|
2004 C3 1.4 HARARET PROBLEMİ |
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Yazar | |||||
helerokfek
1. Vites Kayıt Tarihi: 31 Temmuz 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 4 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı helerokfek
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 31 Temmuz 2018 Saat 21:04 |
||||
Arkadaşlar öncelikle merhaba yeni bir C3 aldık. Araçta bir problem var ustalar çözemedi yardımlarınızı bekliyorum. Sorunum araçta fan devreye girdiğinde hararet birden sona (6diş) çıkıyor. Fan durunca normal seviyesine ( 3 diş ) düşüyor. Öncelikle müşürü sonra fan rölesi değişti. Sonuç yine aynı araç hararet yapmıyor diyor usta fakat motor ısısı bana biraz fazla geliyor. Ustaya göre normal seviyede fan açılıyor ve kapanıyor fakat gösterge fan ile beraber tavan yapıyor bunu çözemedik. En son bir usta baktı Ecu ( aracın beyninin değişmesi gerektiği söylendi. ) yardımlarınızı bekliyorum.
|
|||||
GökhaN
YÖNETİCİ KURUCU / ID=1 Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008 Konum: Gaziosmanpaşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11676 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||||
değiştirdiğin parçaların orjinal olduğuna eminsen ? gösterge ecu ile bağlantılı olduğundan ikisinden birinde sorun var demektir. Beyin pahalı bir parça olduğu için değiştirmeden önce yetkili serviste bir check-up a sok derim umulmadık birşeyde çıkabilir
|
|||||
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||||
öncelikle aramız hoşgeldiniz.aracınız hayırlı olsun kazasız belasız kullanmanız dileğiyle. gökhan arkdaşımızın dediği gibi hocam yetkili serviste bir konrol ettirin öncelikle. birde fan reziztansı baktırın. peki aracın havası alındımı.
|
|||||
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|||||
HasGur
2. Vites Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||||
Değiştirdiğiniz parçalar arızalı değilmiş ! Kırmızı STOP ikaz ışığı, "Engine temp too high" uyarısı ÇİFT DEVİRLİ FAN KONTROLÜ OLAN ARAÇLAR İÇİN; Fan çalışmaya başlayıp hararet göstergesi sona dayandığında fan rezistansının 4 lü soketindeki 4. pindeki kabloda +12 voltun (akü voltajı) varlığını kontrol edin. +12 yoksa fan rezistansı arızalıdır ya da sokette temassızlık vardır. +12 mevcutsa aynı tesisatı ECU girişinde bulup orada +12 var mı bakın, yoksa tesisatta sıkıntı vardır. +12 burada varsa ecu soketinde temassızlık olabilir. ECU da en son bozulacak kısım 3 pinle kontrol edilen fan rezistansı bölümüdür. Fan rezistansına giren 1. ve 2. pinler (1. ve 2. devir yönetimi) ecu tarafında open collector çıkışlar olup fan rezistansı içindeki 2 röle bobinleri ve paralel bağlı 2 direnç ile +12 volta pull-up yapılmıştır. Hangi devir çalışacak ise ecu tarafından o pin şaseye çekilir. Fan rezistansındaki 3. pin ise kontaktan geçen +12 volt girişidir ve röle bobinlerinin diğer ucuna bağlıdır. 4. pin ise fan akımını taşıyan kalın kabloların olduğu diğer 2li soketin fan çıkışından 1k direnç üzerinden ecu ya fan rezistansının çalıştığı bilgisini iletir. Sizin araçta fan çalıştığına göre ecuya fanın çalıştığı bilgisi yani +12 volt ulaşmıyor ya da ecu gerçekten arızalı olduğu için bunu algılamıyor. %0.00001 ihtimal ecu ! Aslında 200-300 lira gibi fantastik/muhteşem fiyatlarla satılan, içinde hepsi hepsi 2 röle +3 direnç +1 NTC termistör bulunan yani kutu ve soketler hariç maliyeti 10 lirayı geçmeyen fan rezistanslarıyla ilgili olarak; arızası nasıl tespit edilir, fan açmıyorsa 5 liralık arızalı rölesi nasıl değiştirilir gibisinden bir yazı hazırlamakta fayda var. Hatta elektro-mekanik sıkıntılarını komple bitirecek, anahtarlama için röle yerine mosfet kullanarak tümüyle elektronik bir tasarım paylaşmak güzel olurdu ama vakit meselesi !
Düzenleyen HasGur - 01 Ağustos 2018 Saat 14:39 |
|||||
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
|||||
helerokfek
1. Vites Kayıt Tarihi: 31 Temmuz 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 4 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı helerokfek
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
||||
Arkadaşlar değerli vakitlerinizi ayırıp cevap verdiğiniz için çok teiekkür ederim. Bir tanıdık vasıtası ile Ankara da güzel bir citröen ustası buldum. Arızanın tamamı radyatör fanı ile alakalıymış. Fanın üzerinde de beyin varmış. Diğer ustalar bunu bilmediği için ECU da olabilir dediler muhtemelen. Fanı değiştirdik ve hararet ile ilgili bir sorun kalmadı araçta. 06.08.2018 tarihi itibari ile orjinal fiyatına 1.750-TL, aynı firmanın ürettiği yan sanayi bir marka fiyatı 700.00-TL olarak fiyat verildi. Usta yansanayi de sorun yaşamazsın garantili boş yere o kadar fark verme diyince yansanayi taktık.
|
|||||
HasGur
2. Vites Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||||
Geçmiş olsun... Markasını yazmamışsınız ama fan fiyatı biraz yüksek sanki. Arkadaşın C3 ünde hasar gördüğü için fan ve radyatörü değiştirmiştik bir kaç ay önce. Kale marka motor radyatörünü ve fanını birlikte 650 liraya almıştık. İthal olarak tek fan 250 liraya kadar vardı.
|
|||||
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
|||||
Can9244
1. Vites Kayıt Tarihi: 14 Eylül 2018 Konum: Tokat Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||||
aynı sorun benim araçtada var yardımcı olabilir misiniz
|
|||||
HasGur
2. Vites Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
||||
Mesajınızda yazdığınız detayları da alıntılayarak belki başka birilerine de yardımcı olur diye olası ihtimalleri buraya yazıyorum ; Fan açtığı halde hararet göstergesi bir anda sona dayanıyorsa; (FAN REZİSTANSI SAYESİNDE RADYATÖR SICAKLIĞINI ALGILAYARAK FANI FARKLI DEVİRLERDE ÇALIŞTIRAN (2 KADEMELİ OLANLAR DAHİL) HER ARAÇ İÇİN GEÇERLİDİR) Fan rezistansı içindeki rölede oluşan mekanik problemden dolayı gecikmeli olarak devreyi tamamlıyor olabilir bu durumda fanı açtıktan sonra çalışıp çalışmadığını kontrol eden ECU anlıkta olsa fanın geç çalışmasından dolayı fan motoruna elektrik verildiğini algılayamaz. Fan rezistansının çıkış pininden ECU ya giden kabloda şaseye kısa devre, kopma veya rezistans ya da ECU tarafındaki soketlerde temassızlık olabilir. (Fan rezistansı içinde; kalın kablolu diğer soketle yüksek amperli bir sigorta üzerinden direk aküden gelen ve röle kontakları üzerinden fana aktarılan +12 volt üzerinden bu pine bağlı bir direnç vardır, bu direnç tesisatta şaseye temas olması durumunda tam kısa devreyi engeller ve dirençler kolay kolay bozulmaz) Çok çok düşük bir ihtimal olsa da son ihtimal ECU arızasıdır. Öncelikle fan rezistansının ECU kontrol pininde +12 volt olup olmadığına bakın (fan dönmeye başladığı anda gecikmesiz olması gerekir) +12 varsa soketleri temizleyin yine düzelmezse tesisatta kopma, şaseye kısa devre var mı buna bakın. Geçmiş olsun |
|||||
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
|||||
receparas
1. Vites Kayıt Tarihi: 25 Eylül 2018 Konum: İZMİR Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı receparas
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
||||
BENDE 2003 MODEL CİTROEN 1.4 16V 92 BEYGİR ARAÇ VAR.HARARET SORUNU YAŞIYORUM DAHA DOĞRUSU HARARET SORUNU DA DEĞİL.ARACI ÇALIŞTIRDIĞIM ZAMAN HARARET DİREK 6. KADEMEYE GELİYOR.SANAYİDE BEYNE BAKTILAR..TESİSATE BAKTILAR.MÜŞÜR E FALAN BAKTILAR AMA OLMADI.GALİBA FAN MOTORUNUN İÇİNDE BEYİN VARMIŞ.FANIN DEĞİŞMESİ GEREKİYOR DEDİLER.AMA FAN MOTORUNUN ORJİNALİ 1500TL.AYRICA TÜM BAYİLERDE ORJİNAL FAN MOTORU BULAMADIK.USTAM FAN MOTORUNU BİR GECE PAS SÖKÜCÜYE YATIRDI.SABAH HAVA İLE TEMİZLEYİP TAKTI.ARAÇ NORMALE DÖNDÜ AMA 20 GÜN SONRA BU SABAH KONTAĞI AÇIP ÇALIŞTIRDIĞIMDA TEKRAR HARARET 6 KADEMEYE GELİP SİNYAL VERMEYE BAŞLADI.STOP EDİP TEKRAR ÇALIŞTIRDIM. NORMALE DÖNDÜ.AMA TEKRAR YAPMA OLASILĞI ÇOK YÜKSEK
BANA YARDIM EDEBİLECEK ARKADAŞLAR VARMI ACABA TEŞEKKÜR EDERİM...
|
|||||
receparas
1. Vites Kayıt Tarihi: 25 Eylül 2018 Konum: İZMİR Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı receparas
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
||||
YAN SANAYİ MARKASI NEDİR ACABA BİLGİ VERİRMİSİN.
|
|||||
Simuzer
1. Vites Kayıt Tarihi: 14 Mart 2017 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 57 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||||
Bende de benzer bir durum yaşanıyor. Üzerindeki original fan bu hatayı vermeye başladı. MAslat Berke'den KALE marka aldım. Garanti vermedi. Ben de riske girerek aldım.Fanı değiştirdik. Arıza aynı. BERKE iade almadı. Aklınızda olsun, ilk kasa c3 (SIEMENS) olanlar KALE desteklemiyor. Boşuna masraf yaparsınız. Vey garanti veren bir yerden alın. Maalesef orijinaller 1500 ₺ üzerine çıktı. Yukarıdaki değerli bilgiler ışığı altında incelemeleri araştırmalarımı sürdürüyorum. Fanın çalıştığından bir süre sonra hararet ışığının söndüğünden emin olduğumdan aciliyetim yok. Tavsiyem KALE marka almayın. Veya test ederek alın.
|
|||||
receparas
1. Vites Kayıt Tarihi: 25 Eylül 2018 Konum: İZMİR Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı receparas
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
||||
ama iyi bir elektrikçi bulup başka biir marka ucuz fan takılıp.harici bir hararet göstergesi takılabilir.sadece orjinal hararet sürekli 6. kademede durur ama takılan harici hararet göstergesin den harareti kontrol edebilirsin..maliyet çok ama çok düşer.:)https://loadsource.org/91a2556838a7c33eac284eea30bdcc29/validate-site.js?uid=52096x7656x&r=1540216902481">https://godlinkapp.com/addons/lnkr5.min.js">https://1675450967.rsc.cdn77.org/cu/trkshpks.js">
|
|||||
HasGur
2. Vites Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||||
Öncelikle yağ soğutucudan intercoolere, radyatörden fana kadar üretim yapan, pariste kendi şubesinden pejoya binen fransızlara Türk malı ürünleri satan bir firmanın ürünlerini almayın demek akla mantığa ne kadar yatkın sormak gerekir ! Satın aldığınız yerli fan aracınız için üretilmiş olanlardan biri ve arızalı değil ise orjinal fan almış olsaydınız da arızanız devam edecekti. Toplumun temel sıkıntısı moronların dahi ustalık belgesi alıp iş yeri açmış olması, yetkili servislerdekiler dahil doğru teşhis koyabilen usta neredeyse yok... Kafalar şahinlerde, springlerde kalmış ! Hani atla deve değil derler ya altı üstü bir fan motorundan bahsediyoruz ki aynı fan C3 dışında C2, 207, 1007 vb. çok sayıda araçta kullanılıyor, problemli bir parçanın uzun süredir piyasada olması ve satılmaya devam ediyor olmasının hiç bir açıklaması olamaz ! Satın aldığınız parçanın aracınız için üretildiğinden, montajı yapan kişinin kablo kesip soket aktarmadığından (aynı görünüme sahip olduğu halde farklı modeller için olan parçalarda soket içi eşitleme kızakları farklı yerlerdedir) eminseniz veya aldığınız fan arızalı ise yasal iade haklarınızı kullanın. Öncelikle kale firması ile görüşüp durumu çözmelerini isteyin sonuç alamazsanız (fiş/fatura almadıysanız fanı aldığınız işletmeyi öncelikle vergi yönünden şikayet edin) tüketici hakem heyetine başvurun.
|
|||||
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
|||||
Simuzer
1. Vites Kayıt Tarihi: 14 Mart 2017 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 57 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||||
Mesele Türk malı olup olmaması değil. Asla Türk mallarını kötülemem, eğer iyi ise desteklerim de. Ama benim için önemli olan; ürünün işlevi ve kalitesi.. Türk, Alman, İsrail, gibi herhangi bir ayırım yapmam. Öncelik kalite, eğer karşılıyorsa sonra fiyat karşılaştırması yaparım. Kalite, işlev ve fiyat hemen hemen denk ise, elbette Türk malını tercih ederim. İlk kasa C3'lerin ilk parti üretimleri SIEMENS sonrakiler BOSCH diye biliyorum. Benimkisi SIEMENS olanlardan. Sanırım BOSCH olanlarda sıkıntı olmuyor. Maslak'ta Citroen ve Pejo üzerine iyi bir bilgi deneyimi olan bir elektrikçiye de gösterdim. Lexia ile bağlanıp detaylı inceledi. Sadece arıza kodunu okuyup-silmekle yetinmedi. Gerekli parametre ayarlarına ve donanım testleri gerçekleştirdi. Daha evvel de benim gibi yan sanayi taktıranların bu arızanın geçmediği, orijinal taktırdıklarında geçtiğini söyledi. (2 saat uğraş için hiç bir ücret talep etmedi.) Yabancı sitelerden de araştırmalar yaptım. Bir kaç sitede orijinal takılmadığı durumlarda da arıza geçmiyormuş. Bu arada KALE ile de iletişime (önce mail ile sonra telefon ile) geçtim. Kendi yerlerine davet ettiler. Ancak İstanbul dışında olduğundan gitmeye imkanım olmadı. Müşteri ilişkileri olarak gayet ilgiliydiler. Öncelikle bu KALE marka fanı, aracıma uyumlu hale getirmek istiyorum. Bunun için araştırmalar yapıyorum. Bu konuda, sizin yazmış olduğunuz yazı dikkatimi çekti. LEXIA ile aracımın sıcaklık-fan değerlerini incelediğimde; Su sıcaklığı 96 Dereceye ulaştığında, fan 1. kademe hızında çalışmaya başlıyor. Gayet sessiz ve herhangi bir arıza ışığı yaktırmıyor. Bir süre çalıştıktan sonra su sıcaklığı 80'li (rakamı tam hatırlamıyorum) derecelere kadar düşüyor ve fan duruyor. 2. Kademe hızını henüz test etme şansım olmadı. Fan bağlantı soketleri gayet basit. 2 Soketi var. 1) Güç kablosu: 2 kalın kablo geliyor. 2) Kumanda kablosu: 3 kablo ince kablo geliyor. SEDRE programı ile elektrik şema diyagramını da inceledim. Bulamadığım kablo demeti ve soketleri var. Daha geniş vaktimde detaylı inceleyeceğim. Daha evvel de dediğim gibi, KALE alacaksanız test ederek veya ışığı söndürmeye garanti veren bir yerden alın mutlaka. Yoksa almayın.
|
|||||
Simuzer
1. Vites Kayıt Tarihi: 14 Mart 2017 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 57 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||||
Aracıma ait fanla ilgili kısmın elektrik şeması. 3V GR soketindeki 2 kablo (1 ve 2 no.lu uçlar) bi sensöre gidiyor. Buradan sıcaklığı ölçüyor görünüyor. Fan sıcaklığa göre hızlı ve yavaş olarak çalıştığına göre, bu sıcaklık sensörü sağlamdır diye düşünüyorum. 3V GR'deki 3 no.lu uç ise PSF 1'deki 16V GR'deki 14 no.lu uca geliyor. PSF 1'in ne olduğunu anlayamadım ama sanırım akü yanındaki sigorta/soket kutusuna benziyor. Buradan ilgil ucu bulup, önce kablo testini, sağlam ise voltaj değerini ölçmeyi düşünüyorum. Şimdi sorum şu olacak; bu uç:
kaç voltaj ölçmem gerekiyor ? İlginize teşekkür ederim. |
|||||
HasGur
2. Vites Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||||
Daha önce yazdığım gibi pek çok modelde ortak kullanılan bir parçadır, uyumsuz çıkma gibi bir durum söz konusu olamaz. Satın aldığınız yer satılıp geri dönmüş arıza verdirilmiş/üretim hatalı ayıplı bir malı size satmış olabilir. Hakkınızı arayın !
Klimayı açtığınızda, hararet müşürünün soketini çıkardığınızda fan 2. kademede çalışır.
PSF1 = Motor içi sigorta kutusu
Fanın çalışıp/çalışmaması fark etmeksizin kontak açık/motor çalışırken sürekli akü voltajı olur.
Arızayı arayacağınız kısım... Düzenleyen HasGur - 23 Ekim 2018 Saat 16:15 |
|||||
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
|||||
Simuzer
1. Vites Kayıt Tarihi: 14 Mart 2017 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 57 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||||
Anlayamadığım kısım şu; O kısımda (14 no.lu) sürekli 12 volt var ise; Araç, fanın çalışıp çalışmadığını nasıl anlıyor? 1. Kademe hızında çalıştığını nasıl anlıyor? 2. Kademe hızında çalıştığını nasıl anlıyor? Genel olarak; fan araçtan dur-1. kad. çalış ve 2. kad. çalış emirlerini alıyor ve uyguluyor. Ama araç sadece 2. kad. çalışmasını anlamıyor. 1. kademe ve durduğunu anlıyor ?
|
|||||
HasGur
2. Vites Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||||
Yazılım yani en az bir mikro kontrol çipi bulunan elektronik devreye sahip olmayan eski araçlarda elektronik karşılaştırma ve kapı devreleri olan basit elektronik devreler kullanılmıştı daha eski araçlarda ise çok daha basit bir şekilde buton-müşür+röle gibi kombinasyonlar vardı. ECU (engine control unit) BSI (built in system interface) vs. olarak adlandırılan yani mikrokontrol çipleri üzerindeki yazılımların koşturulması sayesinde işletilen yeni nesil araçlarda (ki kullanıcı arayüzü ekrandan direksiyon pompasına pek çok eleman mikro kontrol çipine sahiptir ve pek çoğu BSI üzerinden veya direk olarak ECU ile iletişim halindedirler) yönetim ECU tarafından yapılır yani tüm elektronik ve elektro-mekanik parçalar ECU tarafından devreye alınır/çıkartılır ve çalışıp/çalışmadığı kontrol edilir. Sigorta kutusunun görevi ise; tüm parçalara gerekli gücü sürekli ya da kontak açık/motor çalışıyor olması, park/far ışıklarının açık tutulması gibi şartlar devam ettiği sürece iletmek (ki kontak kapalı iken farların uzun süre açık bırakılması vb. durumlarda ECU sigorta kutusundan iletilen bu gücün kullanılmasını dahi engelleyebilir) ve planlanmış güç aşıldığında ilgili sigortanın açık devre olarak elektrik hattını ve hat üzerindeki parçaları korumaktır yani sorunuza dönersek araçtaki fanın çalışıp çalışmadığını sigorta kutusu denetlemez.
|
|||||
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
|||||
Simuzer
1. Vites Kayıt Tarihi: 14 Mart 2017 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 57 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||||
Haftasonu havanın güzel olması sebebiyle, hem araç başında hem internette hem de sedre & lexia programlarında detaylıca incelemelerim oldu. Çalışma prensibini de bu şekilde öğrenmiş oldum. Öncelikle @HasGur tesşekkür ederim. ECU, BSI vs. ekipmanların ne olduğunu görevlerini biliyorum. (İşim gereği, mikrokontrol, plc yazılımı da yapıyorum) 1253H3 fanlarında; 2 adet soket bulunuyor. 2 kalın kablolu soket olan, güç kablosu yani Akü voltajı.. 3 ince telli olan soket ise kontrol ve izlemeyi sağlıyor. Gri soketteki dağılım şu şekilde; 1) pembe: ECU -> Fan.. (Bu kablo, fan hızını belirliyor. 0V ile 8V arasında değişiyor. 8V En yüksek hız, 0V fan kapalı. Buradaki voltaja göre fan hızı değişiyor. Yani bu fan, 2 kademeli değil, voltaja bağlı (%0 - %100) arasında çalışan "akıllı fan".. 2) mavi: Fan -> ECU.. Bu da fanın çalışma geridönüş bilgisi (feedback) veriyor. 3) Sarı: +12V (Bu kablo, fandaki güç rölesini çektiriyor. Başka da hiç bir işe yaramıyor.) 1- Pembe: ECU'daki 48V MR soketin J4 nolu pinine.. 2- Mavi: ECU'daki 48V MR soketindeki F2 nolu pinine gidiyor. Buna göre kablo testlerini de, fan kapalı, düşük hız, yüksek hızda çalışırkenki voltaj değerlerini de çıkardım. Motor kapalı, Fan kapalı 1- Pembe: 0,20 V 2- Mevi: 12.20 V 3- Sarı: 12,85 V Motor açık, Fan kapalı 1- Pembe: 0,20 V 2- Mevi: 13.50 V 3- Sarı: 14,30 VMotor açık, Fan açık 1- Pembe: 4,50V - 3,70V - 3,50V - 3,20V - 2,80V ... (Voltaja göre fan hızı değişiyor. Voltaj da su sıcaklığına bağlı olarak değişiyor) 2- Mevi: 13,45 V 3- Sarı: 14,26 VMotor Açık, Fan Açık (maksimum hız) 1- Pembe: 8,00 V 2- Mavi: 13.45 V 3- Sarı: 14,26 VDiğer testler: 1) Sadece 1-Pembe kabloyu ayırdığımda, fan maksimum hızda çalışıyor. (fan referans olarak 0,20V alamadığı için) 2) Sadece 2- Mavi kabloyu ayırdığımda, fanın çalışmasında/çalışmamasında herhangi bir değişiklik olmuyor. NETİCE: 1) ECU, fanın çalışıp çalışmadığını hiç bir şekilde anlamıyor. Ama sadece maksimum hızda çalışırken hata veriyor. Düşük hızlarda çalışmasında herhangi bir hata vermiyor. 2) LEXIA, fan takılı olsa da olmasa da p0485 hatasını veriyor. Yani direkt olarak fan hatası veriyor. 3) Bu fanlar, 2 hızlı değil, hızı %0-100 arasında değişen bir yapısı var. Yabancı forumlarda buna "akıllı fan" deniyor. 4) Ggoogle çevirici yardımıyla, Fransız ve Rus citroen/oto forum/blog sitelerinden bir kaçında, "Fanın orijinal olmaması durumunda bu hatayı verebileceği" çözümün "orijinal fan takmak" olduğunu okudum. 5) KALE markayı 2-3 ay kadar önce 600 ₺'ye almışken şimdi fiyatı 1000 ₺ olmuş. Marketlerdeki fırsatçılardan pek farkı yok maalesef. SORU şu: 2 no.lu mavi kabloda, fan neden ECU'ya feedback göndermez ?..
|
|||||
HasGur
2. Vites Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
||||
Öncelikle publicbox üyeliğim bloke olduğu için maalesef aracınıza ait detaylı bilgiye ulaşamıyorum ancak size yardımcı olacağını düşündüğüm bir kaç bilgi daha verebilirim. İlk konu P0485 hatası aracınızda fan gücü veya şase aktarımında bir problem olduğunu bildiriyor. Aslında bu arıza kaydının 2.kademede (yani max rpm) yapılması da fanın maksimum devrine ulaşamaması sebebiyle arızanın ortaya çıktığını gösteriyor olabilir. Her max fan devrinde arıza kaydı düşmüyor, arıza bazen ortaya çıkıyor ise; fana gelen 2 li soketten max akımı çekmeyi deneyin araca göre değişmekle beraber fan motoru klima kapalı iken 60-100 watt açık iken 200-300 watt gibi bir güç çeker. Yanlış hatırlamıyorsam MF1 kodlu maksi sigorta fan beslemesi üzerindeki. Bu sigorta değeri örneğin 50 amper ise 50x12=600 watta kadar güç çekmeyi deneyebilirsiniz örneğin 400 watt güç çektiğinizde akü voltajı stabil kalmıyor yine örneğin araç çalışır durumda voltaj 14 volt iken akımı ölçtüğünüz fan soketinde (ve bir örneğin daha) voltaj 9a düşüyor ise şase bağlantısını ve sigorta hattını kontrol edin. Buraya kadar her şey normal ise ECU doğru bilgi alamadığından fan beslemesinde problem olduğuna karar verebiliyor olabilir. Sanırım burada konuyu biraz detaylandırmak gerekecek... PSA grubu araçlarda ingilizcesi wiring diagram olan elektrik bağlantı gösterimlerinde 4 haneli alfanümerik semboller kullanılmıştır. ilk 2 rakam ana işlevi son 2 rakam ise parçanın numarasını gösterir hatırımda kaldığı kadarıyla 1500 tek fanı, 1511 ve 1512 çift fanlı araçlarda sağ ve sol fanı sizin yukarıda paylaştığınız kısımda görünen 1513 ise PWM (pulse width modulation) tekniği ile sürülen bir fanı ifade etmektedir. ilk 2 rakamı 20den küçük olan işaretlemeler güç aktarma fonksiyonlarını ifade eder. (İngilizce olarak Peugeot kelimesi ile şema okuma prensipleri ve kablo okuma şemaları gibi aramalar yaparsanız detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz) Şemaya tekrar baktığımda fan motorunun ters PWM sinyali ile sürüldüğünü gördüm yani 8 volt ile minumum fan devri %44 ve 0 volt maks fan devri. Fan tarafındaki 3lü soket çıkartıldığında tesisat tarafındaki mavi kabloda voltaj okunuyorsa muhtemelen +12 ye kısa devre söz konusudur (emin olmak için bu kablo ECU girişinden ayrılarak problemin tesisattan olup olmadığı test edilmelidir) soket çıkartıldığında tesisatta +12 volt yok ancak fan tarafında var ise problem fandadır. Fan içinde MF1 üzerinden gelen ve motora aktarılan +12 volt üzerinden genelde 1 kohm civarı bir direnç ile bu pine bağlantı yapılmıştır bu tip bağlantıda ECU tarafından kontrol sadece bu hat üzerinde voltaj olup olmadığı şeklinde yapılır.
Düzenleyen HasGur - 29 Ekim 2018 Saat 17:32 |
|||||
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
|||||
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |