Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >307
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 307 SW otomatik vites sorunu
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

307 SW otomatik vites sorunu

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <1 1314151617>
Yazar
 Derece: Konu Derecesi: 1 Oylar, Ortalama 5.00  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Temmuz 2011 Saat 10:29
Yardimi olur mu bilemiyorum ama elimdeki AL4 sanzumanlarla ilgili teknik egitim dokumaninda su bilgiler yer aliyor:

Level 3'e dikkat ederseniz siralanan hatalar arasinda fren musuru de var. Eger fren musurunde ariza varsa etkisi su cumle ile anlatilmis: "Sanzimanin calismasinda buyuk oranda aksaklik (vites degisimlerinin efektif olmamasi, fonksiyonlarin calismamasi)"


Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Temmuz 2011 Saat 11:50
koliva hay gözünü seveyim senin işte bu ya çok sevindirik oldum.
 
bu bilgiyi neden daha önce vermedin onun sitemi ayrı tabi Sinirli
 
ben fren müşürü olayını hız sabitleme sistemini yapmaya çalışırken farkettim öyle değiştirdim. düşünüyorum da hız sabitleme sistemi takmayı istemesem halen şanzımanın sıkıntıları ile uğraşıyor olacaktım.
 
koliva bari diğerlerinide açıklada bir sıkıntı olduğunda onlarıda elden geçirelim.
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Temmuz 2011 Saat 12:27
Sen yeterki iste Dil Çıkarma
Zaman eksikliginden kaynaklanan tarzanca cevirilerin kusuruna bakmayin. Olmadi detayina sonra gireriz.

1.       seviye
Kickdown(ECU nun tam gaz vermesi) komutu
Sanzimanin calismasina herhangi bir etkisi yoktur.
2.       seviye
- Sanziman yagi sicakliginda
- Motor tork bilgisinde
- Ekran kontrolunde
- Vites kilidinde
Isleyiste ufak aksama, konforsuz surus
3.       seviye
- Aracin hizinda
- lock-up ayarlayicisi elektrovalfinde
- torkta azalma oldugunda
- basinc sensorunde
- sensorlerin beslemelerinde
- fren musurunde
- isi degistiricindeki akis duzenleyicisi elektrovalfinde (EPDE)
- enjektor ECU ve tork bilgilerindeki eksiklikten kaynaklanan bogaz kelebegi pozisyonu bilgisinin eksikliginde
Sanzimanin isleyisinde buyuk oranda aksaklik (vites degisimlerinin efektif olmamasi, fonksiyonlarin calismamasi)
4.       seviye
- motor hizinda
- Sanziman hiz girdisi sensorunde
Sanzimanin isleyisinde buyuk oranda aksaklik (vites degisimlerinin efektif olmamasi, fonksiyonlarin calismamasi veya normalinden eksik calismasi)
5.       seviye
- Gaz pedali potansiyometresi bilgisinde
- motor tork bilgisinde
- Cok fonksiyonlu switchte(hareket halindeyken geri vites guvenliginin kaybi)
- Analog sensorlere beslemede
- Basinc duzenleyici elektrovalfinde
- Ana basinc duzenlemesinde
- isi degistiricindeki akis duzenleyicisi elektrovalfinde (EPDE)
- Hiz girdisi ve ciktisinda
- Hiz girdisi ve motor hizinda
- Hiz ciktisi ve motor hizinda
Bir sonraki arac calistirmada 3. Hidrolige gecilir. Eger arac 4. viteste ise bu vites korunu ve bir sonraki arac calistirmada otomatik olarak 3. Vitese gecirilir. Bu dusurme olayina farklilastirilmis durdurma modu denilir.
6.       seviye
- ECU calismiyorsa
- elektrovalflerin sirasinda
- elektrovalflerin sirasi beslemesinde
- gaz pedali pozisyonu programlanmadiginda
3. hidrolige gecilir. Bu olaya durdurma modu denilir.



Düzenleyen koliva - 14 Temmuz 2011 Saat 12:29
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Temmuz 2011 Saat 12:35
AlkışAlkışAlkış helal sana. bu fren müşürü olayından sonra anladım ki otomatik şanzıman ustalarının bile bilmediği bilgiler burada mevcut çok teşekkürler.
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
GANDALF Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 12 Şubat 2011
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 104
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı GANDALF Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Temmuz 2011 Saat 16:57
tebrikler koliva kardeş teşekkür bu çizelge herşeyi anlatıyor
2006 sw 1.6 16 valf otomatik
Yukarı Dön
alisuat Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
28 - Ağustos - 1989

Kayıt Tarihi: 30 Mart 2011
Konum: Ankara-Çankaya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 371
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı alisuat Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Temmuz 2011 Saat 23:20
bu müşürü ankaradan nerede alıp taktırabılırım acaba?_
Yukarı Dön
alisuat Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
28 - Ağustos - 1989

Kayıt Tarihi: 30 Mart 2011
Konum: Ankara-Çankaya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 371
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı alisuat Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Temmuz 2011 Saat 23:22
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

cem abi doğru söylüyor. hatta bu otomatikleştirilmiş düz vitesler manuelden bile az yakyıor tabi iyi kullanmak gerek manuel gibi baskı balata var.
 
peugeotu kötülemek gibi olmasın ama otomatik istiyorsan eğer japon malı araçların otomatik şanzımanları diğerlerine göre en iyi ve en sorunsuz otomatik şanzımanlar olduğunu duymuştum. en sorunsuz diye aldığında kesinlikle sorun çıkarmaz demiyorum ama. kullanıma bağlı bir işlem bu.
 
2000 sıfır km yılında sıfır km golf alıpda aynı gün otobanda şanzıman kitlenmesi bile duydum. şans işi biraz.

metin babamda oto. corolla var 4 vites oda 125 beygir, araba 30 bini geçti bir kere vurmadı hissettrmedi bide bizim araçlar 110da 3bin devirdeyken o 130da 3000 devirde. tam gaz giderken vites geçişinde bile hissettrmiyor. ama usta konfor çok zayıf. ne yapacz belli dgl
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Temmuz 2011 Saat 23:29
Orjinalini yazan: alisuat alisuat Yazdı:

bu müşürü ankaradan nerede alıp taktırabılırım acaba?_
 
müşürü servisten yada sponsorumuz şahin peugeottan al parçacılarda uğraşma yan sanayi falan verirler sonuçda beyinle ve şanzımanla ortak çalışıyor sıkıntı çıkarabilir.
 
 
şahin peugeottan alrsan kargo yapar alınca kendin bile değiştirebilirsin
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
frtkck Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
02 - Aralık - 1980

Kayıt Tarihi: 23 Temmuz 2011
Konum: GİRESUN
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 109
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı frtkck Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Temmuz 2011 Saat 00:05
Orjinalini yazan: alisuat alisuat Yazdı:

servis şanzıman yağının mobil mi koyuyor acaba?


Öncelikle merhabalar yetkili servisler otomatik şanzımanlarda total yağ kullanıyorlar .Dün Ordu BAYRAM PEUGOET 'de yağ değişimi yaptırdım.Fakat değişiklik görmedim hala vites geçişlerinde vuruntuyu hissediyorum .Son çare selenoid valf yani vanaları da değiştireceğim .
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Temmuz 2011 Saat 09:01
Orjinalini yazan: frtkck frtkck Yazdı:

Orjinalini yazan: alisuat alisuat Yazdı:

servis şanzıman yağının mobil mi koyuyor acaba?


Öncelikle merhabalar yetkili servisler otomatik şanzımanlarda total yağ kullanıyorlar .Dün Ordu BAYRAM PEUGOET 'de yağ değişimi yaptırdım.Fakat değişiklik görmedim hala vites geçişlerinde vuruntuyu hissediyorum .Son çare selenoid valf yani vanaları da değiştireceğim .
 
önceden total kullanıyorlardı şimdi mobile geçtiler, elinde kaldıysa onu koymuştur. ama yanlış yapmışlar çünkü tecrübeli arkadaşlar "kesinlikle ve kesinlikle mobil LT 71141" konulmasını söylüyorlar. Tabi bu vurma belki geçebilir çünkü önemli olan yağ ısındığında özelliğini kaybetmemesi yeterli basıncın oluşması. buda mobilde var.
 
bence şanzımanın içindeki yağı iyice boşalttır yanlış yağ koydunuz de. daha sonra mobil koydur. Bir süre o şekilde bindikden sonra yine yaparsa motor sıcakken servise git aracı rolentide çalıştırırken bilgisayara bağlatıp "şanzıman yağ basıncına" baktır. eğer yağ basıncı yağ sıcakken 2,5 barın altında ise (rolantide) ozaman selenoidleri değiştir.
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
frtkck Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
02 - Aralık - 1980

Kayıt Tarihi: 23 Temmuz 2011
Konum: GİRESUN
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 109
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı frtkck Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Temmuz 2011 Saat 20:36

 
bence şanzımanın içindeki yağı iyice boşalttır yanlış yağ koydunuz de. daha sonra mobil koydur. Bir süre o şekilde bindikden sonra yine yaparsa motor sıcakken servise git aracı rolentide çalıştırırken bilgisayara bağlatıp "şanzıman yağ basıncına" baktır. eğer yağ basıncı yağ sıcakken 2,5 barın altında ise (rolantide) ozaman selenoidleri değiştir.
[/QUOTE]

Metin bey tecrübelerinize ve foruma olan katkılarınız için öncelikle teşekkür ederim ,sanırım haklısınız sonuçta bulunduğum bölgede fazla otomatik şanzıman olduğunu sanmıyorum ve bana da ellerinde kalanı kullandılar büyük ihtimalle .Servisden aldığım raporu ve faturayı inceleyip total kullanılmış ise sizin tavsiyenize uyacağım fakat ,direk gidip yanlış yağ koydunuz dediğimde elimde açıklayıcı yada bir örnek olması gerekecek .Nasıl bir yol izlemeliyim sizce ,bu arada ben foruma katılmadan önce araç vites geçişlerindeki vuruntu için sanayide bilgisayara bağlatmıştım ve o zaman fren mişürü değiştirilmişti .Işıklarda beklerken motorun yaptığı tutarsız hareketler azalmıştı fakat hala vites geçişlerinde bir tutarsızlık hala hissedilir durumda .Teşekkürler 
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Temmuz 2011 Saat 09:30
Orjinalini yazan: frtkck frtkck Yazdı:

Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:


bence şanzımanın içindeki yağı iyice boşalttır yanlış yağ koydunuz de. daha sonra mobil koydur. Bir süre o şekilde bindikden sonra yine yaparsa motor sıcakken servise git aracı rolentide çalıştırırken bilgisayara bağlatıp "şanzıman yağ basıncına" baktır. eğer yağ basıncı yağ sıcakken 2,5 barın altında ise (rolantide) ozaman selenoidleri değiştir.

Metin bey tecrübelerinize ve foruma olan katkılarınız için öncelikle teşekkür ederim ,sanırım haklısınız sonuçta bulunduğum bölgede fazla otomatik şanzıman olduğunu sanmıyorum ve bana da ellerinde kalanı kullandılar büyük ihtimalle .Servisden aldığım raporu ve faturayı inceleyip total kullanılmış ise sizin tavsiyenize uyacağım fakat ,direk gidip yanlış yağ koydunuz dediğimde elimde açıklayıcı yada bir örnek olması gerekecek .Nasıl bir yol izlemeliyim sizce ,bu arada ben foruma katılmadan önce araç vites geçişlerindeki vuruntu için sanayide bilgisayara bağlatmıştım ve o zaman fren mişürü değiştirilmişti .Işıklarda beklerken motorun yaptığı tutarsız hareketler azalmıştı fakat hala vites geçişlerinde bir tutarsızlık hala hissedilir durumda .Teşekkürler 
 
buna pek tecribe demeyelim çok daha iyi abilerimiz var bu konuda. Fren müşürü arızalı olduğu için şanzıman anormal çalışabiliyor hatta ve atta motorla direk bağlantılı ollduğu için şanzımandaki sorun motora motordaki sorun şanzımana yansıyabiliyor.
 
vuruntuya gelince.  Şanzıman sana bahsettiğim selenoid valf yada diğer adıyla elektro vana denilen iki küçük parça sayesinde gerekli yağ basıncı püskürterek vites geçişlerini sağlar. fakat dur kalk yapa yapa aracın harareti ile birlikde şanzıman da zorlandığı için ısınmaya başlar. Isınan şanzımanın içindeki yağ da ısınarak özelliğini kaybetmeye başlar. özelliğini kaybeden sıcak yağ şanzımanda dolaşırken vites geçişi sırasında özelliğini kaybettiği için gerekli basınç üretilemiyor vitese geçiremiyor vurduruyor.


Düzenleyen metin - 30 Temmuz 2011 Saat 09:31
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
repropark Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 01 Kasım 2011
Konum: MALATYA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 105
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı repropark Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Kasım 2011 Saat 16:44
arkadaşlar merhaba aracımı alalı 3 ay oldu, şanzımanda ufak tefek sorunlarım var, geri vitese geçişte vuruntu ve 2sn ye kadar geç algılama, 1 den 2 ye 2 den 1 e geçerken hafif vuruntu ve araç rolantide çalışırken vites kolunun belli bir süre sonra kilidinin açılmaması.(İlk çalışınca frene basıp bırakınca kilit açılıp kapanıyor, fakat biraz rolantide bekledikten sonra kilit kontak kapayıp açmadan açılmıyor.)
 
Bu sorunlarla ilgili ilk önce mobil yağ aldım değişmek için, usta değişmişken selenoidleride değişelim dedi, büyük ihtimalle fabrikanın taktığı duruyordur deyince selenoidlerle yağı değiştirdim. ilk 2 gün fena değildi vuruntular azaldı, geri vites algılama olduğu gibi devam etti.
 
2 gün sonra vites geçişlerindeki vuruntular yine başladı, aklıma yağ kaçağı geldi, şanzıman etrafını balata spreyi ile temizlemiştim, yağ ve selenoidler değiştikten sonra, şanzımana bakınca alt kısımdaki gövde bağlantı yeri hafif yağlanmış ve önden bakınca şanzımanın sağ tarafı biraz yağlanmıştı, ustaya götürdüm yağ kaçağı var diye, bu kaçak bu sıkıntıları etkileyecek düzeyde değil dedi.
 
Malatyada otomatik şanzımandan anlayan 1 tane adam bulamadım, servis dahil, ne yapacağıma şaştım, ve bir araçtan ne kadar tiksinilirse pug dan okadar tiksindim arkadaşlar.
307 1.6 Xt Triptronik (Çin Mavi)
Yukarı Dön
tolga35 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
20 - Ağustos - 1971

Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011
Konum: izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 204
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tolga35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Kasım 2011 Saat 16:57
dostum,aynı sorunları bende yaşadım.forumu tam oku çözümler var bende buradan okuyup çözdüm çünkü.senin ilacın yeni bir fren müşürü 20 25 tl bişey vites kilidi sorono vurması buna bağlı.artı valfleri değiştirdikten sonra araca yeni valflere göre program atılması gerekir yoksa valfler işe yaramaz düzgün çalışmaz.kolay gelsin hemen pes etme...
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
Yukarı Dön
gunaycaliskan Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 26 Nisan 2011
Konum: Turkey
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 6
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı gunaycaliskan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Kasım 2011 Saat 08:55
Arkadaşlar merhaba, tüm yazılan mesajları tek tek okudum.

Benim sorunumla benzer sıkıntılarda var ama çözüm bulunmamış galiba.

Aracım 2003 model 307 SW OV Pack, bende şöyle bir sorun var;

Şubat 2011 de aracı aldığımda 152 bin km de idi. Sürekli otomatik vites arızası veriyordu ve kenara çekip stop edip yeniden çalıştırınca düzeliyordu. Bu sorunun çözümünü yine bu forumda benzer konulardan fikir edinerek selenoidleri değiştirerek aştım. Selenoidleri yetkili serviste değiştirmiştim. Ve öğrendiğim kadarıyla da yağ olarak kırmızı renkli bir yağ kullanılmış. Olması gerekenin sarı bir yağ olduğunu öğrendim. Her neyse.

selenoidleri değiştirdikten sonra 19.000 km boyunca sorunsuz biçimde (fazla zorlamalarda ısınmaya bağlı sık karşılaşılan problem dışında) kullandım.

Yaklaşık son 1 km dir şöyle bir sıkıntı yaşıyorum;

Vites geçişleri (özellikle sabahları motor ve şanzıman soğukken, 1'den 2'ye geçiş aşırı sert oluyor du. Kırmızı ışıkta falan duracağım zaman ki vites düşüşleride 4-3-2 şeklinde rahatsızlık verecek kadar sarsıntılı oluyordu.

Bunun dışında vitesi manuel, D yada R konumuna aldığımda (yani şanzıman basınç uyguladığında) arabadan hafif ve kesik kesik bir hışırtı geliyor. Kalkış biraz zor oluyor ve 2. vitese geçtiğinde 1/2 de gaza yüklendiğimde hışırtıya bir "fışşşşş" sesi eşlik ediyor. 2/2 ye geçtiğinde ise bu "fışşşşş" sesi gidiyor ve harika biçimde kendini toparlayıp 3 - 4 diye gidiyor hiç bir sorun olmadan.

Mesela bir sokağa gireceğim zaman hız kesip 3-2 şeklinde vites düştükten sonra sokağa dönüp tekrar gaza yüklendiğimde (1/2 de oluyor vites) aynı "fışşşşş" sesi yine oluyor. 2/2 den sonra yine sorunsuz gidiyor.

Dün sanayide bir ustaya gittim ve şanzıman yağını değiştirdim. Simsiyah bir yağ çıktı. Mobil marka bir yağ koydu usta. Önce şanzımandaki tüm yağı boşalttı ve 3 lt yağ koyup arabayı çalıştırdı. şanzımana basınç uygulayıp arabayı stop etti ve 1 lt daha yağ ilave etti. Yani toplam 4 lt yağ koydu şanzımana.

Bunun dışında bujileride değiştirdik bosch marka orjinal.

Arabayı aldım, vites geçişleri farkedilir derecede yumuşamıştı. Gayet de seri bir hal almıştı geçişler.

Ancak ne var ki, arabayı vitese aldığımızda alttan gelen o hışırtı ve 1/2. vitesteki o "fışşşşş" sesi hala devam ediyor.

Arabayı henüz bilgisayara bağlamadık. Pazartesi bilgisayara bağlayıp hata kodlarını okutacağım.

Ayrıca, belirtmekye fayda vardır diye düşünüyorum, arabayı epeyce dik bir yokuşta vitese alıp freni bıraktığımda geriye kayma yapmıyor. İleriye gitmek istercesine asılıyor araba.

Hangi yolları izlemem lazım acaba bir yol gösterirmisiniz.

Bu konudaki cevapları okuyarak bir kenara aldığım notlar şu şekilde:

Şanzıman yağını değiştir (değiştirdim)
Şanzıman yağ basıncını ölçtür (pazartesi bakacağım)
Selenoidleri değiştir (19 bin km önce değiştirmiştim, ama gerekirse yine değiştireceğim)
Boğaz kelebeğini temizler (bu tam olarak nedir)
Yağ fazlalığını kontrol ettir (4 lt yağ koydu usta, sanırım fazla oldu)
Hidrolik bloğu temizlenecek (yaptıracağım)
Fren müşürü değiştir (değiştireceğim)

Pazartesi günü ustanın karşısına bu liste ile çıkacağım. Bunlara ilave olarak neler önerirsiniz acaba?
Yukarı Dön
betermen Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 18 Şubat 2011
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı betermen Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Ocak 2012 Saat 17:47
Orjinalini yazan: GANDALF GANDALF Yazdı:

bu vites atlama olayı 2 defa geldi iki gün önce şehiriçi durkalk yaparak araba bariz ısınmıştı hatta ayaklarım yanıyordu motorun sıcağından bu esnada oldu 2 gün önce arabada tam doluydu 6 kişi vardı çokmu yüklendim acaba daha önce hiç karşılaşmamıştım böyle bir sorunla karşılasıp sorunu çözen arkadaş varmı


Hocam bu olayı nasıl çözdün? Ya da çözdün mü?
Benim 2004 307 SW'de de dur kalklarda hararet yükselince vites boşta gibi oluyor bir an, gaza basınca bir anda tekleyip vitese geçiyor. (Motor harareti 90 derecenin altındayken hiç bir sorun yok.)

Şanzıman yağını değiştirmek çözüm olur mu? Yoksa başka bir sorun mu vardır?

Peugeot 307 SW OV Pack
(2004)
Siyah-Otomatik
Yukarı Dön
narkotik71 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 14 Mart 2010
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 52
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı narkotik71 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Ocak 2012 Saat 22:08
13 ay önce göralda valfler ve yağı değiştirdim.fren müşürü ve bujılerde değişmişti o aylarda.havalar soğuyunca yıne  vuruntu yapmaya başladı.sabahları 4_5km sonra aynı yerde automatic gear fault hatası veriyor.motor ısınınca sorun yok.şanzıman arza lambası  yanmıyor ama dııt sessıyle ekranda yazıyor.servise  her 10000 km de 500 tl vermek istemıyorum. fren müşürünü en kısa zamanda tekrar değiştirip kurtulmaya çalışacağım. çok can sıkıcı bir durum umarım.düzelır.
Yukarı Dön
06ÖzGüR06 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
14 - Eylül - 1987

Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1559
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı 06ÖzGüR06 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Ocak 2012 Saat 22:23
Orjinalini yazan: narkotik71 narkotik71 Yazdı:

13 ay önce göralda valfler ve yağı değiştirdim.fren müşürü ve bujılerde değişmişti o aylarda.havalar soğuyunca yıne  vuruntu yapmaya başladı.sabahları 4_5km sonra aynı yerde automatic gear fault hatası veriyor.motor ısınınca sorun yok.şanzıman arza lambası  yanmıyor ama dııt sessıyle ekranda yazıyor.servise  her 10000 km de 500 tl vermek istemıyorum. fren müşürünü en kısa zamanda tekrar değiştirip kurtulmaya çalışacağım. çok can sıkıcı bir durum umarım.düzelır.



Bence fren müşürü bu işi çözer.Wink  Gerçekten önemliymiş otomatik şanzıman için.
Yukarı Dön
narkotik71 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 14 Mart 2010
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 52
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı narkotik71 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Ocak 2012 Saat 22:58
müşür sağlam diye düşünüyorum ama yınede  değiştirip deneyeceğim.
Yukarı Dön
koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Ocak 2012 Saat 23:10
Orjinalini yazan: narkotik71 narkotik71 Yazdı:

13 ay önce göralda valfler ve yağı değiştirdim.fren müşürü ve bujılerde değişmişti o aylarda.havalar soğuyunca yıne  vuruntu yapmaya başladı.sabahları 4_5km sonra aynı yerde automatic gear fault hatası veriyor.motor ısınınca sorun yok.şanzıman arza lambası  yanmıyor ama dııt sessıyle ekranda yazıyor.servise  her 10000 km de 500 tl vermek istemıyorum. fren müşürünü en kısa zamanda tekrar değiştirip kurtulmaya çalışacağım. çok can sıkıcı bir durum umarım.düzelır.


Su birikintisinden gectiginiz oldu mu?
Automatic gear fault ibaresi belirdigine gore sanziman ecu'su hata kaydediyordur. PP2000 ile baglanilip hatanin ne oldugunu gormek gerekir. Belki baska ufak bir sorun olabilir.


Düzenleyen koliva - 04 Ocak 2012 Saat 23:13
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <1 1314151617>

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon peugeot 308 star-stop sorunu? (2015- ) son mesaja git 26364 20 Osman48
konu icon Start stop son mesaja git 212 0 zafercelebi
konu icon 206 hararet sorunu (çözüldü) son mesaja git 37010 27 kaan206
konu icon Arıza Işıkları... Anlamları son mesaja git 296755 31 dostcanlısı
konu icon Peugeot 206 hararet ve torsiyon sorunu son mesaja git 87 0 kaan206
konu icon Motor arızası aracı tamir ettiriniz uyarısı son mesaja git 94117 43 ozgurtavukcu07
konu icon 308 rolantide dalgalanma titreme son mesaja git 873 1 sensah
konu icon Ön göğüs kısmı açılması hk. son mesaja git 1034 5 Oto Tamir Servisim
konu icon Selülozik tiner silinen yerleri matlaştırdı iz yap son mesaja git 6246 12 stayk
konu icon 206 Otomatik Viteslerde Gazdan Cekince Devir sorun son mesaja git 1111 4 muratzengin
konu icon 2024 yılında 407 almak son mesaja git 317 0 Kazu59
konu icon "Clarion pu-2859a(l) rd3-01" Radyodan Aux alma son mesaja git 3617 1 Baki TANRISEVEN
konu icon 307 otomatik vites sorunu son mesaja git 49372 50 Pejo58
konu icon Tablet ekran dış bolumleri son mesaja git 532 0 Miskinler
konu icon 308 T7 Dizel Araç Aküden Akan Asitli Su Sorunu son mesaja git 346 0 Kalenders
konu icon 106 gti vites çubukları son mesaja git 604 0 SerkanPinar
konu icon Yeni 106 GTI a Yeni Usta - İstanbul Anadolu Yakası son mesaja git 91 0 SerkanPinar
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 4392 15 MMYILMAZ
konu icon 208 şanzıman vuruntu son mesaja git 1886 2 208adem1
konu icon PEUGEOT PANORAMİK CAM TAVAN MAĞDURİYETİ son mesaja git 1057 0 Just for Justice
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 NOVEMBER EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Kesim 4
muratzengin 3
Pejo58 3
wolkan35 2
yigit0060 2
yigitmustafa 2
kaan206 2
ulamburias 2
Oyk2147 2
208adem1 2
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English