Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >206
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - PERFORMANS HAKKINDA
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

PERFORMANS HAKKINDA

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <1234>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Mayıs 2011 Saat 01:01
sabıt bır devırde elde edılen hız noktasında gucun etkısı sıfırdır... bunu nasıl anlayamıyorsun bılemıyorum yanı Confused bısıklet olayını anladıgına gore motor olayınıda anlaman gerek.
 
burada verdıgım bısıklet ornegınden gıdecek olursak "cevıren cevrılen" prensıbının sonucu "hızı" verır.
 
cevıren motordur cevrılen ıse dıslılerdır. tur sayısını yola aktaran ıse lastıktır. ama lastıgı sabıt oldugunu dusundugumuz ıcın ısın ıcıne katmıyoruz :))
 
bu noktadan yola cıkarsak sabıt bır devır cevıren motor varsa dıslı oranlarıyla oynamadan hızı artıramazsın............... sen pıstonu ıstedıgın kadar kuvvetle asagıya ıttır. onemlı olan krank mılının donus sayısıdır. cunku hızı yaratan krankın donus sayısı yanı "devir sayısı" dır
 
unutmakı mekanık bır bılımdır. burada matematık vardır. matematıktede kesınlık vardır. acabalara yer yoktur...
 


Düzenleyen CeCoLi - 03 Mayıs 2011 Saat 01:34
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Mayıs 2011 Saat 01:04
Orjinalini yazan: Muhammet ÇAKIR Muhammet ÇAKIR Yazdı:

yaw mıllet ben bıraz once kuş almak ıcın bir yere gıtmem gerektı denedım :) 125 falan cıktı:D duz yol hatta yol bıraz bozukdu ama dumduzdu 110u 25000 devırde gordum sasırdım bı yanlıslıkmı var dedım kı aracım 1,4 HDİ 206 :) sanırım xdesing arkadasımız dogru soyluyor :D ıstersnz sızde deneyın
 
muhammet bılıp bılmeden dalma olayın ortasına konun ta ortasına etme yanı :)) kardesım dızelın devırı neeeeeee benzınlının devırı neeeeeee :)) dusunsene yaa :))
 
bundan dolayı sanzuman oranları degısık... sana eksı atacagım bak. sozluden verecegım 25 ı goreceksın gununu Sırıtma


Düzenleyen CeCoLi - 03 Mayıs 2011 Saat 01:05
Yukarı Dön
Muhammet ÇAKIR Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 30 Eylül 2010
Konum: Kütahya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3134
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Muhammet ÇAKIR Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Mayıs 2011 Saat 01:08
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: Muhammet ÇAKIR Muhammet ÇAKIR Yazdı:

yaw mıllet ben bıraz once kuş almak ıcın bir yere gıtmem gerektı denedım :) 125 falan cıktı:D duz yol hatta yol bıraz bozukdu ama dumduzdu 110u 25000 devırde gordum sasırdım bı yanlıslıkmı var dedım kı aracım 1,4 HDİ 206 :) sanırım xdesing arkadasımız dogru soyluyor :D ıstersnz sızde deneyın
 
muhammet bılıp bılmeden dalma olayın ortasına konun ta ortasına etme yanı :)) kardesım dızelın devırı neeeeeee benzınlının devırı neeeeeee :)) dusunsene yaa :))
 
bundan dolayı sanzuman oranları degısık... sana eksı atacagım bak. sozluden verecegım 25 ı goreceksın gununu Sırıtma
Sırıtma abı bı kezde yuksek not vermıyon kı ne bılım ben baktım kac bastıgını yazdım Sırıtma  ogrenmıs olduk dizelin kac bastıgını soran olursa soylersın ısteEmbarrassed

Düzenleyen Muhammet ÇAKIR - 03 Mayıs 2011 Saat 01:08
1998 VW GOLF 1.6 105 hp
Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!!
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Mayıs 2011 Saat 01:09
Orjinalini yazan: SAVAŞ SAVAŞ Yazdı:

aracın vites kutusuna dokunmadan üst kapak sibop vs düzenlemeleri yapıldığında 1-2-3-4 vitesin daha üst devirlere ve daha yüksek sürate çıkması daha rahat sağlanıyor. hal böyle olunca normal kullanımda, stok motorlarda 80-90 km ye gelince 5 nci vitese atarken, modifiyeli motorlarda ise rahatlıkla 120-130 km süratte 5 nci vitese atılabiliyor. araç bu ivmelenmeden sonra sizce hala 3000 devirde 105 km sürattemi gider yoksa daha yüksek sürattemi gider?? bunu bir arkadaşımın aracında gördüm. kendisi 3 ncü viteste 130 yapıyordu :) aracının şanzumanında en ufak bir değişikliğe gitmeden daha düşük devirlerde daha yüksek süratlere çıkabiliyor. çeviren çevrilen mantığı jeneratörlerde daha makuldür, çünkü vites yok. peki bir jeneratörün üst kapağı yeniden işleme konsa, sibop ayarları vs vs yapılsa, jeneratör aynı gücü yine aynı devirdemi üretirdi??  
 
guzel abıcım bız sabıt bır devırden bahsedıyoruzzzz sen kalkmıs neler dıyorsun afedersın yanı :))))))
 
konuyu ıyı okudun mu? devırı artırırsan tabıkı aracın suratıde artar. mısal redlıne 6500 olan bır aracın redlıne ını 7500 e cekersen tabıkı suratıde artacak. motoru guclendırırsen tabıkı ust devırlerı daha rahat cevırırsın...
 
ama senın soyledıklerının bızım konumuzla alakası yok. dıslı oranları cevıren cevrılendır...
 
o kadar anlattık ama sen ıyı okumamıssın bence yanı :))
 
bısıklet ornegını verdık. ha bısıklet ha araba aynı sey :)))))))))) mantık aynıııı.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Mayıs 2011 Saat 01:20

hız nasıl elde edılır ben sıze onu acıklayayımda bılmeyenlerde ogrensınler...

motor krank mılı sayesınde degısken bır donus uretır. rolantıden baslayıp redlıne a kadar olan bır bantta devır sayısı elde edılır. volant ıle motorun dısına cıkan bu devır sayısı vıtes kutusu ıcındekı farklı dıslı oranları ıle donus turları degıstırılerek tekerleklere aktarılır. tekerlegınde donus sayısıyla hız elde edılır.
 
1. vıtes dıslısı buyuktur. motor devrı azaltılarak tekerlege ıletıldıgınden arac az surat yapar.
5. vıtes dıslısı ıse en kucuktur. motor devrı artırılarak tekerlege ıletılırkı araz daha cok surat yapsın.
 
dıger vıteslerde anlayacagınız uzere aradakı oranları saglarlar...
 
tekrar tekrar soyluyorum. sabıt bır devır noktasında motor gucunun onemı yoktur...
mısal 1.4 206 nın 4. vıtes 2000 devırdekı suratı neyse sız ona 180bg rc motoruda koysanız yıne suratı aynı olur degısmezzzzzzzzzzz....
 
aradakı fark ne olur. motor kuvvetı arttıgından ıvmelenme artar...
 
cevıren neymıs??? motormus
cevrılen neymıs ??? dıslılermıs...
 
umarım yeterlıdırrr
 
cevap yazmayacagım dedım yıne yazdım yaa :))


Düzenleyen CeCoLi - 03 Mayıs 2011 Saat 01:37
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Mayıs 2011 Saat 08:48

patladı gitti Embarrassed

Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
xdesign Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 17 Ocak 2011
Konum: Adana
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 336
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı xdesign Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Mayıs 2011 Saat 09:40
Bunun ispatını sizlere görsel yapmaktan büyük mutluluk duyucam arkadaşlar. Burdan yazmakla olacak şey değil. Cecoli bisiklet örneğinin temelde mantıklı ama belirli teknik donanım standartlarında yetersiz kalacağını biliyosundur. Ha bisiklet ha araba deme bence. Çünkü size bi önceki belirttiğim yazıda katakulli (bizim burda öyle derler =) ) olanaklarından bahsettim. Kısaca şunu söylemek istiyorum ki aynı model aynı stock yapıda (yakıtı cinsi ağırlığı lastiği vs. gramı gramına aynı da olsa) iki arabadan biri 3000rpm'de 105 vururken diğeri 108 ya da 100 vuruyor olabilir. Bunun nedeni olsa olsa sizinle her türlü iddaaya da girerim ki sibop ayarıdır ancak ve ancak. Ah kapakçı ferit ahhh kemiklerin sızlasın hemşerim :) Arkadaşlar gerçekten de konu patladı. İnşallah boş bi an yakalarım da video ile bunu dyno üzerinde ispatlarım size.
Dünyaya 206 defa da gelsem sadece sen!
Yukarı Dön
tigerland Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2010
Konum: Tekirdağ/Çorlu
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3440
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tigerland Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Mayıs 2011 Saat 10:01

Niid for sipid andırgrand fayf puro sitrit :)



Düzenleyen tigerland - 03 Mayıs 2011 Saat 10:01
Yukarı Dön
koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Mayıs 2011 Saat 10:22
Bence hos bir topik oldu. Herkesin ogrendigi kanisindayim. Simdi ben de benim dusundugumu soyleyeyim. Her turlu itiraza, konusmaya, ogrenmeye acigim Kahkaha

Ekranda gordugumuz 3000 devir 5000 devir olan rakamin bilimsel birimi rpm'dir.
RPM=REV=Rate of Revolution of a Motor= Motorun dakikadaki donme sayisi

Yani bu deger motorun cikisinda elde edilen degerdir.

Motor ne olursa olsun ne kadar kuvvetli olursa olsun bir devir bir devirdir. Bu bir devir daha sonra dislinin uzerindeki dis sayisina gore yani disli oranina gore carpilir. Yani bizim motordaki bir devir tekerlekte olur 2 devir 3 devir 5 devir vs. Bu durumda motordan gelen guc ne olursa olsun belirli deviri ureten butun araclar ayni sanzumana, disli oranlarina ve tekerleklere(dis hiz) bagli kalindigi muddetce ayni hizi yaparlar diyorum.


Yukarı Dön
axi206 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
01 - Ocak - 1984

Kayıt Tarihi: 04 Mart 2011
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 172
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı axi206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Mayıs 2011 Saat 10:28
Gayet normal araciniz. Benim motorla ayni. Bende 3000 devirde 110 goruyorum. Arkadasimda gti var o da ayni goruyor
Yukarı Dön
xdesign Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 17 Ocak 2011
Konum: Adana
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 336
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı xdesign Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Mayıs 2011 Saat 11:02
Peki milimi milimine mi aynı görüyorsunuz? Aynı iki araba arasında bile 2 3 5 10 20 km fark edebiliyor neden??? Çünkü motorun dönme sayısı ayrı sana yansıttığı (ibre ve tork impulsu) ayrı değerdedir? Giderken aaa benim arabam 4000 devirde demeye güvenmeyin o devir işlemi size ulaşana kadar biraz elektronik ve mekanik işlemlerden geçiyor. Ben de o işlemler sırasındaki katakulliden bahsediyorum. Ama klavye yolu ile bunu tam anlamıyla anlatmam mümkün değil. Ah biri de çıksa aaa ben ne kastetmek istediğini anladım dese derin bi nefes alıcam :)
Dünyaya 206 defa da gelsem sadece sen!
Yukarı Dön
tigerland Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2010
Konum: Tekirdağ/Çorlu
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3440
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tigerland Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Mayıs 2011 Saat 11:19

bende akşam bu konu üzerine denedim 110 felan gidiyo :D araç 2.0 150 hp az değilmi ya :))

Yukarı Dön
koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Mayıs 2011 Saat 11:22
Orjinalini yazan: xdesign xdesign Yazdı:

Peki milimi milimine mi aynı görüyorsunuz? Aynı iki araba arasında bile 2 3 5 10 20 km fark edebiliyor neden??? Çünkü motorun dönme sayısı ayrı sana yansıttığı (ibre ve tork impulsu) ayrı değerdedir? Giderken aaa benim arabam 4000 devirde demeye güvenmeyin o devir işlemi size ulaşana kadar biraz elektronik ve mekanik işlemlerden geçiyor. Ben de o işlemler sırasındaki katakulliden bahsediyorum. Ama klavye yolu ile bunu tam anlamıyla anlatmam mümkün değil. Ah biri de çıksa aaa ben ne kastetmek istediğini anladım dese derin bi nefes alıcam :)


Motorun donme sayisi bizi ilgilendirmezki. Isterse 20 bin devir yapiyor olsun. Sonucta biz iki motorun da 3000 devirkenki halinden bahsediyoruz. Yani iki motor da ne olursa olsun ayni sayida donmeye sebep olacak. Bu hususta hemfikir miyiz?

Sizin dediginiz katakulli arac gercekte 5000 devirdeyken 3000 devirdeymis gibi gostermek mi acaba? Yani bariz hile yapmak gibi bisey mi?


Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Mayıs 2011 Saat 12:14
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Bence hos bir topik oldu. Herkesin ogrendigi kanisindayim. Simdi ben de benim dusundugumu soyleyeyim. Her turlu itiraza, konusmaya, ogrenmeye acigim Kahkaha

Ekranda gordugumuz 3000 devir 5000 devir olan rakamin bilimsel birimi rpm'dir.
RPM=REV=Rate of Revolution of a Motor= Motorun dakikadaki donme sayisi

Yani bu deger motorun cikisinda elde edilen degerdir.

Motor ne olursa olsun ne kadar kuvvetli olursa olsun bir devir bir devirdir. Bu bir devir daha sonra dislinin uzerindeki dis sayisina gore yani disli oranina gore carpilir. Yani bizim motordaki bir devir tekerlekte olur 2 devir 3 devir 5 devir vs. Bu durumda motordan gelen guc ne olursa olsun belirli deviri ureten butun araclar ayni sanzumana, disli oranlarina ve tekerleklere(dis hiz) bagli kalindigi muddetce ayni hizi yaparlar diyorum.


 
helal olsun abıcım aynı seylerı anlatıp duruyoruz valla ne guzel :))
buyur abıcım sen devam et ben sustum artık yanı Sırıtma arkandayım
Yukarı Dön
xdesign Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 17 Ocak 2011
Konum: Adana
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 336
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı xdesign Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Mayıs 2011 Saat 12:29
Koliva yok ben 5000'i 3000 göstermekten bahsetmiyorum. O kadar basit değil ya :) Tamam arkadaşlar dediğim gibi video ile desteklemek isterim bigün bunu.Orjinal dyno raporu printscreen ile sunucam sizlere. Teşekkür yine de. En kötü bilgi bile bihaber olmaktan iyidir :)
Dünyaya 206 defa da gelsem sadece sen!
Yukarı Dön
tigerland Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2010
Konum: Tekirdağ/Çorlu
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3440
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tigerland Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Mayıs 2011 Saat 12:34

araç 7200 çeviroyor 0-100 7.2 sn ama 5. vites 3000 dd 110 kmh gidiyor

araç 6000 çeviriyor 0-100 10.2 sn ama 5. vites 3000 dd 110 kmh gidiyor
anlatılan olay bumu :)
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Mayıs 2011 Saat 13:00
Orjinalini yazan: tigerland tigerland Yazdı:

araç 7200 çeviroyor 0-100 7.2 sn ama 5. vites 3000 dd 110 kmh gidiyor

araç 6000 çeviriyor 0-100 10.2 sn ama 5. vites 3000 dd 110 kmh gidiyor
anlatılan olay bumu :)
 
abıcım dur yapma yaaaaaaaaa. olayı baska yone cekme :)) ıyı okursan anlarsınGülme
 
bız tek bır arac ıcın herhangı bır vıteste sabıt devırdekı suratı artılabılır mı artırılamazmı onu tartısıyoruz...
 
bızler suratın dıslı oranları ıle oynanmadan suratın artırılmayacagını ıddıa edıyoruz fakat arkadas artırılabılecegını soyluyor... bız kendı bılgımızce bılımsel acıklamasını yaptık yanıGöz Kırpma


Düzenleyen CeCoLi - 03 Mayıs 2011 Saat 13:01
Yukarı Dön
xdesign Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 17 Ocak 2011
Konum: Adana
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 336
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı xdesign Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Mayıs 2011 Saat 13:12
3000 devirde 105 yapan bir arabanın jantının lastiğinin ebatı yakıtının türü veya oktan tipi , ağırlığı, torku, hatta baskı balata kalitesi hatta abartarak fren balatasının ömrü vs. nedenlerle bir bağı varmıdır yokmudur bunu bilmek isterim. Siz bu etkenlerin sadece hızlanma süresiyle bağlantılı olduğunu düşünüyorsanız ben başımı öne eğer ve ağlarım. Lütfen modifiyeyi serserilik haricinde gerçekten de sanayi işi olarak görün ve herkesi bir tutmayın. Eğer şu güne kadar bu sitede 3 5 bişeyler paylaştıysam ve doğruluğuna hemfikir olduysanız bu söylediğim bilgiye de saygı duyun ve doğrudur olabilir deyin. Daha önce sibop ayarını tuningvari olarak yaptırmadıysanız şahit olmadığınız şeyle ilgili yorum yapmayın kardeşimsiniz. Örneğin ben oto elektrik konusuyla ilgili olarak konuşmam neden? çünkü pratikte bir bilgim yok susarım. 1.4 benzinli aracım şu an 5. viteste 3000 rpm'de 115 yapıyor. Cecoli o meşhur 17" momo'lar var tabi üstünde. 15'ler varken aynı viteste aynı devirde 120 gördüğümü de biliyorum. Çok ezbere söylüyorsunuz. Günün kaç saati acaba basıyorsunuz? Kaç kere arabanızı en orjinalinden dyno'ya tabi tuttunuz? Hayatınızda kaç kere Nitrojen ve turbonun ahengini yaşadınız? (Bunu aşağılamak dalga geçmek için demiyorum kesinlikle) Hepinizi seviyorum saygılar... 
Dünyaya 206 defa da gelsem sadece sen!
Yukarı Dön
koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Mayıs 2011 Saat 13:22
Orjinalini yazan: xdesign xdesign Yazdı:

3000 devirde 105 yapan bir arabanın jantının lastiğinin ebatı yakıtının türü veya oktan tipi , ağırlığı, torku, hatta baskı balata kalitesi hatta abartarak fren balatasının ömrü vs. nedenlerle bir bağı varmıdır yokmudur bunu bilmek isterim. Siz bu etkenlerin sadece hızlanma süresiyle bağlantılı olduğunu düşünüyorsanız ben başımı öne eğer ve ağlarım. Lütfen modifiyeyi serserilik haricinde gerçekten de sanayi işi olarak görün ve herkesi bir tutmayın. Eğer şu güne kadar bu sitede 3 5 bişeyler paylaştıysam ve doğruluğuna hemfikir olduysanız bu söylediğim bilgiye de saygı duyun ve doğrudur olabilir deyin. Daha önce sibop ayarını tuningvari olarak yaptırmadıysanız şahit olmadığınız şeyle ilgili yorum yapmayın kardeşimsiniz. Örneğin ben oto elektrik konusuyla ilgili olarak konuşmam neden? çünkü pratikte bir bilgim yok susarım. 1.4 benzinli aracım şu an 5. viteste 3000 rpm'de 115 yapıyor. Cecoli o meşhur 17" momo'lar var tabi üstünde. 15'ler varken aynı viteste aynı devirde 120 gördüğümü de biliyorum. Çok ezbere söylüyorsunuz. Günün kaç saati acaba basıyorsunuz? Kaç kere arabanızı en orjinalinden dyno'ya tabi tuttunuz? Hayatınızda kaç kere Nitrojen ve turbonun ahengini yaşadınız? (Bunu aşağılamak dalga geçmek için demiyorum kesinlikle) Hepinizi seviyorum saygılar... 


Valla ben sahsen konunun en basindan beri acaba olabilir mi diye soylediklerinize hep olumlu yaklastim. Onceki mesajlarimda dedigim gibi, bilimsel bi sekilde kanitlayabilseniz, ya da bir sekilde tam olarak anlatabilseniz ben ikna olmaya hazirim.

3000 devirde 105 yapan bir aracin hizi, eger bu hizi aracin icerisindeki kadrandan okuyup soyluyorsa (yani mesela polis radarindan degil) aracin tekerlek boyutlarina, agirligina, torkuna, hatta baski balata kalitesine ve fren balatasina bagli degildir. Bunlari sadece sizin sordugunuza cevap yazmak icin soyledim yoksa tartismaya, konusmaya acigim Shocked

Aracin tekerleklerinin ebati dis hizi etkiler. Eger fabrika cikisi lastik boyutlarindan buyuk lastik takilirsa, ekranda gorulen hiz ile radarin olcecegi hiz ayni olmaz.
Aracin agirlik ancak ivmelenmeyi etkiler. Belki 105 km/h ye daha gec ulasir ama ulastiginda devir yine 3000 olur.
Motorun torkun ancak motorun beygir gucunu etkiler. Zaten beygir gucunun formulu
HP=(Tork x RPM)/5252.113122 dir.



Düzenleyen koliva - 03 Mayıs 2011 Saat 13:29
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Mayıs 2011 Saat 13:24
@ kolıva = abıcım ben sessız takılıyor konuyu takıp edıyorum. bu noktada senle hemfıkırım... bende yapılacak acıklamaları merakla beklıyorum
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <1234>

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Peugeut / TEKLEME SORUNU - Kronik son mesaja git 2128 4 Rock
konu icon 407 bagaj sorunu (çözüldü) son mesaja git 8142 9 Pejocum
konu icon Rcz Arıza Işığı Gaz Yememe Titreme son mesaja git 7309 1 Barisge
konu icon Peugeot 2002 suv son mesaja git 151 0 Pyrs
konu icon 3008 2025 RODAJ VE DİĞER KONULAR son mesaja git 75 0 ankaralı_emre
konu icon peugeot 107 3D son mesaja git 23 0 karauurböcei
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 1160 1 Eren yıldız
konu icon Otomatik şanzıman da vuruntu son mesaja git 54614 87 Eren yıldız
konu icon Isı Kalkanı son mesaja git 255 0 kaya52
konu icon E-3008 Otomatik D Vitese Alma Sorunu son mesaja git 358 0 CBerkG
konu icon pejo 106 son mesaja git 863 0 badking530
konu icon Start stop son mesaja git 166 0 İlyas41
konu icon Peugeot 208 2021 Model 1.2 PT - Klima Fan Sorunu son mesaja git 1465 0 berkancelik
konu icon Peugeout 208 Otomatik Şanzıman Sorunu son mesaja git 540 0 Ozgur30
konu icon Urea Egzoz Emisyon Arızası son mesaja git 653 0 Şmşk
konu icon Presence of water in diesel fuel filter son mesaja git 15209 23 M.Emin
konu icon 508-Fren Sistemi Arızası son mesaja git 17770 16 tga508
konu icon 307 klima yönlendirme sorunu son mesaja git 790 0 KerimSahin
konu icon 206 Akü ŞArj Problemi son mesaja git 1158 0 rekasparov
konu icon 5008 ELEKTRİKLİ BAGAJ son mesaja git 5677 1 efe24
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JULY EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Eren yıldız 2
İlyas41 1
badking530 1
CBerkG 1
kaya52 1
karauurböcei 1
ankaralı_emre 1
Pyrs 1
Barisge 1
Pejocum 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English