Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Otomobillerde Fren Sistemi ve Disk Frenler !!!
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Otomobillerde Fren Sistemi ve Disk Frenler !!!

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <1 234
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 12:02
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

bende 4 disk olunca abs li oluyor diye biliyordum ama sadece önler disk oluncada absli oluyormuş peki arka kampana olduğu için abs arka tekerler için geçerli değil sanırım.
 
ersin abi birde sadece önler disk olanlar da frene basınca sadece önler tutmuyor arkalarda tutuyor olması lazım. kapmananın içinde ikitane piston var diye biliyorum, biri frene basınca şişiyor diğeri el frenini çekince şişiyor diye biliyorum.
 
yanlışsa doğru bilgi alabilirmiyim arkadaşlardan,
 
Metınım o pıstonların ıkısıde frene bastıgında dısa cıkarak balataları kampana yuzeyıne dogru bastırırlar. Cunku kampana ıcınde sırt sırta calısan 2 balata vardır. Bunlar tek tek calısamaz. 
El frenıyle o pıstonlar calısmaz. El fren telının cekmesı sayesınde ayrı bır mekanık kol vasıtasıyla balatalar bastırılır.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 11:58
 
Arkası dısk veya kampana olsun farketmeksızın 4 ude aynı anda tutarlar.
Sadece on fren kuvvetı arkalara gore daha fazladır. Cunku frenleme esnasında aracın butun agırlık one geldıgı ıcın onler dha kuvvetlı olmalıdır.
 
Sunuda bılmelısınız kı arka frenler on frenle esıt kuvvette tutmaz. Yoksa arac vırajlarda savrulur. Her zaman arka fren daha az tutar ve tutmalıdırda. Bazı araclarda torsıyona baglı mekanık lımıtor bulunur. Arkaya daha cok yuk konuldugunda arka frenlerın kuvvetı artırılır. Bazı modellerde ıse elekktronık lımıtor bulunur.
 
Dısk ısınma sartlarında daha ıyı soguyabıldıgından ustundur. Ayrıca dıskte fren ayarı gerekmez. Kampanalarda gerekebılır. Cunku bazıları el ıle ayarlanır bazıları otomatık ayarlarıdır.
 
Son olarak abs fren mesafesını uzatmaz. Emnıyetlı ve mumkun olan en kısa surede aracı durdurur. Abs olmayıpta kayan lastık daha uzun surede durur. Ayrıca kontrolunde olmaması en kotu yanı...


Düzenleyen CeCoLi - 06 Eylül 2011 Saat 12:04
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 11:40
bende 4 disk olunca abs li oluyor diye biliyordum ama sadece önler disk oluncada absli oluyormuş peki arka kampana olduğu için abs arka tekerler için geçerli değil sanırım.
 
ersin abi birde sadece önler disk olanlar da frene basınca sadece önler tutmuyor arkalarda tutuyor olması lazım. kapmananın içinde ikitane piston var diye biliyorum, biri frene basınca şişiyor diğeri el frenini çekince şişiyor diye biliyorum.
 
yanlışsa doğru bilgi alabilirmiyim arkadaşlardan,
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
oktay_251 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites

30 - Temmuz - 1985

Kayıt Tarihi: 03 Ağustos 2011
Konum: Burdur, Bucak
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 85
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı oktay_251 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 11:32

ben bide benim arabayı alana kadar 4 tekerde disk olanları abs li olmak zorunda diye biliyodum meğer alakası yokmuş Sırıtma

bilgilendirme için teşekkürler Sırıtma
2004 Wolkswagen Bora Pasific 1.6 16V 105HP Benzinli
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 11:24
ersin abi ellerine sağlık.
 
merak ediyorum bazı araçların arka frenleri kampana bazı araçların ise arka frenleri disktir. peki bunların artıları ve eksileri nelerdir
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2011 Saat 11:07
                                                                                       

Uploaded with ImageShack.us

          Bir otomobilin hiç şüphesiz en önemli bölümlerinden biri fren sistemidir. Bir araçta fren sistemi ne kadar güçlü ve etkiliyse o araç da o kadar güvenlidir diyebiliriz. Günümüzün bütün modern araçlarında disk frenler kullanılır. Fren pedalına bastığınızda sistemdeki hidrolik sıvının yerini değiştirmiş olursunuz, bu değişim fren disklerine bir piston yardımıyla iletildiğinde araç disk üzerindeki sürtünme kuvvetinin etkisiyle yavaşlamaya başlar. Ne kadar fazla güç uygularsanız disk o kadar baskıya maruz kalır ve tekerleğin dönüş hızı yavaşlar. Disk frenler birçok arabada önde yer alır fakat günümüzde dört tekerlekte de bu tip frenler kullanılmaya başlanmıştır. Disk frenlerin asıl önemli olduğu yer ön taraftır. Çünkü frenleme en iyi ön tekerlekler vasıtasıyla yapılır. Bunu şöyle açıklayabiliriz, hareket eden bir nesneyi yavaşlatmaya başladığımızda eylemsizlik prensibine göre kütle hareketini devam ettirmek ister. Eğer siz bu harekete izin vermezseniz, nesnenin ağırlık merkezi öne kayar. Nasıl araba içinde otururken fren yapıldığında istemsiz olarak ileri doğru bir hareket yapıyorsak, aynı şekilde araç da öne doğru eğilim yapar. Bu eğilimi ve ön kısma yaklaşan ağırlık merkezini durdurmanın en etkili yolu da ön tekerleklerin durdurulmasıdır. Fren esnasında aracın arka tekerleklerinin yerle olan teması ve üzerine binen yük miktarı azalacağından frenleme konusunda pek etkili olamazlar. Fakat eğer geri geri giderken fren yaparsak, o zaman da asıl yük arka frenlere binecek ve arka frenler daha etkili olacaktır.


Disk Frenler

          Disk frenler yanda göründüğü üzere kaliper, piston, balatalar, disk ve bağlantı noktalarından oluşur. Fren pedalına bastığımızda sistemdeki hidrolik sıvıyı boruya iteriz. Sıvıların sıkıştıralamaz oluşu ve bulundukları kabın her noktasına aynı basıncı uygulamaları prensibinden yararlanılarak, boru içerisindeki sıvı ince bir geçitten kaliperlerin arasındaki balata pistonuna iletilir. Ayağınızla fren pedalına uyguladığınız 2kg’lık bir kuvvet ile, daracık kesitli olan kanal ağzından sıvının pistona genişleyerek iletilmesini sağlar ve bunun neticesinde 2 tonluk bir basınç oluşturabilirsiniz. Çünkü uygulanan kuvvet cidarı piston üzerinde çok daha geniştir ve sıvılar üzerine uygulanan basıncı her noktaya eşit ilettiğinden kat be kat fazla bir kuvvet ile piston yer değiştirmeye zorlanır. Pistonun ucunda ve diskin arka tarafında bulunan balatalar ile disk sanki mengene ile sıkılıyormuş gibi basınca maruz kalır. Bu disk balataların arasında tekerlekle beraber dönmekte olduğundan frenleme ile birlikte inanılmaz bir sürtünme ve buna bağlı ısı enerjisi oluşur. Bu sürtünme o kadar büyüktür ki, disk tamamen ateş kırmızısı haline bile gelebilir. Özellikle Formula 1 yarışlarında birçoğumuz sert firenaj esnasında diskin kızardığına şahit olmuştur.

Sonuç olarak frenler aracın hareketiyle oluşan kinetik enerjiyi sönümleyerek ısı enerjisine çevirir. Bunu yaparken sürtünmeyle oluşan yüksek ısının hızlı şekilde disklerden ve balatalardan atılması gerekir. Bunu kolaylaştırmak için de ısı transfer katsayısı yüksek malzemelerden disk üretmek ve kaliperlere hava kanalları yerleştirmek en çok kullanılan yöntemlerdir.





Uploaded with ImageShack.us

                                                                                                                                                                                              




Düzenleyen by_ersin - 06 Eylül 2011 Saat 11:08
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <1 234

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Rcz Arıza Işığı Gaz Yememe Titreme son mesaja git 7119 1 Barisge
konu icon Peugeot 2002 suv son mesaja git 121 0 Pyrs
konu icon 3008 2025 RODAJ VE DİĞER KONULAR son mesaja git 43 0 ankaralı_emre
konu icon peugeot 107 3D son mesaja git 23 0 karauurböcei
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 1103 1 Eren yıldız
konu icon Otomatik şanzıman da vuruntu son mesaja git 54543 87 Eren yıldız
konu icon Isı Kalkanı son mesaja git 243 0 kaya52
konu icon E-3008 Otomatik D Vitese Alma Sorunu son mesaja git 329 0 CBerkG
konu icon pejo 106 son mesaja git 831 0 badking530
konu icon Start stop son mesaja git 152 0 İlyas41
konu icon Peugeot 208 2021 Model 1.2 PT - Klima Fan Sorunu son mesaja git 1437 0 berkancelik
konu icon Peugeout 208 Otomatik Şanzıman Sorunu son mesaja git 537 0 Ozgur30
konu icon Urea Egzoz Emisyon Arızası son mesaja git 619 0 Şmşk
konu icon Presence of water in diesel fuel filter son mesaja git 15116 23 M.Emin
konu icon 508-Fren Sistemi Arızası son mesaja git 17675 16 tga508
konu icon 307 klima yönlendirme sorunu son mesaja git 767 0 KerimSahin
konu icon 206 Akü ŞArj Problemi son mesaja git 1150 0 rekasparov
konu icon 5008 ELEKTRİKLİ BAGAJ son mesaja git 5639 1 efe24
konu icon VİTES GEÇİŞİ son mesaja git 3465 1 peugeot301
konu icon İZMİR - SİNYAL KOLU TAMİRİ YARDIM son mesaja git 4954 7 Sorgum
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JULY EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Eren yıldız 2
İlyas41 1
badking530 1
CBerkG 1
kaya52 1
karauurböcei 1
ankaralı_emre 1
Pyrs 1
Barisge 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English