![]() |
|
PERFORMANS HAKKINDA |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <1234> |
Yazar | ||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
sabıt bır devırde elde edılen hız noktasında gucun etkısı sıfırdır... bunu nasıl anlayamıyorsun bılemıyorum yanı
![]() burada verdıgım bısıklet ornegınden gıdecek olursak "cevıren cevrılen" prensıbının sonucu "hızı" verır.
cevıren motordur cevrılen ıse dıslılerdır. tur sayısını yola aktaran ıse lastıktır. ama lastıgı sabıt oldugunu dusundugumuz ıcın ısın ıcıne katmıyoruz :))
bu noktadan yola cıkarsak sabıt bır devır cevıren motor varsa dıslı oranlarıyla oynamadan hızı artıramazsın............... sen pıstonu ıstedıgın kadar kuvvetle asagıya ıttır. onemlı olan krank mılının donus sayısıdır. cunku hızı yaratan krankın donus sayısı yanı "devir sayısı" dır
unutmakı mekanık bır bılımdır. burada matematık vardır. matematıktede kesınlık vardır. acabalara yer yoktur...
Düzenleyen CeCoLi - 03 Mayıs 2011 Saat 01:34 |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
muhammet bılıp bılmeden dalma olayın ortasına konun ta ortasına etme yanı :)) kardesım dızelın devırı neeeeeee benzınlının devırı neeeeeee :)) dusunsene yaa :))
bundan dolayı sanzuman oranları degısık... sana eksı atacagım bak. sozluden verecegım 25 ı goreceksın gununu ![]() Düzenleyen CeCoLi - 03 Mayıs 2011 Saat 01:05 |
||
![]() |
||
Muhammet ÇAKIR ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 30 Eylül 2010 Konum: Kütahya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3134 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Muhammet ÇAKIR
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() ![]() ![]() Düzenleyen Muhammet ÇAKIR - 03 Mayıs 2011 Saat 01:08 |
||
1998 VW GOLF 1.6 105 hp
Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!! |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
guzel abıcım bız sabıt bır devırden bahsedıyoruzzzz sen kalkmıs neler dıyorsun afedersın yanı :))))))
konuyu ıyı okudun mu? devırı artırırsan tabıkı aracın suratıde artar. mısal redlıne 6500 olan bır aracın redlıne ını 7500 e cekersen tabıkı suratıde artacak. motoru guclendırırsen tabıkı ust devırlerı daha rahat cevırırsın...
ama senın soyledıklerının bızım konumuzla alakası yok. dıslı oranları cevıren cevrılendır...
o kadar anlattık ama sen ıyı okumamıssın bence yanı :))
bısıklet ornegını verdık. ha bısıklet ha araba aynı sey :)))))))))) mantık aynıııı.
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
hız nasıl elde edılır ben sıze onu acıklayayımda bılmeyenlerde ogrensınler... motor krank mılı sayesınde degısken bır donus uretır. rolantıden baslayıp redlıne a kadar olan bır bantta devır sayısı elde edılır. volant ıle motorun dısına cıkan bu devır sayısı vıtes kutusu ıcındekı farklı dıslı oranları ıle donus turları degıstırılerek tekerleklere aktarılır. tekerlegınde donus sayısıyla hız elde edılır.
1. vıtes dıslısı buyuktur. motor devrı azaltılarak tekerlege ıletıldıgınden arac az surat yapar.
5. vıtes dıslısı ıse en kucuktur. motor devrı artırılarak tekerlege ıletılırkı araz daha cok surat yapsın.
dıger vıteslerde anlayacagınız uzere aradakı oranları saglarlar...
tekrar tekrar soyluyorum. sabıt bır devır noktasında motor gucunun onemı yoktur...
mısal 1.4 206 nın 4. vıtes 2000 devırdekı suratı neyse sız ona 180bg rc motoruda koysanız yıne suratı aynı olur degısmezzzzzzzzzzz....
aradakı fark ne olur. motor kuvvetı arttıgından ıvmelenme artar...
cevıren neymıs??? motormus
cevrılen neymıs ??? dıslılermıs...
umarım yeterlıdırrr
cevap yazmayacagım dedım yıne yazdım yaa :)) Düzenleyen CeCoLi - 03 Mayıs 2011 Saat 01:37 |
||
![]() |
||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
patladı gitti |
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
xdesign ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 17 Ocak 2011 Konum: Adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 336 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Bunun ispatını sizlere görsel yapmaktan büyük mutluluk duyucam arkadaşlar. Burdan yazmakla olacak şey değil. Cecoli bisiklet örneğinin temelde mantıklı ama belirli teknik donanım standartlarında yetersiz kalacağını biliyosundur. Ha bisiklet ha araba deme bence. Çünkü size bi önceki belirttiğim yazıda katakulli (bizim burda öyle derler =) ) olanaklarından bahsettim. Kısaca şunu söylemek istiyorum ki aynı model aynı stock yapıda (yakıtı cinsi ağırlığı lastiği vs. gramı gramına aynı da olsa) iki arabadan biri 3000rpm'de 105 vururken diğeri 108 ya da 100 vuruyor olabilir. Bunun nedeni olsa olsa sizinle her türlü iddaaya da girerim ki sibop ayarıdır ancak ve ancak. Ah kapakçı ferit ahhh kemiklerin sızlasın hemşerim :) Arkadaşlar gerçekten de konu patladı. İnşallah boş bi an yakalarım da video ile bunu dyno üzerinde ispatlarım size.
|
||
Dünyaya 206 defa da gelsem sadece sen!
|
||
![]() |
||
tigerland ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2010 Konum: Tekirdağ/Çorlu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3440 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı tigerland
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Niid for sipid andırgrand fayf puro sitrit :) Düzenleyen tigerland - 03 Mayıs 2011 Saat 10:01 |
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Bence hos bir topik oldu. Herkesin ogrendigi kanisindayim. Simdi ben de benim dusundugumu soyleyeyim. Her turlu itiraza, konusmaya, ogrenmeye acigim
![]() Ekranda gordugumuz 3000 devir 5000 devir olan rakamin bilimsel birimi rpm'dir. RPM=REV=Rate of Revolution of a Motor= Motorun dakikadaki donme sayisi Yani bu deger motorun cikisinda elde edilen degerdir. Motor ne olursa olsun ne kadar kuvvetli olursa olsun bir devir bir devirdir. Bu bir devir daha sonra dislinin uzerindeki dis sayisina gore yani disli oranina gore carpilir. Yani bizim motordaki bir devir tekerlekte olur 2 devir 3 devir 5 devir vs. Bu durumda motordan gelen guc ne olursa olsun belirli deviri ureten butun araclar ayni sanzumana, disli oranlarina ve tekerleklere(dis hiz) bagli kalindigi muddetce ayni hizi yaparlar diyorum. |
||
![]() |
||
axi206 ![]() 2. Vites ![]() ![]() 01 - Ocak - 1984 Kayıt Tarihi: 04 Mart 2011 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 172 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Gayet normal araciniz. Benim motorla ayni. Bende 3000 devirde 110 goruyorum. Arkadasimda gti var o da ayni goruyor
|
||
![]() |
||
xdesign ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 17 Ocak 2011 Konum: Adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 336 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Peki milimi milimine mi aynı görüyorsunuz? Aynı iki araba arasında bile 2 3 5 10 20 km fark edebiliyor neden??? Çünkü motorun dönme sayısı ayrı sana yansıttığı (ibre ve tork impulsu) ayrı değerdedir? Giderken aaa benim arabam 4000 devirde demeye güvenmeyin o devir işlemi size ulaşana kadar biraz elektronik ve mekanik işlemlerden geçiyor. Ben de o işlemler sırasındaki katakulliden bahsediyorum. Ama klavye yolu ile bunu tam anlamıyla anlatmam mümkün değil. Ah biri de çıksa aaa ben ne kastetmek istediğini anladım dese derin bi nefes alıcam :)
|
||
Dünyaya 206 defa da gelsem sadece sen!
|
||
![]() |
||
tigerland ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2010 Konum: Tekirdağ/Çorlu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3440 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı tigerland
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
bende akşam bu konu üzerine denedim 110 felan gidiyo :D araç 2.0 150 hp az değilmi ya :)) |
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Motorun donme sayisi bizi ilgilendirmezki. Isterse 20 bin devir yapiyor olsun. Sonucta biz iki motorun da 3000 devirkenki halinden bahsediyoruz. Yani iki motor da ne olursa olsun ayni sayida donmeye sebep olacak. Bu hususta hemfikir miyiz? Sizin dediginiz katakulli arac gercekte 5000 devirdeyken 3000 devirdeymis gibi gostermek mi acaba? Yani bariz hile yapmak gibi bisey mi? |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
helal olsun abıcım aynı seylerı anlatıp duruyoruz valla ne guzel :))
buyur abıcım sen devam et ben sustum artık yanı
![]() |
||
![]() |
||
xdesign ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 17 Ocak 2011 Konum: Adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 336 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Koliva yok ben 5000'i 3000 göstermekten bahsetmiyorum. O kadar basit değil ya :) Tamam arkadaşlar dediğim gibi video ile desteklemek isterim bigün bunu.Orjinal dyno raporu printscreen ile sunucam sizlere. Teşekkür yine de. En kötü bilgi bile bihaber olmaktan iyidir :)
|
||
Dünyaya 206 defa da gelsem sadece sen!
|
||
![]() |
||
tigerland ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2010 Konum: Tekirdağ/Çorlu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3440 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı tigerland
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
araç 7200 çeviroyor 0-100 7.2 sn ama 5. vites 3000 dd 110 kmh gidiyor araç 6000 çeviriyor 0-100 10.2 sn ama 5. vites 3000 dd 110 kmh gidiyoranlatılan olay bumu :)
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
abıcım dur yapma yaaaaaaaaa. olayı baska yone cekme :)) ıyı okursan anlarsın
![]() bız tek bır arac ıcın herhangı bır vıteste sabıt devırdekı suratı artılabılır mı artırılamazmı onu tartısıyoruz...
bızler suratın dıslı oranları ıle oynanmadan suratın artırılmayacagını ıddıa edıyoruz fakat arkadas artırılabılecegını soyluyor... bız kendı bılgımızce bılımsel acıklamasını yaptık yanı ![]() Düzenleyen CeCoLi - 03 Mayıs 2011 Saat 13:01 |
||
![]() |
||
xdesign ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 17 Ocak 2011 Konum: Adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 336 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
3000 devirde 105 yapan bir arabanın jantının lastiğinin ebatı yakıtının türü veya oktan tipi , ağırlığı, torku, hatta baskı balata kalitesi hatta abartarak fren balatasının ömrü vs. nedenlerle bir bağı varmıdır yokmudur bunu bilmek isterim. Siz bu etkenlerin sadece hızlanma süresiyle bağlantılı olduğunu düşünüyorsanız ben başımı öne eğer ve ağlarım. Lütfen modifiyeyi serserilik haricinde gerçekten de sanayi işi olarak görün ve herkesi bir tutmayın. Eğer şu güne kadar bu sitede 3 5 bişeyler paylaştıysam ve doğruluğuna hemfikir olduysanız bu söylediğim bilgiye de saygı duyun ve doğrudur olabilir deyin. Daha önce sibop ayarını tuningvari olarak yaptırmadıysanız şahit olmadığınız şeyle ilgili yorum yapmayın kardeşimsiniz. Örneğin ben oto elektrik konusuyla ilgili olarak konuşmam neden? çünkü pratikte bir bilgim yok susarım. 1.4 benzinli aracım şu an 5. viteste 3000 rpm'de 115 yapıyor. Cecoli o meşhur 17" momo'lar var tabi üstünde. 15'ler varken aynı viteste aynı devirde 120 gördüğümü de biliyorum. Çok ezbere söylüyorsunuz. Günün kaç saati acaba basıyorsunuz? Kaç kere arabanızı en orjinalinden dyno'ya tabi tuttunuz? Hayatınızda kaç kere Nitrojen ve turbonun ahengini yaşadınız? (Bunu aşağılamak dalga geçmek için demiyorum kesinlikle) Hepinizi seviyorum saygılar...
|
||
Dünyaya 206 defa da gelsem sadece sen!
|
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Valla ben sahsen konunun en basindan beri acaba olabilir mi diye soylediklerinize hep olumlu yaklastim. Onceki mesajlarimda dedigim gibi, bilimsel bi sekilde kanitlayabilseniz, ya da bir sekilde tam olarak anlatabilseniz ben ikna olmaya hazirim. 3000 devirde 105 yapan bir aracin hizi, eger bu hizi aracin icerisindeki kadrandan okuyup soyluyorsa (yani mesela polis radarindan degil) aracin tekerlek boyutlarina, agirligina, torkuna, hatta baski balata kalitesine ve fren balatasina bagli degildir. Bunlari sadece sizin sordugunuza cevap yazmak icin soyledim yoksa tartismaya, konusmaya acigim ![]() Aracin tekerleklerinin ebati dis hizi etkiler. Eger fabrika cikisi lastik boyutlarindan buyuk lastik takilirsa, ekranda gorulen hiz ile radarin olcecegi hiz ayni olmaz. Aracin agirlik ancak ivmelenmeyi etkiler. Belki 105 km/h ye daha gec ulasir ama ulastiginda devir yine 3000 olur. Motorun torkun ancak motorun beygir gucunu etkiler. Zaten beygir gucunun formulu HP=(Tork x RPM)/5252.113122 dir. Düzenleyen koliva - 03 Mayıs 2011 Saat 13:29 |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
@ kolıva = abıcım ben sessız takılıyor konuyu takıp edıyorum. bu noktada senle hemfıkırım... bende yapılacak acıklamaları merakla beklıyorum
|
||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <1234> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |