![]() |
|
bozuk termostat zararları |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <12 |
Yazar | ||
werty ![]() 1. Vites ![]() ![]() 25 - Haziran - 1987 Kayıt Tarihi: 27 Aralık 2010 Konum: İstanbul/Atalar Durum: Aktif Değil Mesajlar: 173 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
daha 15 gun once degıstırdım termoastatımı aynı senınkı gıbıydı sımdı tam 90 a cakıldı. yag sıcaklıgı 90 dereceyı gecmıyordu sımdı 120 dolaylarında yanı suraya gelıcem yakıt artısı var 25 lıradan kacarken cok daha fazla benzın yakıyorsun.ve yag tam ısınmadıgı ıcın motorunda performans kaybına yol acabılır. bence degıstırmelısın
|
||
2004 - 206 QUİCKSİLVER 1.6 16V 110HP Benzin, 128000 km Mobil 1 New Life 0-40, Bridgeston Adrenalin 195/55/15
|
||
![]() |
||
göktuğ ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Eylül 2010 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 661 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
bende de 70i pek çıkmıyor. bugün rampada 90 oldu tekrar düştü ısı.
|
||
2004 PEUGEOT 307 xr 1.4 hdı
|
||
![]() |
||
Melih ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2010 Konum: İzmit Durum: Aktif Değil Mesajlar: 148 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
bende degistirsem iyi olucak dun disarsi 23 c di surekli rampa ciktim 80 gecmedi motoru stop ettigimde hemen fan aciyor bide bunu bizde dwgistirebilirmiyin ayari falan varmi bunun
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
kısın soguklardakı ısısı yeterlı gelmeyebılır. soyle dersek daha dogru olur. gerektıgı kadar sıcak uflemez. suankı durumu sana yeter yetmez ayrı konu.
ayrıca yakıt olayı yazın farkedılmesede kısın azda olsa fark yaratabılır...
|
||
![]() |
||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
evet.
uzun yolda 150 ile de gitsen şehir içi 40 lada gitsen 90 da çakılı kalması gerekli. hararete göre 90 ı geçebilir ozaman termostat devirdaimi açarak 90 a indirir.
bu yüzden otoyolda 180 le de gitsen termostat devirdaimi kapatıp radyatördeki soğuk suyu içeri vermediği için 90 derecenin altına inmez. hararet 100 lere çıkmaya başlarsa radyatördeki soğuk suyu motora verir ve yeniden 90 a indirip devirdaimi kapatır.
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
+1
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
mon ![]() 2. Vites ![]() ![]() 12 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 13 Mart 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 339 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
yazın sorun olmaz derler ama kışın çok gereklidir termostat. kaldıkı tasarımcı onu oraya koyduysa hepimizden farklı düşünmüştür takarsan iyi olur.
|
||
206 2001 1.4 Colorline, Atiker
İlim dahi sanma senindir, Bilim dediğin yalnız Rab içindir. |
||
![]() |
||
monur ![]() 2. Vites ![]() ![]() 09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
30 tl lik bir parça için motorunuzu ömrünü kısalttığınıza değmez.Netice de ne olur basit mantıkla, evet yaz geldi havalar ısındı vs ama motorun stabil çalışabilmesi için belirli bir sıcaklık parametresi vardır ve bunun altında motor sürekli çalıştırılırsa aşınmalar artacaktır.Yani sadece bunu yakıla sınırlamayın,motrun aşınmalarını da göz önüne alın.
30 TL lik parçayı alıp kendiniz bile 5 dakika sürmeden değiştirebilirsiniz.
|
||
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
||
![]() |
||
Melih ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2010 Konum: İzmit Durum: Aktif Değil Mesajlar: 148 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
termostat degistikten sonra havasini almak gerekiyomu yoksa suyu tamamlayip devammi
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
havasını almak lazım tabıkı. cunku ıcerıde hava kalırsa ıyı sırkulasyon olmaz. bu seferde sogutma yeterlı ve dogru sekılde calısmayabılır.
termostat degısımı basıt gorunur ama esasında onemlı bır konudur. yerıne gore aracınıza hararet yaptırabılırsınız. herkesın el atmaması gereken hassas bır konu oldugunu dusunuyorum
|
||
![]() |
||
106_arts ![]() 1. Vites ![]() Forumdan Banlandı. Kayıt Tarihi: 23 Mart 2011 Konum: niğde ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
hala değiştirmedım termostatı performans etkilermi diye merak ediyorum
70 derecede çalışan bir motor herhalde performans düşüklüğü olablir
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
senın anlayacagın kadar bır fark olusacagını dusunmuyorum. cunku normalde benımde hararetım dusuk seyrederdı. bende yenı termostat alıp degerını yukselttım. sımdı 85C den asagı pek ınmıyor. cekıste yada yakıtta oyle buyuk bır fark yok...
ama motorun olması gereken degerde calısması tabıkı cok daha ıyı
arada bır nuans varkı onu ayırt etmek gerek.
1)) "termostat acık kalmıstır motor gec ısınır ve duzluge cıkınca motor 60 lara kadar sogumaya baslar" seklındekı durum ıle
2)) "termostat acık kalmıyordur gerektıgı zamanda motor cabucak ısınır. ama gerekenınden erken acılıp motoru gerektıgı ısıda tutmuyordur" durumu farklıdır..........
1. durumda termostatın ek kısa surede degısmesı gerekır. cunku yakıtı artırır ve ozellıkle kısın ısınma verımını cıddı etkıler.
2. durumda ıse ısınma verımının bıraz azalmasıyla beraber. yakıtta hafıf bır degısım olabılır
Düzenleyen CeCoLi - 30 Mayıs 2011 Saat 13:49 |
||
![]() |
||
106_arts ![]() 1. Vites ![]() Forumdan Banlandı. Kayıt Tarihi: 23 Mart 2011 Konum: niğde ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
ben calıstırıyorm 60da ibre biraz gezdıkten sonra 70e cıkıp kalıyor biraz zorlarsam geciyor 80e dogru sonra anında 70e düşüyor ve 70in altına bir kez bile düşmedi daha
|
||
![]() |
||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
cem abi bide 3 var oda termostat hek kalapıdır araç hararet yapar conta yakar :( |
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
ya metınım sende olmasan kım destekleyecek benı
![]() metın abıcım burada konu ısı dusmesı oldugu ıcın ben 3. maddeyı yazmadım. anladın sen onu
![]() |
||
![]() |
||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hep destek tam destek (:
![]() farkettim ama ısınma problemi olanlarıda düşünerekden şeettim
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
semih ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 14 Şubat 2011 Konum: kahramanmaraş Durum: Aktif Değil Mesajlar: 321 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
benimaracımda hararet çok çabuk90 derecyei buluyor hatta 110 lara çıkıyor 70 lik termostat taksam düzelirmi?
|
||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <12 |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |