Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Yararlı Dökümanları
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - EN İYİ HIZLANMA NASIL? YARIŞLARDA AVANTAJLAR NEDİR
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

EN İYİ HIZLANMA NASIL? YARIŞLARDA AVANTAJLAR NEDİR

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Memed8572 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 07 Nisan 2013
Konum: Denizli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 107
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (2) Teşekkür(2)   Alıntı Memed8572 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: EN İYİ HIZLANMA NASIL? YARIŞLARDA AVANTAJLAR NEDİR
    Gönderim Zamanı: 23 Nisan 2013 Saat 17:10
Bazıları için yarış tutkudur, heyecandır. Kuş serisinin yarışları bile heyecan verebilir bazılarına. Bu yazımı o heyeacanı taşıyıp da tekniğini geliştirmek istiyenler için yazıyorum. Peugeotcular her zaman bir adım önde olmalı :)

Bu tip yarışlarda genelde yarışı otomobil kazanır. Ama şöförün etkisi yadsınamaz. Sınırları zorlamak lazım, yavaş araçla hızlıyı geçip namımı yürütürüm diyorsanız buyrun.


İlk kalkıştan başlayalım isterseniz. İlk kalkış için aracı maksimum tork devrinden biraz daha yüksek bir devire getirin. Kalkış anında debriyajı olabildiğince az patinaj yaptıracak kadar çekin. Ama patinajsız kalkmaya çalışmayın.(Eğer aracınız birinci viteste gaza basınca asfaltı zorluyorsa patinaj miktarını azaltın.) Kalkış anında gaz ise sert bir şekilde köklenir. Bu sayede motorda yüksek kompresyon sağlanır ve ilk kalkışta bu size birkaç km/s ‘lik avantaj kazandırır. Aracınız patinaja çok düşse bile gazdan çekmeyin, devir kesiciye gelerek sizi aldatabilir. Patinaj çekiyorsa patinajın bitmesini bekleyin bitmeye yakın ayağınızı gazdan çekmeden vites değiştirin, ve devir kesiciye patinajsız kalmayın zaman kaybı yaşarsınız, vitesi yükseltince debriyajı sert bir şekilde bırakın.(Not: Bu durum, debriyaj bilyelerine zarar vermektedir. Bu tekniği vites değiştirirken daima yapacağız. Yalnız vites değiştirme devri çok önemlidir. Vitesi alt vitesin tekerlek gücünün o hızdaki üst vitesdeki tekerlek gücüne yaklaştığı noktada değiştirin. Bu size aracınızın yüksek güç bandından olabildiğince faydalanmanızı sağlar. Peki bu devir nedir? İlk vites için devir kesiciye yakın bir değer iken, vites büyüdükçe aracınızın maksimum güç verdiği değere yaklaşır ama halen daha üstündedir. Mesela 5700 rpm’de maksimum gücünü veren aracım için 1. viteste 6500′de vites değiştirirken , son vitese 6000 rpm’de atmaktayım. Gaza ne kadar basılmalı? Bu ise ikinci kıstas, eğer aracınız elektronik olarak ayarlıyorsa benzin basıncını kökleyebilirsiniz. Fakat aksi durumda iş sizin tecrübenize kalmış. Ama gazı araç hepsini istemeden köklemeyin. Gidebildiği kadar gaz verin. Biraz da rüzgar tünelinden bahsedeyim. Eğer yarışınız uzun sürdüyse ve 160-180 gibi rüzgar direncin çok arttığı hızlara çıktıysanız geçildiğiniz takdirde öndeki aracın tam arkasına geçin ve orada hız kazanın. Bu direnç o kadar fazladır ki aracınızın fabrika verisi son süratinde rüzgar direnci tam olarak motorunuzun üretebildiği güç kadardır. Son sürati 200 km/s olan otomobil başka bir aracın arkasında 210 km/s’ i  rahatlıkla bulabilir.

Yukarıda etik olarak yapılabilecekler sıralandı, şimdi gelelim etik olmayanlara.

Ağırlık çıkarmak; Başta aracınızdaki fazla ağırlıklar olmak üzere yedek lastiği çıkarmak, aracınıza başka şahısları almamak, benzini alt seviyede tutmak birbirine yakın araçlar için iyi stratejidir. Böyle çok can yakmışlığım var.

Soğuk motorla yarışmamak, yarış alanına gidene kadar aracı yüksek devirde kullanmak hem motoru geçici olarak temizler, yağı ideal kıvama getirir ve aracınızı yarışa hazırlar.

Peki bu son yazdıklarım size ne kadar kazandırır? 1000 kg’lik bir araç için 0-100 10 sn ise, 100 kg fazla ağırlık 1 saniye kayıp demektir. Buda 100km/s hızda yaklaşık olarak 2 araç boyuna tekabül eder. Buda denk araçlar için iyi bir avantajdır.

Bu yazdıklarımı denemek sizin sorumluluğunuzdadır. Sadece bilgi vermek amacı ile yazılmıştır.

Peugeot 1.6 XT 2001
Yukarı Dön
Barut Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 02 Şubat 2012
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2641
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Barut Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Nisan 2013 Saat 22:07
bilgiler için teşekkürler çok işime yarayacak.
206 1.6 Quicksilver
206 1.6 Quicksilver
206 1.4 Feline
206 1.6 Xs
206 1.4 Bva Colorline
Yukarı Dön
elsoberano Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites


Kayıt Tarihi: 09 Şubat 2012
Konum: Ankara Trabzon
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2517
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı elsoberano Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Nisan 2013 Saat 23:11
paylaşım için teşekkürlerClap
307 2.0 xsi BİZE HER YER TRABZON
Yukarı Dön
plawert Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 28 Haziran 2012
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 164
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı plawert Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Nisan 2013 Saat 23:27
Arkadas tamircimisin dukkan nerde bilelim o civarda bu hareketleri yapalim bari
206 x-desing 1.4 benzinli
Yukarı Dön
Memed8572 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 07 Nisan 2013
Konum: Denizli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 107
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı Memed8572 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Nisan 2013 Saat 10:12
Rica ederim umarım işinize yarayacaktır bilgiler.

:)
Peugeot 1.6 XT 2001
Yukarı Dön
candanxyz Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 03 Mart 2013
Konum: bursa
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 392
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı candanxyz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Nisan 2013 Saat 19:37
Güzel.
''Bay Z''
Yukarı Dön
mstf shn Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 09 Nisan 2013
Konum: nevşehir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 144
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mstf shn Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Nisan 2013 Saat 23:18
teşekkürler....
Peugeot 307 & 2006 & Comfort & HDI 1.6 110 Hp & 215 / 40 / R18
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon ECO MOD DEVREDEYKEN İSTOP ETTİ son mesaja git 309 0 alibozoglu1
konu icon İlk araç 206 gti son mesaja git 315 0 leow
konu icon Üçgen içinde Ünlem işareti son mesaja git 107416 14 Salihsencan
konu icon PEJO 206 isaco far ayarı son mesaja git 1497 0 kralex18
konu icon Peugeut / TEKLEME SORUNU - Kronik son mesaja git 3086 4 Rock
konu icon 407 bagaj sorunu (çözüldü) son mesaja git 9416 9 Pejocum
konu icon Rcz Arıza Işığı Gaz Yememe Titreme son mesaja git 8687 1 Barisge
konu icon Peugeot 2002 suv son mesaja git 886 0 Pyrs
konu icon 3008 2025 RODAJ VE DİĞER KONULAR son mesaja git 908 0 ankaralı_emre
konu icon peugeot 107 3D son mesaja git 23 0 karauurböcei
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 1578 1 Eren yıldız
konu icon Otomatik şanzıman da vuruntu son mesaja git 55447 87 Eren yıldız
konu icon Isı Kalkanı son mesaja git 301 0 kaya52
konu icon E-3008 Otomatik D Vitese Alma Sorunu son mesaja git 1218 0 CBerkG
konu icon pejo 106 son mesaja git 2174 0 badking530
konu icon Start stop son mesaja git 267 0 İlyas41
konu icon Peugeot 208 2021 Model 1.2 PT - Klima Fan Sorunu son mesaja git 2514 0 berkancelik
konu icon Peugeout 208 Otomatik Şanzıman Sorunu son mesaja git 570 0 Ozgur30
konu icon Urea Egzoz Emisyon Arızası son mesaja git 2066 0 Şmşk
konu icon Presence of water in diesel fuel filter son mesaja git 15987 23 M.Emin
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JULY EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Eren yıldız 2
alibozoglu1 1
İlyas41 1
badking530 1
CBerkG 1
kaya52 1
karauurböcei 1
ankaralı_emre 1
Pyrs 1
Barisge 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English