Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Yararlı Dökümanları
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - elektroliz
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

elektroliz

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
tugrabozan Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 04 Eylül 2009
Konum: Antalya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 83
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tugrabozan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: elektroliz
    Gönderim Zamanı: 10 Ocak 2010 Saat 20:00
arkadaşlar konuyu nere açacağımı bulamadım.Onun için buraya yazıyorum.Hibrit araçlarla ilgili birkaç yazı okudum,genelde elektrik destekli oluyor.Bide Hidrojenli olanlar var bana mantıklı geldi.Okul zamanlarından hatırladığım kadarıyla suya elektrik verince H2O 2 hidrojen 1 oksijen atomu olarak parçalanıyor.1.5 litrelik krom borunun içine yay şeklinde çelik yerleştirdim 5/8 lik boru bıraktım çıkışına içindeki suya karbonat attım göz kararı 12v dc gerilimde 20 amper akım çekerken yaklaşık 3 saniyede 1.5 pet şişeyi baya bi hırpalayacak kadar patlama yaptı. Fiat bislerde yapıyorlarmış galiba buna benzer bişey bana denk gelmedi.Benim araba 406 denemeye cesaret edemedim.Nedersiniz yürütürmü acaba arabayı .
Yukarı Dön
Orhan Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 23 Kasım 2009
Konum: ISPARTA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 305
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Orhan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ocak 2010 Saat 20:11
Yazık etme güzelim 406'ya ''bırak o dediğini bislerde denesinler'' ama illa denemek istiyosan sonuclarını öğrenmeyi cok isterim motor nerden bi patlak verecek merak ediyorum Gülme
Yukarı Dön
tugrabozan Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 04 Eylül 2009
Konum: Antalya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 83
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tugrabozan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ocak 2010 Saat 21:08
eşit ağırlıkta hidrojen benzinin 2.8 katı fazla enerjiye sahip 406 ya yapamam zaten moptoru elime alsam en iyi ihtimalle 2 bin lira yer.Bu ekonomik krizde pirinç için bulgurdan olamayalım haklısın.Kimsede vermiyo arabasını bizim proje hayata geçmeden kapandı gibi.Benzinli Su pompasını çalıştıryo ona bişey yapmadı ama Thumbs Up
Yukarı Dön
ErolSen Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
21 - Şubat - 1985

Kayıt Tarihi: 30 Ağustos 2009
Konum: ESKİŞEHİR
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 247
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ErolSen Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ocak 2010 Saat 10:03
aslında proje mantıklı hatta suyla çalışan arabaların yapıldığına ve bunları yapan mühendislerin petrol zenginleri tarafından katledildiği seneryolarnı internette okumuştum. suyun hidrolizi ile açığa çıkan hidrojen atomu yanıcıdır, oksijen atomu ise yakıcıdır. pistonlarda yakıt olarak hidrojen yakılabilir  ve açığa  çıkan enerji hareket enerjisine dönüştürülebilir. prensip olarak lpg sistemlerine benzer bişey olabilir.
Yukarı Dön
rifatseker Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
02 - Ağustos - 1981

Kayıt Tarihi: 27 Ekim 2009
Konum: ADANA-ÇUKUROVA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1371
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı rifatseker Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ocak 2010 Saat 12:22

Bende bir zamanlar buna kafa yormuştum. Bazıları hidrojeni depolamak için patentlerini çok uzun zaman önceden almışlar.

Örnek bir patent olarak bunu inceleyebilirsiniz . http://www.freepatentsonline.com/5404918.pdf

Ayrıca aşağıda bu işi ticarete dökenlerde mevcut. Bunlarıda uzun zamandır takip ediyorum fakat uygulanabilirliğini tabiki göremek gerekiyor.

http://www.hybridwaterpower.com/?hop=havetobuy

http://www.water4gas.com/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=106


Ayrıca Hidrojeni depolama ile ilgili kullanılan 2 yöntem için Wiki'den bir açıklamada aldım.

Aslında kafa yorulduktan sonra olmayacak hiç bir şey yoktur , fakat bunun için beyin, zaman kadar para önemli. Kendi çapımızda bir şeyler yapabilmek için bile Avrupa ya da Amerika da olduğu gibi arabalarımız bizim canımız değilde malımız olması lazım Gülme  Ki bu ülke şartlarında kaç kişi bu şekilde davranabilir bilemem. Gülme



Sıkıştırılmış Gaz

Hidrojen konusunda en bilinen depolama yöntemi, gaz olarak basınçlı tanklarda depolamaktır. Hidrojen, günümüzde genellikle 50 litrelik silindirik depolarda 200-250 barlık basınç altında depolanmaktadır (bu basınç değeri 600-700 bar’a kadar çıkabilir). Ancak hidrojen çok hafif olduğundan dolayı hacimsel enerji yoğunluğu çok düşüktür. Bunun dışında, yüksek basınç sebebiyle depolama tankları çok ağır olmaktadırlar. Buysa, hidrojenden alınacak olan verimi düşürür. Örneğin, basınçlı depo malzemesi olarak ostenitik çelik ve bazı alüminyum türleri kullanıldığında, depolanan hidrojenin, tüm depo ağırlığına oranı %2-3 civarında kalmaktadır. Ancak bu malzemelerin yerine karbon kompozit kullanılmasıyla, ağırlık oranı daha da artmış ve %11,3 seviyesine yükselmiştir.

Sıvı Hidrojen 

Hidrojen petrole göre 4 kat fazla hacim kapladığından dolayı, bu hacmi küçültmek için hidrojeni sıvı halde depolamak gerekir. Bunun için de yüksek basınç ve soğutma işlemine ihtiyaç duyulur. Hidrojen gazı 20,25 K sıcaklıkta sıvılaştığı için, sıvı depolarında izolasyon önemlidir. Sıvı hidrojen, özellikle uzay teknolojisinde ve bazı roketlerde kullanılmaktadır. Sıvı hidrojen, 900 bar basınç altındaki hidrojen gazıyla aynı yoğunluğa sahiptir: 71 kg/m3. Ancak sıvı depolama, gaz sıkıştırmaya göre daha düşük basınçlarla çalışıldığı için daha emniyetlidir. Ayrıca depolama tankı ile sıvı hidrojenin ağırlık oranı %26 civarındadır.

Bu yöntem orta veya küçük ölçekte depolama için en çok kullanılan yöntemdir, ancak büyük miktarlar için oldukça pahalıdır. Çünkü hidrojeni sıvılaştırmak için gereken enerji, hidrojenin sağlayacağı yakıt enerjisinin %28’i civarındadır. Bu oran büyük olsa bile, uzay araçları ve roketlerdeki sıvılaştırma masrafları göz ardı edilmektedir. Ayrıca, Mercedes, GM ve Honda gibi üreticiler, sıvı hidrojenle çalışacak modeller geliştirmektedir.

Bir diğer pratik çözüm ise, sıvı hidrojenin düşük sıcaklıktaki tanklarda saklanmasıdır. Örneğin, dünyanın en büyük sıvı hidrojen tankı, Kennedy Uzay Merkezi’nde olup, 3400 m3sıvı hidrojen alabilmektedir. Bu miktar hidrojenin yakıt olarak değeri 29 milyon MJ veya 8 milyon kW.saat'e karşılık gelmektedir.

Sıvı hidrojen büyük tanklarda depolanmışsa günlük %0,06’sı, küçük tanklarda depolanmışsa günlük %3’ü buharlaşarak kaybolmaktadır. Bu oranın azaltılması izolasyona bağlıdır.




Düzenleyen rifatseker - 11 Ocak 2010 Saat 13:43
Çıktığın kapıyı sert çarpma, geri dönüp açman gerekebilir. (Atasözü)

Leon 1.6 DSG / 206 XT 1.4
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 308 rolantide dalgalanma titreme son mesaja git 625 1 sensah
konu icon Ön göğüs kısmı açılması hk. son mesaja git 1002 5 Oto Tamir Servisim
konu icon Selülozik tiner silinen yerleri matlaştırdı iz yap son mesaja git 6190 12 stayk
konu icon 206 Otomatik Viteslerde Gazdan Cekince Devir sorun son mesaja git 1104 4 muratzengin
konu icon 2024 yılında 407 almak son mesaja git 287 0 Kazu59
konu icon "Clarion pu-2859a(l) rd3-01" Radyodan Aux alma son mesaja git 3590 1 Baki TANRISEVEN
konu icon 307 otomatik vites sorunu son mesaja git 49315 50 Pejo58
konu icon Tablet ekran dış bolumleri son mesaja git 519 0 Miskinler
konu icon 308 T7 Dizel Araç Aküden Akan Asitli Su Sorunu son mesaja git 339 0 Kalenders
konu icon 106 gti vites çubukları son mesaja git 564 0 SerkanPinar
konu icon Yeni 106 GTI a Yeni Usta - İstanbul Anadolu Yakası son mesaja git 87 0 SerkanPinar
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 4382 15 MMYILMAZ
konu icon 208 şanzıman vuruntu son mesaja git 1814 2 208adem1
konu icon PEUGEOT PANORAMİK CAM TAVAN MAĞDURİYETİ son mesaja git 1027 0 Just for Justice
konu icon Acil Yardım! 1.4 quicksilver stop ediyor son mesaja git 765 0 ozcank
konu icon 307 1.6 xt yürüyünce gelen ses son mesaja git 1756 11 Pejo58
konu icon Peugeot 307 Otomatik Vites Arızası (ÇÖZÜLDÜ) son mesaja git 28840 22 Pejo58
konu icon 407 ÇEKMİYOR son mesaja git 3727 6 Oyk2147
konu icon peugeot 308 star-stop sorunu? (2015- ) son mesaja git 26183 19 wolkan35
konu icon P0087 Hata kodu son mesaja git 2513 5 yigitmustafa
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 NOVEMBER EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Kesim 4
muratzengin 3
Pejo58 3
208adem1 2
SerkanPinar 2
wolkan35 2
yigit0060 2
yigitmustafa 2
ulamburias 2
Oyk2147 2
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English