 Saat 23:11
Orjinalini yazan: hakangumus hakangumus Yazdı:

Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

Orjinalini yazan: hakangumus hakangumus Yazdı:

Tüm girdiler ve bakım yetkili serviste oldu. Garantileri hala devam ediyor. Şanzuman yağı mobil koyuldu. Tüm yazdıklarım tecrübeyle oluşan fikirler zaman size bu durumu çok iyi anlatacaktır. Çok masraf yapmayın diye söylüyorum. Sorun soğutma suyunun yani radyatörün küçük gelmesi.

Servis bunu kontrol ettimi?

http://www.petrila.net/peugeot/406/Service/206/info/tu/b2cg80kf.htm" rel="nofollow - http://www.petrila.net/peugeot/406/Service/206/info/tu/b2cg80kf.htm
Nedir bu gönderdiğiniz linkteki bilgi.

Radyatör küçük geliyor yeteri kadar soğutma yapamıyor dediniz ya işte bu parça kontrol ediyor onu.Yani selonoidlerin ısı esanjörü bu.Şanzıman beynine yağ çok ısındı,korumaya al dedirten parça bu.


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: GANDALF
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2011 Saat 23:13
peki arkadaşlar bu arızayı yapmadan önce devir göstergesi sabit olarak vites değiştiriyor.. şimdi ise dalgalı seyir izliyor devirlerde ve arabanın devirlenmesinde boşluk oluyor.. yaniz ayağımı gazdan çekince devir sabitleniyor.. mesela 3000 de duruyor hafif gaza basınca 4000-4500 devirlere geçiyor fakat hız aynı oranda artmıyor bu da şanzımandan mıdır...
ayrıca 307 gibi otomatik şanzımanlı bir arabayı manuel şanzımana çevirebilirmiyiz


-------------
2006 sw 1.6 16 valf otomatik


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2011 Saat 23:19
Orjinalini yazan: GANDALF GANDALF Yazdı:

peki arkadaşlar bu arızayı yapmadan önce devir göstergesi sabit olarak vites değiştiriyor.. şimdi ise dalgalı seyir izliyor devirlerde ve arabanın devirlenmesinde boşluk oluyor.. yaniz ayağımı gazdan çekince devir sabitleniyor.. mesela 3000 de duruyor hafif gaza basınca 4000-4500 devirlere geçiyor fakat hız aynı oranda artmıyor bu da şanzımandan mıdır...
ayrıca 307 gibi otomatik şanzımanlı bir arabayı manuel şanzımana çevirebilirmiyiz

4000-4500 e çıkarınca ayağını birden gazdan çekince devir, vitesi boşa alırmış gibimi düşüyor? yoksa 4000 yada 4500 den itibaren koprasörle yavaş,yavaşmı düşüyor?


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: GANDALF
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2011 Saat 23:20
peki şanzıman yağı aşırı ısınmada beyin şanzımanı korumaya alıyor ancak kontak açılıp kapanınca araba eski haline tekrar dönüyor şanzıman yağı 1-2 dakika gibi kısa sürede soğurmu sizce yoksa beyin kendini resetliyormu

-------------
2006 sw 1.6 16 valf otomatik


Mesajı Yazan: GANDALF
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2011 Saat 23:23
yavaş yavaş değil aniden düşüyor hafif gaza basıncada aniden yükseliyor yani rada bir devir boşluğu oluşuyor.. bu arada motorun çekişide düşüyor

-------------
2006 sw 1.6 16 valf otomatik


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2011 Saat 23:29
Orjinalini yazan: GANDALF GANDALF Yazdı:

peki şanzıman yağı aşırı ısınmada beyin şanzımanı korumaya alıyor ancak kontak açılıp kapanınca araba eski haline tekrar dönüyor şanzıman yağı 1-2 dakika gibi kısa sürede soğurmu sizce yoksa beyin kendini resetliyormu

Resetliyor.Zaten selonoid yağı tutması gerektiği yerde tutmadığın dan tork konverterine giden yağ soğumadan tekrar şanzımana geri dönüş yapıyor.İşte bu anda esanjör geri gelen yağa bakıyor olması gerekenden sıcaksa şanzımanı koruma moduna yani 3 cü vitese sabitliyor. Zaten dikkat ederseniz kontağı ilk açtığınızda 1-2 saniye P harfinin orada kar ve spor mod uyarılarını göreceksiniz.


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: GANDALF
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2011 Saat 23:38
eyvallah arkadaşlar verdiğiniz bilgiler sayesinde epeyce bilgim oldu yarın ilk iş yağ değişiminden başlayacağım gelişmeleride sizinle paylaşırım. avrupa yakasında işin ehli pejolardan anlayan özel servis varmıdır. bildiğiniz yardımcı olursanız sevinirim

-------------
2006 sw 1.6 16 valf otomatik


Mesajı Yazan: GANDALF
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2011 Saat 23:38
otamatik şanzıman yağ değişimi işinden anlayan

-------------
2006 sw 1.6 16 valf otomatik


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2011 Saat 23:47
Orjinalini yazan: GANDALF GANDALF Yazdı:

eyvallah arkadaşlar verdiğiniz bilgiler sayesinde epeyce bilgim oldu yarın ilk iş yağ değişiminden başlayacağım gelişmeleride sizinle paylaşırım. avrupa yakasında işin ehli pejolardan anlayan özel servis varmıdır. bildiğiniz yardımcı olursanız sevinirim

Bence ilk önce yetkili servis de PC ye bağlat sorunun kaynağını öğren.Baktın sorun yağla ilgili orada değiştirt.Piyasada malesef bu işten anlayan usta sayısı bir elin 5 parmağını geçmiyor ve eminim çoğunda o tapayı sökecek kare anahtar yoktur Sırıtma Ben özel olarak tornacıya yaptırtmıştım o anahtarı.


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 28 Mayıs 2011 Saat 02:21
özetle, maddi durumum araca yüzlerce milyon harcıyacak durumda değil bu aralar ciddi ciddi satmak üzereyim arabayı,ancak şanzıman yağı değiştir düzelir derseniz bildiğim kadarıyla 1.9 ltre alıyordu 307ler 70 tlye falan yaptırırım ne dersiniz


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 28 Mayıs 2011 Saat 06:44
Orjinalini yazan: alisuat alisuat Yazdı:

özetle, maddi durumum araca yüzlerce milyon harcıyacak durumda değil bu aralar ciddi ciddi satmak üzereyim arabayı,ancak şanzıman yağı değiştir düzelir derseniz bildiğim kadarıyla 1.9 ltre alıyordu 307ler 70 tlye falan yaptırırım ne dersiniz
 
tork konvertörüde boşaltırsalar 4 litreden biraz az alır. tork konvertörü boşaltmadan değiştirirseniz ki en iyi tamamen boşaltmak ozaman 2,4 litre alır. fazlası yada eksiği şanzımanın düzensiz çalışmasına sebep olur.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 28 Mayıs 2011 Saat 06:50
Orjinalini yazan: GANDALF GANDALF Yazdı:

eyvallah arkadaşlar verdiğiniz bilgiler sayesinde epeyce bilgim oldu yarın ilk iş yağ değişiminden başlayacağım gelişmeleride sizinle paylaşırım. avrupa yakasında işin ehli pejolardan anlayan özel servis varmıdır. bildiğiniz yardımcı olursanız sevinirim
 
okadar özel servisle görüştüm herkez farklı bişey söylüyor en iyisi ve garantilisi YETKİLİ SERVİS çünkü şanzıman işi özel servislerin yapacağı iş değil. ayrıca dışarda 550 tl isteyen özel servise gitmedim yetkili servise aynı ücrete yaptırdım.  Burada hem 40 tl lik yazılım yükleme işi bedavayageliyor hemde yapılan hizmet garantili yapılıyor yani birdaha yaparsa ücret ödemiyorsun.
 
bazı arkadaşlar yanlış anlayabilir bende özel servise gidiyorum ama bazı konularda özel servislerdeki donanım ve bilgi eksikliği yanlış teşhisler yüzünden hem maddi hem manevi sıkıntılar çıkartıyor.
 
Peugeot berke' ye git veliefendinin hipodromunun orada. Yedek parçadan birol abiyi bul o sana parça ve işçilik fiyatları konusunda yardımcı olur. Forudan geldiğini ve selamımızı ilet o sana gerekli ylu gösterir.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 28 Mayıs 2011 Saat 10:35
bugün araç sogukken daha yeni çalıştırdıktan 2 dk sonra aynı hatayı aldım,hararet daha 70 civarındaydı yani ısınmayab ağlı birşey değil,arabanın üstünde pejo asistan yazan bir stickerda bulunan numarayı aradım basınç falan dedi, yetkili servise gitmeyi düşünüyorum eğer 300 tl nin üstünde masraf çıkarsa sanırım 307mle son günlerim olacak gider 16 17 milyara dizel fiesta alırım arabnın masrafları cidden soğuttu 1.5 yıldır bende araba zorunlu(benzin-vergi) hariç bakımlara ve ekstra masraflara verdiğim para 3 milyarı buldu ya


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 28 Mayıs 2011 Saat 11:06
[/QUOTE]
 
tork konvertörüde boşaltırsalar 4 litreden biraz az alır. tork konvertörü boşaltmadan değiştirirseniz ki en iyi tamamen boşaltmak ozaman 2,4 litre alır. fazlası yada eksiği şanzımanın düzensiz çalışmasına sebep olur.
[/QUOTE]

Metincim Tork konverteri sökmeden tamamen boşaltmak imkansız.Hoş sökülünce de öyle hemen boşaltılabilen bir parça değildir o.Ama yarım litre ile 750 ml arasında bir yağı almak mümkün.


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 28 Mayıs 2011 Saat 11:10
Orjinalini yazan: alisuat alisuat Yazdı:

bugün araç sogukken daha yeni çalıştırdıktan 2 dk sonra aynı hatayı aldım,hararet daha 70 civarındaydı yani ısınmayab ağlı birşey değil,arabanın üstünde pejo asistan yazan bir stickerda bulunan numarayı aradım basınç falan dedi, yetkili servise gitmeyi düşünüyorum eğer 300 tl nin üstünde masraf çıkarsa sanırım 307mle son günlerim olacak gider 16 17 milyara dizel fiesta alırım arabnın masrafları cidden soğuttu 1.5 yıldır bende araba zorunlu(benzin-vergi) hariç bakımlara ve ekstra masraflara verdiğim para 3 milyarı buldu ya

Malesef 450-500 lira masrafla çözüme ulaşabilirsiniz.Ben %20 parça %30 işçilik indirimi kampanyasından 364 tl ye değiştirmiştim.Zaten yeni tip elektro vanalar takıldıktan sonra bir daha kolay kolay arıza vermiyor.Yani aracınızdan soğutmasın sizi.


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 28 Mayıs 2011 Saat 11:57
Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

Orjinalini yazan: alisuat alisuat Yazdı:

bugün araç sogukken daha yeni çalıştırdıktan 2 dk sonra aynı hatayı aldım,hararet daha 70 civarındaydı yani ısınmayab ağlı birşey değil,arabanın üstünde pejo asistan yazan bir stickerda bulunan numarayı aradım basınç falan dedi, yetkili servise gitmeyi düşünüyorum eğer 300 tl nin üstünde masraf çıkarsa sanırım 307mle son günlerim olacak gider 16 17 milyara dizel fiesta alırım arabnın masrafları cidden soğuttu 1.5 yıldır bende araba zorunlu(benzin-vergi) hariç bakımlara ve ekstra masraflara verdiğim para 3 milyarı buldu ya

Malesef 450-500 lira masrafla çözüme ulaşabilirsiniz.Ben %20 parça %30 işçilik indirimi kampanyasından 364 tl ye değiştirmiştim.Zaten yeni tip elektro vanalar takıldıktan sonra bir daha kolay kolay arıza vermiyor.Yani aracınızdan soğutmasın sizi.

şu anda yüzde 20 parça yüzde 10 işçlik indirimi var heralde 400 tl falan tutar tam olaran hangi işlemleri yapacaklar sizce?


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 28 Mayıs 2011 Saat 12:21
Orjinalini yazan: alisuat alisuat Yazdı:

Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

Orjinalini yazan: alisuat alisuat Yazdı:

bugün araç sogukken daha yeni çalıştırdıktan 2 dk sonra aynı hatayı aldım,hararet daha 70 civarındaydı yani ısınmayab ağlı birşey değil,arabanın üstünde pejo asistan yazan bir stickerda bulunan numarayı aradım basınç falan dedi, yetkili servise gitmeyi düşünüyorum eğer 300 tl nin üstünde masraf çıkarsa sanırım 307mle son günlerim olacak gider 16 17 milyara dizel fiesta alırım arabnın masrafları cidden soğuttu 1.5 yıldır bende araba zorunlu(benzin-vergi) hariç bakımlara ve ekstra masraflara verdiğim para 3 milyarı buldu ya

Malesef 450-500 lira masrafla çözüme ulaşabilirsiniz.Ben %20 parça %30 işçilik indirimi kampanyasından 364 tl ye değiştirmiştim.Zaten yeni tip elektro vanalar takıldıktan sonra bir daha kolay kolay arıza vermiyor.Yani aracınızdan soğutmasın sizi.

şu anda yüzde 20 parça yüzde 10 işçlik indirimi var heralde 400 tl falan tutar tam olaran hangi işlemleri yapacaklar sizce?

2 adet elektro vana,hidrolik beyin temizlenicek,yağı değişecek,yeni şanzıman yazılımı yüklenicek onların toplamı da 400 taş patlasın 450


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 28 Mayıs 2011 Saat 14:55
Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

Orjinalini yazan: alisuat alisuat Yazdı:

Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

Orjinalini yazan: alisuat alisuat Yazdı:

bugün araç sogukken daha yeni çalıştırdıktan 2 dk sonra aynı hatayı aldım,hararet daha 70 civarındaydı yani ısınmayab ağlı birşey değil,arabanın üstünde pejo asistan yazan bir stickerda bulunan numarayı aradım basınç falan dedi, yetkili servise gitmeyi düşünüyorum eğer 300 tl nin üstünde masraf çıkarsa sanırım 307mle son günlerim olacak gider 16 17 milyara dizel fiesta alırım arabnın masrafları cidden soğuttu 1.5 yıldır bende araba zorunlu(benzin-vergi) hariç bakımlara ve ekstra masraflara verdiğim para 3 milyarı buldu ya

Malesef 450-500 lira masrafla çözüme ulaşabilirsiniz.Ben %20 parça %30 işçilik indirimi kampanyasından 364 tl ye değiştirmiştim.Zaten yeni tip elektro vanalar takıldıktan sonra bir daha kolay kolay arıza vermiyor.Yani aracınızdan soğutmasın sizi.

şu anda yüzde 20 parça yüzde 10 işçlik indirimi var heralde 400 tl falan tutar tam olaran hangi işlemleri yapacaklar sizce?

2 adet elektro vana,hidrolik beyin temizlenicek,yağı değişecek,yeni şanzıman yazılımı yüklenicek onların toplamı da 400 taş patlasın 450

telefonla aradım 600 tl dediler bende arabayı yıkatmaya götürüyorum resimleri çekip satacam teşekkür ederim.


Mesajı Yazan: hantsome28
Mesaj Tarihi: 29 Mayıs 2011 Saat 13:40
valla arkadaşlar ben samsunda servise gittim şanzuman yağ değişimi için adamlara değiştirtemedim ya..değiştirin dedikkce bu ömürlük değişmez dediler. 

-------------
2004 model 307 SW Triptonik ....hayat üç buçuk ile dört arasında geçer.ya dört dörtlük yaşarsın yada üç buçuk atarsın...


Mesajı Yazan: emre.koc
Mesaj Tarihi: 29 Mayıs 2011 Saat 14:36
mrb arkadaşlar benim araçta da aynı sorun var 307 sw özellikle soğukken yapıyor otomatik vites hatasını :( niçin olabilir acaba ?

-------------
PEUGEOT - 307 SW 1.6 OV PACK


Mesajı Yazan: hantsome28
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2011 Saat 07:41
Orjinalini yazan: emre.koc emre.koc Yazdı:

mrb arkadaşlar benim araçta da aynı sorun var 307 sw özellikle soğukken yapıyor otomatik vites hatasını :( niçin olabilir acaba ?


şanzuman yağını bi kontrol ettir...yoksa selonoid valflerine baktır..


-------------
2004 model 307 SW Triptonik ....hayat üç buçuk ile dört arasında geçer.ya dört dörtlük yaşarsın yada üç buçuk atarsın...


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2011 Saat 08:41
Orjinalini yazan: hantsome28 hantsome28 Yazdı:

valla arkadaşlar ben samsunda servise gittim şanzuman yağ değişimi için adamlara değiştirtemedim ya..değiştirin dedikkce bu ömürlük değişmez dediler. 
 
saçmalamasınlar ömürlük yağ olsa ozaman bizde motora bir kez yağ koyup ömür boyu kullanalım. öyle şey olmaz saçmalamasınlar, bu şanzımanın yağını değiştirmek ustalık ister, bilmedikleri için yanaşmıyorlar akılları sıra, ben 2 kere değiştim o nasıl oluyor peki


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: emre.koc
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2011 Saat 11:26
kesin çözüm mü acaba bu dediğiniz ?

-------------
PEUGEOT - 307 SW 1.6 OV PACK


Mesajı Yazan: bayelektronik
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2011 Saat 16:09
Orjinalini yazan: emre.koc emre.koc Yazdı:

kesin çözüm mü acaba bu dediğiniz ?

Merhaba arkadaşlar uzunca bir süredir aranızda yoktum.Sizleri çok özledim.Özellikle Cecoli hocama selamlar ve saygılar...Öncelikli olarak otomatik vites bir 307 kullanıcısı olarak automatic gear fault hatasının nedeni tamamen selenoid valflerdir.arabanızı bu valfler yüzünden satmayın.bendede vardı bu sorundan ama selenoid valf değişiminden sonra şuan vites saat gibi.Benim arabam bu arıza kodunu fazla vermiyordu.öğrendiğim kadarıyla bu arıza koduyla kullanılmaya devam edilirse hidrolik blokta bozuluyormuş.o yüzden selenoid valf değişimi olunca kesin olacak diye bişey yok.selenoid valf zaten hidrolik blok üzerinde bulunan 2 adet parça.hidrolik bloğun komplede değişmesi gerekebilir.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2011 Saat 16:13
Orjinalini yazan: bayelektronik bayelektronik Yazdı:

Orjinalini yazan: emre.koc emre.koc Yazdı:

kesin çözüm mü acaba bu dediğiniz ?

Merhaba arkadaşlar uzunca bir süredir aranızda yoktum.Sizleri çok özledim.Özellikle Cecoli hocama selamlar ve saygılar...Öncelikli olarak otomatik vites bir 307 kullanıcısı olarak automatic gear fault hatasının nedeni tamamen selenoid valflerdir.arabanızı bu valfler yüzünden satmayın.bendede vardı bu sorundan ama selenoid valf değişiminden sonra şuan vites saat gibi.Benim arabam bu arıza kodunu fazla vermiyordu.öğrendiğim kadarıyla bu arıza koduyla kullanılmaya devam edilirse hidrolik blokta bozuluyormuş.o yüzden selenoid valf değişimi olunca kesin olacak diye bişey yok.selenoid valf zaten hidrolik blok üzerinde bulunan 2 adet parça.hidrolik bloğun komplede değişmesi gerekebilir.
 
aleukumselam sayın abım Gülme senı uzuuuuuuun aradan sorna gormek ne kadar guzel :)) su telefon numaranı bıldırde kaydedeyım... bodrum yolunda sanada ugrayacagım


Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2011 Saat 16:43
bugün bilgisayara bağlatmak için servise gittim 65 tl aldılar 5 dk lık işleme neyse basınç fark birşeyler yazıyordu, elektro valflerin değişmesi gerekiyor derken bir baktılarki aracın zaten değişmiş önceden hidrolik blokunda değişmesi gerekebilir, o zaman 2000 tlyi geçer dediler.birde beyler bir tanıdık aracılıgıyla bu elektrovalfleri başka bir usta 300 e yapıyormuş tanıdık yaptırsammı yoksa direk satayımmı karar veremedim,bu arada servisteki fiyatı 550 tl


Mesajı Yazan: emre.koc
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2011 Saat 16:45
hoşgeldiniz tekrardan çok teşekkür ederimmm peki maliyeti tuzlumu bu işin komple değişim yada valf in değişiminin :(

-------------
PEUGEOT - 307 SW 1.6 OV PACK


Mesajı Yazan: bayelektronik
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2011 Saat 16:52
Orjinalini yazan: emre.koc emre.koc Yazdı:

hoşgeldiniz tekrardan çok teşekkür ederimmm peki maliyeti tuzlumu bu işin komple değişim yada valf in değişiminin :(

Hidrolik blok işlemi maliyetli ve kesin sonuç çıkaran bir işlem.Ama hidrolik blok değişimi için yetkili servisler zorluyorlar.Çünkü sadece selenoid valf değişiminde düzelmeme ihitmali var.Serrvise bu sorunla gittiğiniz zaman direk hidrolik blok ve şanzıman revizyon deniyor.O yüzden öncelikle selenoid değişimi yaptırın.Selenoidler imalat olarak zaten hatalı.Yeni selenoidler üretilmiş.Maşallah benim araba saat gibi oldu.Ben yetkili sevise daha önceki indirimde baya ucuza yaptırdım.hatırladığım kadarıyla 300 falandı.Ogünden beride arabamı kullanmaktan ve gaza basmaktan keyif alıyorum.


Mesajı Yazan: emre.koc
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2011 Saat 17:10
ilginiz için çok teşekkür ederim sağolun servise baktıracaz mecbur.
benim araç bu arızayı soğukken yapıyor bir kez .ondan sonra ısınınca hiç yapmıyor süreklide yapmıyor yani soğukken genelde arabayı sıkıştırınca yapıyor soğukken ani gaz ani fren yapınca oluyor.


-------------
PEUGEOT - 307 SW 1.6 OV PACK


Mesajı Yazan: bayelektronik
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2011 Saat 17:15
hocam aynı sorun.arç soğukken yapıyor.Mesela yazın daha az yapar.Hararetle alakası yok.Bu sorunu yaşamış, aynı sizn gibi araştırmış ve sorunu uzun bir süre önce çözmüş bir kişi olarak yazıyorum.kulaktan dolma bilgilerle değil,yaşayıp tecrübe edinmiş bir kişi olarak yazıyorum.Aracınız %75 selenoid valf değişimi yapılınca düzelecektir.%25 lik geriye kalan oran hidrolik bloğunuzza bağlı.Zaten düzelmezse hidrolik blok değişimi şart olmuş demektir.Şuanda yetkili servislerde bir indirim var diye biliyorum.Tahminimce 450 tl ye selenoid valfler ve yağ değişerek sorundan kurtulunursunuz.


Mesajı Yazan: emre.koc
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2011 Saat 17:21
bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim.inşallah en yakın zamanda baktıracağım.araca

-------------
PEUGEOT - 307 SW 1.6 OV PACK


Mesajı Yazan: Haksen016
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2011 Saat 20:19
arkadaşlar çok güzel bilgilendirme yapmışlar ağızlarına sağlık. otomatik 307 kullanıcısı olarak benimde benzer bir sorunum var. geçen sene sadece yağ değiştirmiştim 1 sene sorunsuz kullandım ama aynı hatayı geçenlerde yerdi selonoidler mecburen değişecek.

-------------
2006 Peugeot 307 XT Triptonik

1973 - Bursa


Mesajı Yazan: GANDALF
Mesaj Tarihi: 02 Haziran 2011 Saat 13:59
ARKADAŞLAR MERABALAR, pazartesi günü arabanın yağını değiştirdim mobil 71141  litresi 20 liradan 4 litre yağ aldım içinden boşalan yağ 3,6 litreydi 3,4  litre yağ kondu,, yağ konulduktan sonra aşağı yukarı şehir içinde yokuş yukarı rampa aşağı dur kalk zorlayarak kullanımımla farkı hissettim vires geçişleri yumuşadı arabanın çekişi bariz farketti olumlu yönde  birkaç usta elektro vana değişicek dedi 450 fiat çekende oldu 700 fiat söyleyen de oldu ben 80 tl yağa 20 de işçilikle bu işi hallettim ve tecrübelerime dayanarak eğer aracınız soğukken bu hatayı veriyorsa elektro vanalar veya diğer adıyla selonoidler...aşırı ısınmadan yapıyorsa şanzıman yağı veya şanzıman soğutucusundan kaynaklanıyordur. tecrübeyle sabit..

-------------
2006 sw 1.6 16 valf otomatik


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 02 Haziran 2011 Saat 14:09
Orjinalini yazan: GANDALF GANDALF Yazdı:

ARKADAŞLAR MERABALAR, pazartesi günü arabanın yağını değiştirdim mobil 71141  litresi 20 liradan 4 litre yağ aldım içinden boşalan yağ 3,6 litreydi 3,4  litre yağ kondu,, yağ konulduktan sonra aşağı yukarı şehir içinde yokuş yukarı rampa aşağı dur kalk zorlayarak kullanımımla farkı hissettim vires geçişleri yumuşadı arabanın çekişi bariz farketti olumlu yönde  birkaç usta elektro vana değişicek dedi 450 fiat çekende oldu 700 fiat söyleyen de oldu ben 80 tl yağa 20 de işçilikle bu işi hallettim ve tecrübelerime dayanarak eğer aracınız soğukken bu hatayı veriyorsa elektro vanalar veya diğer adıyla selonoidler...aşırı ısınmadan yapıyorsa şanzıman yağı veya şanzıman soğutucusundan kaynaklanıyordur. tecrübeyle sabit..
 
yağı değiştirmeden önce ve yağı değiştirdikden sonra şanzıman yağ basıncına bilgisayara bağlayıp baktınız mı?
 
şanzıman yağ basıncınız motor sıcak ve rolentide çalışırken 2,5 bar' ın altında kalıyorsa selenoidlerin değişmesi gerekli,
 
aracınızdaki selenoidler orjinal ise sıkıntı olmasa bile değiştirmenizi tavsiye ederim çünkü orjinal olanlar sıkıntılı oluyor, bu selenoidleri yeniden revize ettiler yeni tiplerinde sıkıntı olmuyor bu yüzden ilk fırsatta değiştirin.
 
 


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: GANDALF
Mesaj Tarihi: 02 Haziran 2011 Saat 14:27
yağ değişimi yapmadan önce rolantideyken bilgisayara bağlattım 2.4 ve 2.5 arasında değişiyordu gaza basıncada 2.5 geçiyordu olması ustada olması gereken basınç 2.7 olarak söyledi ama yağ değişiminden sonra bilgisayara bağlatmadım ama yağın değişimi bariz farketti

-------------
2006 sw 1.6 16 valf otomatik


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 02 Haziran 2011 Saat 14:49
Orjinalini yazan: GANDALF GANDALF Yazdı:

yağ değişimi yapmadan önce rolantideyken bilgisayara bağlattım 2.4 ve 2.5 arasında değişiyordu gaza basıncada 2.5 geçiyordu olması ustada olması gereken basınç 2.7 olarak söyledi ama yağ değişiminden sonra bilgisayara bağlatmadım ama yağın değişimi bariz farketti
 
2,7 de değil normal şartlarda en az 2,5 ile 3,5 arası gider gelir. 2,5'in altına düştüğü zaman yavaş kalkışlarda basınç düşük olduğu için vites geçişleri vuruntulu olur ama aynı şekilde seri bir şekilde kalkış yaparsan basınç attığı için vites geçişi sorunsuz olur.
 
en iyisi şanzıman sıcak iken rolentide yani basıncın en düşük olduğu yerde bir kontrol ettirin. 2,5 in altında ise selenoidleri değiştirin. benim rolentide 2,3 bardı değiştirdikden sonra en düşük 2,55 barı gösteriyordu.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: GANDALF
Mesaj Tarihi: 02 Haziran 2011 Saat 14:57
içime yine kurt düşürdün metin bey kardeş cumartesi bilgisayara bakım tekrar basınç değerlerine baktırayım ...

-------------
2006 sw 1.6 16 valf otomatik


Mesajı Yazan: boraa
Mesaj Tarihi: 02 Haziran 2011 Saat 15:03
peugeot unmu var derdin var Confused

-------------
Feline 2006
1.4 otomatik orijinal :)


Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 02 Haziran 2011 Saat 15:22
bir soru daha benden, bu hata bende 10 15 gün önce ardarda 2 gün vermişti sonra kesmişti,servistebilgisayara bağlattım ve basınç düşüklüğü  hatası vardı,durumum olmadıgı için yaptırmadım,ordaki ustada madem bilgisayara bağlattık yeni yazılım yükleyelim dedi, son 5 gündür sürüyorum ve haya hiç tekrarlanmadı vites geçişleride bana göre iyi durumda, ne yapacam kararsızım söz verdim kendime bir daha hatayı verrise yaptırıcam diye ama vermiyor


Mesajı Yazan: GANDALF
Mesaj Tarihi: 02 Haziran 2011 Saat 15:44
dostum pejoda yol bilgisayarın bir hata verirse hemen telaşlanma, bende bu hatayı 1 yıl önce vermişti ama ben bugüne kadar devam ettim ve bu hatayıda  bir kez verdi.. sana tavsiye hata versede sonuna kadar diren yani sonuna kadar bin ve kendini strese sokma ve asla bir ustayla yetinme her defasında başka usta bul ama ustanın ustalığından da emin ol gerisi boş

-------------
2006 sw 1.6 16 valf otomatik


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 02 Haziran 2011 Saat 16:25
Orjinalini yazan: GANDALF GANDALF Yazdı:

içime yine kurt düşürdün metin bey kardeş cumartesi bilgisayara bakım tekrar basınç değerlerine baktırayım ...
 
Baktır kafan rahat olsun.
 
Hararet yüksek iken aracı rolentide çalıştır inşallah yağ basıncı 2,5 barın altında değildir.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 02 Haziran 2011 Saat 16:28
Orjinalini yazan: alisuat alisuat Yazdı:

bir soru daha benden, bu hata bende 10 15 gün önce ardarda 2 gün vermişti sonra kesmişti,servistebilgisayara bağlattım ve basınç düşüklüğü  hatası vardı,durumum olmadıgı için yaptırmadım,ordaki ustada madem bilgisayara bağlattık yeni yazılım yükleyelim dedi, son 5 gündür sürüyorum ve haya hiç tekrarlanmadı vites geçişleride bana göre iyi durumda, ne yapacam kararsızım söz verdim kendime bir daha hatayı verrise yaptırıcam diye ama vermiyor
 
hata verirmi bilmem ama vites geçişindeki vurma işini şanzıman çok ısındığında yani yoğun trafikde dur kalk yaptıkdan sonra verir.
 
Sebebi ise şanzımanın içindeki yağın çok ısındığında özelliğini kaybetmesi sonucu selenoidlerin vites gerçişlerinde yeterli basıncı üretememesi sonucu olur.
 
ilk sebebi yağdır çok ısındığında özelliğini kaybettiği için işe yaramıyordur.
 
ikinci sebebi ise eğer yağ değiştiği halde yapıyorsa selenoid (elektro vana) dir. Vu banalar vites geçişlerinde basınçlı yağ püskürterek vites gerçişlerini sağlar eğer arızalı ise yağ basıncı düşer ve sarsıntılı vites gerçişi olur.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 02 Haziran 2011 Saat 17:08
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: alisuat alisuat Yazdı:

bir soru daha benden, bu hata bende 10 15 gün önce ardarda 2 gün vermişti sonra kesmişti,servistebilgisayara bağlattım ve basınç düşüklüğü  hatası vardı,durumum olmadıgı için yaptırmadım,ordaki ustada madem bilgisayara bağlattık yeni yazılım yükleyelim dedi, son 5 gündür sürüyorum ve haya hiç tekrarlanmadı vites geçişleride bana göre iyi durumda, ne yapacam kararsızım söz verdim kendime bir daha hatayı verrise yaptırıcam diye ama vermiyor
 
hata verirmi bilmem ama vites geçişindeki vurma işini şanzıman çok ısındığında yani yoğun trafikde dur kalk yaptıkdan sonra verir.
 
Sebebi ise şanzımanın içindeki yağın çok ısındığında özelliğini kaybetmesi sonucu selenoidlerin vites gerçişlerinde yeterli basıncı üretememesi sonucu olur.
 
ilk sebebi yağdır çok ısındığında özelliğini kaybettiği için işe yaramıyordur.
 
ikinci sebebi ise eğer yağ değiştiği halde yapıyorsa selenoid (elektro vana) dir. Vu banalar vites geçişlerinde basınçlı yağ püskürterek vites gerçişlerini sağlar eğer arızalı ise yağ basıncı düşer ve sarsıntılı vites gerçişi olur.

servis direk hidrolik blogu değiştirelim kesin çözüm olur diğer türlü tekrarlıyabilir falan dedi herkes birşey diyor en iyi binmek kafayı rahat tutup.


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 02 Haziran 2011 Saat 17:10
o en son çare.

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2011 Saat 12:06
bugün aracı servise bırakıcam elektro valf yada diğer adıyla sanırım selenoid değişecek ve şanzıman yapı değişeceki1.5 gün sürer dediler çok ilginç ya


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2011 Saat 13:50
Orjinalini yazan: alisuat alisuat Yazdı:

bugün aracı servise bırakıcam elektro valf yada diğer adıyla sanırım selenoid değişecek ve şanzıman yapı değişeceki1.5 gün sürer dediler çok ilginç ya
 
ben sabah aracı verdim ama bırakmadım bekledim öğlene doğru bitti. öğlenden sonra motor dahil yıkanmış bir şekilde aldım.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2011 Saat 15:55
şu anda bunu yazarken sinirden ve üzüntüden elim ayağım titriyor,

sabah aracı görala götürdüm valfleri değiştirtmek için, biz direk değiştiremeyiz bilgisayara bağlayım dediler,1 saat sonra rapor geldi aynen yazıyorum,

1)s. Arıza basınç ayar arızası
2.) a. Arıza araç hız sabitleyicisi(RVV uygunlukP.0571)

yağ bloğunun değişmesi gerekiyor.Arıza tekrarlanma durumunda şanzıman revizyon,

ben kafayı yedim açıkcası valflerdendir dedim, bana alaycı bir ifadeyle isterseniz valfleri değiştirelim 3 gün sonra yine gelirsiniz, blogun değişmesi lazım 1600 tl yoksa revizyon+2500 tl dediler, inanın şu anda moralim çok bozuk,olayın maddiyatına kaldıramayacagımı yanayım bu şekilde arabayı sürmem heeralde onamı yanayım,bana yardım edin ben ne yapayım

benim sorunumu anlatınca herkes valfler değiştir düzelir dedi bunlar böyle diyor


Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2011 Saat 15:57
yada direk kolayamı kaçıyorlar bu sorunu yaşadıgınız zaman siz valfleri değiştireince düzeldimi,

ben adamlara mevcut valfler kötüymüş yeni tür valfler takılması ve şanzıman yağı değişmesi lazım dedim

bana İNTERNETTEN DUYDUKLARINIZA İNANMAYIN BİZİM DEDİĞİMZ DOĞRUDUR dediler. şanzıman yağı ömürlüktür değiştirmenize gerek yok dedilker


Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2011 Saat 16:27
herşeyi yazdım 1.5 yıldır bende olan araç birden aut. gear fault hatası vermeye başladı ve bunlar oldu sizden ricam bana akıl vermeniz ne yapmam gerektiği konusunda.


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2011 Saat 16:31
görala gitmeseydin keske onlar kazıkcıdır  konumun ankara heralde bende ankaralıyım tekoto yada abc tercih et tekoto şahsa ait biyer deil direk  fransa sırketının yerı orası daha kalıtelı ama abcdekı ustaları babam tanıyo onlarda guzel ıslıcık cıkartıyolarmıs ole dedı onlarada ugra moralını bozma bende kıbrısta okuyorum bende o hatayı sogukken sanzıman alıyorum gelınce komple bakıma gırcek abc de bakalım ne cıkıcak 


Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2011 Saat 16:38
neresi olursa olsun sonuçta hidrolik blogun fiyatı belli adamlar revize edilebilir dediler ama forumdakiler valflerdendir diyor adamlar internete bakma diyor şimdi olurda valfleri değiştirince düzelmezse o parayı boşa vermiş olacam.


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2011 Saat 16:39
sen bunlarada sor ıstersen sonra şaşmaza gıt ordakılere baktır  2000 vermektense 70 gozden cıkar baska pcye baglat adamlar belkı para kazanmak ıcın yapıyolardır 


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2011 Saat 16:40
yada tek otoyu ara servısı baglat hatayı sole ne gıbı ıslem yapılmalı dıye sor 


Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2011 Saat 19:19
forumdakı ustalarım online olnca bir yorum yazarsa sevinirm


Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2011 Saat 21:44
konuyu birkez daha yukarıya taşıyım, yarına kadar bir karara varmam lazım


Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2011 Saat 10:27
iş ilginçleşmeye başladı arkadaşın tavsiyesi üzerine tekotoyu aradım,olanları anlattım,hatayı okudum,usta bana önce valfler vana ve şanzıman yağı değişir düzelmezse hidrolik blogu değiştiririz dedi, aynı şehirde 2 peugeot servisi arasındaki fark bende kime inanacam şaşırdım.


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2011 Saat 10:43
alisuat bence 2000 tl vermektense once 500 gozden cıkar vanalarla yagı degıs  adamlar dogru olanı soyluyo foruma bakarsan herkeste ılk once bunu tavsıye eder sana :)


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2011 Saat 11:53
Hidrolik ünite üzerinde sadece 1 tane elektro vana değişmez.Geri kalan hepsi değişebilir.Yağın ömürlük olduğuna dair yazılı bir belge alın bakalım verecekler mi? Sırıtma kaldı ki hidrolik ünite kople arızalı olsa çıkması 200 TL Göz Kırpma Sıfırını almaya gerek bile yok.

Edit: eğer 5-10 derecelik yokuş da araç D konumunda fren pedalı bırakıldığın da kaydırmıyor sa Hidrolik ünite sağlamdır.Aksi halde geri kaçıracaktır.


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2011 Saat 14:24
Orjinalini yazan: alisuat alisuat Yazdı:

neresi olursa olsun sonuçta hidrolik blogun fiyatı belli adamlar revize edilebilir dediler ama forumdakiler valflerdendir diyor adamlar internete bakma diyor şimdi olurda valfleri değiştirince düzelmezse o parayı boşa vermiş olacam.
 
sen selenoidleri değiştirdiğimde servis bana içinden çıkan yağ yanık kokuyorsa revizyon olacak dedi koku da yokdu.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2011 Saat 14:27
Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

Hidrolik ünite üzerinde sadece 1 tane elektro vana değişmez.Geri kalan hepsi değişebilir.Yağın ömürlük olduğuna dair yazılı bir belge alın bakalım verecekler mi? Sırıtma kaldı ki hidrolik ünite kople arızalı olsa çıkması 200 TL Göz Kırpma Sıfırını almaya gerek bile yok.

Edit: eğer 5-10 derecelik yokuş da araç D konumunda fren pedalı bırakıldığın da kaydırmıyor sa Hidrolik ünite sağlamdır.Aksi halde geri kaçıracaktır.
 
onur abinin dediği gibi hemen bin aracına ve yaklaşık 10 derecelik bir yokuşda dur ve ayağını frenden çek. eğer araç geri kaymaya başlarsa hidrolik blok doğrudur ama araç geri kaymıyorsa selenoid değişimi bile bu iş tamamdır.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: GANDALF
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2011 Saat 16:05
Arkadaşlar bu servislerin dediğne hemen inanıpta işlem mişlem yaptırmayın, ben kesinlikle aracımı pejo servislerine ..(soygunculara) götürmüyorum götürmemde daha önce yazdığım gibi geçen hafta arabanın şanzıman yağını değiştirdim.. mobil 71141 şimdi araba yağ gibi kayıyor yolda o vuruntulu vites geçmesi aşırı ısınmada arabanın şişmesi felan hepsi bitti önce araştırın ve küçük meblağlardan başlayarak işlemlerinizi yaptırın.. benim usta da önce valfler dedi olmazsa blok dedi oda olmazsa komple revizyon dedi ücret dedi..2500-3000 Tl dedi bense 80TL yağa 20 TL işçiliğe vererek aynı ustaya sorunu çözdürdüm.. otomatik şanzımanda ustalar ya tutarsa hesabı ağzına geleni söylüyor..dikkat edelim..

-------------
2006 sw 1.6 16 valf otomatik


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2011 Saat 16:38
Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

Hidrolik ünite üzerinde sadece 1 tane elektro vana değişmez.Geri kalan hepsi değişebilir.Yağın ömürlük olduğuna dair yazılı bir belge alın bakalım verecekler mi? Sırıtma kaldı ki hidrolik ünite kople arızalı olsa çıkması 200 TL Göz Kırpma Sıfırını almaya gerek bile yok.

Edit: eğer 5-10 derecelik yokuş da araç D konumunda fren pedalı bırakıldığın da kaydırmıyor sa Hidrolik ünite sağlamdır.Aksi halde geri kaçıracaktır.
 
arkadaşlar benimde bir sorum olacak..benim 307 de trafikte çok dur kalk yaptığımda bir süre sonra geri kaçırmalar oluyor bende bunu şanzuman yağının fazla ısınmasına bağlıyorum ama normal durumlarda 30-40 derecelik eğimlerde bile kaçırma falan yok sizce bu normalmi ?


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2011 Saat 16:49
Orjinalini yazan: ose307 ose307 Yazdı:

Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

Hidrolik ünite üzerinde sadece 1 tane elektro vana değişmez.Geri kalan hepsi değişebilir.Yağın ömürlük olduğuna dair yazılı bir belge alın bakalım verecekler mi? Sırıtma kaldı ki hidrolik ünite kople arızalı olsa çıkması 200 TL Göz Kırpma Sıfırını almaya gerek bile yok.

Edit: eğer 5-10 derecelik yokuş da araç D konumunda fren pedalı bırakıldığın da kaydırmıyor sa Hidrolik ünite sağlamdır.Aksi halde geri kaçıracaktır.
 
arkadaşlar benimde bir sorum olacak..benim 307 de trafikte çok dur kalk yaptığımda bir süre sonra geri kaçırmalar oluyor bende bunu şanzuman yağının fazla ısınmasına bağlıyorum ama normal durumlarda 30-40 derecelik eğimlerde bile kaçırma falan yok sizce bu normalmi ?
 
ose307 eminmisin kaçırmadığı rampanın 30-40 derece olduğuna.
 
 
30 derecede freni bıraktığında kaymayı bir kenara bırak frene bassan bile kayarsın Ouch
 
 


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2011 Saat 17:17
ölçmedim metin derece hesabınada aklım ermez lafın gelişi yani.. ama çoğu dik yerde kaçırma yapmıyo diyebilirim ben sana şekille anlatmana gerek yoktu Dil Çıkarma sadece soruma cevap aradım..


Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2011 Saat 18:24
evet dediğin testi yap bana göre dik sayılan bir yokusta arac geri kaçırmadı sevinsem mi üzülsemmi bilemedim :),


Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2011 Saat 18:43
o zaman göralın dediğini kafam takmıyorum(kesinlikle blogun degişmesi lazım belkide tüm şanzımanın),yarın gidiyorum bir servise elektro valfleri ve şanzıman yağını 530 tlye değiştirtiyorum öyle mi


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2011 Saat 21:00
Orjinalini yazan: ose307 ose307 Yazdı:

ölçmedim metin derece hesabınada aklım ermez lafın gelişi yani.. ama çoğu dik yerde kaçırma yapmıyo diyebilirim ben sana şekille anlatmana gerek yoktu Dil Çıkarma sadece soruma cevap aradım..
 
10-15 derecede kaymaması bu açıdan daha dik yerde kayması normal demek istedim bende.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2011 Saat 21:02
Orjinalini yazan: alisuat alisuat Yazdı:

o zaman göralın dediğini kafam takmıyorum(kesinlikle blogun degişmesi lazım belkide tüm şanzımanın),yarın gidiyorum bir servise elektro valfleri ve şanzıman yağını 530 tlye değiştirtiyorum öyle mi
elinden geliyorsa yetkili servise yaptır garantili olur,
 
 


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2011 Saat 21:10
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: alisuat alisuat Yazdı:

o zaman göralın dediğini kafam takmıyorum(kesinlikle blogun degişmesi lazım belkide tüm şanzımanın),yarın gidiyorum bir servise elektro valfleri ve şanzıman yağını 530 tlye değiştirtiyorum öyle mi
elinden geliyorsa yetkili servise yaptır garantili olur,
 
 

abi görala dedim o zaman size bir kağıt imzalatırız aracınız hata yaparsa sorumluluk kabul etmeyiz dediler. Ankaradaki arkadaşlar göraldan uzak durun tekotoda yaptırıcam yarın


Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2011 Saat 21:11
Birde son bir soru, serviste neden yaptırıyorsunuz bilgisayara bağlıyalım falan diyecekler ben direk olarak elektro valfler değişecek(2 tane) ve şanzıman yağı (4ltre) değilmi özel olarak demem yada dikkat etmem gereken birşeyvarmı


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2011 Saat 21:25
Alemsiniz arkadaşlar.. Sırıtma Ali kardeşim öncelikle hakikaten içinde bulunduğun durumu anlıyor ve sana sonuna kadar hak veriyorum. Eskilerin tabiri ile mektepli ve alaylı denilen 2 kısım vardı.Şimdiki ustalar bilgisayar ustası!! Eskiden bozuk parça tamir edilirdi ama malesef şimdi bilgisayara bağla,hata kodunu al,durumu izah et,müşteri tamam derse sök parçayı yenisini tak. Sırıtma Arıza tespiti yaparken bütün selonoidlerin referans değerlerine baktılarmı?Üniteyi yerinden söküp temizledilermi?,Kanallarına baktılarmı? Emin ol,bunların hiçbirini yapmadılar.Sadece yaptıkları,soketi bağladılar ve basınç hatasını gördüler.Ama belki sen farkında olmadan aracı çok sıkıştırdın ve basıncı yetiştiremedi olamazmı?Tek tek bütün valflerin referans aralıklarına baktır,bilgisayardan bütün valfleri açıp kapasınlar bakalım arızalı olan varmı? varsa kaç tanesi ve hangileri arızalı? Belki ünite üzerinde değişebilen valflerden biri arızalıdır onu dışarıda değiştirtiriz keyifle aracını ilk günkü performans da kullanmaya devam edersin.

Selonoidi 2 şey bozar; 

1-yanlış Yağ kullanımı
2-Ünite
Ama 2 cisi her zaman düşük olasılıktır ve 1 ci maddeden dolayı bozlur Göz Kırpma 


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2011 Saat 22:14
1 saattir yokuşlarda test yapıyorum, ankarada tabi hiç zor olmadı yokuş bulmak tahminim yüzde 5-7 eğimli yokusta geri kaçırma yapmadı hatta ufaktan ileri gitti diyebilirim yüzde 10 diye hesapladıgımki yanlışlıkta olabilir ya durdu yada çok ufak yani saniyede 1-2 cm kaçırdı daha dik hani şöyle 20 metre yürüsek nefes nefese kalacağımız yokuşta ise direk saldı gitti geriye :).

monur  abi,

yarın direk gidiyorum ankara tekotoya bilgisayara bağlatmadan ki bu hafta 2 kez bağlattım yeter.(s. basınç ayar hatası çıktı) direk elektro valflerin ikisini ve şanzıman yağını değiştirtiyorum. 

yardımlarınız için teşekkürler 2-3 gündür gözüme uyku girmedi geceleri


Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2011 Saat 22:17
ya hep üstüste mesaj atmış gibi oluyordu,şu kavramlarda bende sıkıntı oluştu 

selenoid,elektrovalf,elektrovana :)

biri bna açıklasın bildiğim kadarıyla hidrolig bloga bağlı 2 parça var bunların adı yani benim değiştirteceğimin adları ne oluor :)


Mesajı Yazan: meandros
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2011 Saat 23:51
hacı habe..
benim araçda gram kaçma yok..
rampada sülük gibi yapışıyor melet..


-------------
2004 PEUGEOT 307 1.6 Envy BVA Benzinli Otomatik Alu Grisi - KM: 73145


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 05:04
Orjinalini yazan: alisuat alisuat Yazdı:

1 saattir yokuşlarda test yapıyorum, ankarada tabi hiç zor olmadı yokuş bulmak tahminim yüzde 5-7 eğimli yokusta geri kaçırma yapmadı hatta ufaktan ileri gitti diyebilirim yüzde 10 diye hesapladıgımki yanlışlıkta olabilir ya durdu yada çok ufak yani saniyede 1-2 cm kaçırdı daha dik hani şöyle 20 metre yürüsek nefes nefese kalacağımız yokuşta ise direk saldı gitti geriye :).

monur  abi,

yarın direk gidiyorum ankara tekotoya bilgisayara bağlatmadan ki bu hafta 2 kez bağlattım yeter.(s. basınç ayar hatası çıktı) direk elektro valflerin ikisini ve şanzıman yağını değiştirtiyorum. 

yardımlarınız için teşekkürler 2-3 gündür gözüme uyku girmedi geceleri
 
bilgisayara bağlattığın zaman bak bakalım şanzıman yağ basıncı rölentide çalışırken 2,5 barın altında seyrediyorsa mutlaka değişme vakti gelmiştir. yanlız değiştikden sonra mutlaka şanzımana yazılım atılması ve yeni selenoidlerin tanıtılması gerekli unutma.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: sahin-peugeot
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 09:44
Orjinalini yazan: alisuat alisuat Yazdı:

Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

Orjinalini yazan: alisuat alisuat Yazdı:

bugün araç sogukken daha yeni çalıştırdıktan 2 dk sonra aynı hatayı aldım,hararet daha 70 civarındaydı yani ısınmayab ağlı birşey değil,arabanın üstünde pejo asistan yazan bir stickerda bulunan numarayı aradım basınç falan dedi, yetkili servise gitmeyi düşünüyorum eğer 300 tl nin üstünde masraf çıkarsa sanırım 307mle son günlerim olacak gider 16 17 milyara dizel fiesta alırım arabnın masrafları cidden soğuttu 1.5 yıldır bende araba zorunlu(benzin-vergi) hariç bakımlara ve ekstra masraflara verdiğim para 3 milyarı buldu ya

Malesef 450-500 lira masrafla çözüme ulaşabilirsiniz.Ben %20 parça %30 işçilik indirimi kampanyasından 364 tl ye değiştirmiştim.Zaten yeni tip elektro vanalar takıldıktan sonra bir daha kolay kolay arıza vermiyor.Yani aracınızdan soğutmasın sizi.

şu anda yüzde 20 parça yüzde 10 işçlik indirimi var heralde 400 tl falan tutar tam olaran hangi işlemleri yapacaklar sizce?
yedek parça iskontosu selenoidleri kapsamıyor onlara %20 iskonto yapamazlar

-------------
Peugeot & Citroen Yedek Parça
Peugeot Yedek Parça Bayii

Şahin Peugeot Oto Yedek Parça Ltd.Şti.
İstanbul/Ümraniye
(533)3018806 - (216)6311080


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 10:03
Orjinalini yazan: alisuat alisuat Yazdı:

ya hep üstüste mesaj atmış gibi oluyordu,şu kavramlarda bende sıkıntı oluştu 

selenoid,elektrovalf,elektrovana :)

biri bna açıklasın bildiğim kadarıyla hidrolig bloga bağlı 2 parça var bunların adı yani benim değiştirteceğimin adları ne oluor :)

kimi selonoid diyor,kimi elektro valf kimide elektro vana Sırıtma hepsi aynı parça yani.Yalnız,bilgisayarda tüm valfleri kontrol ettirmeni tavsiye ederim.Belki ana valfler sağlamdır vites valflerinde sorun vardır.Ayrıca okadar dik rampada denediysen emin ol ben bile geri kaçırırım Kahkaha Vanalar değişirken hidrolik bloğu söküp iyice spreyleyip temizlesinler (el kadar bir parçadır o ünite) Son olarak da 1 litre kadar fazladan yağ koydur ve tekerlekler dönerken bütün vites geçişlerini yapsınlar ki dişli aralarından çıkan yağlar tekrar yerine dolsun.Sonradan yağın fazlasını alsınlar.Aksi halde tam seviye tutmuyor yine bir müddet sonra eksik yağdan dolayı vuruntular oluyor.


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 10:10
Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

Orjinalini yazan: alisuat alisuat Yazdı:

ya hep üstüste mesaj atmış gibi oluyordu,şu kavramlarda bende sıkıntı oluştu 

selenoid,elektrovalf,elektrovana :)

biri bna açıklasın bildiğim kadarıyla hidrolig bloga bağlı 2 parça var bunların adı yani benim değiştirteceğimin adları ne oluor :)

kimi selonoid diyor,kimi elektro valf kimide elektro vana Sırıtma hepsi aynı parça yani.Yalnız,bilgisayarda tüm valfleri kontrol ettirmeni tavsiye ederim.Belki ana valfler sağlamdır vites valflerinde sorun vardır.Ayrıca okadar dik rampada denediysen emin ol ben bile geri kaçırırım Kahkaha Vanalar değişirken hidrolik bloğu söküp iyice spreyleyip temizlesinler (el kadar bir parçadır o ünite) Son olarak da 1 litre kadar fazladan yağ koydur ve tekerlekler dönerken bütün vites geçişlerini yapsınlar ki dişli aralarından çıkan yağlar tekrar yerine dolsun.Sonradan yağın fazlasını alsınlar.Aksi halde tam seviye tutmuyor yine bir müddet sonra eksik yağdan dolayı vuruntular oluyor.
tamam abi not aldım, bilgisaayara bağlatmıcam artık, direk hepsini değiştirticem, (zaten 2 valf var) .
hidrolik blogu iyice temizleticem spreyle
tekerler dönerken dediğinz araba havadayken geçişleri yapsınar  falan sanırım pek anlamadım ama
sonra fazla yağı alsınlar :)


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 10:16
Yağı boşalttıktan sonra tekerlekler dönmez.Bu haldeyken viteslerin geçişi yapılır selonodlerdeki ve konverterdeki bir miktar yağı alırlar.Bu yağ konduktan sonraki bölümdür 4-5 litre yağ koyup araba havadayken bütün vites geçişlerini yaptırsınlar demek istedim.Birde çok önemlidir eğer dışarıda yaptırırsan diye yazıyorum,şanzıman sıcaklığı 60-65 dereceye ulaşmadan yağı koymasınlar.

-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 10:20
yok abi yetkili bayide yaptırıcam atölye kısmına almadıkları için önceden ustaya söylecem senin dediklerini ,heralde eşek değilseler biliyorlardır.

o zaman dikkat edeceklerim, yağı koyduktan sonra (1ltre fazla) vites geçişleri yapılıp fazla yağı alsınlar.
şanzıman sıcaklığı 60 65 derecceye ulaşınca yağı koysunlar.
hidrolik blogu spreyle temizlesinler. 
:)


Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2011 Saat 10:57
ne şanssızım ya cumaya randevu verdiler resmen paramızla rezil oluyoruz sabah 8 30 bırak akşam alırsınd ediler orasıda evime 40-50 km :(



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net