Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >206
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - AL4 OTOMATİK ŞANZUMAN PROBLEMİ
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

AL4 OTOMATİK ŞANZUMAN PROBLEMİ

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <12
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
BAHTİYAR Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
16 - Ekim - 1991

Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2010
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 637
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı BAHTİYAR Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Aralık 2010 Saat 19:54
Orjinalini yazan: qw12 qw12 Yazdı:

1 den 2 ye her zaman vuruntu olmuyor sadece 1 den 2 ye geçeceği sırada kararsız kalıp vites değiştireceği devire çıkarıp sonra gazdan çekince 2 ye geçerken vurma yapıyor bazen. sadece şehiriçinde düşük hızda oluyor. bir problem mi bu bilmiyorum.
aracım 2006 307sw otomatik. istanbul-ankara arasında son zamdan önce 100tl benzin yakıyordu. ankara şehir içinde teleflex lpg taktırdıktan sonra 35lt lpg ile 260km gidiyor.
bende de prins var değerlerimiz aynı sevindim depo tam 35 litre alıyor zaten 250km yi geçiyorum
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL.
Yukarı Dön
qw12 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Kasım 2010
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 29
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı qw12 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Aralık 2010 Saat 11:17
Orjinalini yazan: quiet_20 quiet_20 Yazdı:

Orjinalini yazan: qw12 qw12 Yazdı:

1 den 2 ye her zaman vuruntu olmuyor sadece 1 den 2 ye geçeceği sırada kararsız kalıp vites değiştireceği devire çıkarıp sonra gazdan çekince 2 ye geçerken vurma yapıyor bazen. sadece şehiriçinde düşük hızda oluyor. bir problem mi bu bilmiyorum.
aracım 2006 307sw otomatik. istanbul-ankara arasında son zamdan önce 100tl benzin yakıyordu. ankara şehir içinde teleflex lpg taktırdıktan sonra 35lt lpg ile 260km gidiyor.
bu bir problemdir en kısa zamanda önlemini almalısın yoksa şanzımanı revize etmek zorunda kalabilirsin.
bu durumda ne tavsiye edersiniz?
Yukarı Dön
adilpeugeot Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 30 Aralık 2010
Konum: yedek parça
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 0
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı adilpeugeot Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Aralık 2010 Saat 12:18
otomatik şanzumanların genelinde bu problemler oluyor..otomatik  şanzuman elektrovansı var bloğun üst kısmında kalıyor problem yapan parça o.değiştirince problem kalmıyor
Yukarı Dön
Haksen016 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
23 - Temmuz - 1973

Kayıt Tarihi: 12 Eylül 2010
Konum: Bursa,Osmangazi
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1952
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Haksen016 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Aralık 2010 Saat 15:46

aynı vuruntu bendede var 1 den 2 ye geçerken araba vuruntu arada yapıyor. Şu an için çok önemsemiyorum ama aklımda arkadaşın bahsettiği vanalar yani selonoid valf değişimi var.

2006 Peugeot 307 XT Triptonik

1973 - Bursa
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Aralık 2010 Saat 16:07
Orjinalini yazan: qw12 qw12 Yazdı:

Orjinalini yazan: quiet_20 quiet_20 Yazdı:

Orjinalini yazan: qw12 qw12 Yazdı:

1 den 2 ye her zaman vuruntu olmuyor sadece 1 den 2 ye geçeceği sırada kararsız kalıp vites değiştireceği devire çıkarıp sonra gazdan çekince 2 ye geçerken vurma yapıyor bazen. sadece şehiriçinde düşük hızda oluyor. bir problem mi bu bilmiyorum.
aracım 2006 307sw otomatik. istanbul-ankara arasında son zamdan önce 100tl benzin yakıyordu. ankara şehir içinde teleflex lpg taktırdıktan sonra 35lt lpg ile 260km gidiyor.
bu bir problemdir en kısa zamanda önlemini almalısın yoksa şanzımanı revize etmek zorunda kalabilirsin.
bu durumda ne tavsiye edersiniz?
önce yağ değişimini yap sorun yinede devam ederse selenoid valfler var iki adet onları değiştirerek çözebilirsin. zaten sorun şanzıman yağının ısınması ile vites geçişlerindeki gereken basıncın azalmasından kaynaklanıyor yani geneli hararet 90'ın üzerindeyken yapıyor. lpg li araçlarda daha fazla oluyor diyorlar çünkü soğutma sistemini lpg de kullanıyor ve şanzımana bu soğutma sistemi yetmiyor, bu sorunu nasıl çözeceğimi araştırıyorum. daha büyük bir radyatörle çözülür diyorlar ama ondan önce başka sorunlarım var onları halletip bu işe yoğunlaşıcam.
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
BAHTİYAR Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
16 - Ekim - 1991

Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2010
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 637
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı BAHTİYAR Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Aralık 2010 Saat 16:29
Orjinalini yazan: quiet_20 quiet_20 Yazdı:

Orjinalini yazan: qw12 qw12 Yazdı:

1 den 2 ye her zaman vuruntu olmuyor sadece 1 den 2 ye geçeceği sırada kararsız kalıp vites değiştireceği devire çıkarıp sonra gazdan çekince 2 ye geçerken vurma yapıyor bazen. sadece şehiriçinde düşük hızda oluyor. bir problem mi bu bilmiyorum.
aracım 2006 307sw otomatik. istanbul-ankara arasında son zamdan önce 100tl benzin yakıyordu. ankara şehir içinde teleflex lpg taktırdıktan sonra 35lt lpg ile 260km gidiyor.
bu bir problemdir en kısa zamanda önlemini almalısın yoksa şanzımanı revize etmek zorunda kalabilirsin.
bence önleme de gerek yok revizyon mevizyon da gerekmez aracın şanzumanı sorunlu diye de düşünüp durmayın kolay kolay bozulmaz 100binden sonra seloidler değişir sonra 150 binkmden sonra korkmak lazım   araç daha 40binde bile değil o normal ben 0 peugeot ta kullandım yokuşlarda düşük hızda  ani duruşda 2 den 1 e atarken vurma oluyor zaten çok nadirdir*aracı yormadan kullanırsanız dediklerim geçerli
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL.
Yukarı Dön
qw12 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Kasım 2010
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 29
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı qw12 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Aralık 2010 Saat 21:17
cevaplar ve ilginiz için çok teşekkür ederim. herkese kazasız sürüşler ve mutlu bir yıl dilerim.
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 31 Aralık 2010 Saat 09:09
Orjinalini yazan: 06BAHO 06BAHO Yazdı:

Orjinalini yazan: quiet_20 quiet_20 Yazdı:

Orjinalini yazan: qw12 qw12 Yazdı:

1 den 2 ye her zaman vuruntu olmuyor sadece 1 den 2 ye geçeceği sırada kararsız kalıp vites değiştireceği devire çıkarıp sonra gazdan çekince 2 ye geçerken vurma yapıyor bazen. sadece şehiriçinde düşük hızda oluyor. bir problem mi bu bilmiyorum.
aracım 2006 307sw otomatik. istanbul-ankara arasında son zamdan önce 100tl benzin yakıyordu. ankara şehir içinde teleflex lpg taktırdıktan sonra 35lt lpg ile 260km gidiyor.
bu bir problemdir en kısa zamanda önlemini almalısın yoksa şanzımanı revize etmek zorunda kalabilirsin.
bence önleme de gerek yok revizyon mevizyon da gerekmez aracın şanzumanı sorunlu diye de düşünüp durmayın kolay kolay bozulmaz 100binden sonra seloidler değişir sonra 150 binkmden sonra korkmak lazım   araç daha 40binde bile değil o normal ben 0 peugeot ta kullandım yokuşlarda düşük hızda  ani duruşda 2 den 1 e atarken vurma oluyor zaten çok nadirdir*aracı yormadan kullanırsanız dediklerim geçerli
önleme gerek var çünkü bunlar mekanik şeyler olduğu için sorun olabiliyor, motor olsun şanzıman olsun sıfırı bile yapar hiç belli olmaz
örnekle açıklamak gerekirse; ikitane arkadaşım izmirden sıfır golf alıyorlar ve aynı gün denemek için izmir aydın otoyoluna çıkıyorlar biri güzel gidiyor fakat diğerinin şanzımanı kitleniyor. ee sıfırdı ne oldu. (tabi geri götürülüp şanzıman değiştiriliyor garantili olarak.)
 
özetlemek gerekirse bunlar kul yapısı herşey beklenir kimi aldığın gün sorun çıkarır kimi 300.000 km tık demez bilmem anlatabildimmi.


Düzenleyen quiet_20 - 31 Aralık 2010 Saat 09:11
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 31 Aralık 2010 Saat 10:05
Kul yapısı tabiki bozulabilir ama bu arıza devamlı herkesin başına geliyorsa problem kronikleşmiş olmuyormu ?  AL4 şanzımanın tamamen bir baş belası olduğunu tüm dünya kabul etti. maksimum 90 binde şanzımanın ağır bakımdan geçmesi gerekiyor. basınç kaybeden şanzıman vites geçişlerinde takılıyor. herkesin dikkat etmesi otomatik şanzıman bakım ister öyle kullan gitsin olmuyor gayet hassaslar. Bu konuda Peugeot alan arkadaşların yeni nesil olan AUTO6R şanzıman tercih etmesi. (308 ile  2009 modelden sonra üretmeye başladı.)
Yukarı Dön
BAHTİYAR Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
16 - Ekim - 1991

Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2010
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 637
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı BAHTİYAR Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 31 Aralık 2010 Saat 11:50
Orjinalini yazan: quiet_20 quiet_20 Yazdı:

Orjinalini yazan: 06BAHO 06BAHO Yazdı:

Orjinalini yazan: quiet_20 quiet_20 Yazdı:

Orjinalini yazan: qw12 qw12 Yazdı:

1 den 2 ye her zaman vuruntu olmuyor sadece 1 den 2 ye geçeceği sırada kararsız kalıp vites değiştireceği devire çıkarıp sonra gazdan çekince 2 ye geçerken vurma yapıyor bazen. sadece şehiriçinde düşük hızda oluyor. bir problem mi bu bilmiyorum.
aracım 2006 307sw otomatik. istanbul-ankara arasında son zamdan önce 100tl benzin yakıyordu. ankara şehir içinde teleflex lpg taktırdıktan sonra 35lt lpg ile 260km gidiyor.
bu bir problemdir en kısa zamanda önlemini almalısın yoksa şanzımanı revize etmek zorunda kalabilirsin.
bence önleme de gerek yok revizyon mevizyon da gerekmez aracın şanzumanı sorunlu diye de düşünüp durmayın kolay kolay bozulmaz 100binden sonra seloidler değişir sonra 150 binkmden sonra korkmak lazım   araç daha 40binde bile değil o normal ben 0 peugeot ta kullandım yokuşlarda düşük hızda  ani duruşda 2 den 1 e atarken vurma oluyor zaten çok nadirdir*aracı yormadan kullanırsanız dediklerim geçerli
önleme gerek var çünkü bunlar mekanik şeyler olduğu için sorun olabiliyor, motor olsun şanzıman olsun sıfırı bile yapar hiç belli olmaz
örnekle açıklamak gerekirse; ikitane arkadaşım izmirden sıfır golf alıyorlar ve aynı gün denemek için izmir aydın otoyoluna çıkıyorlar biri güzel gidiyor fakat diğerinin şanzımanı kitleniyor. ee sıfırdı ne oldu. (tabi geri götürülüp şanzıman değiştiriliyor garantili olarak.)
 
özetlemek gerekirse bunlar kul yapısı herşey beklenir kimi aldığın gün sorun çıkarır kimi 300.000 km tık demez bilmem anlatabildimmi.
 tabi katılıyorum size yağ bakımı vs yapılmalı ama vuruntu var şikayet ettinmi açıp bakmamamız gerekir diyorlar kazıklamak için ellerinden geleni yapıyorlar servisde ustada/ herkesde var bu şikayet belki nadir olduğu için size rast gelmedi bende dik yokuşlarda yazın yüklü çıktığımda da hiç bir problem olmadı hareret 90 geçmişti  sadece soğukken yapıyor oda 3 4 dk sonra ısınınca no problem büyük konuşmayı sevmem ama peugeotu aldım kullandım ölçtüm tartım otomatikleri yaramaz
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL.
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 31 Aralık 2010 Saat 15:00

bende otomatikler yaramaz diyordum genel olarak, ama eşim için gittim ortomatik 307 mi aldım. otomatiği güzel yapmışlar ama ufak bir ayrıntıyı yani ısındığında yağın özelliğini kaybetme olayını ve özelliği kaybeden yağın basıncı azaldığı için geçişlerde vurma yapacağını hesaplayamamışlar anlaşılan. ısınma sorunu çözüldüğünde çok güzel bir şey keşke daha önce alsaydım diyorum bazen kendime. hele ışıklarda kalkarken millet 2 ye takana kadar benimki çokdan 3 lemiş yolunu almış oluyor (: Heart307 XT BVA. anlatılmaz yaşanır...

Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
BAHTİYAR Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
16 - Ekim - 1991

Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2010
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 637
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı BAHTİYAR Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Ocak 2011 Saat 19:37
Orjinalini yazan: quiet_20 quiet_20 Yazdı:

bende otomatikler yaramaz diyordum genel olarak, ama eşim için gittim ortomatik 307 mi aldım. otomatiği güzel yapmışlar ama ufak bir ayrıntıyı yani ısındığında yağın özelliğini kaybetme olayını ve özelliği kaybeden yağın basıncı azaldığı için geçişlerde vurma yapacağını hesaplayamamışlar anlaşılan. ısınma sorunu çözüldüğünde çok güzel bir şey keşke daha önce alsaydım diyorum bazen kendime. hele ışıklarda kalkarken millet 2 ye takana kadar benimki çokdan 3 lemiş yolunu almış oluyor (: Heart307 XT BVA. anlatılmaz yaşanır...

yağı değiştirmeyi denedinizmi ben periyodik bakım için değiştirdim zaten vurma yoktu ama soğuk havada 1 den 2 ye vurma olayını hissedilir derecede azalttı /peki şanzuman nasıl soğuyacak fan vs bir sistem var mı  
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Ocak 2011 Saat 19:51
Orjinalini yazan: quiet_20 quiet_20 Yazdı:

bende otomatikler yaramaz diyordum genel olarak, ama eşim için gittim ortomatik 307 mi aldım. otomatiği güzel yapmışlar ama ufak bir ayrıntıyı yani ısındığında yağın özelliğini kaybetme olayını ve özelliği kaybeden yağın basıncı azaldığı için geçişlerde vurma yapacağını hesaplayamamışlar anlaşılan. ısınma sorunu çözüldüğünde çok güzel bir şey keşke daha önce alsaydım diyorum bazen kendime. hele ışıklarda kalkarken millet 2 ye takana kadar benimki çokdan 3 lemiş yolunu almış oluyor (: Heart307 XT BVA. anlatılmaz yaşanır...

aynen otomatik kadar keyifli bişi yok.. debriyaj debriyaj nereye kadar ...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Ocak 2011 Saat 19:51
benım bıldıgım kadarıyla motorun sogutma sıstemına baglı bır su sırkulasyonuda sanzuman ustunden var...
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 02 Ocak 2011 Saat 09:28
Orjinalini yazan: 06BAHO 06BAHO Yazdı:

Orjinalini yazan: quiet_20 quiet_20 Yazdı:

bende otomatikler yaramaz diyordum genel olarak, ama eşim için gittim ortomatik 307 mi aldım. otomatiği güzel yapmışlar ama ufak bir ayrıntıyı yani ısındığında yağın özelliğini kaybetme olayını ve özelliği kaybeden yağın basıncı azaldığı için geçişlerde vurma yapacağını hesaplayamamışlar anlaşılan. ısınma sorunu çözüldüğünde çok güzel bir şey keşke daha önce alsaydım diyorum bazen kendime. hele ışıklarda kalkarken millet 2 ye takana kadar benimki çokdan 3 lemiş yolunu almış oluyor (: Heart307 XT BVA. anlatılmaz yaşanır...

yağı değiştirmeyi denedinizmi ben periyodik bakım için değiştirdim zaten vurma yoktu ama soğuk havada 1 den 2 ye vurma olayını hissedilir derecede azalttı /peki şanzuman nasıl soğuyacak fan vs bir sistem var mı  
Şanzımanın soğutma sistemi var tabiki ama o su soğutmadan farklı olarak yağ soğutmaldır. Su radyatörünün bir bölümünü kullanıyor sıcak yağı orada soğutarak geri alıyor, bu şekilde soğuma işlemi gerçekleşiyor. araçda lpg olunca yada fazla zorlama olunca bu soğutma işlemi tam gerçekleşemiyor ısınan yağın özelliği kaybedildiği ve basıncıdüştüğü için vites geçişinde vuruyor. Sabahları vurma olayıda sanırım yağ soğukken biraz koyu ve akışkan olmadığı için basınçlı püsürtme gerçekleeşemiyor diye tahmin ediyorum. sonuç olarak daha büyük bir radyatör le bu sorun makyjlı kasalarda çözüldüğü söyleniyor, araştırıyorum. Gelişmeleri burada sizinle paylaşırım.
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
Haksen016 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
23 - Temmuz - 1973

Kayıt Tarihi: 12 Eylül 2010
Konum: Bursa,Osmangazi
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1952
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Haksen016 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 02 Ocak 2011 Saat 10:57
bekliyoruz sağolasın.
2006 Peugeot 307 XT Triptonik

1973 - Bursa
Yukarı Dön
oarapoglu Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 29 Mayıs 2013
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı oarapoglu Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Mayıs 2013 Saat 20:13
Sayın forum üyeleri;
Öncelikle Peugot kullanıcısı değilim, 2001 model Clio 2 HB RXT Otomatik aracım var. Ancak otomatik şanzıman konusu ile ilgili araştırma yaparken bu konu başlığını gördüm ve katkıda bulunmak istedim. DPO/AL4 tip şanzımanlar genelde Peugot, Citroen, Renault gibi Fransız grubu araçlarda kullanıldığı için genelde yaşanan sorunlarda ortak. Bu şanzımanların çoğunun temel problemi ısı transferi ve soğutma konusundaki başarısızlıkları anladığım kadarıyla. Özellikle sıcak yaz aylarında, sıkışık trafikte, rampa üzeri dur/kalklarda bu sorun daha fazla kendini gösteriyor. Klimanın açık olup olmaması ile bir ilgisi var mı onu net anlayamadım ama klimayı kapatınca sorun azalıyor gibi görünüyor. Şimdi bu konu ile araştırma yaparken türkçe sitelerden pek doyurucu elde bilgi elde edemedim. Yabancı dilde arama yapıp çeşitli sonuçlara ulaştım. Bu DPO/AL4 şanzımanların ısınma problemleri bilindiğinden bu şanzımanlar çeşitli modifiye kitleri geliştirilmiş. Aşağıdaki linke bir göz atınız:
Bu broşür JPAT (JP Automatic Transmissions LTD) adlı bir ingiliz firma tarafından yayınlanmış. Bu broşürde iki adet ürün tanıtılmış. 1.si DPO/AL4 şanzımanlar için yağ soğutucusu (heat exchanger) Yazıyı aynen türkçeye çevirdim:
DPO/AL4 Isı Aktarıcısı
DPO/AL4 şazımanlar birkaç yıldır piyasadalar ama bu birimin ısınması sonucu oluşan sinir bozucu yağ basıncı problemlerini yaşamaya devam ediyoruz. Şanzıman sıvısının (yağının) sıcaklığının tavsiye edilen limitler içerisinde kalması bu şanzıman için çok büyük önem taşıyor.
JPAT şimdi size ısıya bağlı problemleriniz ile mücadele etmenizde yardımcı bir kit öneriyor. Kit eskisinden 40mm daha derin ve eski ısı aktarıcısının yerine uygun şekilde üretilmiş bir yeni ısı aktarıcısını içeriyor. Ayrıca bu kit içerisinde daha büyük ısı aktarıcısını sabitleyebilmeniz için daha uzun sabitleme civatası ve rondela sağlanıyor.
DPO/AL4 Modifiyeli Deflektör Plakası Kiti
Yukarıdaki modifiyeli soğutma kiti ile birlikte JPAT şimdi size birde şazıman yağ kapasitesini arttıran ve yağ dağıtımı geliştiren bir kit öneriyor.
Bu kit daha derin bir karter kapağı, karter contası, mevcut civatalar ile valf gövdesine sabitlenebilen bir deflektör plakası (saptırma plakası), rondelası ile yeni bir seviye fişi ve artırılmış yağ seviyesinin doğru olduğundan emin olmanızı sağlayacak daha uzun bir seviye tüpü içeriyor. Bu kit revize edilmiş DPO/AL4 şazıman için olmazsa olmaz.
İngilizcesi olan varsa Google'a "DPO/AL4 modification kits" yazıp daha başka ürünlerde bulabilir.Sonuç olarak bu şanzımanlar ile ilgili sorunları gidermede yardımcı olabilecek çeşitli yan sanayi ürünler geliştirilmiş. Bu konu ile herhangi bir otomatik şanzıman servisinden bilgi alan var mı acaba? Bu ürünler Türkiye'de mevcut mudur? Teşekkür ederim.




Düzenleyen oarapoglu - 30 Mayıs 2013 Saat 14:11
Yukarı Dön
halis307 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 09 Temmuz 2013
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı halis307 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Temmuz 2013 Saat 10:36
arkadaşlar merhaba 2004 model 307 otomatik şanzıman 1.6  araç hararete gidiyor 90 dereceden aşağıya inmiyor .şanzımanda şöyle bi sıkıntı oluyor 90 km hızla giderken araç birden vites küçültüyor şanzıman ekranında .... s ve kar işareti çıkıyor kontak aç kapa yapınca düzeliyor ...çok yere gittim herkez şanzıman inecek 3500 4000 tl diyor ancak soruna direk şanzımanı indirmekle başlamak mantıklı gelmedi çözüm önerilerinizi bildirirseniz sevinirim 

halistanblue
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <12

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 3008 airbag veya gergili emniyet kemeri arızası.. son mesaja git 60964 32 kaya_suat
konu icon Peugeot 307 Yol Bilgisayarı Km hesaplayıcı son mesaja git 85 0 sanal357
konu icon 306 1.8 Kalorifer Sorunu son mesaja git 10 0 Hyılmaz
konu icon 5008 ELEKTRİKLİ BAGAJ son mesaja git 556 0 mustafa k.
konu icon Araç çalıştırılamıyor son mesaja git 219 0 Aga
konu icon Triger kayışı, zinciri ? son mesaja git 13149 1 MehMetC3
konu icon ESP/ASR ve Hiz limitleyici sorunu son mesaja git 2671 2 ulas55
konu icon Peugeot 308 bilgi ekranı ayarlanmama sorunu son mesaja git 1436 1 emrekocamaz
konu icon Peugeot 307 1.4 Benzinli / Fazla Yakıt Tüketimi??? son mesaja git 412 0 Faruk_S
konu icon RCZ ÇEKİŞTEN DÜŞME son mesaja git 50732 6 barisg
konu icon Motor değişti acil yardım son mesaja git 34819 4 barisg
konu icon rcz n18 tekleme sorunu son mesaja git 2746 1 barisg
konu icon 206 Otomatik Viteslerde Gazdan Cekince Devir sorun son mesaja git 1548 5 muratzengin
konu icon Ankarada Önerebileceğiniz Peugeot Servisi son mesaja git 6143 12 Maduriye
konu icon Spor kış modu yanması son mesaja git 201 0 Cakirm0
konu icon P0420 arıza lambası son mesaja git 211 0 tugrullbey
konu icon YAĞ KAÇAĞI son mesaja git 296 0 JACKAL1742
konu icon Uzun far sorunu son mesaja git 410 0 Sibelicom
konu icon Motoru tamir ettirin uyarısı ve çekişten düşme son mesaja git 5891 1 msk_sansal
konu icon Yağ soğutucusu son mesaja git 536 1 MehMetC3
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 DECEMBER EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
barisg 3
MehMetC3 3
ylc78 2
kaya_suat 2
JACKAL1742 1
tugrullbey 1
Cakirm0 1
Maduriye 1
muratzengin 1
Faruk_S 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English