|
307 otomatik vites geçişler |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
salihata
1. Vites Yaşı : 56 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 23 Şubat 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 188 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 09 Mart 2012 Saat 12:17 |
|
selenge
1. Vites Yaşı : 37 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 12 Ocak 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 58 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
Tek bildigim acilen bir sanziman ustasina goturmen, benim aracimda boyle basladi cok surmedi, arabam hic yerinden kalkmaz oldu komple revizyon yaptirdim... Sanzimanin icinden olmayan parcalari bellidir zaten, biri selenoidler digeri elektronik valfler ikisinde degilse eger sanziman iner balatalara bakilir. Ama gecislerde ise sorun selenoidlerde olabilir,yagina da bir baktir cok uzun sure binip eskittiysen yagi ondanda olabilir.
|
|
Peugeot 406 Coupe
|
salihata
1. Vites Yaşı : 56 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 23 Şubat 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 188 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
yarın bir ustaya götürücem artık yapcak bişey yok, bilgisayara bağlasınlar bakalım bir ne çıkacak
|
ferhatogut
1. Vites Yaşı : 45 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 15 Mart 2012 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ferhatogut
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Merhaba ben Ankaradan ferhat aranıza yeni katıldım.Bende 2005 model 307 XT var.salihata konuyla ilgili son gelişmelerden haberdar edermisiniz.
|
monur
2. Vites 09 - Nisan - 1974 Yaşı : 50 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Araçları KM lerini yazarsanız daha rahat yorum yapabiliriz. KM bu konuda çok önemli.
|
|
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
salihata
1. Vites Yaşı : 56 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 23 Şubat 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 188 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
aracın km si 135.000 dün götürdüm ustaya herhangi bir sorun olmadığını söyledi tabi bilgisayara bağladı bu sonuç çıktı ama bence bir sorun var ve usta şanzımanı sadece açsa bile 1000 lira masraf çıkacağını söyledi bu çok saçma geldi hiç bir şey yapmadan 1000 lira büyük bir para şanzıman yağından dolayı da olabilirmiş, ama yağ nereden konulur nası ölçülür bilemiyorum bu konuda bilgisi olan varmı _?
|
monur
2. Vites 09 - Nisan - 1974 Yaşı : 50 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Şanzıman açıldığında mecburen geri toplamak için kit grubu değişmesi gerekiyor onun için 1000 TL gibi rakam söylüyorlar. Malesef aynı kit grubu tekrar kullanılamıyor. Ayrıca 1000-2000 TL gibi rakamlar içinden ne çıkacağı belli değil diye söyleniyor.Yürüyerek giden bir otomatik şanzıman max 1700 TL gibi bir rakama kapanır. Çok extra bir durum olmadıkça sadece kit grubu ve türbin revizyonu 1500 TL anahtar teslim bir rakam olur. Ben şanzımanı bir tek kovan bırakıp içindeki herşeyi değiştirdim bana 3000 TL nin biraz üzerinde bir masraf çıkardı.Yani şuan şanzımanın kabı dışında içinde çalışan her bir dişli sıfır ve orjinal parçası kullanılarak revizyon edildi. Emin olun siz bu rakamları göremezsiniz bile benimki tamamen keyfe keder yapılan bir işlemdi.
|
||
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
majezik
1. Vites Yaşı : 41 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 14 Mayıs 2012 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 4 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Merhaba arkadaşlar 2 ay once 2002 307 xt aldım otomatik. cuma gunu yağ bakımına götürürken adres sormak için durdum araç d konumundan n konumuna aldım. sonra tekrar d ye aldım ama araç kalkmadı. ve arac şiddetli metal sürtünme sesi çıktı. biraz bekledim tekrar denedim aynı ses çıktı araçtan cok gurultulu metalın metala surtunme sesi. butun konumları denedim arac hiç birine cevap vermedi. sonra cektik otomatik sanzımancıya. usta acıp bakınca arızanın belli olacağını soyledi. ertesi gun cumartesi saat 12:00 gıbı tamırhaneye gıttım tekrar. aracı topluyorlardı. bır onceki gun dukkanı bırlıkte kapattık cumartesi sabah basladılar yani işleme. öğlene kadar sanzımanı bitirmişler ???. saat ucte tekrar gıttığimde işleri tamamen bitmiş testler yapılmış aracı teslim ettiler. yaptıkları işlemin komple revizyon olduğunu söylediler. 1700 TL fatura cıktı. Bu ilk otomatik arabam olduğu için hiç anlamam bu işlerden yalnız duz şanzınanı indirttiğimde başında bekledim sabahdan akşama kadar işşlem surdu. otomatık daha uzun surer dıye tahmin ediyordum. bu şüpeyle tamırden sonra arabayı baska bır sanzımancıya koturdum. burda yazdıklarımı aynen anlattım. usta anlattığım arızanın sanzımandan değil ( soylediği parca sanırım aks idi) kaynaklı olabileceğini sanzımanda sorun olmayabileceğini söyledi. aracı kaldırıp altına baktılar. bana soylediği parcanın değiştirildiği soyledi. ama sanzımanı acmadan işlem gorup gormdığını bılemem dedi.
benım burda oğrenmek ıstediğim 1- otomatık sanzıman komple revizyonu yarım gunde yapılabılırmı. 2- revi,zyondan sonra yağ tekrar ne zaman değiştirilmeli bızım usta 10 gun sonra yağını tekrar değiştirelim diyor. 3- yetkili servise götürsek yapılan işlem hakkında bilgi verebilirlermi neye patlar. 4-parasını vermedim daha :))
|
monur
2. Vites 09 - Nisan - 1974 Yaşı : 50 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Yarım günde otomatik şanzıman revizyonmu olurmuş? Helal olsun o ustaya valla Benim işlemlerim 2 gün sürmüştü.Sizin soracağınız şey türbüne bakıldımı? Otomatik şanzıman ustası her ne olursa olsun bu parçayı söktürüp kontrole göndermek zorunda dır.Sadece bunun kontrolü,gerekirse revizyonu 1 gündür minimum oda.verdiğiniz rakamın içinde türbine de bakılmış fiyatı gibi.Max 400 TL işçilik alsa,yıldız dişli grubunun balata fiyatı vs ancak bu rakamları buluyor. Yani kısaca sunu söyleyeyim AL4 lerdeki revizyon denilen şey, Türbin bakımı (bu ayrı bir yerde yapılır) Balata grubu (kit grubu içindedir zaten) Hidrolik beyin kontrolü ve gereken seloid valflerin değişmesi.(içindeki dişlilere kolay kolay birşey olmaz) son olarak ileri ve geri vites fren bantlarının değişimi (vitese ilk taktığınızda hafif bir vuruntu hissedilir fren pedalında) Ayrıca detaylı fatura isteyin lutfen neler yapmış bende merak ettim. Aksların tanesi de 550 TL civarıydı yanlış hatırlamıyorsam
|
|
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
majezik
1. Vites Yaşı : 41 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 14 Mayıs 2012 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 4 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
türbünü tamir etmişler, kitler değişmiş, filitre ve bant değişmiş. |
majezik
1. Vites Yaşı : 41 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 14 Mayıs 2012 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 4 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
şimdiye kadar değil yarım günde bir gunde yaparım diyen çıkmadı. bizim usta türbünü tamir etmiş, kitleri değiştirmiş, filitre ve bantları değiştirmiş. hadi bunları ytaptında beni bir hafta sonra neden tekrar yağ değişimine çağırıyorsun. ayçiçekmi koydun içine. arkadaslar bu konu da bilgisi tecrübesi olanlar lütfen yardımcı olsun.iş aldık başımıza.
|
monur
2. Vites 09 - Nisan - 1974 Yaşı : 50 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Sorması ayıp ama o türbini kaynakla kesmiş,iç bakımını yapmış,tekrar toplayıp kaynatmış,özel test cihazına bağlayıp balansını almış ve son olarak kaçak kontrolünü yapmış Kusura bakmayın ama kimse kimseyi kandırmasın bu iş onun işi değil. 20 senenin üzerinde otomatik vites kullanıcısı olarak yazıyorum, 10 larca kez şanzıman yenilettim ama hiç bir baba yiğit bana 1 günde aracı teslim edemedi.O küçücük şanzımanın içini görseniz ne demek istediğimi daha iyi anlarsınız. Ayrıca otomatik şanzıman arıza yapıp tam olarak off konumuna geçerse değil ses yapmak en ufak tepki vermez. Sadece şunu kabul ederim şanzımanı açıp balataları değiştirdim derse bir ihtimal derim. Elinde başka iş yoksa şanzımanın işçiliği 1 gün ama türbini bakıma yolladım diyorsa o başlı başına 2 ci günü alır zaten ama elinde revizyonlu türbin vardır onu takmıştır ona bir şey diyemem günahını da almayalım.(bu olay piyasa da olağan kabul edilebilir bir durumdur) Edit : Yağ değişimi şu açıdan yapılır (isteğe bağlı) revizyon sırasında içine girebilecek toz birikintileri,yeni balataların rodaj aşınma sürelerinde bıraktıkları pislikleri atmak için tedbir amaçlı yapılan ama yapılmasa da çok önemli olmayan bir işlemdir.
Düzenleyen monur - 15 Mayıs 2012 Saat 02:08 |
|
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
majezik
1. Vites Yaşı : 41 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 14 Mayıs 2012 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 4 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
freze sıyırmış bızımkı frezeyı değiştirmiş. aldı 200 tlş oturdu. tabi yaptığı sey yanına kalmadı. erol vites şaş maz da.
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
Bizi Takip Edin
|
|||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |