Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

acık hava filitreleri hakkında bilmeniz gerekenler

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Modifiye ve Tuning Bilgileri
Forum Tanımlaması: performans arttırıcı işlemler ve parcalarla ilgili gerekli bilgiler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=66
Tarih: 18 Nisan 2024 Saat 04:42
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: acık hava filitreleri hakkında bilmeniz gerekenler
Mesajı Yazan: Guests
Konu: acık hava filitreleri hakkında bilmeniz gerekenler
Mesaj Tarihi: 24 Mart 2008 Saat 17:23

Hava Filtresi

    En ucuz ve yapması en kolay uygulamadır. Olayın mantığı, motorun daha rahat temiz hava alabilmesini sağlamaktır.Normal, standart hava filtreleri, kağıdımsı bir maddeden yapılmış olup, motor ünitesine bağlı bir kutu içerisinde bulunurlar. Bu kutu bir boru vasıtasıyla arabanın ön taraflarından bir yerlerden hava çeker ve bu hava, kağıt filtrenin içinden geçerek silindirlerin içine, yanma odasına girer.
 

http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet_modifiye/dokumanlar/hava_filtresi_dosyalar/kn2.jpg">

     Havanın filtre içinden geçişi esnasında uygulanan direnç, motora giren havayıda direk olarak etkiler. Bunun için işte, performans tipi hava filtreleri üretilmiştir. Bu filtreler kağıt filtreler gibi kirli havayı tutmanın yanında, kağıt filtrelerden daha kolay hava geçirdikleri için, motorun daha kolay nefes almasını sağlarlar. Bu filtreler de üç türlüdür.

1 Kutu içi Filtre: Bu tür filtreler, normal kağıt hava filtreleri çıkartılarak, onların eskiden bulunduğu yere koyulurlar. Kağıt filtrelerle aynı tip ve boyuttadırlar.
     2 Açık Filtre: Bu filtre ise, az önce bahsettiğimiz, motor ünitesine bağlı kutu ve onun hava almasını sağlayan boru sökülerek direk yoldan motorun hava girişine bağlanırlar. Böylece direnç azalmış, hava emişi kolaylaşmış olur.
     3 Bolt-On Açık Filtre: Bu filtre türü ise, enjeksiyonlu otomobillere uygulanan direk filtrenin karbüratörlü araçlar için olan versiyonu sayılır. Fakat onlardan farklı olarak, hava emiş borusunun ucuna değil, gaz kelebeğinin hemen üstüne monte edilir.

     Uygulamada dikkat edilecek noktalar:
     Açık filtre uygulamalarında dikkat edilmesi gereken bir nokta vardır. Bu da motora girecek olan havanın sıcak olmaması gerektiğidir. Eğer açık hava filtresine bir hava girişi desteği yapılmazsa, filtre kaputun altındaki ısınan havayı emecektir ve bu da motorun performansını düşürecektir.

http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet_modifiye/dokumanlar/hava_filtresi_dosyalar/filtre2.jpg">

     Bu tür uygulamaların en performans vereni, direk kaputu kesmektir, Subaru Impreza'larda olduğu gibi kaput üstüne, hava filtresinin ağzına gelecek şekilde, bir delik açılırsa, bu delikten açık hava filtresi rahatça hava alarak, performansta belirgin bir iyileşme sağlayabilecektir.Eğer bu şekilde kaputu kestirmek istemiyorsanız, ya açık filtre için, arabanın önünden bir yerlerden yeterince geniş bir boru vasıtasıyla açık filtreye temiz, soğuk hava yönlendireceksiniz, ya da kutu içi filtre kullanacaksınız. Ama kutu içi filtrelerin performans konusunda iyi uygulanmış bir açık filtre kadar katkıları yoktur. Ayrıca açık filtreler, kutu içi filtrelere nazaran daha yüksek ve sportif bir ses çıkartırlar.
     Avantajları, dezavantajları
     Konu açılmışken bunu da söyleyelim, performans tipi filtrelerin tek dezavantajı fazla ses çıkarmalarıdır. Eğer sportif yürekli biriyseniz, bu ses fazlasıyla hoşunuza gidecektir, ama uzun yollarda veya babanız arabayı bindiğinde biraz zorlayıcı olabilir.
     Açık filtrenin avantajları ise saymakla bitmez. Performansı arttırırlar, yakıt tüketimini azaltırlar, her devirdeki motor torkunu arttırırlar. Evet, iyi bir açık filtre uygulaması motor gücünü yaklaşık %5 oranında arttırır, bunun yanında 100km'de 0.5lt civarı bir yakıt tüketimi sağlar ve ayrıca motorun düşük devirlerde, eskisine nazaran daha güçlü olmasını sağlar.
     Hava filtreleri dendiği zaman, akla ilk gelen marka K&N olur, bunun yanında Türk üretimi olarak EAFY, diğer yabancı filtrelerde ise Green, Jamex, ITG, RAMAIR gibi birçok marka vardır. Performans olarak auto-show dergisinin yaptığı bir testte EAFY, RAMAIR ve ITG, en yüksek performansı veren filtreler olarak çıkmıştır. Ayrıca EAFY bir Türk markası olduğu için de bariz bir fiyat avantajı vardır.




Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 23 Nisan 2008 Saat 19:08
Açık hava filtreleriyle %5 değil %1 bile güç artışı olmaz. sadece temiz hava alır buda silindirlere giren benzinin yanıcılığını birazcık daha artırır ama güç artışı yapmaz. Enjeksiyonlu araçlar için söylüyorum. motor hacmi ne ise giren hava miktarı odur ve performansı arttırmaz. Chip tuning olmadan asla arttırmaz.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 10 Haziran 2008 Saat 14:28
AYRICA INTAKE KITLERDE ASSAGIDAKI HUSULARA DIKKAT ETMEK LAZIM ARKADASLAR

http://imageshack.us">


Mesajı Yazan: sinan-s
Mesaj Tarihi: 10 Haziran 2008 Saat 16:10
paylaşım için saol...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 10 Haziran 2008 Saat 16:19
+ hp verir hava filtresi.
 
Mutlaka verir mantık olarak.


Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 10 Haziran 2008 Saat 22:25
raid hp veya pipercross alın ses ve performans harika aracınız rahatlasın

-------------
106->206->208->207->301->308->3008

Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2008 Saat 17:11
Orjinalini yazan: AKlNCl AKlNCl Yazdı:

+ hp verir hava filtresi.
 
Mutlaka verir mantık olarak.
Peki mantığı ne? Chip olmadan nasıl hp alıcak filtre


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2008 Saat 17:14
Daha fazla oksijen daha fazla temiz hava daha yüksek yanma ve daha fazla güç.
 
Test ederiz problem değil. Smile


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2008 Saat 17:37
Orjinalini yazan: AKlNCl AKlNCl Yazdı:

Daha fazla oksijen daha fazla temiz hava daha yüksek yanma ve daha fazla güç.
 
Test ederiz problem değil. Smile
 
dıyorsun...Clap


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2008 Saat 17:49
Orjinalini yazan: AKlNCl AKlNCl Yazdı:

Daha fazla oksijen daha fazla temiz hava daha yüksek yanma ve daha fazla güç.
 
Test ederiz problem değil. Smile
Essahmı diyonBig%20smile
Daha fazla oksijen girebilir ama daha fazla hava giremez, silindir hacmi nekadar hava alabiliyosa okadar hava girer ortalama 600 cc hava alır 1.6 litrelik benzinli bir motor ve buna 600cc den daha fazla havayı sığdıramazsın Chip nekadar hava ile nekadar benzin yakıcanı biliyor bunu sen oraya borazanda taksan değiştiremezsin, Ralli aracı hazırlatırken bunun hesaplamalarını yapıyodu ustalarımız, sadece oksijende 10 da bir oranında bir artış olur buda ortalama 5 gramlık bir benzinin yanma odasındaki karışıma kazandırılmış olur silindire giren 50 cc benzinin sadece 5 gram daha kazanmasını sağlarsın buda hiçbişeyi değiştirmez sadece devir kaybını ve tork kazanımına %2 kadar bi katkı sağlar buda hissedilemez. Yazın bu olay tam tersi bile olabilir.
Hava filtresiyle chip tuning yapılmadan güç alınmaz atmosferik araçlarda.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2008 Saat 17:52
Otomobillerdeki orjinal kagit filtrelerin aksine, bu filtreler iki farkli maddeden uretiliyor: Sunger ve yagli pamuk-tel karisimi(koton). Sungel filtrelerin gecirgenligi daha fazla oldugu icin daha cok performans elde ediliyor. Ancak bu filtrelerde toz gecirme riski daha yuksek. Yagli pamuk-tel karisimi filtrelerse, yag ihtiva ettikleri icin tozu daha iyi tutabiliyorlar. Tabii gecirgenlikleri sunger kadar yuksek olamiyor. Filtreler otomobile iki sekilde uygulanabiliyor; Acik ve Kutu ici. Kutu ici filtreler, otomobilin orjinal filtre yuvasina takilarak daha fazla gecirgenlik saglaniyor. Acik filtlerse emme manifolduna bir aparat yardimiyla baglaniyor. Hem kutu ici hem acik yagli filtrelerin tumu, periyoduk araliklarla temizlenip yeniden kullanilabiliyor.

Ozellikle acik tip filtrelerde, otomobilin motor hacmi ve orjinal hava filtresinin yapisma gore belli bir guc artisi saglanabiliyor. Otomobilin orjinal filtre sisteminde, kaybolan hava akisi hizi ve yogunlugu, acik tip filtreler sayesinde daha efektif hale geliyor ve yanma odasina giren hava miktari daha fazla oldugu icin yanma da daha siddetli oluyor ve boylece belli bir guc artici elde ediliyor.

Burada teori şudur ki, silindirlerin içindeki yanma odasına yakıtla karıştırılmak üzere ne kadar çok hava gönderirseniz, o kadar fazla güç elde edersiniz, ancak mesele bu havayı birinci olarak nasıl gönderdiğiniz, ikinci olarak da gerçekten fazla hava gönderip gönderemediğinizdir. Hava aerodinamiği o kadar komplike bir konudur ki, otomobilinizin orijinal hava filtresini açık bir spor hava filtresiyle değiştirdiğiniz zaman ne kadar daha fazla hava elde edeceğinizi bilmek imkansızdır.
Bir araca direkt performans hava filtresi takılınca az da olsa performansta artışı hissedilebiliyor. Ama her şeyden önce çıkardığı ses tabii ki çok güzel. Zaten olay seste bitiyor. Yani bu filtre motorun rahat hava almasını sağlayor, motoru rahatlatıyor ama gücü max.%5 etkiliyor ( en çok 3 veya 4 hp).
Bu da 0-100 ivmelenmeye bir katkı sağlamaz. Bu bağlamda performans filtre sihirbaz değil. Sesi taban gaz yapınca alıyorsunuz. Bu durumda sesi duymamaya çalışarak (yani taban gaz yapmadan) benzin tasarrufunuza katkıda bulunmanızı sağlıyor. Bu ses bir tür uyarıcı niteliği taşıyor. Filtre, motor kaputunun altındaki sıcak havayı emerse performansı düşer. Alttan sıcaklığa dayanıklı akordeon bir havalandırma borusuyla serin ve taze hava girişini sağlayıp bu sorunu çözebilirsiniz. Böylece karşıdan gelen soğuk hava direkt filtre ile buluşur. (Filtrenin çıkaracağı sesi azaltmaması için, borunun ağzının filtreye çok yaklaşmaması gerekli)

Dezavantajı ise ortamdaki tozu havayla birlikte getirmesi ve arabanın yol tutuşunu (yüksek hızlarda kaputun altına fazla hava sokarak) bozabilmesi...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2008 Saat 18:17
Bırak bu alıntıları LOL Münif Benlioğlunun tüm forumlarda yayınlanan hava filtresi hakkındaki makalesine sendemi inandın, Münif benlioğlu zaten filtre falan satan bi adam, bu işi nasıl yapcak böyle ucuz pazarlama stratejileriyle, Ben demekki 2000 2001 yıllarında boşuna rallilere katılmışım bunu bilmiyodum yada hocalarımız Emre yerlici, Nejat Avcı gibi adamlar bize yanlış öğrettiler. Kanka bunu bir yarış direktörü ve uzman olan adamlardan buymadıkca inanma.Big%20smile


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2008 Saat 00:04
Valla Mustafacım
 
Motora giren havayı beyin kontrol etmez bu 1
Münif Feneryolun'daki dükkanı kapamış taşındımı battımı? bu 2
Açık hava filtresi soğuk aldıgı sürece + hp verir diyorum yine buda 3
 
Wink


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2008 Saat 09:32
guzel bır tartışma olmuş hepsını okudum her ıkı uyemızın dedıklerınede katılıyorum ama acık hava fılıtresı motoru rahatlatır ve chıp+egsoz ılede desteklenırse uygun sonuclar verırkı kendı arabamda var aynı sıstem...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2008 Saat 10:42
Orjinalini yazan: AKlNCl AKlNCl Yazdı:

Valla Mustafacım
 
Motora giren havayı beyin kontrol etmez bu 1
Münif Feneryolun'daki dükkanı kapamış taşındımı battımı? bu 2
Açık hava filtresi soğuk aldıgı sürece + hp verir diyorum yine buda 3
 
Wink
Nezaman zemzem içmeye hurma yemeye geliceksin hadi artık Tongue
 
 
En kısa zamanda artık rahatladım biraz.. :) Çagırda gelelim.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2008 Saat 13:36
Yahu Mustafa Bırak Allah Aşkına.
 
Yazılım İle Giren Hava Ne Alakası Var.
 
Filtre + HP verir kardeşim.
 
VOLKAN IŞIGA TELEFON ETTİRME BANA BUNUN İCİN.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2008 Saat 13:40
dyno da denemek lazımm


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2008 Saat 13:42

Araba gidecekki soğuk rüzgar alacak.

Durdugu yerde denesende soguk havaya nasıl alacak.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2008 Saat 13:44
önüne büyük fan koyularmış bazı yerlerde rüzgar oalyı için ama yerini tutarmı bilmem 


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2008 Saat 15:48
Orjinalini yazan: mustfox mustfox Yazdı:

Orjinalini yazan: AKlNCl AKlNCl Yazdı:

Valla Mustafacım
 
Motora giren havayı beyin kontrol etmez bu 1
Münif Feneryolun'daki dükkanı kapamış taşındımı battımı? bu 2
Açık hava filtresi soğuk aldıgı sürece + hp verir diyorum yine buda 3
 
Wink
Nezaman zemzem içmeye hurma yemeye geliceksin hadi artık Tongue
 
 
En kısa zamanda artık rahatladım biraz.. :) Çagırda gelelim.
 
 
Valla Sıcak Başımıza Vurdu Alıntı Yerine Düzenle Yapmışız...
 
Nyse Güncel Buz Dolabına Koy ZemZem Suyunu.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2008 Saat 18:05
Yaw fen bilgisi okumadınmı hiç? Havanında bir kütlesel ağırlığı vardır bu kütlede bir hacim oluşturur bu hacimde motorun içindeki hacime eşdeğer olmalıdır fazla havayı nereden sokucan silindirin hacmi nekadarsa okadar hava alır bu alınan havada soğuksa eğer yanma odasında azıcık bi benzin kaybını kurtarır yani fazladan bi hava girme olayı yok balon gibi şişecekmi silindirin içide fazla havayı içeri alıcak, sen bi bardağa enfazla 300 mil su koyarsın bardak fazla suyu kabul etmez taşar bu hava içinde geçerlidir hasta etme adamı uçarım sanaTongue


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2008 Saat 18:08

Ya bırak lagaluga Yapma Bana.

Yarın Atölye Kazaz Ercan Abiyi o yoksa yerinde Volkan abiyi arayıp öğreniyoruz.
 
Eğer Benim Dediğim Çıkarsa Sana Uçmam Çok Farklı Birşey Yaparım.
 
Bakarsın Tüm Foruma Mangala Götürürsün...
 
En Güzeli Bu Olur.
 
Smile


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2008 Saat 18:13

MANTAR TUNİNG'DEN YUNUS USTAYLA GÖRÜŞTÜK ŞİMDİ.

 

EN KÖTÜ SOGUK HAVA ALMAK ŞARTI İLE +2 HP VERİR DİYOR.VE DAHA İYİ DEVİR ÇEVİRİR ARABA DİYOR.

 

AKSİNE İDAA EDEN VARSA GELSİN İSPATLİM DİYOR BURDA.

 

EVET MUSTAFA MANGAL ???

 

MANTAR TUNİNG TELİNİ VERİM KONUŞ...GÖKMEN ABİ AMERİKA'DA YUNUSLA GÖRÜŞECEKSİN.



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2008 Saat 18:34
sevgılı sencer dogru yazmıssında mangal bıraz agır olur gıbı...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2008 Saat 18:38
Olum göztepedeki Gökmenin yerinimi diyon sen, onda dyno bile yok tam mantar olum o, Maymununu omuzunda dolandırarak chip tuning yapmaya çalışan eleman Gökmeni tanırım Tongue


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 14 Haziran 2008 Saat 00:26
:)


Mesajı Yazan: haruncoskun
Mesaj Tarihi: 14 Haziran 2008 Saat 00:45
abi filtre konusu açılmışken benim Xs e nasıl bi filtre uygulaması yapacaz sensör var var filtrenin orda


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 14 Haziran 2008 Saat 09:41
Açık kalsın o sensörler hiçbişey olmaz.Benim Palioda'da sensör doluydu hepsi acıktı.
 
modifiye yapıyorsun bazı şeylere göze alacaksın Smile



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net