Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Yararlı Dökümanları
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Motor Yağı ile İlgili bilgilendirme
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Motor Yağı ile İlgili bilgilendirme

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17106
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Motor Yağı ile İlgili bilgilendirme
    Gönderim Zamanı: 14 Aralık 2016 Saat 15:33

Motor Yağı Özellikleri

Sentetik yağ ile mineral yağ arasında ne fark vardır ? 
Mineral yağlar, petrolün işlenmesiyle elde edilen baz yağa gerekli katıkların eklenmesiyle üretilir. Sentetik yağlar ise, laboratuar koşullarında çeşitli kimyasal işlemlerden geçtikten sonra gerekli katıkların eklenmesiyle elde edilir. Laboratuar ortamında farklı bir teknoloji ile üretilen sentetik yağlar, mineral yağlara oranla daha yüksek ve daha düşük sıcaklıklar ile yüksek basınca karşı daha dayanıklıdır. 

Sentetik yağlar mineral yağlara göre neden daha pahalıdır? 
Sentetik yağların hammaddesi olan sentetik baz yağ, ileri teknoloji ile yoğun işlemlerden geçerek üretildiği için maliyeti yüksektir. Bu da fiyatını etkileyen nedendir. 

Motorlar neden yağ eksiltir? 
Yağ eksilmesi motorun teknolojisiyle ilgilidir. Yeni teknolojilerle üretilen modern motorlarda yüksek performans sağlamak amacıyla metaller (silindirler, pistonlar) birbirine daha yakın tasarlanmıştır. Motorlarda ki bu özellik yağın yıpranmasına, dolayısıyla da eksilmesine yol açar. Araç üreticileri, araçların belirli km. aralıkları için yağ eksiltme paylarını araç kitapçıklarında belirtmişlerdir. Sentetik yağlar mineral yağlara oranla daha az eksiltme yapmaktadırlar. 

Sentetik yağları mineral yağlar ile karıştırıp kullanabilir miyiz? 
Sentetik yağlar ile mineral yağların karıştırılmaması daha doğru olur. Bu yağlar karıştırıldığı takdirde mineral yağ sentetik yağın üstün vasıflarını azaltır. 

İnce yağ motora zarar verir mi? 
Burada dikkat edilmesi gereken nokta, aracın motoruna uygun ve araç üreticisi tarafından tavsiye edilen yağın kullanılmasıdır. Kullanılan ince yağ sentetik içerikliyse motora zarar vermez. Sentetik yağlar ince olmasına rağmen mineral yağlara göre çok daha dayanıklıdır ve performansı yüksektir. 

Motor yağına ek olarak başka yağ katkı maddesi kullanmak yararlı mıdır? 
Hayır, yararlı değildir. Çünkü motorun ihtiyacı olan tüm katıklar kaliteli bir motor yağında zaten vardır. Yapışan ve viskozite artıran olmak üzere iki gruba ayrılan katıklar, motor yağının katık dengesini bozarak uzun vadede motora zarar verir. Otomobil üreticileri dışarıdan katık kullanılmasını tavsiye etmezler. 

Motor yağı katığı kullanmanın sakıncaları şunlardır: 

▪ Yağa sonradan ilave edilen katıklar, motor yağının mevcut katıklarıyla reaksiyona girip yapısını bozabilir. Bu durumda genelde yağda katılaşma şikayetleri oluşmaktadır 

▪ Yine bu katıklar, silindir duvarlarında daha iyi yağlama için açılan honlama çizgilerini tıkar. Bu da yağın silindir duvarlarına tutunmasını zorlaştırarak yağ filminin oluşmasını engeller ve motor aşınmasını artırır 

Yağ performans sınıfı nedir? Nasıl anlaşılır? 
Bir yağın performans sınıfını, ambalajındaki API ve ACEA değerlerinden anlayabilirsiniz. Yağ firmalarının uzun yıllar süren, yüksek maliyetli çalışmalar sonucu aldığı bu sınıflar, yağın performansını belirler. 

Bugüne kadar geliştirilmiş yağlarda; 

▪ benzinli sınıfta SM en üst API performans düzeyini 
▪ Dizel sınıfta CF ve CI-4 en üst API performans düzeyini 
▪ A3, binek araçlar için ACEA performans sınıfını 
▪ B3, dizel, hafif ticari araçlar için ACEA performans sınıfını 
▪ E4, ağır ticari araçlar için ACEA performans sınıfını gösterir 
API SH/CF ne demektir? 
API; performans sınıfı onayı veren kuruluş Amerikan Petrol Enstitüsü'nün (American Petroleum Institute) baş harfleridir. "S" harfi, bujiyle ateşlemeli araçlarda (spark ignition), "C" harfi, basınçla ateşlemeli araçlarda (compressed ignition) kullanılacağını gösterir. Bu iki harf sabit olmak üzere, arkalarından gelen harfler ise performans derecelerini belirtir. ( SA, SB, SL, SM gibi). Benzinli otomobillerde en üst sınıf SM, dizel araçlarda ise CF ve CI-4'tür. 

▪ CF, hafif ticari araçlarda 
▪ CI-4 ise iş makinelerinde en üst sınıftır 

API SH/CF örneğinde "S" harfi önde olduğu için, bu yağın öncelikle benzinli araçlarda kullanılması öneriliyor demektir. "S"nin yanında ki "H" harfi, yağın benzinli araçta "H" sınıfı bir yağ olduğunu gösterir. Aynı zamanda bu yağ, dizel bir araçta ise CF sınıfı bir yağ olarak rahatlıkla kullanılabilir. 

0W ne demektir? 
"W" İngilizce winter (kış) kelimesinden gelmektedir. 0W kış şartlarında sıfır numara yağ özelliği gösteren çok ince yağ anlamına gelir. 

Viskozite açısından 0w-30'mu, 10w-60'mı daha iyidir? 
Yağın viskozitesinin uygunluğu kullanım yerine göre değişir. Örneğin 0W-30 çok ince bir yağdır. Motorun içinde rahatça dolaşır ve her noktaya ulaşarak yağlama yapar. 10W-60 ise daha geniş bir viskozite aralığına sahiptir ve çok sıcak iklimlerde, sıcaklık değerleri çok yükselen ve yüksek performans beklenen motorlarda kullanılır. 
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Yukarı Dön
Gokcesel Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 20 Ağustos 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1107
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Gokcesel Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Aralık 2016 Saat 20:41
Teşekkürler bilgilendirme için Soner abi Thumbs Up
Yukarı Dön
sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17106
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Aralık 2016 Saat 09:21
Orjinalini yazan: Gokcesel Gokcesel Yazdı:

Teşekkürler bilgilendirme için Soner abi Thumbs Up

rica ederim engin Wink
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 307 çözümsüz hararet problemi son mesaja git 7679 19 talip206
konu icon Stop etme sorunu otomatik 206 son mesaja git 1600 2 konfor
konu icon P0087 Hata kodu son mesaja git 7727 7 konfor
konu icon Gec calisma benzin pompa aorunu son mesaja git 209 0 Arslanalp2000
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 2665 3 kralex18
konu icon Pejo206 Çakmak Sigortası son mesaja git 140 0 kralex18
konu icon 3008 1.2 Puretech 130 Eat8 Ateşleme sorunu son mesaja git 9560 7 erthe
konu icon Subap kaldirma valf hatasi son mesaja git 446 0 Mertdr
konu icon GİDERİLEMEYEN ARIZA son mesaja git 302 0 TİMSAH 71
konu icon GİDERİLEMEYEN ARIZA son mesaja git 216 0 TİMSAH 71
konu icon 207 Coilover & Süspansiyon son mesaja git 483 0 ShoryuReppa
konu icon Ariza son mesaja git 294 0 Bayram 0816
konu icon 206 otomatik basınç ayar arızası son mesaja git 183 1 talip206
konu icon Satilik Peugeot 208 2015 Coilover Basaran son mesaja git 312 0 selahattnsahman
konu icon 208(2015) Başaran Coilover son mesaja git 327 0 selahattnsahman
konu icon Araç içi ekran android auto sorunu hk. son mesaja git 865 1 Ozzy1903
konu icon Peugeot 208 2015 1.2 PureTech Yakıt Tüketimi son mesaja git 410 0 selahattnsahman
konu icon 5008 GT Şanzıman Arızası son mesaja git 360 0 eRRoR
konu icon 306 1.6 8V silindir kapak son mesaja git 1067 0 freestyle53
konu icon PEVGEOT 206 TEKLEM SORUNU son mesaja git 410 0 kartal5200
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 AUGUST EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
talip206 4
selahattnsahman 3
TİMSAH 71 2
kralex18 2
konfor 2
a.selim 1
eRRoR 1
ErkamC 1
Ozzy1903 1
Bayram 0816 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English