Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL >Haberler
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Otoda Geri Çağırma Kurnazlığı
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Otoda Geri Çağırma Kurnazlığı

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Otoda Geri Çağırma Kurnazlığı
    Gönderim Zamanı: 15 Şubat 2011 Saat 10:05
Bir otomobil 5 bin parçadan oluşuyor. Her parça sadece markaların güvenlik kriterine uymak zorunda. Üretenler dışında bunu denetleyecek yok. Peki Türkiye'de hatalı üretimde geri çağırma olayını hiç duydunuz mu?

Trafik kazalarında fatura sürücüye kesiliyor. Araçlar ve yollar kusursuz kabul ediliyor. Otomotiv sektörü Sanayi Bakanlığı'nca denetleniyor ama ne kamuda ne dernekte bağımsız birim yok. İş firmanın insafına kalıyor

Türkiye'de lokomotif sektörlerden biri otomotiv! Hem sanayisi hem de yan sanayisi ile sektörler arasında Türkiye'nin gözbebeği oldu!

Ekonomi yönetimince kriz dönemlerinde en büyük desteği alan sektörlerden biriydi. İhracat ve ithalatıyla rekorlar kırdı. Hatta bugün Türkiye’de her 5 kişiye 1 otomobil düşüyor.

Türkiye için çok önemli olan sektörde, otomotiv şirketlerinin kendi bünyeleri dışında ne devlet kanadında ne de derneklerde özel otomotiv birimi yer almıyor. 

Türkiye’nin gurur kaynağı sektörde markaların tamamı yabancı ve Türkiye’nin kendine ait markası yok. Türkiye bugünlerde yerli otomobili nasıl üreteceğinin hesaplarını yapıyor. Türkiye’nin bu sektördeki en büyük eksiği ‘bağımsız otomotiv uzmanları’nın olmaması…

Kazalarda tutanakları trafik polisi ya da sigorta şirketleri tutuyor. Araç ya da karayolunda hiçbir hata aranmıyor. Kazalarda aracı inceleyecek bağımsız uzmanlar yok.

Tüm dünyada markalar bu uzmanları bünyesinde bulunduruyor fakat ABD gibi ülkelerde kazalarda bağımsız denetim yapan uzmanlar kazaları incelerken Türkiye’de bu iş markaların insafına bırakılıyor.
Yaklaşık 5 bin parçadan oluşan otomobillerin imalatında; parçaların ömürleri, sağlamlıkları, uygunlukları kusursuz kabul ediliyor. Sorunlu olanları ise firmalar ‘sessiz sedasız kendi içinde’ hallediyor.

TRAFİK KAZALARI

Türkiye’deki trafik kazalarının nedenleri farklı olmasına rağmen fatura her zaman sürücülere kesiliyor. Kaza sonrası raporlar trafik görevlileri tarafından tutuluyor. 8 puanlık suçun 8’i de kullanıcı hatasına yükleniyor.

Karayollarının ve de araçların yüzde 100 kusursuz kabul edildiği Türkiye’de, kazalarda yolun ya da aracın suçlu olduğunu ortaya koyabilmek için uzun soluklu mücadele azmi, zaman ve para gerekiyor. Haklı çıkmak ise deyim yerindeyse binde bir gerçekleşebilecek bir ihtimal…

TEK SUÇLUSU NEDEN SÜRÜCÜ?

Bazı trafik kazaları oluş biçimleri ile dikkat çekiyor. Türkiye’de ilginç kazalardan biri hemzemin geçit kazaları! Araç sürücülerinin beyanlarında, ‘aracın motorunun durduğu’ gibi iddialar gazete ve televizyon demeçlerinden ileriye geçemiyor ve mahkemeye intikal etmedikçe tutanaklara bile girmiyor.

Bu konuda ‘manyetik alan’ ile ilgili bilimsel çalışmalar ortaya konulmasına rağmen dikkate bile alınmıyor.

Kazalardaki fren mesafeleri ya sürücü intikal zamanına ya da aracın bakımının yapılmamasına bağlanarak fatura yine sürücülere kesiliyor.

Park halindeki otomobilin birden frenlerinin boşalması ve kazalara neden olması ya yüke ya bakımlarının yapılmamasına bağlanıyor. Dolaylı olarak fatura yine kullanıcıya çıkıyor. 

Yolcu ya da yük taşıyan en basit araçtan en lüks araca kadar istibdat haddine dair en ufak bir uyarı lambasının bulunması diğer dikkat çeken eksiklerden… 

Airbag sistemi güvenliği ya da seyir esnasında yanan araçlar ve otobüsler için bile firmalar neredeyse suçlanmıyor… Otoyolda seyir esnasında hiçbir neden yokken aracın takla atması gibi olayların tek sorumlusu olarak sürücüler gösteriliyor. Bu tür kazalarda araçlar incelenmiyor.

Hararet gibi araç için hayati önem taşıyan uyarı lambalarının yanmak dışında, sesli ikaz ya da yanıp sönen gibi erken tedbir almaya yönelik bir sistem bile yıllardır yapılmış değil…

Sürücülerin tartışmasız yüzde 100 suçlu kabul edildiği Türkiye’de yollar ve araçlar sıfır kusurlu olarak kabul ediliyor.

GERİ ÇAĞIRMALAR

ABD , Japonya, İsveç  gibi gelişmiş ülkelerde son dönemde dünya devi markaların geri çağırmaları gerçekleşti. General Motors’tan Toyota’ya, Honda’dan, Ford’a, Chrysler’den Suzuki’ye, Volvo’dan Nissan’a birçok dünya devi marka birbiri ardına bazı modellerini geri çağırdı.

Araçların tamamında imalat sorunundan kaynaklanan ve hayati önem taşıyan sorunlar vardı. Araçlar tüm dünyaya duyurularak geri çağrıldı ama Türkiye'de benzer uygulamalar gizli gizli yapılıyor ve firmaların inisiyatifinde...

 BAKANLIK SORUMLU AMA ÖZEL BİR BİRİM YOK

Sanayi Bakanlığı yetkililerden görüşlerine başvurduğumuz, Sanayi Genel Müdürlüğü Şube Müdürü Coşkun Kokul, şu anda geri çağırma konusunda sorumluluğun Sanayi Bakanlığı’na ait olduğunu ifade etti.

Otomobil markalarının kendi içerisinde de denetimler olduğunu ifade eden Kokul; bu konuda çalışmalarını çeşitlendirdiklerini söyledi.

Kokul, mevzuata göre sorumlunun Sanayi Bakanlığı’nda olduğunu ama otomotivde geri çağırmalarla ilgili ayrı bir birimin bulunmadığı bilgisini verdi.

Diğer sektörlerde geri çağırmalar ve toplatmalar olmasına rağmen otomotivde bakanlıkça gerçekleştirilen geri çağırma olmadığını ve Türkiye’de kontrolün imalat süreci öncesinde yapıldığını anlattı.

 Kokul, araçların TİP onaylarının alınması ve mevzuatta öngörülen güvenlik testlerine tabi tutulduğunu belirtti.

Konuyla ilgili Yönetmeliklerin de bulunduğunu belirten Kokul büyük çoğunluğun Avrupa Birliği ve Birleşmiş Milletler Avrupa Ekonomi Komisyonu yönetmelikleri olduğunu ve bunlara uygunluk arandığını ekledi.

GERİ ÇAĞIRMALAR FİRMALARIN İNSAFINA KALIYOR

Otomotiv Sanayicileri Derneği Genel Sekreteri Ercan Tezer, otomotiv sektöründe servise gelen araçların verilerinin kontrolünün yapıldığını ve servise gelen araçların arızalarının sistematik olarak raporlandığını ve bu raporların şirketlerdeki otoriteler tarafından izlendiğini belirtiyor.

Tezer “Bazı ürünlerde sistematik hatalar görülürse, burada imalat hatasına rastlanır ve geri çağırmanın temelinde bu vardır. Durup dururken araç çağrılmaz bunlar müşteri şikâyetleri oldukça dikkate alınır. Ya da firma kendi içinde yapacağı denetimlerde yakalar… Bunlar toplanır belirli bir sınırı aştığı zaman geri çağrılır” dedi.

YASAL SINIR YOK MARKA BELİRLİYOR

Söz konusu imalat hataları ile ilgili araç sayısı sınırının yasal olup olmadığını sorduğumuz Tezer, yasal herhangi bir sınır olmadığını bu sınırın markalarca belirlendiğini söyledi.

Kritik sınırın firmaların inisiyatifinde olduğunu anlatan Tezer “Kritik sınıra markalar karar veriyor. Tabi hiçbir firma kendi imajını kirletmek istemez. Şirketlerde kritik değerler vardır şirketten şirkete değişir.
O sınır aşıldığı zaman o ürünün o modeli ile ilgili incelemeler yapılır. Belirli motor ve şasi numarasına göre araçlar problem için telefon ya da mektupla çağırılır. Program ayarlaması ya da parça değişimi yapılır” dedi.

Rekabet ortamında bu tür söylentilerin çok hızlı yayılacağını söyleyen Tezer şirketlerin bunu göz ardı etmesinin mümkün olmadığını belirtti.

Türkiye’de mevzuata girmeyen arızalar geri çağırmalarda dikkate alınmayabiliyor.

Sanayi Bakanlığı’nda olmadığı gibi dernekte de otomotiv için ayrı bir geri çağırma birimin olmadığını teyit eden Tezer “bu doğrudan doğruya şirketlerin ürünlerinin geleceği ile ilgilidir.

Bir müşteri memnun olursa diğerini getirir memnun olmazsa onlarcasını götürür. Arızayı saklamak üreticiyi kurtarmaz. Bunu mevzuat çerçevesinde geri çağırarak gerekeni yapar.  ” dedi.

DÜNYADA AÇIK AÇIK TÜRKİYE'DE GİZLİ

Dünyada olduğunu gibi Türkiye’de de birçok geri çağırma olduğu bilgisini veren Tezer bunların komuoyuna açıklanmadığı müşterilere çeşitli yollardan ulaşıldığı anlattı. 

Geri çağırmaların tüm dünyada duyurulurken neden Türkiye’de hiçbir geri çağırmanın olmadığını sorduğumuz Tezer, Türkiye’ye hiçbir farklı muamele yapılmayacağını, aynı modelin farklı ülkelerde farklı özellikler gösterebileceğini ve arızaların da ülkelere göre değişebileceğini söyledi.

Toptan bir geri çağırmanın mümkün olmadığını ve sorun varsa o seride üretilen belli bir araca ilişkin ve parçanın kullandığı araca ilişkin değişiklik görülebileceğini vurguladı.

Tezer’in verdiğini bilgiye göre Araç üretimlerinde parçaların farklı şirketlerden alınabileceğini niteliğine göre, model değişikliğine göre hesaplamalar yapılır ve gerçek arızayı taşıyan araçlar geri çağrılıyor.

RESMİ BİRİME İHTİYAÇ YOK

Tezer, araçlarla ilgili denetim yapacak resmi bir birime ihtiyaç olmadığını, marka kendi kendini denetleyemezse bunun bağımsız kuruluşlarca hiç yapılamayacağını iddia ediyor.

Türkiye’de üretilen ile ithal edilen araçlar arasında fark olmadığını ifade eden Tezer, aynı standartlarda üretim yapıldığını ifade ediyor.

 Türkiye’nin ürettiği birçok ürünü ihraç ettiğini ifade eden Tezer, Türkiye’de ikinci sınıf araç üretiminin söz konusu olmadığının altını çizdi.

Bir otomobilin ortalama 5 bin parçadan oluştuğunu ve bunların muhtelif kaynaklardan geldiğini söyleyen Tezer, meselenin arızanın tespiti değil bütün sorunlu araçlarda arızanın giderilmesi ile ilgili faaliyetin önemli olduğunu söyledi.

Hukuki düzenlemeleri de sorduğumuz Tezer, Tüketici Kanunu’nda geri çağırma ile ilgili maddelerin olduğunu söyledi.


Yukarı Dön
Muhammet ÇAKIR Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 30 Eylül 2010
Konum: Kütahya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3134
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Muhammet ÇAKIR Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Şubat 2011 Saat 11:48
çok dogru soylemıssın abı
1998 VW GOLF 1.6 105 hp
Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!!
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Şubat 2011 Saat 15:47
eyvallah kardeşim
Yukarı Dön
se®k@n Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
27 - Eylül - 1984

Kayıt Tarihi: 23 Ekim 2009
Konum: Ankara|Antalya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 857
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı se®k@n Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Şubat 2011 Saat 00:40
Türkiye de hersey mümkün malesef..
Yukarı Dön
ali öncü Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 08 Şubat 2010
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1155
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ali öncü Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Şubat 2011 Saat 01:56
güzel ve acı gerçeklerle dolu bir yazı teşekkür ederiz
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Üyelerimizin Meslek Bilgileri son mesaja git 12638 527 Saido26
konu icon 106 gti almak istiyorum yardımcı olursanız çok svi son mesaja git 441 0 Burak307xsi
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 255 0 Sezgindogan
konu icon 3008 1.2 puretech motor arızası son mesaja git 4971 1 Saido26
konu icon Yol bilgisayarı ayar son mesaja git 551 0 Adil.g
konu icon 206 1.4 felline benzinli son mesaja git 366 0 ercanqnc
konu icon 407 emniyet kemeri ön gergi ve airbag hatası son mesaja git 571 0 Xbulut46
konu icon Marş problemi son mesaja git 183 0 Kübra
konu icon pejo 206 1,4 2009 model stop etme sorunu son mesaja git 535 1 Altann
konu icon MANUEL 206 4. VİTESTE ÖTME SORUNU son mesaja git 746 1 Altann
konu icon motor yağ damlatma, yanık kokusu ve kaputtan duman son mesaja git 2161 0 Bayer
konu icon 206 XT elektriksel problemler son mesaja git 982 0 AtomAdnan
konu icon Türk Askeri Çanakkale'de - Serdar Yıldırım son mesaja git 5410 5 Serdar102
konu icon Yağ Seviyesini Ayarlayın Uyarısı son mesaja git 4724 1 torekV
konu icon VİTES GEÇİŞİ son mesaja git 1891 0 peugeot301
konu icon ABS VE KAYGAN YOL UYARISI son mesaja git 500 0 samizel
konu icon seyir sırasında gaz kesme (Dizel) son mesaja git 2126 1 heavyburak26
konu icon 408 GT KOLTUK ISITMA PROBLEMİ son mesaja git 37106 2 elbir55
konu icon 206, 206+ ve 307....3 Satır Yol Bilgisayarı Ekranı son mesaja git 107626 591 ersin61
konu icon Serdar Yıldırım Hikayeleri son mesaja git 3324 3 Serdar102
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JUNE EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Burak307xsi 1
Saido26 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English