![]() |
|
Otomobillerde Fren Sistemi ve Disk Frenler !!! |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <1 234 |
Yazar | |
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Metınım o pıstonların ıkısıde frene bastıgında dısa cıkarak balataları kampana yuzeyıne dogru bastırırlar. Cunku kampana ıcınde sırt sırta calısan 2 balata vardır. Bunlar tek tek calısamaz.
El frenıyle o pıstonlar calısmaz. El fren telının cekmesı sayesınde ayrı bır mekanık kol vasıtasıyla balatalar bastırılır.
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Arkası dısk veya kampana olsun farketmeksızın 4 ude aynı anda tutarlar.
Sadece on fren kuvvetı arkalara gore daha fazladır. Cunku frenleme esnasında aracın butun agırlık one geldıgı ıcın onler dha kuvvetlı olmalıdır.
Sunuda bılmelısınız kı arka frenler on frenle esıt kuvvette tutmaz. Yoksa arac vırajlarda savrulur. Her zaman arka fren daha az tutar ve tutmalıdırda. Bazı araclarda torsıyona baglı mekanık lımıtor bulunur. Arkaya daha cok yuk konuldugunda arka frenlerın kuvvetı artırılır. Bazı modellerde ıse elekktronık lımıtor bulunur.
Dısk ısınma sartlarında daha ıyı soguyabıldıgından ustundur. Ayrıca dıskte fren ayarı gerekmez. Kampanalarda gerekebılır. Cunku bazıları el ıle ayarlanır bazıları otomatık ayarlarıdır.
Son olarak abs fren mesafesını uzatmaz. Emnıyetlı ve mumkun olan en kısa surede aracı durdurur. Abs olmayıpta kayan lastık daha uzun surede durur. Ayrıca kontrolunde olmaması en kotu yanı... Düzenleyen CeCoLi - 06 Eylül 2011 Saat 12:04 |
|
![]() |
|
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bende 4 disk olunca abs li oluyor diye biliyordum ama sadece önler disk oluncada absli oluyormuş peki arka kampana olduğu için abs arka tekerler için geçerli değil sanırım.
ersin abi birde sadece önler disk olanlar da frene basınca sadece önler tutmuyor arkalarda tutuyor olması lazım. kapmananın içinde ikitane piston var diye biliyorum, biri frene basınca şişiyor diğeri el frenini çekince şişiyor diye biliyorum.
yanlışsa doğru bilgi alabilirmiyim arkadaşlardan,
|
|
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|
![]() |
|
oktay_251 ![]() 1. Vites ![]() 30 - Temmuz - 1985 Kayıt Tarihi: 03 Ağustos 2011 Konum: Burdur, Bucak Durum: Aktif Değil Mesajlar: 85 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı oktay_251
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
ben bide benim arabayı alana kadar 4 tekerde disk olanları abs li olmak zorunda diye biliyodum meğer alakası yokmuş ![]() |
|
2004 Wolkswagen Bora Pasific 1.6 16V 105HP Benzinli
|
|
![]() |
|
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ersin abi ellerine sağlık.
merak ediyorum bazı araçların arka frenleri kampana bazı araçların ise arka frenleri disktir. peki bunların artıları ve eksileri nelerdir
|
|
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Uploaded with ImageShack.us Bir otomobilin hiç şüphesiz en önemli bölümlerinden biri fren sistemidir. Bir araçta fren sistemi ne kadar güçlü ve etkiliyse o araç da o kadar güvenlidir diyebiliriz. Günümüzün bütün modern araçlarında disk frenler kullanılır. Fren pedalına bastığınızda sistemdeki hidrolik sıvının yerini değiştirmiş olursunuz, bu değişim fren disklerine bir piston yardımıyla iletildiğinde araç disk üzerindeki sürtünme kuvvetinin etkisiyle yavaşlamaya başlar. Ne kadar fazla güç uygularsanız disk o kadar baskıya maruz kalır ve tekerleğin dönüş hızı yavaşlar. Disk frenler birçok arabada önde yer alır fakat günümüzde dört tekerlekte de bu tip frenler kullanılmaya başlanmıştır. Disk frenlerin asıl önemli olduğu yer ön taraftır. Çünkü frenleme en iyi ön tekerlekler vasıtasıyla yapılır. Bunu şöyle açıklayabiliriz, hareket eden bir nesneyi yavaşlatmaya başladığımızda eylemsizlik prensibine göre kütle hareketini devam ettirmek ister. Eğer siz bu harekete izin vermezseniz, nesnenin ağırlık merkezi öne kayar. Nasıl araba içinde otururken fren yapıldığında istemsiz olarak ileri doğru bir hareket yapıyorsak, aynı şekilde araç da öne doğru eğilim yapar. Bu eğilimi ve ön kısma yaklaşan ağırlık merkezini durdurmanın en etkili yolu da ön tekerleklerin durdurulmasıdır. Fren esnasında aracın arka tekerleklerinin yerle olan teması ve üzerine binen yük miktarı azalacağından frenleme konusunda pek etkili olamazlar. Fakat eğer geri geri giderken fren yaparsak, o zaman da asıl yük arka frenlere binecek ve arka frenler daha etkili olacaktır. Disk Frenler Disk frenler yanda göründüğü üzere kaliper, piston, balatalar, disk ve bağlantı noktalarından oluşur. Fren pedalına bastığımızda sistemdeki hidrolik sıvıyı boruya iteriz. Sıvıların sıkıştıralamaz oluşu ve bulundukları kabın her noktasına aynı basıncı uygulamaları prensibinden yararlanılarak, boru içerisindeki sıvı ince bir geçitten kaliperlerin arasındaki balata pistonuna iletilir. Ayağınızla fren pedalına uyguladığınız 2kg’lık bir kuvvet ile, daracık kesitli olan kanal ağzından sıvının pistona genişleyerek iletilmesini sağlar ve bunun neticesinde 2 tonluk bir basınç oluşturabilirsiniz. Çünkü uygulanan kuvvet cidarı piston üzerinde çok daha geniştir ve sıvılar üzerine uygulanan basıncı her noktaya eşit ilettiğinden kat be kat fazla bir kuvvet ile piston yer değiştirmeye zorlanır. Pistonun ucunda ve diskin arka tarafında bulunan balatalar ile disk sanki mengene ile sıkılıyormuş gibi basınca maruz kalır. Bu disk balataların arasında tekerlekle beraber dönmekte olduğundan frenleme ile birlikte inanılmaz bir sürtünme ve buna bağlı ısı enerjisi oluşur. Bu sürtünme o kadar büyüktür ki, disk tamamen ateş kırmızısı haline bile gelebilir. Özellikle Formula 1 yarışlarında birçoğumuz sert firenaj esnasında diskin kızardığına şahit olmuştur. Sonuç olarak frenler aracın hareketiyle oluşan kinetik enerjiyi sönümleyerek ısı enerjisine çevirir. Bunu yaparken sürtünmeyle oluşan yüksek ısının hızlı şekilde disklerden ve balatalardan atılması gerekir. Bunu kolaylaştırmak için de ısı transfer katsayısı yüksek malzemelerden disk üretmek ve kaliperlere hava kanalları yerleştirmek en çok kullanılan yöntemlerdir. ![]() Uploaded with ImageShack.us Düzenleyen by_ersin - 06 Eylül 2011 Saat 11:08 |
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <1 234 |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |