Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

elektroliz

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Yararlı Dökümanları
Forum Tanımlaması: Modifiye ve Tuning adına yararlı bilgiler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=7463
Tarih: 10 Mayıs 2024 Saat 18:44
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: elektroliz
Mesajı Yazan: tugrabozan
Konu: elektroliz
Mesaj Tarihi: 10 Ocak 2010 Saat 20:00
arkadaşlar konuyu nere açacağımı bulamadım.Onun için buraya yazıyorum.Hibrit araçlarla ilgili birkaç yazı okudum,genelde elektrik destekli oluyor.Bide Hidrojenli olanlar var bana mantıklı geldi.Okul zamanlarından hatırladığım kadarıyla suya elektrik verince H2O 2 hidrojen 1 oksijen atomu olarak parçalanıyor.1.5 litrelik krom borunun içine yay şeklinde çelik yerleştirdim 5/8 lik boru bıraktım çıkışına içindeki suya karbonat attım göz kararı 12v dc gerilimde 20 amper akım çekerken yaklaşık 3 saniyede 1.5 pet şişeyi baya bi hırpalayacak kadar patlama yaptı. Fiat bislerde yapıyorlarmış galiba buna benzer bişey bana denk gelmedi.Benim araba 406 denemeye cesaret edemedim.Nedersiniz yürütürmü acaba arabayı .



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Orhan
Mesaj Tarihi: 10 Ocak 2010 Saat 20:11
Yazık etme güzelim 406'ya ''bırak o dediğini bislerde denesinler'' ama illa denemek istiyosan sonuclarını öğrenmeyi cok isterim motor nerden bi patlak verecek merak ediyorum Gülme

-------------
http://img69.imageshack.us/i/dscf0358u.jpg/">


Mesajı Yazan: tugrabozan
Mesaj Tarihi: 10 Ocak 2010 Saat 21:08
eşit ağırlıkta hidrojen benzinin 2.8 katı fazla enerjiye sahip 406 ya yapamam zaten moptoru elime alsam en iyi ihtimalle 2 bin lira yer.Bu ekonomik krizde pirinç için bulgurdan olamayalım haklısın.Kimsede vermiyo arabasını bizim proje hayata geçmeden kapandı gibi.Benzinli Su pompasını çalıştıryo ona bişey yapmadı ama Thumbs Up


Mesajı Yazan: ErolSen
Mesaj Tarihi: 11 Ocak 2010 Saat 10:03
aslında proje mantıklı hatta suyla çalışan arabaların yapıldığına ve bunları yapan mühendislerin petrol zenginleri tarafından katledildiği seneryolarnı internette okumuştum. suyun hidrolizi ile açığa çıkan hidrojen atomu yanıcıdır, oksijen atomu ise yakıcıdır. pistonlarda yakıt olarak hidrojen yakılabilir  ve açığa  çıkan enerji hareket enerjisine dönüştürülebilir. prensip olarak lpg sistemlerine benzer bişey olabilir.


Mesajı Yazan: rifatseker
Mesaj Tarihi: 11 Ocak 2010 Saat 12:22

Bende bir zamanlar buna kafa yormuştum. Bazıları hidrojeni depolamak için patentlerini çok uzun zaman önceden almışlar.

Örnek bir patent olarak bunu inceleyebilirsiniz . http://www.freepatentsonline.com/5404918.pdf - http://www.freepatentsonline.com/5404918.pdf

Ayrıca aşağıda bu işi ticarete dökenlerde mevcut. Bunlarıda uzun zamandır takip ediyorum fakat uygulanabilirliğini tabiki göremek gerekiyor.

http://www.hybridwaterpower.com/?hop=havetobuy - http://www.hybridwaterpower.com/?hop=havetobuy

http://www.water4gas.com/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=106 - http://www.water4gas.com/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=106


Ayrıca Hidrojeni depolama ile ilgili kullanılan 2 yöntem için Wiki'den bir açıklamada aldım.

Aslında kafa yorulduktan sonra olmayacak hiç bir şey yoktur , fakat bunun için beyin, zaman kadar para önemli. Kendi çapımızda bir şeyler yapabilmek için bile Avrupa ya da Amerika da olduğu gibi arabalarımız bizim canımız değilde malımız olması lazım Gülme  Ki bu ülke şartlarında kaç kişi bu şekilde davranabilir bilemem. Gülme



Sıkıştırılmış Gaz

Hidrojen konusunda en bilinen depolama yöntemi, gaz olarak basınçlı tanklarda depolamaktır. Hidrojen, günümüzde genellikle 50 litrelik silindirik depolarda 200-250 barlık basınç altında depolanmaktadır (bu basınç değeri 600-700 bar’a kadar çıkabilir). Ancak hidrojen çok hafif olduğundan dolayı hacimsel enerji yoğunluğu çok düşüktür. Bunun dışında, yüksek basınç sebebiyle depolama tankları çok ağır olmaktadırlar. Buysa, hidrojenden alınacak olan verimi düşürür. Örneğin, basınçlı depo malzemesi olarak ostenitik çelik ve bazı alüminyum türleri kullanıldığında, depolanan hidrojenin, tüm depo ağırlığına oranı %2-3 civarında kalmaktadır. Ancak bu malzemelerin yerine karbon kompozit kullanılmasıyla, ağırlık oranı daha da artmış ve %11,3 seviyesine yükselmiştir.

Sıvı Hidrojen 

Hidrojen petrole göre 4 kat fazla hacim kapladığından dolayı, bu hacmi küçültmek için hidrojeni sıvı halde depolamak gerekir. Bunun için de yüksek basınç ve soğutma işlemine ihtiyaç duyulur. Hidrojen gazı 20,25 K sıcaklıkta sıvılaştığı için, sıvı depolarında izolasyon önemlidir. Sıvı hidrojen, özellikle uzay teknolojisinde ve bazı roketlerde kullanılmaktadır. Sıvı hidrojen, 900 bar basınç altındaki hidrojen gazıyla aynı yoğunluğa sahiptir: 71 kg/m3. Ancak sıvı depolama, gaz sıkıştırmaya göre daha düşük basınçlarla çalışıldığı için daha emniyetlidir. Ayrıca depolama tankı ile sıvı hidrojenin ağırlık oranı %26 civarındadır.

Bu yöntem orta veya küçük ölçekte depolama için en çok kullanılan yöntemdir, ancak büyük miktarlar için oldukça pahalıdır. Çünkü hidrojeni sıvılaştırmak için gereken enerji, hidrojenin sağlayacağı yakıt enerjisinin %28’i civarındadır. Bu oran büyük olsa bile, uzay araçları ve roketlerdeki sıvılaştırma masrafları göz ardı edilmektedir. Ayrıca, Mercedes, GM ve Honda gibi üreticiler, sıvı hidrojenle çalışacak modeller geliştirmektedir.

Bir diğer pratik çözüm ise, sıvı hidrojenin düşük sıcaklıktaki tanklarda saklanmasıdır. Örneğin, dünyanın en büyük sıvı hidrojen tankı, Kennedy Uzay Merkezi’nde olup, 3400 m3sıvı hidrojen alabilmektedir. Bu miktar hidrojenin yakıt olarak değeri 29 milyon MJ veya 8 milyon kW.saat'e karşılık gelmektedir.

Sıvı hidrojen büyük tanklarda depolanmışsa günlük %0,06’sı, küçük tanklarda depolanmışsa günlük %3’ü buharlaşarak kaybolmaktadır. Bu oranın azaltılması izolasyona bağlıdır.




-------------
Çıktığın kapıyı sert çarpma, geri dönüp açman gerekebilir. (Atasözü)

Leon 1.6 DSG / 206 XT 1.4



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net