Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - bozuk termostat zararları
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

bozuk termostat zararları

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <12
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
werty Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
25 - Haziran - 1987

Kayıt Tarihi: 27 Aralık 2010
Konum: İstanbul/Atalar
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 173
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı werty Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Mayıs 2011 Saat 18:32
daha 15 gun once degıstırdım termoastatımı aynı senınkı gıbıydı sımdı tam 90 a cakıldı. yag sıcaklıgı 90 dereceyı gecmıyordu sımdı 120 dolaylarında yanı suraya gelıcem yakıt artısı var 25 lıradan kacarken cok daha fazla benzın yakıyorsun.ve yag tam ısınmadıgı ıcın motorunda performans kaybına yol acabılır. bence degıstırmelısın
2004 - 206 QUİCKSİLVER 1.6 16V 110HP Benzin, 128000 km Mobil 1 New Life 0-40, Bridgeston Adrenalin 195/55/15
Yukarı Dön
göktuğ Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Eylül 2010
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 661
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı göktuğ Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Mayıs 2011 Saat 23:24
bende de 70i pek çıkmıyor. bugün rampada 90 oldu tekrar düştü ısı.
2004 PEUGEOT 307 xr 1.4 hdı
Yukarı Dön
Melih Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2010
Konum: İzmit
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 148
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Melih Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Mayıs 2011 Saat 09:49
bende degistirsem iyi olucak dun disarsi 23 c di surekli rampa ciktim 80 gecmedi motoru stop ettigimde hemen fan aciyor bide bunu bizde dwgistirebilirmiyin ayari falan varmi bunun
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Mayıs 2011 Saat 10:02
Orjinalini yazan: 106_arts 106_arts Yazdı:

şu anda benım kalorifer sıcak üflüyor normal
 
kısın soguklardakı ısısı yeterlı gelmeyebılır. soyle dersek daha dogru olur. gerektıgı kadar sıcak uflemez. suankı durumu sana yeter yetmez ayrı konu. 
ayrıca yakıt olayı yazın farkedılmesede kısın azda olsa fark yaratabılır...
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Mayıs 2011 Saat 11:01
Orjinalini yazan: helot helot Yazdı:

hararet gostergesi, uzun yol gıderken 90 da durması gerekiyormu?
 
evet.
 
uzun yolda 150 ile de gitsen şehir içi 40 lada gitsen 90 da çakılı kalması gerekli. hararete göre 90 ı geçebilir ozaman termostat devirdaimi açarak 90 a indirir.
 
bu yüzden otoyolda 180 le de gitsen termostat devirdaimi kapatıp radyatördeki soğuk suyu içeri vermediği için 90 derecenin altına inmez. hararet 100 lere çıkmaya başlarsa radyatördeki soğuk suyu motora verir ve yeniden 90 a indirip devirdaimi kapatır.
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Mayıs 2011 Saat 11:02
Orjinalini yazan: werty werty Yazdı:

daha 15 gun once degıstırdım termoastatımı aynı senınkı gıbıydı sımdı tam 90 a cakıldı. yag sıcaklıgı 90 dereceyı gecmıyordu sımdı 120 dolaylarında yanı suraya gelıcem yakıt artısı var 25 lıradan kacarken cok daha fazla benzın yakıyorsun.ve yag tam ısınmadıgı ıcın motorunda performans kaybına yol acabılır. bence degıstırmelısın
 
+1
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
mon Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
12 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 13 Mart 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 339
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mon Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Mayıs 2011 Saat 11:27
yazın sorun olmaz derler ama kışın çok gereklidir termostat. kaldıkı tasarımcı onu oraya koyduysa hepimizden farklı düşünmüştür takarsan iyi olur.
206 2001 1.4 Colorline, Atiker


İlim dahi sanma senindir,
Bilim dediğin yalnız Rab içindir.
Yukarı Dön
monur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
09 - Nisan - 1974

Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011
Konum: Balıkesir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 498
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı monur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Mayıs 2011 Saat 11:41
30 tl lik bir parça için motorunuzu ömrünü kısalttığınıza değmez.Netice de ne olur basit mantıkla, evet yaz geldi havalar ısındı vs ama motorun stabil çalışabilmesi için belirli bir sıcaklık parametresi vardır ve bunun altında motor sürekli çalıştırılırsa aşınmalar artacaktır.Yani sadece bunu yakıla sınırlamayın,motrun aşınmalarını da göz önüne alın.

30 TL lik parçayı alıp kendiniz bile 5 dakika sürmeden değiştirebilirsiniz.
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
Yukarı Dön
Melih Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2010
Konum: İzmit
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 148
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Melih Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Mayıs 2011 Saat 11:56
termostat degistikten sonra havasini almak gerekiyomu yoksa suyu tamamlayip devammi
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Mayıs 2011 Saat 13:28
Orjinalini yazan: Melih Melih Yazdı:

termostat degistikten sonra havasini almak gerekiyomu yoksa suyu tamamlayip devammi
 
havasını almak lazım tabıkı. cunku ıcerıde hava kalırsa ıyı sırkulasyon olmaz. bu seferde sogutma yeterlı ve dogru sekılde calısmayabılır.
 
termostat degısımı basıt gorunur ama esasında onemlı bır konudur. yerıne gore aracınıza hararet yaptırabılırsınız. herkesın el atmaması gereken hassas bır konu oldugunu dusunuyorum
Yukarı Dön
106_arts Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites

Forumdan Banlandı.

Kayıt Tarihi: 23 Mart 2011
Konum: niğde ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 0
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı 106_arts Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Mayıs 2011 Saat 13:42
hala değiştirmedım termostatı performans etkilermi diye merak ediyorum
70 derecede çalışan bir motor herhalde performans düşüklüğü olablir
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Mayıs 2011 Saat 13:44
Orjinalini yazan: 106_arts 106_arts Yazdı:

hala değiştirmedım termostatı performans etkilermi diye merak ediyorum
70 derecede çalışan bir motor herhalde performans düşüklüğü olablir
 
senın anlayacagın kadar bır fark olusacagını dusunmuyorum. cunku normalde benımde hararetım dusuk seyrederdı. bende yenı termostat alıp degerını yukselttım. sımdı 85C den asagı pek ınmıyor. cekıste yada yakıtta oyle buyuk bır fark yok...
 
ama motorun olması gereken degerde calısması tabıkı cok daha ıyı
 
 
arada bır nuans varkı onu ayırt etmek gerek.
 
1))  "termostat acık kalmıstır motor gec ısınır ve duzluge cıkınca motor 60 lara kadar sogumaya baslar" seklındekı durum ıle
 
2))  "termostat acık kalmıyordur gerektıgı zamanda motor cabucak ısınır. ama gerekenınden erken acılıp motoru gerektıgı ısıda tutmuyordur" durumu farklıdır..........
 
1. durumda termostatın ek kısa surede degısmesı gerekır. cunku yakıtı artırır ve ozellıkle kısın ısınma verımını cıddı etkıler.
2. durumda ıse ısınma verımının bıraz azalmasıyla beraber. yakıtta hafıf bır degısım olabılır
 


Düzenleyen CeCoLi - 30 Mayıs 2011 Saat 13:49
Yukarı Dön
106_arts Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites

Forumdan Banlandı.

Kayıt Tarihi: 23 Mart 2011
Konum: niğde ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 0
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı 106_arts Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Mayıs 2011 Saat 13:51
ben calıstırıyorm 60da ibre biraz gezdıkten sonra 70e cıkıp kalıyor biraz zorlarsam geciyor 80e dogru sonra anında 70e düşüyor ve 70in altına bir kez bile düşmedi daha
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Mayıs 2011 Saat 13:54

cem abi bide 3 var oda termostat hek kalapıdır araç hararet yapar conta yakar :(

Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Mayıs 2011 Saat 14:12
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

cem abi bide 3 var oda termostat hek kalapıdır araç hararet yapar conta yakar :(

 
ya metınım sende olmasan kım destekleyecek benı Sırıtma
 
metın abıcım burada konu ısı dusmesı oldugu ıcın ben 3. maddeyı yazmadım. anladın sen onu Göz Kırpma
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Mayıs 2011 Saat 14:49
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

cem abi bide 3 var oda termostat hek kalapıdır araç hararet yapar conta yakar :(

 
ya metınım sende olmasan kım destekleyecek benı Sırıtma
 
metın abıcım burada konu ısı dusmesı oldugu ıcın ben 3. maddeyı yazmadım. anladın sen onu Göz Kırpma
 
Hep destek tam destek (: Alkış
 
farkettim ama ısınma problemi olanlarıda düşünerekden şeettim
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
semih Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 14 Şubat 2011
Konum: kahramanmaraş
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 321
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı semih Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Mayıs 2011 Saat 17:56
benimaracımda hararet çok çabuk90 derecyei buluyor  hatta 110 lara çıkıyor 70 lik termostat taksam düzelirmi?
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <12

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 2011 Peugeot 308 - Elektrik Devre Arızası son mesaja git 6574 10 Alphanet
konu icon P tuşu son mesaja git 429 0 Ahmet2341
konu icon Üyelerimizin Meslek Bilgileri son mesaja git 12638 527 Saido26
konu icon 106 gti almak istiyorum yardımcı olursanız çok svi son mesaja git 556 0 Burak307xsi
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 317 0 Sezgindogan
konu icon 3008 1.2 puretech motor arızası son mesaja git 5081 1 Saido26
konu icon Yol bilgisayarı ayar son mesaja git 588 0 Adil.g
konu icon 206 1.4 felline benzinli son mesaja git 384 0 ercanqnc
konu icon 407 emniyet kemeri ön gergi ve airbag hatası son mesaja git 645 0 Xbulut46
konu icon Marş problemi son mesaja git 230 0 Kübra
konu icon pejo 206 1,4 2009 model stop etme sorunu son mesaja git 548 1 Altann
konu icon MANUEL 206 4. VİTESTE ÖTME SORUNU son mesaja git 754 1 Altann
konu icon motor yağ damlatma, yanık kokusu ve kaputtan duman son mesaja git 2248 0 Bayer
konu icon 206 XT elektriksel problemler son mesaja git 1012 0 AtomAdnan
konu icon Türk Askeri Çanakkale'de - Serdar Yıldırım son mesaja git 5556 5 Serdar102
konu icon Yağ Seviyesini Ayarlayın Uyarısı son mesaja git 4797 1 torekV
konu icon VİTES GEÇİŞİ son mesaja git 2025 0 peugeot301
konu icon ABS VE KAYGAN YOL UYARISI son mesaja git 507 0 samizel
konu icon seyir sırasında gaz kesme (Dizel) son mesaja git 2187 1 heavyburak26
konu icon 408 GT KOLTUK ISITMA PROBLEMİ son mesaja git 37279 2 elbir55
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JUNE EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Alphanet 2
Burak307xsi 1
Saido26 1
Ahmet2341 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English