|
Yağ Eksiltme |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
YnsEmreCtn
1. Vites Kayıt Tarihi: 08 Nisan 2020 Konum: İstanbul Pendik Durum: Aktif Değil Mesajlar: 22 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı YnsEmreCtn
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 13 Ekim 2020 Saat 02:40 |
İyi Forumlar Herkese
Aracımın yağını düzenli olarak kontrol ediyorum. 20.000 kmden beri kullanmaktayım. Bakımdan sonra hiç yağ eksiltmiyor fakat 7000 km civarından sonra 0,5 - 1 litre arası eksiltiyor. İki bakımda da durum aynı uzun bir süre Eksiltme yok sonra birden eksiliyor. Herhangi bir duman atması yok sadece sabah ilk çalıştırmada 30 saniye beyaz duman atıyor. Yardımlarınızı bekliyorum. Yağ: Motul 8100 5w40 Araç: 307 1.6 Hdi 2007
|
|
0542 372 1102 / instagram: ynsemrectn34
|
|
Berkay Erdinç
1. Vites Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2019 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 267 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Berkay Erdinç
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
7000 km sonra yavaş yavaş özelliğini kaybediyor demek yağınız.
Araçta yağ yakma varsa mavi duman atar.yağ eksiltme sadece aracın yağ yakması ile ilgili değildir.ısınan yağ belli süre sonra buharlaşmaya başlar.yani aracınızdaki eksilen yağın büyük çoğunluğu buhar oluyor.yağ ısınıp soğudukça özelliğini yavaş yavaş kaybeder buda daha fazla buharlaşma olacağı anlamına gelir. Bir diğer yağ eksiltme sebebi sürekli farklı yağ değiştirme olabilir.yani marka ve yağ kalınlığındaki değişiklikler daha fazla yağ kaybına sebep olur. Yinede profosyonel kişilere baktırıp sıkıntı olup olmadığını netleştirmenizde fayda var
Düzenleyen Berkay Erdinç - 13 Ekim 2020 Saat 11:41 |
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Berkay hocam çok güzel bir açıklama yapmış hocam. aynen katılıyorum.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
rusty
1. Vites Kayıt Tarihi: 01 Ekim 2020 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 14 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
bunu bana çoğu ustada söyledi. ben aldığım yağın numarasını hiç değişmedim. hep 5w30 kullandım.5000 km de bir değişiyorum. yalnız hiç belli bir markaya bağlı kalmadım. total ineo ecs ile başladım sonra hem çalışması sesli idi hem de yağ çabuk karardı. sonra mobile geçtim pek bi fark göremedim milletin abarttığı kadar. sonra castrole geçtim o yağ kapağında sabunlaşma yaptı. sonra araştırdım soğuk havalarda kısa mesafe kullanımda castrol yağ kapağında köpüklenme yaptığı yazılmış. en son shell e geçtim. allah var en memnun kaldığım shell oldu. peugeot onaylı olan ap -l olanını aldım. Artık doğru yağı buldum shellden devam ederim.fakat bana usta belli bir markaya bağlı kalmazsan yağ eksiltir dedi ne mantıksa!!! ben farklı bir numara yağ kullanmıyorum ki! hangi marka alıyorsam 5w30 alıyorum. Bilen varsa açıklasın ne demek bu
Düzenleyen rusty - 13 Ekim 2020 Saat 22:28 |
|
Berkay Erdinç
1. Vites Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2019 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 267 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Berkay Erdinç
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Bizlerin kullandığı 2 çeşit yağ var artık.sentetik ve yarı sentetik.piyasada geçen yarı sentetik yağlar firmadan firmaya değişiyor kimisi %60 %70 %80 gibi sentetik ve ham yağ karışımını yarı sentetik yağ olarak piyasaya sürüyor.bir diğeride tam sentetik yağlar.bu yağların tamamı sentetik yağdan oluşuyor belki içerisinde az miktarda olsa ham yağ barındıran firmalar olabilir.
Tam sentetik yağlara örnek kullandıgınız 5w30 ve daha düşük visikozitedeki yağlardır.yarı sentetik olarakta 10w40 visikoziteki yağı örnek gösterebiliriz.Visikozite sıvının akmaya karşı direncidir. Yağın visikozitesi nekadar düşerse okadar incelir kaba tabirle.incelirse kalın yağların hemen giremediği yerlere kısa sürede girebilir.haliyle kalın yağlardan daha çabuk buhar olmaya başlar.bu yüzden yağ inceldikçe sentetiklik oranı artmak zorundadır ki ince yağ firmaların geliştirsikleri kimyasallarla korunur ve ham yağa göre her koşulda daha çok dayanıklılık gösterir.bu yüzden düşük viskozitedeki yağlar genelde tam sentetiktir. Teknolojinin ilerlemesi üzerine artık yağlar daha ince şekilde üretilir oldu.bunun sebebi ince yağ ciddi miktarda yakıt tasarrufu kısa sürede motor çalışır çalışmaz hızlıca yayılıp koruma sağlamak.aynı zamanda daha geç km lerde uzun süre yağın bozulmamasını amaçlıyor yapısı gereği tam sentetik yağlar. Gelelim marka değişimine siz eski yağınızı bu ister tam ister yarı sentetik olsun değiştireceksiniz.yağ tapası açılıp eski yağ uzun süre süzülsede muhakak motor içinde az miktarda olsa eski yağdan kalır.almış olduğunuz farklı marka yağ ile eski yağınız karışır.bu farklı markalar içerisindeki farklı kimyasallar birbirlerine zarar verip yağın daha kısa sürede bozulmasına sebep olur.bu sebepten marka değiştirme önerilmez. Tabi ben yağ uzmanıda değilim tamircide değilim merak edip araştırıp öğrendiğim bilgileri dilim döndüğünce anlatmaya çalıştım. |
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |