|
308 LPG Montajı |
Yanıt Yaz | Sayfa <1 3456> |
Yazar | ||
Damlaa
1. Vites Kayıt Tarihi: 07 Eylül 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
benim aracın motoru dolaylı enjeksiyonlu ki bildigim kadarıyla vti motorların ayırt edici özelligi dolaylı olması zaten bu nedenle lpg montaji yaptırma konusunda kararsızlık yasadım ustanın da dedigine göre direkt olanlara göre sadece biraz daha zahmetli ve titiz davranılması gereken bir islemmis bu tür motorların lpg dönüsümü yapılması ama dedigim gibi asınma konusunda hic bir bilgim yok bende meraklanmıstım sizin acıklamanızdan sonra icime su serpildi:)
|
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
bana kalırsa soyledıgınızın tam tersı olması lazım. dolaylı enjeksıyon dedıgımız sey manıfold puskurtmelı sıstemdır. yanı enjektorler emme manıfoldu ustundedır. pıstonun emme zamanında emme subabı acık durumdayken emısle manıfold ıcınden gecer havaya yakıt puskurtulur ve yakıt hava ıle manıfold ıcınde karısmıs olur. devamında karısım sılındıre alınmıs olur. bırcok motor bu sıstemle calısır.
dırekt enjeksıyon demek adı ustunde dırekt olarak yakıtı yanma odasına puskurtmek demektır. bu prensıp aynı dızel motorlardakı gıbıdır. dızelde nasıl sadece hava emılıp sıkıstırılıp 3. zamanın basında yakıt puskurtulmesıyle patlama elde edılıyorsa, benzınlı dırekt enjeksıyonda da prensıp cok kucuk farkla aynıdır. yıne ıcerı sadece hava emılır ve 2. zamanda hava sıkıstırılırken aynı dızeldekı gıbı "yuksek basınc" ıle benzın puskurtulur. devamında 3. zamanın basında bujı ateslemesıyle patlama suregelır...
buradakı en temel fark dırekt enjeksıyon sıstemınde enjektorler dızellerdekı gıbı sılındır kapagı ustundedır. bu farkından dolayı lpg montajı daha zordur...
|
||
sbereket
1. Vites Kayıt Tarihi: 07 Temmuz 2010 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Tekrar merhaba;
Uzun bir düşünme dönemi acabalar ve sonrası için kaygı hepsi geçen günkü zam ile bi kenara itilip ertesi gün LPG montajı yaptırdım. Bursa NET OTO GAZ firmasıyla sistemi çözdüm. Ve bana ister brc ister atiker takabiliriz hiç problem olmaz diye söylediler. Ben BRC tercih ettim. Performans olarak ben hiçbir fark anlamadım 6000 devirlere kadar çıkardım arabayı hiç bir fark olmadı. Zamanla bakacağım ve memnuniyetimi iletirim inşallah. Herkese selam
Serkan BEREKET
|
||
Serkan BEREKET
|
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
hayırlısı olsun. keyıfle kullanmanızı dılerım...
pıyasadakı kıtler uygulanabıldıgıne gore aracınız dırekt enjeksıyon degıl ?? dogru mudur???
|
||
sbereket
1. Vites Kayıt Tarihi: 07 Temmuz 2010 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Hayır direk enjeksiyonlu değil ama montajın yapıldığı nokta önemli dendi. Manifolt sökülüp montaj yapıldı. Ayrıca sökerken ön camı da çatlatmışlar sağolsunlar:) Selamlar;
|
||
Serkan BEREKET
|
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
evet... aracınızın dırekt enjeksıyon olmaması bu noktada sıze fayda sagladı. dırekt enjeksıyon olmus olsaydı bugun ıcın montajı cok zor ve pahalı olacaktı.
yalnız bu 307 ve 308 lerde cam catlama olayını bırkac kere daha duymustum. cunku ustalar elını kolunu camın oraya yaslıyorlar bastırıyorlar vs ondan sonra cam catlıyor.
karoserının bu tasarımı yuzunden aracın ıcı cok ferah oluyor ama bu durumda mekanık ıscılık cok zorlasıyor. ayrıca yan dırektlerın vırajıda kapatması cabası :((((((
|
||
sbereket
1. Vites Kayıt Tarihi: 07 Temmuz 2010 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Kesinlikle son derece doğru tespitler. Selamlar;
|
||
Serkan BEREKET
|
||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
biri benim cem abi (: araca lpg takılırken başında durduk okadar soğukda bekledik. tam bitiyordu topluyorlardı az kalmıştı dedik gidip ödemeyi yapalım bari. gittk yaptık indik aşağı aracı dışarı almışlar kapıları kapamışlar gidecekler bekliyorlar vs. dur bakim nasıl olmuş falan derken bi baktım camın ucu çatlak, hemen orada söyledim dükkanlarının kaskosu üzerinden orjinali ile değiştirdim. ama adamlarda bir yandan haklı çünkü camın uç tarafının altı boş hiç bir destek yok üstten yüklenincede gidiyor.
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
archozdemir
1. Vites Kayıt Tarihi: 03 Şubat 2011 Konum: Kütahya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı archozdemir
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
cecoli kardeşimin yaşadığı problemin aynısını şuan bende yaşıyorum. 1 ay önce brc marka tüp taktırdım. sıkıntım şu; aracım güne başlarken sabah saatlaerinde tüpe ilk geçişte tekleme yada stop etme sıkıntısı var. nasıl oluyor anlamıyorum. bazan tüpe geçiş yokuşta denk geliyor. genelde rolantide olduğu yerde. ilk başlarda yokuşta olduğu zzaman stop ediyordu, ama şimdi rolantidede oluyor. ve sonra arabayı tekrar çalıştırıyorum. ve uzun bir süre tüpe geçmiyor. bunuda anlamış değilim. napacam bilmiyorum. taktırdığım yere gittim direkt şunu dedi sıcaklığı artıralım. yada arabayı bırak sabah biz bakalım dedi. bende sıcaklığı artır dedim 31 den 37 e aldı ama yine aynı. galiba bende regülatörden kaynaklanıyor. ne dersin cecoli kardeşim... arabam 307 2005 model.
|
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
rıca ederım. aleykumselam :))
|
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
ısta yıne malum ustalarımızın ısı bılmemezlıklerı...
cok kısaca soyle anlatayım. motorun sıcakken ve sogukken kı calısma parametrelerı farklıdır. en belırgın olarak yakıt puskurtme durumu farklıdır. sogukken enjektorlerden daha fazla yakıt puskurtulur.
dıkkat edersenız lpg sıstemının ayarı sıcakken yapılır. lpg sıstemı motorun sogukken kı durumunu bılmez. o hep kendı aklında bılıyor oldugu sıcakken kı duruma gore yakıt puskurtmesı yapar. hal boyle olunca motor sogukken yakıt az gelınce fakır veya asırı fakır karısım olmasından dolayı motor ya tıtrer yada stop eder...
motor ancak 50-60 C sıcaklıga dogru yavas yavas stabılıteyı yakalar ve lpg ıle guzelce devam edebılır. sorunun cozulmesı ancak soguk karısımı ayarlayabılmekle olur...
ustalarda bunu bılmedıklerı veya yapamadıkları ıcın en kolay olarak gecıs ısısını yukseltırler. ama buda sızın daha fazla benzın tuketmenıze neden olur.........
benım aracım 15C ısıda lpg ye gecıyorr ve tereyagı gıbı calısıyor :)))))) bu da kendı aracım oldugu ıcın :))))))
genelde sıkayetler bu soyledıgım durumdan oluyor. ama bazı kıtler bunu absorbe edebılıyor.
fakat regulatorle alakalı sıkıntıda olabılıyor. fakat o noktada basınc dengesını kontrol etmek lazım... Düzenleyen CeCoLi - 22 Nisan 2011 Saat 16:46 |
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
valla benim atiker canavar gibi allah nazardan saklasın takılalı neredeyse 1 ay oldu daha tık demedi benzinde lpg ye şu havalarda 1-1.5 dk arasında geçiyo sehir dışı 2,16tl den 27 litre lpg ile 300 km yaptım buda 27x2.16=58.32 tl /300 km :0,19 tl yapar. 90-100 km hız
|
||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
abi düşündüm de istanbulda olunmasa bile iyi usta için ben olsam istanbula bile giderdim. çünkü usta faktörü çok önemli olduğu için daha sonra sorun yaşamakdan sa 1 kere yapılıp temiz yapılması kanaatindeyim.
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
106_arts
1. Vites Forumdan Banlandı. Kayıt Tarihi: 23 Mart 2011 Konum: niğde ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
markadan cok usta önemlı dıyorsunuzda hiç alakası yok usta ne kadar önemlıyse marka 2 katı daha önemlı bence kalite denen bişey var 500 lirayada sıralı sistem var 3bin lirayada
öyle bişey olsa herkez gıderdı ıyı bı ustaya 500 liralık lpg kitini taktırırdı
|
||
archozdemir
1. Vites Kayıt Tarihi: 03 Şubat 2011 Konum: Kütahya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı archozdemir
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
cecoli kardeşim, ozman ben şimdi napayım. gidip ustaya soğuk kalibrasyon yapmasını mı istiyim. yoksa başka bir brc takan bir ustayamı göstereyim, veya direkt basınç ayarlarınamı baktırayım.
|
||
sbereket
1. Vites Kayıt Tarihi: 07 Temmuz 2010 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Peugeot 308 1,6 120Hp Otomatik aracıma Uzun süren araştırmalar, tereddütler, acabalar içerisinde geçirerek karar verdiğim LPG dönüşüm sürecinin ardından pek memnun bir durumda olmadığımı belirtmek isterim. Bursada yaptırmış olduğum montaj sonrası ilk deponun kaç km gittiğini test etme aşamasındaydım. Eşim araçla bursa ana yolda ilerlerken gaz bitmiş ve maalesef araç gazdan benzine geçmeyerek istop etmiş . Arkasında bir tır, Allahtan trafik yavaşmış da kaza olmadan durabilmiş herkes. Sonra manuel benzine geçirmiş sistemi ve eve kadar gelebildi. Bende aynı şeyi denedim ve aynısı oldu araç gazda çalışıyor ve bir müddet sonra istop ediyordu. Sonra servisle yaşadığım problem sonrası İstanbul 2a Tarık bey beni başka bir servise yönlendirdi(BURSA-GÜNEY MARMARA BÖLGE BAYİ). Durumu anlattım motor kaputunu açtık ve orada boşta bir kablo vardı. Devri niye bağlamadılar size birşey söyledilermi diye bana sorduklarında bende ilk kez gördüğümü söyledim(MAP sensörü lafı geçti ??? ). Sonra arkadaşlar sağolsun ilgilendiler ve aracı tekrar kalibre ettiler. Şu anda pek test edememkle birlikte umuyorum bir daha başıma gelmez böyle bir olay.
Sizden ricam olası nedenleri ve çözümler hakkında ki fikirlerinizi iletmeniz. İyi çalışmalar; |
||
Serkan BEREKET
|
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
burada bır sıkıntı yasamıssınız oncelıkle gecmıs olsun. Allah tekrarından saklasın. fakat bu durum genel olarak lpg sıstemlerınde olan bır sıkıntı asla degıl. normalde sıstemın dırekt benzıne atlaması gerekır. atlamamıssa aracınızdakı sıstemde hata veya arıza var. bunu zaten anlattıgınız uzere cozmussunuz. bır baglantı yapılmamıs sonradan gereken yapılmıs vs. sonucta bu sızın montaj ettırdıgınız yer ıle alakalı bır durum.
sonuc olarak duzgun calısan bır sıstem anında benzıne gecer. zaten muayene yapılırken gaz valfının fısı cekılerek benzıne gecıp gecmedıgı kontrol edılır. bunu sızde yapabılırsınız. sız muayene yaptırmadınız mı??? o zaman bu durum farkedılırdı zaten..
anlatıs seklınıze bakınca genel olarak lpg taktırmaktan pısman olmus bır goruntu var. bu forumda o kadar lpg kullanıcısı var ılk defa boyle bır problem sızden gelıyor...
pekı daha sonra oldumu boyle bır durum??? denedınız mı???
|
||
sbereket
1. Vites Kayıt Tarihi: 07 Temmuz 2010 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Diğer servisin yapmış olduğu ayarlar neticesi bugün belli olur. Gaz bitince geçecek mi göreceğiz. Birde gaz azaldığında gaza fazla yüklendiğimde de otomatik benzine geçiyor. Gaz basıncı düşük olduğu için dediler???
İyi günler
|
||
Serkan BEREKET
|
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
bunu anlamak ıcın arac calısırken gaz valfının fısını cekmenız yeterlıdır. gazı kestıgınız anda araba gaz bıttı ıkazı verıp benzıne atlayarak calısmasına devam etmesı gerekır... egerkı benzıne gecmeyıpte stop edıyorsa bır yerde sorun var demektır...
|
||
sbereket
1. Vites Kayıt Tarihi: 07 Temmuz 2010 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Merhaba araç sürekli gazdan benzine geçiyordu biraz devri zorlayınca. Gaz bitiyor diye oluyor dedim son aşamada da gazı fulledim ama yine aynısı oluyor acaba yapamadılar mı ayarı ????
|
||
Serkan BEREKET
|
||
Yanıt Yaz | Sayfa <1 3456> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |