![]() |
|
acık hava filitreleri hakkında bilmeniz gerekenler |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Yazar | ||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 24 Mart 2008 Saat 17:23 |
|
Hava Filtresi En ucuz ve yapması en kolay uygulamadır. Olayın mantığı, motorun daha rahat temiz hava alabilmesini sağlamaktır.Normal, standart hava filtreleri, kağıdımsı bir maddeden yapılmış olup, motor ünitesine bağlı bir kutu içerisinde bulunurlar. Bu kutu bir boru vasıtasıyla arabanın ön taraflarından bir yerlerden hava çeker ve bu hava, kağıt filtrenin içinden geçerek silindirlerin içine, yanma odasına girer.
2 Açık Filtre: Bu filtre ise, az önce bahsettiğimiz, motor ünitesine bağlı kutu ve onun hava almasını sağlayan boru sökülerek direk yoldan motorun hava girişine bağlanırlar. Böylece direnç azalmış, hava emişi kolaylaşmış olur. 3 Bolt-On Açık Filtre: Bu filtre türü ise, enjeksiyonlu otomobillere uygulanan direk filtrenin karbüratörlü araçlar için olan versiyonu sayılır. Fakat onlardan farklı olarak, hava emiş borusunun ucuna değil, gaz kelebeğinin hemen üstüne monte edilir. Uygulamada dikkat edilecek noktalar: Bu tür uygulamaların en performans vereni, direk kaputu kesmektir, Subaru Impreza'larda olduğu gibi kaput üstüne, hava filtresinin ağzına gelecek şekilde, bir delik açılırsa, bu delikten açık hava filtresi rahatça hava alarak, performansta belirgin bir iyileşme sağlayabilecektir.Eğer bu şekilde kaputu kestirmek istemiyorsanız, ya açık filtre için, arabanın önünden bir yerlerden yeterince geniş bir boru vasıtasıyla açık filtreye temiz, soğuk hava yönlendireceksiniz, ya da kutu içi filtre kullanacaksınız. Ama kutu içi filtrelerin performans konusunda iyi uygulanmış bir açık filtre kadar katkıları yoktur. Ayrıca açık filtreler, kutu içi filtrelere nazaran daha yüksek ve sportif bir ses çıkartırlar. |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Açık hava filtreleriyle %5 değil %1 bile güç artışı olmaz. sadece temiz hava alır buda silindirlere giren benzinin yanıcılığını birazcık daha artırır ama güç artışı yapmaz. Enjeksiyonlu araçlar için söylüyorum. motor hacmi ne ise giren hava miktarı odur ve performansı arttırmaz. Chip tuning olmadan asla arttırmaz.
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
||
sinan-s ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008 Konum: Bostancı/S VRJ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2643 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
paylaşım için saol...
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
+ hp verir hava filtresi.
Mutlaka verir mantık olarak.
|
||
![]() |
||
GökhaN ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() KURUCU / ID=1 Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008 Konum: Gaziosmanpaşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11676 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
raid hp veya pipercross alın ses ve performans harika aracınız rahatlasın
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Peki mantığı ne? Chip olmadan nasıl hp alıcak filtre
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Daha fazla oksijen daha fazla temiz hava daha yüksek yanma ve daha fazla güç.
Test ederiz problem değil.
![]() |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
dıyorsun...
![]() |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Essahmı diyon
![]() Daha fazla oksijen girebilir ama daha fazla hava giremez, silindir hacmi nekadar hava alabiliyosa okadar hava girer ortalama 600 cc hava alır 1.6 litrelik benzinli bir motor ve buna 600cc den daha fazla havayı sığdıramazsın Chip nekadar hava ile nekadar benzin yakıcanı biliyor bunu sen oraya borazanda taksan değiştiremezsin, Ralli aracı hazırlatırken bunun hesaplamalarını yapıyodu ustalarımız, sadece oksijende 10 da bir oranında bir artış olur buda ortalama 5 gramlık bir benzinin yanma odasındaki karışıma kazandırılmış olur silindire giren 50 cc benzinin sadece 5 gram daha kazanmasını sağlarsın buda hiçbişeyi değiştirmez sadece devir kaybını ve tork kazanımına %2 kadar bi katkı sağlar buda hissedilemez. Yazın bu olay tam tersi bile olabilir.
Hava filtresiyle chip tuning yapılmadan güç alınmaz atmosferik araçlarda.
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Otomobillerdeki orjinal kagit filtrelerin aksine, bu filtreler iki farkli maddeden uretiliyor: Sunger ve yagli pamuk-tel karisimi(koton). Sungel filtrelerin gecirgenligi daha fazla oldugu icin daha cok performans elde ediliyor. Ancak bu filtrelerde toz gecirme riski daha yuksek. Yagli pamuk-tel karisimi filtrelerse, yag ihtiva ettikleri icin tozu daha iyi tutabiliyorlar. Tabii gecirgenlikleri sunger kadar yuksek olamiyor. Filtreler otomobile iki sekilde uygulanabiliyor; Acik ve Kutu ici. Kutu ici filtreler, otomobilin orjinal filtre yuvasina takilarak daha fazla gecirgenlik saglaniyor. Acik filtlerse emme manifolduna bir aparat yardimiyla baglaniyor. Hem kutu ici hem acik yagli filtrelerin tumu, periyoduk araliklarla temizlenip yeniden kullanilabiliyor.
Ozellikle acik tip filtrelerde, otomobilin motor hacmi ve orjinal hava filtresinin yapisma gore belli bir guc artisi saglanabiliyor. Otomobilin orjinal filtre sisteminde, kaybolan hava akisi hizi ve yogunlugu, acik tip filtreler sayesinde daha efektif hale geliyor ve yanma odasina giren hava miktari daha fazla oldugu icin yanma da daha siddetli oluyor ve boylece belli bir guc artici elde ediliyor. Burada teori şudur ki, silindirlerin içindeki yanma odasına yakıtla karıştırılmak üzere ne kadar çok hava gönderirseniz, o kadar fazla güç elde edersiniz, ancak mesele bu havayı birinci olarak nasıl gönderdiğiniz, ikinci olarak da gerçekten fazla hava gönderip gönderemediğinizdir. Hava aerodinamiği o kadar komplike bir konudur ki, otomobilinizin orijinal hava filtresini açık bir spor hava filtresiyle değiştirdiğiniz zaman ne kadar daha fazla hava elde edeceğinizi bilmek imkansızdır. Bir araca direkt performans hava filtresi takılınca az da olsa performansta artışı hissedilebiliyor. Ama her şeyden önce çıkardığı ses tabii ki çok güzel. Zaten olay seste bitiyor. Yani bu filtre motorun rahat hava almasını sağlayor, motoru rahatlatıyor ama gücü max.%5 etkiliyor ( en çok 3 veya 4 hp).
Bu da 0-100 ivmelenmeye bir katkı sağlamaz. Bu bağlamda performans filtre sihirbaz değil. Sesi taban gaz yapınca alıyorsunuz. Bu durumda sesi duymamaya çalışarak (yani taban gaz yapmadan) benzin tasarrufunuza katkıda bulunmanızı sağlıyor. Bu ses bir tür uyarıcı niteliği taşıyor. Filtre, motor kaputunun altındaki sıcak havayı emerse performansı düşer. Alttan sıcaklığa dayanıklı akordeon bir havalandırma borusuyla serin ve taze hava girişini sağlayıp bu sorunu çözebilirsiniz. Böylece karşıdan gelen soğuk hava direkt filtre ile buluşur. (Filtrenin çıkaracağı sesi azaltmaması için, borunun ağzının filtreye çok yaklaşmaması gerekli) Dezavantajı ise ortamdaki tozu havayla birlikte getirmesi ve arabanın yol tutuşunu (yüksek hızlarda kaputun altına fazla hava sokarak) bozabilmesi... |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Bırak bu alıntıları
![]() ![]() |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Valla Mustafacım
Motora giren havayı beyin kontrol etmez bu 1
Münif Feneryolun'daki dükkanı kapamış taşındımı battımı? bu 2
Açık hava filtresi soğuk aldıgı sürece + hp verir diyorum yine buda 3
![]() |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
guzel bır tartışma olmuş hepsını okudum her ıkı uyemızın dedıklerınede katılıyorum ama acık hava fılıtresı motoru rahatlatır ve chıp+egsoz ılede desteklenırse uygun sonuclar verırkı kendı arabamda var aynı sıstem...
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Nezaman zemzem içmeye hurma yemeye geliceksin hadi artık
![]() En kısa zamanda artık rahatladım biraz.. :) Çagırda gelelim.
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Yahu Mustafa Bırak Allah Aşkına.
Yazılım İle Giren Hava Ne Alakası Var.
Filtre + HP verir kardeşim.
VOLKAN IŞIGA TELEFON ETTİRME BANA BUNUN İCİN.
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
dyno da denemek lazımm
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Araba gidecekki soğuk rüzgar alacak. Durdugu yerde denesende soguk havaya nasıl alacak. |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
önüne büyük fan koyularmış bazı yerlerde rüzgar oalyı için ama yerini tutarmı bilmem
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Valla Sıcak Başımıza Vurdu Alıntı Yerine Düzenle Yapmışız...
Nyse Güncel Buz Dolabına Koy ZemZem Suyunu.
|
||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |