|
AL4 OTOMATİK ŞANZUMAN PROBLEMİ |
Yanıt Yaz | Sayfa <12 |
Yazar | ||||
BAHTİYAR
1. Vites 16 - Ekim - 1991 Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 637 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|||
|
||||
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL. |
||||
qw12
1. Vites Kayıt Tarihi: 13 Kasım 2010 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 29 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|||
bu durumda ne tavsiye edersiniz?
|
||||
adilpeugeot
1. Vites Kayıt Tarihi: 30 Aralık 2010 Konum: yedek parça Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı adilpeugeot
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|||
otomatik şanzumanların genelinde bu problemler oluyor..otomatik şanzuman elektrovansı var bloğun üst kısmında kalıyor problem yapan parça o.değiştirince problem kalmıyor
|
||||
Haksen016
3. Vites 23 - Temmuz - 1973 Kayıt Tarihi: 12 Eylül 2010 Konum: Bursa,Osmangazi Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1952 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Haksen016
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|||
aynı vuruntu bendede var 1 den 2 ye geçerken araba vuruntu arada yapıyor. Şu an için çok önemsemiyorum ama aklımda arkadaşın bahsettiği vanalar yani selonoid valf değişimi var. |
||||
2006 Peugeot 307 XT Triptonik
1973 - Bursa |
||||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|||
|
||||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||||
BAHTİYAR
1. Vites 16 - Ekim - 1991 Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 637 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|||
|
||||
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL. |
||||
qw12
1. Vites Kayıt Tarihi: 13 Kasım 2010 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 29 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|||
cevaplar ve ilginiz için çok teşekkür ederim. herkese kazasız sürüşler ve mutlu bir yıl dilerim.
|
||||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|||
örnekle açıklamak gerekirse; ikitane arkadaşım izmirden sıfır golf alıyorlar ve aynı gün denemek için izmir aydın otoyoluna çıkıyorlar biri güzel gidiyor fakat diğerinin şanzımanı kitleniyor. ee sıfırdı ne oldu. (tabi geri götürülüp şanzıman değiştiriliyor garantili olarak.)
özetlemek gerekirse bunlar kul yapısı herşey beklenir kimi aldığın gün sorun çıkarır kimi 300.000 km tık demez bilmem anlatabildimmi. Düzenleyen quiet_20 - 31 Aralık 2010 Saat 09:11 |
||||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|||
Kul yapısı tabiki bozulabilir ama bu arıza devamlı herkesin başına geliyorsa problem kronikleşmiş olmuyormu ? AL4 şanzımanın tamamen bir baş belası olduğunu tüm dünya kabul etti. maksimum 90 binde şanzımanın ağır bakımdan geçmesi gerekiyor. basınç kaybeden şanzıman vites geçişlerinde takılıyor. herkesin dikkat etmesi otomatik şanzıman bakım ister öyle kullan gitsin olmuyor gayet hassaslar. Bu konuda Peugeot alan arkadaşların yeni nesil olan AUTO6R şanzıman tercih etmesi. (308 ile 2009 modelden sonra üretmeye başladı.)
|
||||
BAHTİYAR
1. Vites 16 - Ekim - 1991 Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 637 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|||
|
||||
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL. |
||||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|||
bende otomatikler yaramaz diyordum genel olarak, ama eşim için gittim ortomatik 307 mi aldım. otomatiği güzel yapmışlar ama ufak bir ayrıntıyı yani ısındığında yağın özelliğini kaybetme olayını ve özelliği kaybeden yağın basıncı azaldığı için geçişlerde vurma yapacağını hesaplayamamışlar anlaşılan. ısınma sorunu çözüldüğünde çok güzel bir şey keşke daha önce alsaydım diyorum bazen kendime. hele ışıklarda kalkarken millet 2 ye takana kadar benimki çokdan 3 lemiş yolunu almış oluyor (: 307 XT BVA. anlatılmaz yaşanır... |
||||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||||
BAHTİYAR
1. Vites 16 - Ekim - 1991 Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 637 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|||
|
||||
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL. |
||||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|||
|
||||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|||
benım bıldıgım kadarıyla motorun sogutma sıstemına baglı bır su sırkulasyonuda sanzuman ustunden var...
|
||||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|||
|
||||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||||
Haksen016
3. Vites 23 - Temmuz - 1973 Kayıt Tarihi: 12 Eylül 2010 Konum: Bursa,Osmangazi Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1952 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Haksen016
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|||
bekliyoruz sağolasın.
|
||||
2006 Peugeot 307 XT Triptonik
1973 - Bursa |
||||
oarapoglu
1. Vites Kayıt Tarihi: 29 Mayıs 2013 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı oarapoglu
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|||
Sayın forum üyeleri;
Öncelikle Peugot kullanıcısı değilim, 2001 model Clio 2 HB RXT Otomatik aracım var. Ancak otomatik şanzıman konusu ile ilgili araştırma yaparken bu konu başlığını gördüm ve katkıda bulunmak istedim. DPO/AL4 tip şanzımanlar genelde Peugot, Citroen, Renault gibi Fransız grubu araçlarda kullanıldığı için genelde yaşanan sorunlarda ortak. Bu şanzımanların çoğunun temel problemi ısı transferi ve soğutma konusundaki başarısızlıkları anladığım kadarıyla. Özellikle sıcak yaz aylarında, sıkışık trafikte, rampa üzeri dur/kalklarda bu sorun daha fazla kendini gösteriyor. Klimanın açık olup olmaması ile bir ilgisi var mı onu net anlayamadım ama klimayı kapatınca sorun azalıyor gibi görünüyor. Şimdi bu konu ile araştırma yaparken türkçe sitelerden pek doyurucu elde bilgi elde edemedim. Yabancı dilde arama yapıp çeşitli sonuçlara ulaştım. Bu DPO/AL4 şanzımanların ısınma problemleri bilindiğinden bu şanzımanlar çeşitli modifiye kitleri geliştirilmiş. Aşağıdaki linke bir göz atınız:
Bu broşür JPAT (JP Automatic Transmissions LTD) adlı bir ingiliz firma tarafından yayınlanmış. Bu broşürde iki adet ürün tanıtılmış. 1.si DPO/AL4 şanzımanlar için yağ soğutucusu (heat exchanger) Yazıyı aynen türkçeye çevirdim:
DPO/AL4 Isı Aktarıcısı
DPO/AL4 şazımanlar birkaç yıldır piyasadalar ama bu birimin ısınması sonucu oluşan sinir bozucu yağ basıncı problemlerini yaşamaya devam ediyoruz. Şanzıman sıvısının (yağının) sıcaklığının tavsiye edilen limitler içerisinde kalması bu şanzıman için çok büyük önem taşıyor.
JPAT şimdi size ısıya bağlı problemleriniz ile mücadele etmenizde yardımcı bir kit öneriyor. Kit eskisinden 40mm daha derin ve eski ısı aktarıcısının yerine uygun şekilde üretilmiş bir yeni ısı aktarıcısını içeriyor. Ayrıca bu kit içerisinde daha büyük ısı aktarıcısını sabitleyebilmeniz için daha uzun sabitleme civatası ve rondela sağlanıyor.
DPO/AL4 Modifiyeli Deflektör Plakası Kiti
Yukarıdaki modifiyeli soğutma kiti ile birlikte JPAT şimdi size birde şazıman yağ kapasitesini arttıran ve yağ dağıtımı geliştiren bir kit öneriyor.
Bu kit daha derin bir karter kapağı, karter contası, mevcut civatalar ile valf gövdesine sabitlenebilen bir deflektör plakası (saptırma plakası), rondelası ile yeni bir seviye fişi ve artırılmış yağ seviyesinin doğru olduğundan emin olmanızı sağlayacak daha uzun bir seviye tüpü içeriyor. Bu kit revize edilmiş DPO/AL4 şazıman için olmazsa olmaz.
İngilizcesi olan varsa Google'a "DPO/AL4 modification kits" yazıp daha başka ürünlerde bulabilir.Sonuç olarak bu şanzımanlar ile ilgili sorunları gidermede yardımcı olabilecek çeşitli yan sanayi ürünler geliştirilmiş. Bu konu ile herhangi bir otomatik şanzıman servisinden bilgi alan var mı acaba? Bu ürünler Türkiye'de mevcut mudur? Teşekkür ederim.
Düzenleyen oarapoglu - 30 Mayıs 2013 Saat 14:11 |
||||
halis307
1. Vites Kayıt Tarihi: 09 Temmuz 2013 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|||
arkadaşlar merhaba 2004 model 307 otomatik şanzıman 1.6 araç hararete gidiyor 90 dereceden aşağıya inmiyor .şanzımanda şöyle bi sıkıntı oluyor 90 km hızla giderken araç birden vites küçültüyor şanzıman ekranında .... s ve kar işareti çıkıyor kontak aç kapa yapınca düzeliyor ...çok yere gittim herkez şanzıman inecek 3500 4000 tl diyor ancak soruna direk şanzımanı indirmekle başlamak mantıklı gelmedi çözüm önerilerinizi bildirirseniz sevinirim
|
||||
halistanblue
|
||||
Yanıt Yaz | Sayfa <12 |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |