Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Yağ Eksiltme

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=50339
Tarih: 21 Kasım 2024 Saat 15:25
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Yağ Eksiltme
Mesajı Yazan: YnsEmreCtn
Konu: Yağ Eksiltme
Mesaj Tarihi: 13 Ekim 2020 Saat 02:40
İyi Forumlar Herkese

Aracımın yağını düzenli olarak kontrol ediyorum. 20.000 kmden beri kullanmaktayım. Bakımdan sonra hiç yağ eksiltmiyor fakat 7000 km civarından sonra 0,5 - 1 litre arası eksiltiyor. İki bakımda da durum aynı uzun bir süre Eksiltme yok sonra birden eksiliyor. Herhangi bir duman atması yok sadece sabah ilk çalıştırmada 30 saniye beyaz duman atıyor. Yardımlarınızı bekliyorum. 

Yağ: Motul 8100 5w40
Araç: 307 1.6 Hdi 2007 


-------------
0542 372 1102 / instagram: ynsemrectn34



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Berkay Erdinç
Mesaj Tarihi: 13 Ekim 2020 Saat 11:16
7000 km sonra yavaş yavaş özelliğini kaybediyor demek yağınız.
Araçta yağ yakma varsa mavi duman atar.yağ eksiltme sadece aracın yağ yakması ile ilgili değildir.ısınan yağ belli süre sonra buharlaşmaya başlar.yani aracınızdaki eksilen yağın büyük çoğunluğu buhar oluyor.yağ ısınıp soğudukça özelliğini yavaş yavaş kaybeder buda daha fazla buharlaşma olacağı anlamına gelir.
Bir diğer yağ eksiltme sebebi sürekli farklı yağ değiştirme olabilir.yani marka ve yağ kalınlığındaki değişiklikler daha fazla yağ kaybına sebep olur.
Yinede profosyonel kişilere baktırıp sıkıntı olup olmadığını netleştirmenizde fayda var Wink


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 13 Ekim 2020 Saat 11:27
Berkay hocam çok güzel bir açıklama yapmış hocam. aynen katılıyorum.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: rusty
Mesaj Tarihi: 13 Ekim 2020 Saat 22:22
Orjinalini yazan: Berkay Erdinç Berkay Erdinç Yazdı:

7000 km sonra yavaş yavaş özelliğini kaybediyor demek yağınız.
Araçta yağ yakma varsa mavi duman atar.yağ eksiltme sadece aracın yağ yakması ile ilgili değildir.ısınan yağ belli süre sonra buharlaşmaya başlar.yani aracınızdaki eksilen yağın büyük çoğunluğu buhar oluyor.yağ ısınıp soğudukça özelliğini yavaş yavaş kaybeder buda daha fazla buharlaşma olacağı anlamına gelir.
Bir diğer yağ eksiltme sebebi sürekli farklı yağ değiştirme olabilir.yani marka ve yağ kalınlığındaki değişiklikler daha fazla yağ kaybına sebep olur.
Yinede profosyonel kişilere baktırıp sıkıntı olup olmadığını netleştirmenizde fayda var Wink
bunu bana çoğu ustada söyledi. ben aldığım yağın numarasını hiç değişmedim. hep 5w30 kullandım.5000 km de bir değişiyorum. yalnız hiç belli bir markaya bağlı kalmadım. total ineo ecs ile başladım sonra hem çalışması sesli idi hem de yağ çabuk karardı. sonra mobile geçtim pek bi fark göremedim milletin abarttığı kadar. sonra castrole  geçtim o yağ kapağında sabunlaşma yaptı. sonra araştırdım soğuk havalarda kısa mesafe kullanımda castrol yağ kapağında köpüklenme yaptığı yazılmış. en son shell e geçtim. allah var en memnun kaldığım shell oldu. peugeot onaylı olan ap -l olanını aldım. Artık doğru yağı buldum shellden devam ederim.fakat bana usta belli bir markaya bağlı kalmazsan yağ eksiltir dedi ne mantıksa!!! ben farklı bir numara yağ kullanmıyorum ki! hangi marka alıyorsam 5w30 alıyorum. Bilen varsa açıklasın ne demek bu 


Mesajı Yazan: Berkay Erdinç
Mesaj Tarihi: 14 Ekim 2020 Saat 12:31
Bizlerin kullandığı 2 çeşit yağ var artık.sentetik ve yarı sentetik.piyasada geçen yarı sentetik yağlar firmadan firmaya değişiyor kimisi %60 %70 %80 gibi sentetik ve ham yağ karışımını yarı sentetik yağ olarak piyasaya sürüyor.bir diğeride tam sentetik yağlar.bu yağların tamamı sentetik yağdan oluşuyor belki içerisinde az miktarda olsa ham yağ barındıran firmalar olabilir.
Tam sentetik yağlara örnek kullandıgınız 5w30 ve daha düşük visikozitedeki yağlardır.yarı sentetik olarakta 10w40 visikoziteki yağı örnek gösterebiliriz.Visikozite sıvının akmaya karşı direncidir.
Yağın visikozitesi nekadar düşerse okadar incelir kaba tabirle.incelirse kalın yağların hemen giremediği yerlere kısa sürede girebilir.haliyle kalın yağlardan  daha çabuk buhar olmaya başlar.bu yüzden yağ inceldikçe sentetiklik oranı artmak zorundadır ki ince yağ firmaların geliştirsikleri kimyasallarla korunur ve ham yağa göre her koşulda daha çok dayanıklılık gösterir.bu yüzden düşük viskozitedeki yağlar genelde tam sentetiktir.
Teknolojinin ilerlemesi üzerine artık yağlar daha ince şekilde üretilir oldu.bunun sebebi ince yağ ciddi miktarda yakıt tasarrufu kısa sürede motor çalışır çalışmaz hızlıca yayılıp koruma sağlamak.aynı zamanda daha geç km lerde uzun süre yağın bozulmamasını amaçlıyor yapısı gereği tam sentetik yağlar.
Gelelim marka değişimine siz eski  yağınızı bu ister tam ister yarı sentetik olsun değiştireceksiniz.yağ tapası açılıp eski yağ uzun süre süzülsede muhakak motor içinde az miktarda olsa eski yağdan kalır.almış olduğunuz farklı marka yağ ile eski yağınız karışır.bu farklı markalar içerisindeki farklı kimyasallar birbirlerine zarar verip yağın daha kısa sürede bozulmasına sebep olur.bu sebepten marka değiştirme önerilmez.
Tabi ben yağ uzmanıda değilim tamircide değilim Smile merak edip araştırıp öğrendiğim bilgileri dilim döndüğünce anlatmaya çalıştım.




Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net