![]() |
|
307 mi Çalıştıramadım |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 123> |
Yazar | |||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 09 Haziran 2012 Saat 12:16 |
||
Bu tarz teknik tartismalari, sohbetleri cok severim. Siz bu isin direk icindesiniz o yuzden sizden cok seyler ogrenecegime inaniyorum. Ben asagiya bildiklerimi yazayim, siz degerli yorumlarinizi eksik etmeyin. Motorun direk enjektorlu olmasi isitma bujisinin calisma durumunu etkiler. Belirli bir cevre sicakliginin altinda kizdirma bujileri ECU tarafindan calistirilmaz cunku gerek yoktur. "...hatta söyle bisey daha soyliyeyim,isitma bujisi arizasinda motor 3000 devri gecmez,beyni karistirip motoru safe moda aliyor,yani sikistirinca ariza lambasi yakip koruma moduna geciyor arac.." Bu dogru. Kizdirma bujilerinden bir veya birkaci arizali oldugunda P03XX hata kodu duser ve arac koruma moduna gecer. Bu durum olusur cunku kizdirma bujilerinin cektigi akim ECU tarafindan kontrol edilir. Eger akim cekmiyor ise bu hata duser. Dolayisiyla bu hata ECU'nun kizdirma bujisine ihtiyaci oldugu ama bozuklugundan dolayi kullanamadigi zamanlarda olusur. Asagidaki yaziyi NGK firmasinin web sitesinden (linki asagida) ceviriyorum: http://www.ngk.de/en/products-technologies/glow-plugs/requirements/ Method of operation of glow plugs In principle, the glow plug functions like an immersion heater: Electrical energy is introduced through a coil resistor, which heats up to very high temperatures (up to 1000 °C). However, in practice this simple principle causes some difficulties in regard to service life, overheating protection and current consumption. As a result, starting processes in the 1960s still lasted up to 30 seconds. In the 1980s this was already reduced to starting times of 3-5 seconds. With the introduction of TDI engines, differences from petrol engine became almost imperceptible with outside temperatures above 0 °C. Only temperatures below 0 °C require the additional pre-glowing. Cevirisi: Kizdirma bujilerinin calisma yontemi Kizdirma bujilerinin icerisindeki rezistans elektrik ile isinir ve cok yuksek sicakliklara (1000 dereceye kadar) ulasir. Fakat bu isinma aracin bakim periyodunu, asiri isinma koruma mekanizmasini ve elektrik tuketimini etkiler. Bundan dolayi 1960'lardaki araclarda mars basma suresi 30 saniyelere kadar variyordu. 1980'lere gelindiginde bu sure 3-5 saniyeye kadar indirildi. Yeni nesil TDI motorlarla birlikte dis hava sicakliginin 0 dereceden yukarida oldugu durumlarda mars alma neredeyse benzinli motorlar ile aynidir. Sadece 0 derecenin altinda olan dis sicakliklarda ekstra isitmaya ihtiyac duyulur. Düzenleyen koliva - 09 Haziran 2012 Saat 12:17 |
|||
![]() |
|||
Akeneton ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 10 Nisan 2012 Konum: İZMİR Durum: Aktif Değil Mesajlar: 81 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Ses sisteminden şüphelenmeye başladım. Normalde teybi kapatınca amfininde kapanması gerekiyor değil mi? Eğer sağlıklı bir tesisat çekildiyse. Yada ne bileyim kontağı kapatınca hiç akım gitmemesi lazım amfiye doğru mu? Economy mod da gayet güzelmiş bu arada ;)
|
|||
2003 1.4 hdi xr Sahra Sarısı mütevazi 307 :)
|
|||
![]() |
|||
turbo27 ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 05 Temmuz 2010 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 75 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Düzenleyen turbo27 - 09 Haziran 2012 Saat 00:40 |
|||
yaptıgın işi teslım ederken, kafanda ufacık bı suphe varsa bıle, emin ol, o iş olmamıstır...
|
|||
![]() |
|||
turbo27 ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 05 Temmuz 2010 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 75 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Düzenleyen turbo27 - 09 Haziran 2012 Saat 00:42 |
|||
yaptıgın işi teslım ederken, kafanda ufacık bı suphe varsa bıle, emin ol, o iş olmamıstır...
|
|||
![]() |
|||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Ufak bir duzeltme. Eger farlar auto konumunda degilse elektrik kesilmez ve aku biter. |
|||
![]() |
|||
selkentli ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 02 Mayıs 2012 Konum: ısparta Durum: Aktif Değil Mesajlar: 48 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı selkentli
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
akşamdan birşeyi açık unutman farketmez, 307 in 20 dk sonra otomatik olarak ekonomy mode der ve elektriği keser, 2 adam bul 2. vitese tak, biraz hızlanınca çek ayağını debryjdan, çalışırsa doğru ustaya,
çalşmassada bi eleman çağır yanına, çektirmene gerek yok... |
|||
# selkentli #
|
|||
![]() |
|||
terzuu ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 12 Şubat 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 82 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
marş hiç tık dahi yoksa büyük ihtimal kömür ler ve yatakların kirlenmesindendir.akü tavviyeside bi işe yaramaz bu durumda usta gelir ve kömürleri es geçerek motor altında tam ne yaptığını bilmediğim düz kontaklama gibi aküden direk marşlayarak çalıştırır arabayı ama stop edince gene çalışmaz başıma gelmişti 50veya 100 arası bi temizlik ve kömür değişimi olmuştu.
|
|||
bize her yer trabzon
|
|||
![]() |
|||
tellotello ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 01 Haziran 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1121 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı tellotello
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Çok teşekkürler bilgi için arkadaşlar.
Erenöz, hocam ben yokuşta oturduğum için özellikle o dediğini yapıyorum. Sabahları ilk kalkışta ve akşam eve gelince yaklaşık bir dakika rölantide bekletiyorum. Özellikle Turbonun ömrü için gerekli dediler o nedenle uyguluyorum. Yalnız işte bu kızdırma bujileri mi, teli mi bilemiyorum yaz, kış farketmez aynı süre ekranda kalıyorlar onlar için beklemek sıkıyor bazen
![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
|||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Ben TDI dedim ornek vermek icin. HDI ise high-pressure direct injection demek. Yani her iki durumda da direk enjeksiyon durumu var. Turkcesi nedir bilmiyorum ama common rail teknolojisini kullanan butun dizel araclarda kizdirma bujisi kolay mars basma ozelliginden daha cok cevre kirliligini onlemek icin vardir. Erenoz'un de bir ustteki mesajinda dedigi gibi eger aracinizda kizdirma bujisi bozuksa araciniz hava sicak ya da soguk olsun yine calisir. Hava cok cok soguk ise biraz daha uzun mars basarsiniz ancak motorun calismasi icin kizdirma bujisi elzem degildir. Düzenleyen koliva - 08 Haziran 2012 Saat 12:28 |
|||
![]() |
|||
erenöz ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 20 Mayıs 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 61 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Işıkları beklemeden marşa basmanız durumunda muhtemelen (soğuk havalarda) aracınız uzun süre marşa bastıktan sonra çalışacaktır. Bildiğim ve kullandığım kadarı ile (babamın racı 1,3cdti motorlu bir opel) yeni nisel dizel araçlarda ilk çalıştırmada ve stop etmeden evvell aracı rolantide bir dakika kadar çalıştırmalısınız. Bu ilk çalıştırmada turbo milinin yağlanması ve stop ederkende aynı milin soğuması için gereklidir. Sorunuza cevap verebildiysem ne mutlu:) |
|||
307 SW 1.6 OV PACK
|
|||
![]() |
|||
inceyasar ![]() 1. Vites ![]() ![]() 01 - Eylül - 1980 Kayıt Tarihi: 26 Ocak 2011 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 171 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı inceyasar
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
bizlerdeki kızdırma bujileri -4 derecenin altında uzun yanar işlevini görür -4 dereceden sıcaksa sadece yanıp sönebilir ben 4 ünüde değiştirdim geçen bakımda 1 tanesi kopmuştu arıza kodu veriyordu araç kışa şimdiden hazır olalım dimi :)
|
|||
2004 307 1.4HDI
|
|||
![]() |
|||
tellotello ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 01 Haziran 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1121 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı tellotello
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Merhaba bilmediğimden soruyorum kusuruma bakmayın. Bu dediğiniz HDI motorlarda geçerli değil demi? Benim aracımda (2005 model1.4 HDI) da yanlışlıkla stop etsem de kontağı kapatıp her açtığımda motor sıcakken bile yani o kızdırma teli resmi çıkıyor ve ancak kısa bir süre bekledikten sonra gidiyor. Bende sonrasında kontağı çeviriyorum. Böylesinin sağlıklı olduğunu söylediler. Peki bu kısımda bekleme süresi olmadan çalıştırsam nolur? Arıza yapma ihtimali var mı? Çünkü sıcaklığın -10 lara düştüğü bir ortama çok nadir denk geliriz. Ayrıca erenöz'ün dediği kadar bir fark hissetmiyorum ışığın yanık kalma süresinde onu da belirtmek isterim. Teşk.
|
|||
![]() |
|||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Dogru bilgi ama bahsettiginiz sistem eskide kaldi. Gunumuzdeki TDI araclarin hicbirisinde on isitmaya gerek yoktur cunku TDI Turbocharged Direct Injection demektir. Yani dogruden enjeksiyon vardir. Bu mekanizma dizel motorlarin daha kolay mars almalarina neden olur. O yuzden gunumuz araclarinda kizdirma bujilerine hava cok soguk olmadigi muddetce gerek yoktur. Bu yuzdendir ki kizdirma bujileri disarisinin -10 derece (Bu ayar ulkeden ulkeye degisebilir) veya daha dusuk oldugu durumlar haricinde devreye girmez. Belirtilen bu sicakligin daha ustunde kizdirma bujisi calisirsa ne olur. Hicbir sey olmaz, sadece ilk calistirmadaki emisyon degerini yukseltir ve cevreye zararlidir. Belki son kullanicilar bu noktada pek duyarli degiller ancak otomobil ureticileri bu noktaya cok dikkat etmek zorundalar. Düzenleyen koliva - 08 Haziran 2012 Saat 11:45 |
|||
![]() |
|||
erenöz ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 20 Mayıs 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 61 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
|
|||
307 SW 1.6 OV PACK
|
|||
![]() |
|||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Bak bundan olabilir. Kapali durumda sistemin akim cekiyor olabilir. Istersen akim cekip cekmedigini bir elektrikcide kontrol ettir once. |
|||
![]() |
|||
tellotello ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 01 Haziran 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1121 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı tellotello
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Bu radyo olayındaki Ekonomi Modu arkadaşların dediği gibi doğru :) Bizzat yaşarak öğrendim, arabayı temizlerken bir yandan da radyo çalsın istedim (araba stop durumunda) belli bir süre sonra kapadı kendini hatta arıza sandım korktum
![]() |
|||
![]() |
|||
Akeneton ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 10 Nisan 2012 Konum: İZMİR Durum: Aktif Değil Mesajlar: 81 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Dostum sadece shell v-power kullanıyorum. Başka da birşey kullanmadım ki. Koliva ustamın dediği gibi yinede bir kontrol ettirmem gerekiyor sanırım. Farları açık unutsam araba ötüyor.Ses sistemi var uzun süredir kullanmıyorum. Söküp atayım onu belki ondandır.
|
|||
2003 1.4 hdi xr Sahra Sarısı mütevazi 307 :)
|
|||
![]() |
|||
FeverDog ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 30 Mayıs 2012 Konum: Trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 81 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Merhaba, bişey bildiğimden değil de daha önce benzer bir sorunla karşılaştığımdan yazıyorum :)
Arkadaşım da hiçbir sorun yokken bir sabah kalkıp aracını çalıştıramamış, yol yardımı aramış adamlar gelip her ne yaptılarsa çalıştırmışlar ancak kullandığı yakıttan olabileceğini söylemişler. Bu kadar ciddi bir fark yaratır mı bilmiyorum ama farklı bir yerden yakıt almışsanız falan ondan olabilirmiş. (söylediğim şey şuanda bana çok saçma geldi ama adamların yalancısıyım)
![]() |
|||
Peugeot 206 Fever HDİ, 2006
|
|||
![]() |
|||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Gecmis olsun. Teypten dolayi akunun sarji bitmez cunku acik biraksaniz bile economy mode'a girer. En buyuk ihtimallar farlardandir. Siz yine de bin kontrol yaptirin araciniza derim. |
|||
![]() |
|||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Yanlis bilgi. Kizdirma bujileri sadece belirli bir sicakligin altinda calismaya baslar. |
|||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 123> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |