![]() |
|
Açık Hava Filtresi (Yardım!) |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <123> |
Yazar | |||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
samımıyetımle soyluyorum ben cem abının arabada acık fıltre oldugunu pazar gunu gordum ve kac aydırda cem abıyle beraberız basmayınca yakmıyo usta kım ne derse desın cem abıye katılıyorum |
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
O zaman ne dıyoruz "her kusun etı yenmezzzz" ![]() Düzenleyen CeCoLi - 02 Ağustos 2011 Saat 15:22 |
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
yaw abı sen yıllar once kaybolan ve senlerdır haber alınamayan benım kayıp bırader falan olma bu laflar benımkılerıne cok benzıo ![]() |
|||
![]() |
|||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
kutu içi açık hava filtresi ile kit olarak satılan açık hava filtreleri arasında fark varmı? hiç orjinalini bozmadan kutu içi k&n açık hava filtresi almak istiyorum aldığıma değermi. |
|||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Ses Duymak için sürekli gaz köklemesi yaparsan filtresiz araç bile çok yakar. Ama malesef biz millet olarak o cihazı takınca illahki o cihazın sesini duymak işin cılkını çıkartmayı çok severiz. |
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Kutu ıcı performans fıltrelerının pek bır faydası olmadıgını bu konuyla alakalı ozel olarak yapılmıs bır testte okumustum. Cunku orjınal tertıbat havanın onune kadar engel oluyorsa kutu ıcı performans tıpıde takmıs olsan aynı engel yıne olusuyormus.
Fakat acık tıpte fıltre takıldıgında havanın onune olusan engel azalıyormus. Yanı dırenc azalınca daha bol hava gelıyor ve ıhtıyac anında tatlı bır cekıs farkı yaratıyor. Bu noktada fıltreyı radyatorden gelen sıcak havayla degıl dırekt soguk hava ıle bulusturmak lazım... Düzenleyen CeCoLi - 02 Ağustos 2011 Saat 16:34 |
|||
![]() |
|||
106_arts ![]() 1. Vites ![]() Forumdan Banlandı. Kayıt Tarihi: 23 Mart 2011 Konum: niğde ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
kardeşim 10 lıralık 20 lıralık fıltre takana kadar orjınal fıltren yerınde dursun bu fıltreler hem cok yaktırır hem performans düşürür ayrıca bunu takmak için bide boru bulacaksın zaten cok dandık filtre bunlar hiç girme derim
|
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Cem kardeşime katılıyorum,filtre sistemi takıldıktan sonra borunun mutlaka temiz ve soguk havanın girdiği yere tertip edilmesi lazım.Bu arada takmak isteyen takar bu tamamen zevk ve tercih işidir.
Cem kardeşim nekadar söylersek söyleyelim arkadaşlar hala filtrenin yakıtı arttırdığında ısrar edecekler. Bence herkes bildiğini yapsın
![]() |
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Evet abıcım haklısın. Bız bu konuda mutabıgız...
![]() Ben genelde sessız sedasız gıderım, yerı gelır voop voooop yaparım. Ama yakıtım gayet uygun... Memnunum halımden
![]() |
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Bende de filtre var,eksozun sesinden filtre sesini ayıramıyorum,lakin performansı etkilesin diye aldım,motorun daha rahat nefes alması amaç.
|
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Şu filtrenin siparişini verdim. Bakalım deneyeyim bir, memnun kalırsam kit olayına girebilirim.
![]() Monza Hexagon ![]() |
|||
![]() |
|||
tazmaniac ![]() 1. Vites ![]() ![]() 11 - Ekim - 1980 Kayıt Tarihi: 27 Eylül 2009 Konum: ist./üsküdar Durum: Aktif Değil Mesajlar: 103 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı tazmaniac
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
berkay araçlarımız birebir aynı.kutunun içine koyacağını söylemişsin filtreyi ben de o vaziyette kullanıyordum ama koyduktan 20 gün sonra kutunun içindeki 2şer mm.lik taşları gördükten sonra oha dedim:)kutuyu tutan hiçbir vida yada kelepçe yok kutuyu hafifçe çeksen direk gelir ben kutuyu çıkarıp taktım.sanayiden turbo hortumu almıştım 20 liraya onunla birlikte filtrenin emiş ucu yukarı bakacak şekilde taktım şu an tahminim daha az sıcak hava çekiyor toz topraktan da daha iyi korunuyor bence
birde çok eskiden rastladığım bir yazıydı tahminim bayağı faydası olur Performans hava filtreleri uygulamadaki kolaylıkları ve fiyatlarının diğer modifiye aksamlarına göre çok daha hesaplı olması sebebiyle modifikasyonda genellikle hepimizin ilk başlangıç noktası olmuştur. Öncelikle şunu belirtmek isterim ki, hepimizin ortak olarak hoşlandığına inandığım, orijinal ekipmana kıyasla bu filtrelerin çıkardığı spor ses bize bu filtreleri aldıran ilk sebeplerdendir. Ancak, modifikasyona genelde herkesin spor hava filtresinden başlamasının bundan daha etkili bir sebebi var ki, o da birilerinin bize bu hava filtrelerini monte ettikten sonra 5-10 bg. gibi güçler elde edebileceğimiz konusunda son derece rahatça atıp tutmalarıdır. Şimdi.. Ben de kullanıyor olmama rağmen, size spor hava filtrelerinin hiç bir işe yaramadığını söylersem acaba ne dersiniz? Öyle şey olur mu diyeceksiniz.. Evet yarıyor ama, tek bir koşulla.. Lütfen okumaya devam edin.. Teori Burada teori şudur ki, silindirlerin içindeki yanma odasına yakıtla karıştırılmak üzere ne kadar çok hava gönderirseniz, o kadar fazla güç elde edersiniz, ancak mesele bu havayı birinci olarak nasıl gönderdiğiniz, ikinci olarak da gerçekten fazla hava gönderip gönderemediğinizdir. Hava aerodinamiği o kadar komplike bir konudur ki, otomobilinizin orijinal hava filtresini açık bir spor hava filtresiyle (K&N, Kingdragon ve Green gibi markalar koton hava filtrelerinde en bilinenleridir) değiştirdiğiniz zaman ne kadar daha fazla hava elde edeceğinizi bilmek imkansızdır. Kutu İçi Uygulamalar İsterseniz ilk önce kutu içi K&N değişimleri gibi, açık hava filtresi takmak yerine kutuyu aynen kullanıp sadece orijinal filtreyi bir sürü para ödeyip K&N gibi filtrelerle değişmeyi düşünenler için aşağıdaki test sonuçlarını verelim. Otomobilinizin orijinal hava filtresinin bulunduğu kutuda yapılan ve silindirlere, yakıtla karışmak üzere giden havanın akış rezistansını ölçen vakum testleri şu şaşırtıcı sonuçları vermiştir: (% 100 rakamı havanın yanma odasına giderken maksimum dirençle karşılaştığı durumları, % 100’e göre daha düşük rakamlar ise havanın yakıtla karışmak üzere yanma odasına giderken daha az dirençle karşılaştığı durumları göstermektedir. Doğal olarak arada filtre ya da filtreyi barındıran kutu olmadan, direkt olarak manifolddan alınan hava, % 37,5 ile en az dirence uğrayanıdır) orijinal hava filtre kutusu / orj.hava filtresi ile 100 % orijinal hava filtre kutusu / K&N hava filtresi ile 100 % orijinal hava filtre kutusu / hiç filtre yok 100 % modifiye edilmiş hava filtre kutusu (kesilmiş) / orj.hava filtresi ile 62.5 % modifiye edilmiş hava filtre kutusu (kesilmiş) / orj.hava filtresi ile 56 % açık hava filtreleri 44 % sadece manifold 37.5 % Görüldüğü üzere, açık hava filtresi kullanmadıkça, orijinal hava filtresini K&N benzeri hava filtreleriyle değiştirmek, kutuda oynama yapmadıkça yanma odasına giden hava miktarında hiçbir artı sağlamıyor, çünkü hava her seferinde bir şekilde dirence uğruyor. Belki sizin de dikkatinizi çekmiştir, bu testte benim aklıma en çok takılan nokta, orijinal hava kutusu içerisindeki orijinal hava filtresi ile K&N hava filtresinin geçiş sırasında havaya uyguladıkları direncin eşit olmasından çok, kutuda K&N veya orijinal hiç bir filtre yokken de havanın sanki kutuda filtre varmış gibi dirence uğraması oldu.. İnanılır gibi değil.. Burada da yukarıda bahsettiğim, hava aerodinamiği işin içine giriyor. Demek ki kutu, ne olursa olsun havaya direnç uyguluyor. Zaten hiç kutu yokken, sadece manifolddan alındığında bile havanın 100 değerine göre 37,5 değerinde dirence uğruyor olması, hava aerodinamiğinin ne kadar hassas olduğunu kanıtlıyor. Sadece manifolddan alınırken bile bir direnç varsa, kutu olunca -içinde filtre olsun veya olmasın- havanın dirence uğraması kulağa mantıklı geliyor. Aslında buradan başka bir sonuca daha geçiyoruz.. Kutu varsa, içine hangi marka filtreyi koyarsak koyalım, ya da içinde filtre olsun olmasın hava aynı dirence uğruyor. Hava, ancak kutuya girişini artırmaya yardımcı olacak kesimler uygulanırsa daha rahat akıyor. Sadece manifolddan hava girişi normal karşılanacak bir uygulama olmadığına göre ve kutu içine filtre almak da işe yaramadığına göre, neden kutuyu kesmek yerine filtreyi direkt olarak açığa koymuyoruz? Direkt manifolddan almak yerine filtreyi açığa koyarız ve 37,5 ile 56 arasında bir değer elde ederiz, değil mi? Mesela 44.. Bu da havanın 100 yerine 44, yani kutu içi uygulamanın yarısı kadar dirence uğrayarak geçeceği anlamına gelir.. İşte bu noktada makalenin en can alıcı kısmı geliyor.. Lütfen devam edin.. Açık Filtre Uygulamaları Normal olarak, emiş sistemine giden havanın oksijen yoğunluğu % 21’dir. Bu oran, otomobilinizi fişekleyen, ve ülkemizdeki modifiyeli otomobillerde nadiren bulunan o pahalı fakat bir o kadar da mükemmel nitro sistemlerinde ise % 33’ tür. Yani, arabanızın motorunu deliye çeviren ve komple bir sistem olan nitro’da bile oran ancak % 33’e çıkabilmektedir. Normalden komple bir sisteme geçildiğinde bile oranların birbirine yakınlığı göze alındığında, ve havanın akışı sırasında karşılaştığı direnci azaltmanın imkan dahilinde olduğu, ancak bunu yaparken içindeki oksijen miktarının yoğunluğunu arttıramayacağımız gerçeğiyle, tek bir konuya odaklanmamız gerekiyor: Evet, havanın direncini azalttık, peki kaç beygir alırız? Yapılan araştırmalar, açık hava filtrelerinin sadece ve sadece dışarıdan soğuk hava alındığı durumlarda fayda sağladığını, bu faydanın da normal motorlarda otomobilin beygir gücüyle orantılı olarak 0-2, turbo motorlarda ise yine soğuk hava sağlanması koşuluyla ve yine motor gücüyle orantılı olarak maksimum 8-10 bg.’e çıkacağını, eğer filtreye sıcak hava çektirilirse beygir gücü kazanımı yerine net beygir gücü kaybı olduğunu gösteriyor. Açık tip performans hava filtreleri ile ilgili diğer bir gerçek de, gücü ancak üst devir seviyelerinde vermeleridir. Sahibi olduğum 106 Gti marka arabama yaptığım ilk modifiye açıkta EAFY filtre uygulaması olmuştu. Uygulamadan sonra 2. vites düşük devirlerdeki motorun sağırlığı ilk dikkatimi çeken konu oldu. Gerçi kısa bir süre sonra EAFY’i Green marka, ve filtreyi özellikle şehir içi trafikte motorun sıcaklığından izole ederek sadece dışarıdan gelen soğuk havayı alan bir kutuyla gelen setle değiştirdim. Sonucu söyleyemiyorum, çünkü yapılan her modifiyeden sonra “Dur bakıyım, ne beygir almışım?” diye dinamometreye girip bir de ölçüm parası vermek akla yatmıyor. Ancak, kat iptali, çift çıkış Remus ve bahsettiğim Green kutu ile otobanda 235 km/h gördüm. Ama burada filter belki 1 bg. vermiştir, o kadar önemli de değil. Ben sesini seviyorum, onun için kullanıyorum. Bu arada, en sık rastlanılan geyiktir, “en fazla kaç bastın” diye... Ben 235 dediğim zaman yanımda oturan kadrana bakıyor ve “hııııı..” dedikten sonra uzun bir sessizlik oluyor. Bu arada, 106 Gti’da kilometre göstergesi 220’ ye kadardır. E adam haklı olarak sanki “amma da salladın, biz de yedik.. dur bari sesimi çıkartmayayım en iyisi...” demiş gibi hissedip rahatsız oluyorum, ve hemen açıklıyorum. “Gerçi kadran 220’ye kadar ama, bak bu çizgilerin her biri 5 km, ben de 220’den sonra baktım, hayali olarak 3 çizgiye denk geliyordu, oradan 235 diyorum” şeklinde ekliyorum.. Size de anlatıyım dedim de, ne olur ne olmaz.. Şimdi diyeceksiniz ki bu performans filtreleri meğer ne kötü şeylermiş.. Aslında dahası da var.. Bu filtreler gerçekten de anlatılageldiği üzere normal hava filtrelerine oranla tozu %300 ila %500 arasında daha fazla geçirirler. Ancak içiniz rahat olsun, geçen bu küçük partiküllerin motorun ömrünü kısalttığına dair hiçbir kanıt yok... Filtre Bakımı Bakım zamanı, hava filtrenizi hangi koşullar altında kullandığınızla doğrudan bağlantılıdır. Aşırı tozlu ortamlarda bakım zamanı son derece kısalmakla birlikte, normal koşullarda 6 ay ortalama olarak kabul edilebilir bir süredir. Filtre bakımı iki kısımdan oluşur: temizleme ve yağlama.. Benzini aldıktan sonra filtreyi içine daldırıp 1-2 saat kadar bekletin. Filtreyi arada daire şeklinde hareketlerle çevirerek de temizleme işlemine yardımcı olabilirsiniz.. Hatta benzini baştan ikiye bölüp sonradan ikinci bi temiz su yapmak da mümkün .. ![]() Sonuç Eğer performans hava filtresi uygulayacaksanız kutu içi filtrelere yeltenmeyin, aldığınız açık tip filtreyi de kesinlikle ve kesinlikle motorun sıcağından izole edin. Yoksa güç kazanımı yerine güç kaybına hazırlıklı olmalısınız. Güç kaybını engellemek için ise ya havayı doğrudan dışarıdan alacak ve otomobilinize uygun bir kutu kullanın, veya en azından kaputu kesin. Ya da her ikisini birlikte yapın (Ne rahatım değil mi? Sanki son derece kolay bir işmiş gibi: “Kaputu kesin!”) Düşük devirlerde güç beklemeyin, hatta mümkünse kullanım tarzınızı bir miktar değiştirerek, biraz daha yüksek devirlerde vites değiştirmeye başlayın, çünkü asıl gücü yüksek devirde alacaksınız (Her an olmayacağı açık, ancak o sesi duymak için arada şeytan sizi zaten dürtecektir ve arabayı devirlendireceksinizdir. Spor hava filtresi uygulayıp da 3500 devirde vites değiştiren biri var mıdır bilemiyorum) Filtrenizin bakımını ihmal etmeyin.. Yağlama işlemini temizlikle birlikte yapmak mecburiyetinde değilsiniz. Filtreyi temizlemeye üşeniyorsanız, en azından toz tutucu özelliğini yeniden kazandırmak için örneğin her 3 ayda bir filtreyi yağlayarak her 6 ayda bir de temizlik yapabilirsiniz. Hepsi bu kadar... Alıntıdır |
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Teşekkürler tazmaniac, gerçekten güzel bilgiler. Benim düşüncem de kutuyu söküp onun yerine alttan direk temiz hava alacak şekilde koymak. Bakalım, sonucu göreceğiz.
|
|||
![]() |
|||
mimitt ![]() 2. Vites ![]() ![]() 06 - Mart - 1985 Kayıt Tarihi: 17 Mart 2011 Konum: Ankara/Batıkent Durum: Aktif Değil Mesajlar: 461 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
havanın motora soğuk iletilmesi de çok önemli,k&n gibi kitler bile bilinçsiz uygulanınca sonuç hüsran oluyor,o kromajlı metal borulara da çok aldanmayın arkadaşlar bilindiği üzere metal iyi bir ısı iletkenidir,bu işlemde kullanılacak olan metal boruların ısı geçirgenliğine dikkat edin,mümkün olduğunca sert plastik ve gene ısı yalıtımı konusunda işini yapabilen boruları tercih edin.filtrenin yeri önemli ama filtreye nereden nasıl hava ulaştırdığınız daha önemli,ben sadece filtreye 200 tl nin üzerinde bir rakam ödemiştim,sonra aracın ön panjurda ve radyatör çevresinde küçük bir iki işlem yapıp filtreye soğuk hava ulaştırmayı başarmıştım,tabi buralarda kullanacağım hortum ve boruları da baya bir araştırarak almıştım,sonuç itibarile aracın gaz pedalına cevap vermesi daha bir güzel oldu,üst devirlere canlılık geldi ve sakin kullanımda bir depoda 50 km ye yakın olumlu bir fark yarattı aracımda,sesi de cabası :)
![]() Düzenleyen mimitt - 03 Ağustos 2011 Saat 00:25 |
|||
![]() |
|||
hakann83 ![]() 1. Vites ![]() 01 - Ağustos - 1983 Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2011 Konum: Mars Durum: Aktif Değil Mesajlar: 724 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
ötmeyecekse niye takım ozaman arkadaşım takıldıysa ötecek öttüğü zamanda yakıt artıyo düşüyo falan dediyo ya hikaye o
|
|||
![]() |
|||
hakann83 ![]() 1. Vites ![]() 01 - Ağustos - 1983 Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2011 Konum: Mars Durum: Aktif Değil Mesajlar: 724 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
yapma üstat nas ıl devirle alakası yok sesin yüke verme aracı boşta bas gaza 4 devire gelsin yine öter o araç filitre artırmıyo yakıtı ses çıksın diye yükleniyosun o zaman artıyo yüklenmedimi ses çıkmıyo ozaman niye takayım ben filitre sesi duymıycaksam.
|
|||
![]() |
|||
hakann83 ![]() 1. Vites ![]() 01 - Ağustos - 1983 Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2011 Konum: Mars Durum: Aktif Değil Mesajlar: 724 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
egzoz niye takarsın filitre niçin katarsın ozaman
|
|||
![]() |
|||
hakann83 ![]() 1. Vites ![]() 01 - Ağustos - 1983 Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2011 Konum: Mars Durum: Aktif Değil Mesajlar: 724 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
doğru ötsün diye taktım aynı dilden konuşuyoruz ama olaylara bakış açımız farklı
![]() |
|||
![]() |
|||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
sen takma ozaman boşver takıp napcan dimi
![]() |
|||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
2 de 3 te 2000 devırle bıle tam gaz bastınmı ses verıyor. Fakat devırın yukselmesıyle sesde degısım oluyor tabıkı. Demek ıstedıgım bu ıste. Devır dusukte olsa kelebegı tam actırdıgın zaman bak bakalım nasıl ses gelıyor...
Ayrıca mesela ben fıltreyı taktım otturmeden sessız sedasız gıdıyorum. Kımse fıltre oldugunu bıle anlamıyor. Bu benım keyfım yaa. Illa fıltre taktım dıye gormemısler gıbı heran her yerde bagırtacagım dıye bır kaıde yok degıl mı yanı
![]() Sesı duymak ısteyen kullanıcıdır. Sesı nasıl duyarsın? Bol gaz vererek devırlendırerek. Sen bunu yaparsan ses duymanın bedelı yakıt artısı olacaktır... Kımse yakıt artırıyor demesın bos yere...
Ben fıltreyı taktım ama yokmus gıbı kullanıyorum az yakıt tuketıyorum. Istedıgım anda da basıyorum ses duyuyorum...
Bu konuda daha konusmayacagım artık. Sıkıldım yanı ![]() Düzenleyen CeCoLi - 03 Ağustos 2011 Saat 09:46 |
|||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <123> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |