Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

AL4 OTOMATİK ŞANZUMAN PROBLEMİ

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=11892
Tarih: 07 Mayıs 2024 Saat 20:28
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: AL4 OTOMATİK ŞANZUMAN PROBLEMİ
Mesajı Yazan: kizilhakan
Konu: AL4 OTOMATİK ŞANZUMAN PROBLEMİ
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2010 Saat 09:03
206 AL4 OTOMATİK ŞANZUMAN ARACIMDA SABAH İLK 2 KİLOMETREDE 3. VİTESE 3000 DEVİRİN BİRAZ ÜZERİNDE GEÇİYORDU AYAĞIMLA GAZI AYARLAMAYA ÇALIŞSAMDA OLMUYORDU NERELERE GÖSTERDİYSEM ŞANZIMANAIN AÇILIP TAMİR EDİLMESİ GEREKTİĞİNİ SÖYLEDİLER USTAMLA BİR DENEME YAPTIK YURT DIŞINDAN GELEN OTOMATİK ŞANZUMAN TEMİZLEYİCİSİNDEN KOYDUK 2 GÜN ÖYLE KULLANDIM VE HERŞEY NORMALE DÖNDÜ 3. VİTESE SORUNSUZ GEÇMEYE BAŞLADI VE YAĞI KOMPLE BOŞALTIP YENİ YAĞ KOYDUK YİNE 2 GÜN HERŞEY SORUNSUZ DEVAM ETTİ FAKAT BUSABAH KULLANDIĞIMDA YİNE ESKİ HASTALIĞINA DÖNDÜĞÜNÜ GÖRDÜM BU KONUDA YORUM VE BİLGİ RİCA EDİYORUM.

-------------
206 x line 2004 otomatik benzin bağımlısı



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2010 Saat 09:11
ılgınc bır arızaymıs :( Allah kolaylık versın. ınsallah en kısa surede uygun sekılde cozersın...


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2010 Saat 10:47

bende de 307 var al4 otomatik şanzuman. benimde hararet yüksekken kalkışlarda 1. vitesten 2. vitese geçerken vuruyordu çok şanzumancı araştırdım çoğu hazır müşteri bulmuşum kazıklayayım çabalarındalar. komple şanzumanı indirip yenilemek isteyenlerle bile karşılaştım. neyseki araştırmalarm sonucu bostancı sanayideki avni ustayla tanıştım halletti iki dakkada tavsiye ederim bide ona göster.



-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: qw12
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2010 Saat 14:46
Orjinalini yazan: quiet_20 quiet_20 Yazdı:

bende de 307 var al4 otomatik şanzuman. benimde hararet yüksekken kalkışlarda 1. vitesten 2. vitese geçerken vuruyordu çok şanzumancı araştırdım çoğu hazır müşteri bulmuşum kazıklayayım çabalarındalar. komple şanzumanı indirip yenilemek isteyenlerle bile karşılaştım. neyseki araştırmalarm sonucu bostancı sanayideki avni ustayla tanıştım halletti iki dakkada tavsiye ederim bide ona göster.

bende de 1den 2 ye geçişte bazen vurma yapıyor (307sw otomatik). aracınıza yapılan işlem nasıl bir işlemdi acaba? hatırlıyormusunuz?


Mesajı Yazan: ramtas
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2010 Saat 15:17
Orjinalini yazan: quiet_20 quiet_20 Yazdı:

bende de 307 var al4 otomatik şanzuman. benimde hararet yüksekken kalkışlarda 1. vitesten 2. vitese geçerken vuruyordu çok şanzumancı araştırdım çoğu hazır müşteri bulmuşum kazıklayayım çabalarındalar. komple şanzumanı indirip yenilemek isteyenlerle bile karşılaştım. neyseki araştırmalarm sonucu bostancı sanayideki avni ustayla tanıştım halletti iki dakkada tavsiye ederim bide ona göster.

 evet hocam bendede hararet 90 ı görünce vuruntu oluyo bu senin araca usta nasıl bi işlem yaptı paylaşırmısın

-------------
1.6 xt 307 2005 benzinli otomatik istanbul


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 27 Aralık 2010 Saat 15:37

öncelikle şöyle açıklayayım. servis şanzuman yağlarını ömürlük diyor ki bu imkansız. avni ustanın dediği bu vites geçişleri yağ basıncı ile oluyor ve yağ özelliğini kaybettiğinde vurma oluyor. en çok basınç gerektiren vites geçişi 1. vitesten 2. vitese geçerken yaşanıyormuş. tam sentetik yağdan başka olmaması gerekiyormuş (ben yarı sentetik mobil ile değiştirmiştim sorun çözülmemişti.) avni usta işçilik dahil 80 tl ye halletti ama eski yağdan tamamen kurtulmak için 1 kez daha yağ değişimi gerekli olduğunu söyledi bir kez daha gidicem. benim sorun kalmadı daha doğrusu %90 vurma oluyorsa %5 e düştü takibe aldılar ona göre ikinci yağ değişiminden sonrada yapmaya devam ederse müdahale edicekler. orjinal yağ kullanın 20.000-30.000 km de bir mutlaka değiştirin.  saygılar.



-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: qw12
Mesaj Tarihi: 28 Aralık 2010 Saat 14:20
cevap için teşekkürler. servis bana da ömürlük dedi ama otomatik şanzıman hakkında yazıları okuduktan sonra bana da mantıklı gelmedi. servis yağ değişmez dedi. sıkıntı olursa 400-450 tl ya elektrovalfler değişir sıkıntılar çözülür dedi. anlamadım gitti. yağ değişmeli bence de ama servis dışında da bildiğim usta yok ankarada.


Mesajı Yazan: BAHTİYAR
Mesaj Tarihi: 28 Aralık 2010 Saat 16:24
Orjinalini yazan: qw12 qw12 Yazdı:

cevap için teşekkürler. servis bana da ömürlük dedi ama otomatik şanzıman hakkında yazıları okuduktan sonra bana da mantıklı gelmedi. servis yağ değişmez dedi. sıkıntı olursa 400-450 tl ya elektrovalfler değişir sıkıntılar çözülür dedi. anlamadım gitti. yağ değişmeli bence de ama servis dışında da bildiğim usta yok ankarada.
eğer iyi bir ustan olsada şanzuman konusunda seni servise gönderecekdir piyasadaki çoğu şanzumancılar adamı ayakta ..... derdinde tanıdıkların araçlarından biliyorum /çok şükür bende bir sıkıntı yok abcye git ben 70bine geldiği için yağı kendi isteğimle değiştirdim vites geçeişleri yumuşadı bu şanzumanları bilinçli kullanırsanız hiç bir şey olmaz yokuşda araç 2 vitesde iken devir düşerse tork konvektörü devreye giriyor bunu yaptırmamaya çalışın ya devrinizi alın yada durmaya yakın bir hızda 1 e atıp çıkın s modunu kullanmayın ani kalkışdan kaçının hiç bir şey olmaz ben daha hiç bir problemle karşılaşmadım  

-------------
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL.


Mesajı Yazan: Onur
Mesaj Tarihi: 28 Aralık 2010 Saat 17:38
arkadaşlar peugeot oto.şanzımanda kullanım klavuzu vs de yağı değiştiriniz ibaresi yok bunun içinde servisten ömürlük diyorlar fakat 60000 km de bir seviye kontrolü ibaresi var buda demekki sağlıklı çalışması için 60000 km de bir şanzıman yağı değişirse iyi olur. atf 71141 zorunlu olarak kullanılması gereken yağdır. 

-------------
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 28 Aralık 2010 Saat 17:47
Orjinalini yazan: qw12 qw12 Yazdı:

cevap için teşekkürler. servis bana da ömürlük dedi ama otomatik şanzıman hakkında yazıları okuduktan sonra bana da mantıklı gelmedi. servis yağ değişmez dedi. sıkıntı olursa 400-450 tl ya elektrovalfler değişir sıkıntılar çözülür dedi. anlamadım gitti. yağ değişmeli bence de ama servis dışında da bildiğim usta yok ankarada.
en kötü ihtimal orjinal yağını al aracı lifte kaldır şanzumanın altında tapa var onu sök ozaman 1 litre boşalıcak tapanın içinde bir tane daha tapa var onuda sök 2 litre daha boşalıcak sonra tapaları sık aracı indir daha sonra hava filtresini çıkar altında şanzuman var tapasını sök ama öndekini sakın sökme ortada solda var onu sök 3 lt doldur ama yapamayacaksan yanlış biyeri sökme masraf açarsın.

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: qw12
Mesaj Tarihi: 28 Aralık 2010 Saat 18:30
arabam 36binde. 60bine kadar bekleyeyim mi yoksa 40 bin bakıma gidince servise illa değiştirin diyeyim mi?


Mesajı Yazan: Onur
Mesaj Tarihi: 28 Aralık 2010 Saat 18:36
valla ben tam 134000 de değiştridim Sırıtma yağ+selenoid. içim rahatlar dersen değiştir şanzıman yağı çok pahalı değil ama işçilik alırlar şanzımanında bi sıkıntı yoksa gerek yok 1 den 2 ye geçerken soğukda vuruntu olur o normal 

-------------
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA


Mesajı Yazan: BAHTİYAR
Mesaj Tarihi: 28 Aralık 2010 Saat 18:55
Orjinalini yazan: qw12 qw12 Yazdı:

arabam 36binde. 60bine kadar bekleyeyim mi yoksa 40 bin bakıma gidince servise illa değiştirin diyeyim mi?
göral değiştirmiyor yanlız abc daha ılımlı orası size kalmış 40binde erken olur gibime geldi işcilikle berebar 150civarı tutuyor araç kaç model servise bakıma gidince progmam atmalarını söyleyin ecu ve şanzumana program atılıyor yani pc güncellemesi gibi birşey baya faydalı aracın tüm gidişatı değişiyor

-------------
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL.


Mesajı Yazan: qw12
Mesaj Tarihi: 28 Aralık 2010 Saat 21:49
arabam 2006 model. yazın boğaz kelebeği temizliği için görala gittiğimde program da atıldı demişlerdi ama farkı anlayamamıştım. onur arkadaşımızın dediği gibi 1den 2 ye geçerken soğukta vuruntu normalse değiştirtmeyeyim o zaman.


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 28 Aralık 2010 Saat 22:36
Orjinalini yazan: Onur Onur Yazdı:

valla ben tam 134000 de değiştridim Sırıtma yağ+selenoid. içim rahatlar dersen değiştir şanzıman yağı çok pahalı değil ama işçilik alırlar şanzımanında bi sıkıntı yoksa gerek yok 1 den 2 ye geçerken soğukda vuruntu olur o normal 
ne normali sen hiç vurdura vurdura vites geçiren arabaya binmeyi seven kaç kişi gördün. vites vuruyorsa sorun vardır demektir, genelde 90 derecenin üzerinde yapar eğer soğukta yapıyorsa en kısa manda tamire gitmeli zararın neresiden dönsen kardır..

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 28 Aralık 2010 Saat 22:39
Orjinalini yazan: qw12 qw12 Yazdı:

arabam 36binde. 60bine kadar bekleyeyim mi yoksa 40 bin bakıma gidince servise illa değiştirin diyeyim mi?
en sağlıklısı 25.000 - 30.000 km de değiştir. motor yağı bile 10.000 zor dayanıyor düşünün 110-120 derecelere kadar çıkıyor sıcaklığı yağ özeliğini git gide kaybediyor aşınma çok oluyor canlı değilki bu aşındıkça kendini yenilesin. ihmal etme yoksa selanoitler oda yetmez hidrolik vs komple şanzumanı yenilersin haberin olsun. ben orjinal yağını işçilik dahil 80 tl değişti. 3 lt yağ alıyor.

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Onur
Mesaj Tarihi: 28 Aralık 2010 Saat 23:31
1 den 2 ye geçerken soğukda ilk kalkışka bazen vuruntu yapabilliyor 1 den 2 ye geçerken en yüksek yağ basıncı oluşması oluşması lazım ilk çalışrıtıp kalkışka bazen bu basınç tam sağlanamayabilir onun için normal dedim bunu söyleyen usta ben ustadan duydugumu aktardım ama sürekli vuruntu oluyorsa normal değil tabiki baktırmakta yarar var 

-------------
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA


Mesajı Yazan: BAHTİYAR
Mesaj Tarihi: 29 Aralık 2010 Saat 14:00
Orjinalini yazan: qw12 qw12 Yazdı:

arabam 2006 model. yazın boğaz kelebeği temizliği için görala gittiğimde program da atıldı demişlerdi ama farkı anlayamamıştım. onur arkadaşımızın dediği gibi 1den 2 ye geçerken soğukta vuruntu normalse değiştirtmeyeyim o zaman.
benim araç 2003 de baya eskiymiş ondan çok fark etti sizinki yeni saylır bu arada aracı benzinle kullanıyorsanız km de kaç kuruş yaktığını ,100kmde kaçlitre yaktığını söyleyebilirmisiniz bunları kendi aracımla mukayese etmek için rica ediyorum

-------------
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL.


Mesajı Yazan: qw12
Mesaj Tarihi: 29 Aralık 2010 Saat 14:44
1 den 2 ye her zaman vuruntu olmuyor sadece 1 den 2 ye geçeceği sırada kararsız kalıp vites değiştireceği devire çıkarıp sonra gazdan çekince 2 ye geçerken vurma yapıyor bazen. sadece şehiriçinde düşük hızda oluyor. bir problem mi bu bilmiyorum.
aracım 2006 307sw otomatik. istanbul-ankara arasında son zamdan önce 100tl benzin yakıyordu. ankara şehir içinde teleflex lpg taktırdıktan sonra 35lt lpg ile 260km gidiyor.


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 29 Aralık 2010 Saat 15:29
Orjinalini yazan: qw12 qw12 Yazdı:

1 den 2 ye her zaman vuruntu olmuyor sadece 1 den 2 ye geçeceği sırada kararsız kalıp vites değiştireceği devire çıkarıp sonra gazdan çekince 2 ye geçerken vurma yapıyor bazen. sadece şehiriçinde düşük hızda oluyor. bir problem mi bu bilmiyorum.
aracım 2006 307sw otomatik. istanbul-ankara arasında son zamdan önce 100tl benzin yakıyordu. ankara şehir içinde teleflex lpg taktırdıktan sonra 35lt lpg ile 260km gidiyor.
bu bir problemdir en kısa zamanda önlemini almalısın yoksa şanzımanı revize etmek zorunda kalabilirsin.

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: BAHTİYAR
Mesaj Tarihi: 29 Aralık 2010 Saat 19:54
Orjinalini yazan: qw12 qw12 Yazdı:

1 den 2 ye her zaman vuruntu olmuyor sadece 1 den 2 ye geçeceği sırada kararsız kalıp vites değiştireceği devire çıkarıp sonra gazdan çekince 2 ye geçerken vurma yapıyor bazen. sadece şehiriçinde düşük hızda oluyor. bir problem mi bu bilmiyorum.
aracım 2006 307sw otomatik. istanbul-ankara arasında son zamdan önce 100tl benzin yakıyordu. ankara şehir içinde teleflex lpg taktırdıktan sonra 35lt lpg ile 260km gidiyor.
bende de prins var değerlerimiz aynı sevindim depo tam 35 litre alıyor zaten 250km yi geçiyorum

-------------
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL.


Mesajı Yazan: qw12
Mesaj Tarihi: 30 Aralık 2010 Saat 11:17
Orjinalini yazan: quiet_20 quiet_20 Yazdı:

Orjinalini yazan: qw12 qw12 Yazdı:

1 den 2 ye her zaman vuruntu olmuyor sadece 1 den 2 ye geçeceği sırada kararsız kalıp vites değiştireceği devire çıkarıp sonra gazdan çekince 2 ye geçerken vurma yapıyor bazen. sadece şehiriçinde düşük hızda oluyor. bir problem mi bu bilmiyorum.
aracım 2006 307sw otomatik. istanbul-ankara arasında son zamdan önce 100tl benzin yakıyordu. ankara şehir içinde teleflex lpg taktırdıktan sonra 35lt lpg ile 260km gidiyor.
bu bir problemdir en kısa zamanda önlemini almalısın yoksa şanzımanı revize etmek zorunda kalabilirsin.
bu durumda ne tavsiye edersiniz?


Mesajı Yazan: adilpeugeot
Mesaj Tarihi: 30 Aralık 2010 Saat 12:18
otomatik şanzumanların genelinde bu problemler oluyor..otomatik  şanzuman elektrovansı var bloğun üst kısmında kalıyor problem yapan parça o.değiştirince problem kalmıyor


Mesajı Yazan: Haksen016
Mesaj Tarihi: 30 Aralık 2010 Saat 15:46

aynı vuruntu bendede var 1 den 2 ye geçerken araba vuruntu arada yapıyor. Şu an için çok önemsemiyorum ama aklımda arkadaşın bahsettiği vanalar yani selonoid valf değişimi var.



-------------
2006 Peugeot 307 XT Triptonik

1973 - Bursa


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 30 Aralık 2010 Saat 16:07
Orjinalini yazan: qw12 qw12 Yazdı:

Orjinalini yazan: quiet_20 quiet_20 Yazdı:

Orjinalini yazan: qw12 qw12 Yazdı:

1 den 2 ye her zaman vuruntu olmuyor sadece 1 den 2 ye geçeceği sırada kararsız kalıp vites değiştireceği devire çıkarıp sonra gazdan çekince 2 ye geçerken vurma yapıyor bazen. sadece şehiriçinde düşük hızda oluyor. bir problem mi bu bilmiyorum.
aracım 2006 307sw otomatik. istanbul-ankara arasında son zamdan önce 100tl benzin yakıyordu. ankara şehir içinde teleflex lpg taktırdıktan sonra 35lt lpg ile 260km gidiyor.
bu bir problemdir en kısa zamanda önlemini almalısın yoksa şanzımanı revize etmek zorunda kalabilirsin.
bu durumda ne tavsiye edersiniz?
önce yağ değişimini yap sorun yinede devam ederse selenoid valfler var iki adet onları değiştirerek çözebilirsin. zaten sorun şanzıman yağının ısınması ile vites geçişlerindeki gereken basıncın azalmasından kaynaklanıyor yani geneli hararet 90'ın üzerindeyken yapıyor. lpg li araçlarda daha fazla oluyor diyorlar çünkü soğutma sistemini lpg de kullanıyor ve şanzımana bu soğutma sistemi yetmiyor, bu sorunu nasıl çözeceğimi araştırıyorum. daha büyük bir radyatörle çözülür diyorlar ama ondan önce başka sorunlarım var onları halletip bu işe yoğunlaşıcam.

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: BAHTİYAR
Mesaj Tarihi: 30 Aralık 2010 Saat 16:29
Orjinalini yazan: quiet_20 quiet_20 Yazdı:

Orjinalini yazan: qw12 qw12 Yazdı:

1 den 2 ye her zaman vuruntu olmuyor sadece 1 den 2 ye geçeceği sırada kararsız kalıp vites değiştireceği devire çıkarıp sonra gazdan çekince 2 ye geçerken vurma yapıyor bazen. sadece şehiriçinde düşük hızda oluyor. bir problem mi bu bilmiyorum.
aracım 2006 307sw otomatik. istanbul-ankara arasında son zamdan önce 100tl benzin yakıyordu. ankara şehir içinde teleflex lpg taktırdıktan sonra 35lt lpg ile 260km gidiyor.
bu bir problemdir en kısa zamanda önlemini almalısın yoksa şanzımanı revize etmek zorunda kalabilirsin.
bence önleme de gerek yok revizyon mevizyon da gerekmez aracın şanzumanı sorunlu diye de düşünüp durmayın kolay kolay bozulmaz 100binden sonra seloidler değişir sonra 150 binkmden sonra korkmak lazım   araç daha 40binde bile değil o normal ben 0 peugeot ta kullandım yokuşlarda düşük hızda  ani duruşda 2 den 1 e atarken vurma oluyor zaten çok nadirdir*aracı yormadan kullanırsanız dediklerim geçerli

-------------
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL.


Mesajı Yazan: qw12
Mesaj Tarihi: 30 Aralık 2010 Saat 21:17
cevaplar ve ilginiz için çok teşekkür ederim. herkese kazasız sürüşler ve mutlu bir yıl dilerim.


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 31 Aralık 2010 Saat 09:09
Orjinalini yazan: 06BAHO 06BAHO Yazdı:

Orjinalini yazan: quiet_20 quiet_20 Yazdı:

Orjinalini yazan: qw12 qw12 Yazdı:

1 den 2 ye her zaman vuruntu olmuyor sadece 1 den 2 ye geçeceği sırada kararsız kalıp vites değiştireceği devire çıkarıp sonra gazdan çekince 2 ye geçerken vurma yapıyor bazen. sadece şehiriçinde düşük hızda oluyor. bir problem mi bu bilmiyorum.
aracım 2006 307sw otomatik. istanbul-ankara arasında son zamdan önce 100tl benzin yakıyordu. ankara şehir içinde teleflex lpg taktırdıktan sonra 35lt lpg ile 260km gidiyor.
bu bir problemdir en kısa zamanda önlemini almalısın yoksa şanzımanı revize etmek zorunda kalabilirsin.
bence önleme de gerek yok revizyon mevizyon da gerekmez aracın şanzumanı sorunlu diye de düşünüp durmayın kolay kolay bozulmaz 100binden sonra seloidler değişir sonra 150 binkmden sonra korkmak lazım   araç daha 40binde bile değil o normal ben 0 peugeot ta kullandım yokuşlarda düşük hızda  ani duruşda 2 den 1 e atarken vurma oluyor zaten çok nadirdir*aracı yormadan kullanırsanız dediklerim geçerli
önleme gerek var çünkü bunlar mekanik şeyler olduğu için sorun olabiliyor, motor olsun şanzıman olsun sıfırı bile yapar hiç belli olmaz
örnekle açıklamak gerekirse; ikitane arkadaşım izmirden sıfır golf alıyorlar ve aynı gün denemek için izmir aydın otoyoluna çıkıyorlar biri güzel gidiyor fakat diğerinin şanzımanı kitleniyor. ee sıfırdı ne oldu. (tabi geri götürülüp şanzıman değiştiriliyor garantili olarak.)
 
özetlemek gerekirse bunlar kul yapısı herşey beklenir kimi aldığın gün sorun çıkarır kimi 300.000 km tık demez bilmem anlatabildimmi.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 31 Aralık 2010 Saat 10:05
Kul yapısı tabiki bozulabilir ama bu arıza devamlı herkesin başına geliyorsa problem kronikleşmiş olmuyormu ?  AL4 şanzımanın tamamen bir baş belası olduğunu tüm dünya kabul etti. maksimum 90 binde şanzımanın ağır bakımdan geçmesi gerekiyor. basınç kaybeden şanzıman vites geçişlerinde takılıyor. herkesin dikkat etmesi otomatik şanzıman bakım ister öyle kullan gitsin olmuyor gayet hassaslar. Bu konuda Peugeot alan arkadaşların yeni nesil olan AUTO6R şanzıman tercih etmesi. (308 ile  2009 modelden sonra üretmeye başladı.)


Mesajı Yazan: BAHTİYAR
Mesaj Tarihi: 31 Aralık 2010 Saat 11:50
Orjinalini yazan: quiet_20 quiet_20 Yazdı:

Orjinalini yazan: 06BAHO 06BAHO Yazdı:

Orjinalini yazan: quiet_20 quiet_20 Yazdı:

Orjinalini yazan: qw12 qw12 Yazdı:

1 den 2 ye her zaman vuruntu olmuyor sadece 1 den 2 ye geçeceği sırada kararsız kalıp vites değiştireceği devire çıkarıp sonra gazdan çekince 2 ye geçerken vurma yapıyor bazen. sadece şehiriçinde düşük hızda oluyor. bir problem mi bu bilmiyorum.
aracım 2006 307sw otomatik. istanbul-ankara arasında son zamdan önce 100tl benzin yakıyordu. ankara şehir içinde teleflex lpg taktırdıktan sonra 35lt lpg ile 260km gidiyor.
bu bir problemdir en kısa zamanda önlemini almalısın yoksa şanzımanı revize etmek zorunda kalabilirsin.
bence önleme de gerek yok revizyon mevizyon da gerekmez aracın şanzumanı sorunlu diye de düşünüp durmayın kolay kolay bozulmaz 100binden sonra seloidler değişir sonra 150 binkmden sonra korkmak lazım   araç daha 40binde bile değil o normal ben 0 peugeot ta kullandım yokuşlarda düşük hızda  ani duruşda 2 den 1 e atarken vurma oluyor zaten çok nadirdir*aracı yormadan kullanırsanız dediklerim geçerli
önleme gerek var çünkü bunlar mekanik şeyler olduğu için sorun olabiliyor, motor olsun şanzıman olsun sıfırı bile yapar hiç belli olmaz
örnekle açıklamak gerekirse; ikitane arkadaşım izmirden sıfır golf alıyorlar ve aynı gün denemek için izmir aydın otoyoluna çıkıyorlar biri güzel gidiyor fakat diğerinin şanzımanı kitleniyor. ee sıfırdı ne oldu. (tabi geri götürülüp şanzıman değiştiriliyor garantili olarak.)
 
özetlemek gerekirse bunlar kul yapısı herşey beklenir kimi aldığın gün sorun çıkarır kimi 300.000 km tık demez bilmem anlatabildimmi.
 tabi katılıyorum size yağ bakımı vs yapılmalı ama vuruntu var şikayet ettinmi açıp bakmamamız gerekir diyorlar kazıklamak için ellerinden geleni yapıyorlar servisde ustada/ herkesde var bu şikayet belki nadir olduğu için size rast gelmedi bende dik yokuşlarda yazın yüklü çıktığımda da hiç bir problem olmadı hareret 90 geçmişti  sadece soğukken yapıyor oda 3 4 dk sonra ısınınca no problem büyük konuşmayı sevmem ama peugeotu aldım kullandım ölçtüm tartım otomatikleri yaramaz

-------------
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL.


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 31 Aralık 2010 Saat 15:00

bende otomatikler yaramaz diyordum genel olarak, ama eşim için gittim ortomatik 307 mi aldım. otomatiği güzel yapmışlar ama ufak bir ayrıntıyı yani ısındığında yağın özelliğini kaybetme olayını ve özelliği kaybeden yağın basıncı azaldığı için geçişlerde vurma yapacağını hesaplayamamışlar anlaşılan. ısınma sorunu çözüldüğünde çok güzel bir şey keşke daha önce alsaydım diyorum bazen kendime. hele ışıklarda kalkarken millet 2 ye takana kadar benimki çokdan 3 lemiş yolunu almış oluyor (: Heart307 XT BVA. anlatılmaz yaşanır...



-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: BAHTİYAR
Mesaj Tarihi: 01 Ocak 2011 Saat 19:37
Orjinalini yazan: quiet_20 quiet_20 Yazdı:

bende otomatikler yaramaz diyordum genel olarak, ama eşim için gittim ortomatik 307 mi aldım. otomatiği güzel yapmışlar ama ufak bir ayrıntıyı yani ısındığında yağın özelliğini kaybetme olayını ve özelliği kaybeden yağın basıncı azaldığı için geçişlerde vurma yapacağını hesaplayamamışlar anlaşılan. ısınma sorunu çözüldüğünde çok güzel bir şey keşke daha önce alsaydım diyorum bazen kendime. hele ışıklarda kalkarken millet 2 ye takana kadar benimki çokdan 3 lemiş yolunu almış oluyor (: Heart307 XT BVA. anlatılmaz yaşanır...

yağı değiştirmeyi denedinizmi ben periyodik bakım için değiştirdim zaten vurma yoktu ama soğuk havada 1 den 2 ye vurma olayını hissedilir derecede azalttı /peki şanzuman nasıl soğuyacak fan vs bir sistem var mı  

-------------
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 01 Ocak 2011 Saat 19:51
Orjinalini yazan: quiet_20 quiet_20 Yazdı:

bende otomatikler yaramaz diyordum genel olarak, ama eşim için gittim ortomatik 307 mi aldım. otomatiği güzel yapmışlar ama ufak bir ayrıntıyı yani ısındığında yağın özelliğini kaybetme olayını ve özelliği kaybeden yağın basıncı azaldığı için geçişlerde vurma yapacağını hesaplayamamışlar anlaşılan. ısınma sorunu çözüldüğünde çok güzel bir şey keşke daha önce alsaydım diyorum bazen kendime. hele ışıklarda kalkarken millet 2 ye takana kadar benimki çokdan 3 lemiş yolunu almış oluyor (: Heart307 XT BVA. anlatılmaz yaşanır...

aynen otomatik kadar keyifli bişi yok.. debriyaj debriyaj nereye kadar ...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 01 Ocak 2011 Saat 19:51
benım bıldıgım kadarıyla motorun sogutma sıstemına baglı bır su sırkulasyonuda sanzuman ustunden var...


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 02 Ocak 2011 Saat 09:28
Orjinalini yazan: 06BAHO 06BAHO Yazdı:

Orjinalini yazan: quiet_20 quiet_20 Yazdı:

bende otomatikler yaramaz diyordum genel olarak, ama eşim için gittim ortomatik 307 mi aldım. otomatiği güzel yapmışlar ama ufak bir ayrıntıyı yani ısındığında yağın özelliğini kaybetme olayını ve özelliği kaybeden yağın basıncı azaldığı için geçişlerde vurma yapacağını hesaplayamamışlar anlaşılan. ısınma sorunu çözüldüğünde çok güzel bir şey keşke daha önce alsaydım diyorum bazen kendime. hele ışıklarda kalkarken millet 2 ye takana kadar benimki çokdan 3 lemiş yolunu almış oluyor (: Heart307 XT BVA. anlatılmaz yaşanır...

yağı değiştirmeyi denedinizmi ben periyodik bakım için değiştirdim zaten vurma yoktu ama soğuk havada 1 den 2 ye vurma olayını hissedilir derecede azalttı /peki şanzuman nasıl soğuyacak fan vs bir sistem var mı  
Şanzımanın soğutma sistemi var tabiki ama o su soğutmadan farklı olarak yağ soğutmaldır. Su radyatörünün bir bölümünü kullanıyor sıcak yağı orada soğutarak geri alıyor, bu şekilde soğuma işlemi gerçekleşiyor. araçda lpg olunca yada fazla zorlama olunca bu soğutma işlemi tam gerçekleşemiyor ısınan yağın özelliği kaybedildiği ve basıncıdüştüğü için vites geçişinde vuruyor. Sabahları vurma olayıda sanırım yağ soğukken biraz koyu ve akışkan olmadığı için basınçlı püsürtme gerçekleeşemiyor diye tahmin ediyorum. sonuç olarak daha büyük bir radyatör le bu sorun makyjlı kasalarda çözüldüğü söyleniyor, araştırıyorum. Gelişmeleri burada sizinle paylaşırım.

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Haksen016
Mesaj Tarihi: 02 Ocak 2011 Saat 10:57
bekliyoruz sağolasın.

-------------
2006 Peugeot 307 XT Triptonik

1973 - Bursa


Mesajı Yazan: oarapoglu
Mesaj Tarihi: 29 Mayıs 2013 Saat 20:13
Sayın forum üyeleri;
Öncelikle Peugot kullanıcısı değilim, 2001 model Clio 2 HB RXT Otomatik aracım var. Ancak otomatik şanzıman konusu ile ilgili araştırma yaparken bu konu başlığını gördüm ve katkıda bulunmak istedim. DPO/AL4 tip şanzımanlar genelde Peugot, Citroen, Renault gibi Fransız grubu araçlarda kullanıldığı için genelde yaşanan sorunlarda ortak. Bu şanzımanların çoğunun temel problemi ısı transferi ve soğutma konusundaki başarısızlıkları anladığım kadarıyla. Özellikle sıcak yaz aylarında, sıkışık trafikte, rampa üzeri dur/kalklarda bu sorun daha fazla kendini gösteriyor. Klimanın açık olup olmaması ile bir ilgisi var mı onu net anlayamadım ama klimayı kapatınca sorun azalıyor gibi görünüyor. Şimdi bu konu ile araştırma yaparken türkçe sitelerden pek doyurucu elde bilgi elde edemedim. Yabancı dilde arama yapıp çeşitli sonuçlara ulaştım. Bu DPO/AL4 şanzımanların ısınma problemleri bilindiğinden bu şanzımanlar çeşitli modifiye kitleri geliştirilmiş. Aşağıdaki linke bir göz atınız:
http://www.jpat.co.uk/dpoflyer.pdf" rel="nofollow - http://www.jpat.co.uk/dpoflyer.pd f
Bu broşür JPAT (JP Automatic Transmissions LTD) adlı bir ingiliz firma tarafından yayınlanmış. Bu broşürde iki adet ürün tanıtılmış. 1.si DPO/AL4 şanzımanlar için yağ soğutucusu (heat exchanger) Yazıyı aynen türkçeye çevirdim:
DPO/AL4 Isı Aktarıcısı
DPO/AL4 şazımanlar birkaç yıldır piyasadalar ama bu birimin ısınması sonucu oluşan sinir bozucu yağ basıncı problemlerini yaşamaya devam ediyoruz. Şanzıman sıvısının (yağının) sıcaklığının tavsiye edilen limitler içerisinde kalması bu şanzıman için çok büyük önem taşıyor.
JPAT şimdi size ısıya bağlı problemleriniz ile mücadele etmenizde yardımcı bir kit öneriyor. Kit eskisinden 40mm daha derin ve eski ısı aktarıcısının yerine uygun şekilde üretilmiş bir yeni ısı aktarıcısını içeriyor. Ayrıca bu kit içerisinde daha büyük ısı aktarıcısını sabitleyebilmeniz için daha uzun sabitleme civatası ve rondela sağlanıyor.
DPO/AL4 Modifiyeli Deflektör Plakası Kiti
Yukarıdaki modifiyeli soğutma kiti ile birlikte JPAT şimdi size birde şazıman yağ kapasitesini arttıran ve yağ dağıtımı geliştiren bir kit öneriyor.
Bu kit daha derin bir karter kapağı, karter contası, mevcut civatalar ile valf gövdesine sabitlenebilen bir deflektör plakası (saptırma plakası), rondelası ile yeni bir seviye fişi ve artırılmış yağ seviyesinin doğru olduğundan emin olmanızı sağlayacak daha uzun bir seviye tüpü içeriyor. Bu kit revize edilmiş DPO/AL4 şazıman için olmazsa olmaz.
İngilizcesi olan varsa Google'a "DPO/AL4 modification kits" yazıp daha başka ürünlerde bulabilir.Sonuç olarak bu şanzımanlar ile ilgili sorunları gidermede yardımcı olabilecek çeşitli yan sanayi ürünler geliştirilmiş. Bu konu ile herhangi bir otomatik şanzıman servisinden bilgi alan var mı acaba? Bu ürünler Türkiye'de mevcut mudur? Teşekkür ederim.




Mesajı Yazan: halis307
Mesaj Tarihi: 09 Temmuz 2013 Saat 10:36
arkadaşlar merhaba 2004 model 307 otomatik şanzıman 1.6  araç hararete gidiyor 90 dereceden aşağıya inmiyor .şanzımanda şöyle bi sıkıntı oluyor 90 km hızla giderken araç birden vites küçültüyor şanzıman ekranında .... s ve kar işareti çıkıyor kontak aç kapa yapınca düzeliyor ...çok yere gittim herkez şanzıman inecek 3500 4000 tl diyor ancak soruna direk şanzımanı indirmekle başlamak mantıklı gelmedi çözüm önerilerinizi bildirirseniz sevinirim 



-------------
halistanblue



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net