Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

bozuk termostat zararları

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=15007
Tarih: 08 Haziran 2025 Saat 01:41
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: bozuk termostat zararları
Mesajı Yazan: 106_arts
Konu: bozuk termostat zararları
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2011 Saat 12:12
arkadaslar aracımın termostatı arızalı yani sürekli açık su sürekli devirdaim yapıyor
bunun zararları nelerdir
hararet 70i geçmiyor
ustaya gittim yaz geldi boşwer böyle iyi dedi
baska ustaya gittim oda aynısını dedi:)
zaten niğdede parcayı bulamadım smdılık böyle gezcem 1 hafta kadar.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2011 Saat 12:20
yakıtın artar. motorun belli bir sıcaklığı vardır o sıcaklığa ulaşıncaya kadar daha çok yakıt tüketerek çalışır. termostat motorun gereken sıcaklığa en kısa sürede ulaşması için devirdaimi kapatır.
 
yani aç kapa yaparak sürekli motoru gereken sıcaklık seviyesinde tutar. hem en iyi yanma olur hemde yakıtın minimum seviyeye kadar iner.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: 106_arts
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2011 Saat 12:28
cok yakar ve performans kaybıda olur sanırsam _? 70i gecmıyor biraz sıkıstırırsam 80e cıkıyor cok dur kalk yaparsam 85 90 cıkıor ama anında geri düşüyor


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2011 Saat 12:32
kışın kalorifer ısıtmaz


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2011 Saat 12:45
yazın pek bır sorun olusturmasada kısın cok sıkıntı yasarsın. genel olarak motor dusuk ısıyla calıstıgı ıcın arkadaslarında soyledıgı uzere yakıtında artar.
 
uygun bır zamanda orjınalıyle degıstırmelısın... en azından son bahara kadar suren var :))


Mesajı Yazan: 106_arts
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2011 Saat 13:11
süreklı devr dam yaptıg için pompaya zarar verrmı


Mesajı Yazan: maestro
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2011 Saat 13:15
geçmiş olsun kardeş kaç paraymış bu termosstat?

-------------
Kem âlât ile kemâlât olmaz...


Mesajı Yazan: 106_arts
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2011 Saat 13:17
internette 29 lira falan


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2011 Saat 13:24
Orjinalini yazan: 106_arts 106_arts Yazdı:

süreklı devr dam yaptıg için pompaya zarar verrmı
 
pekı bırsey dıyecegım termostat kapalıyken devırdaım olmuyor mu sanıyorsun??? Sırıtma
 
motor calısıp krank mılını dondurdugu surece, krankta trıger kayısını dondurdugu surece devırdaım pompası devamlı doner. termostat kapalıda olsa ısınan su aracın ıcınde bulunan kalorıfer petegınden sırkule eder. o acıdan termostat olsun olmasın acık yada kapalı olsun hıc farketmez...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2011 Saat 13:25
Orjinalini yazan: 106_arts 106_arts Yazdı:

internette 29 lira falan
 
evet o cıvarda. orjınalını alıp takmanı tavsıye ederım. orjınalıde 89C lık olması lazım. yanı motoru 90C nın altına dusurmez. metın kardesımın aracında da acık kalıyordu. degıstırınce sımdı zımba gıbı oldu. senınkıde oyle olması lazım
 
bu arada senın aracın neydı ??? kardesım su arac bılgını ımzana yazsan ne olur yanı ???


Mesajı Yazan: cerci07
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2011 Saat 13:28
yaz ayinda hic bir zarari olmaz kisa dogru havalar sogumya baslayinca degistirirsin

-------------


Mesajı Yazan: se®k@n
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2011 Saat 01:20
Ben 1.5 senedir hararet göstergesi aynı senin dedigin sekilde kullanıyorum, hiç bi sekilde zararını ya da eksi bi yanını görmedim.. Her sey tıkır tıkır calısıyo.. Yakıtım da cok az, performansımda da herhangi bi düsme yok.. Her sey normal.. Ben de ilk basta senin gibi kafaya takmıstım.. Sormadıgım adam kalmamıstı.. Hepsi kontrol etti, hiç bi sey olmaz dedi..


Mesajı Yazan: ose
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2011 Saat 02:57
Orjinalini yazan: se®k@n se®k@n Yazdı:

Ben 1.5 senedir hararet göstergesi aynı senin dedigin sekilde kullanıyorum, hiç bi sekilde zararını ya da eksi bi yanını görmedim.. Her sey tıkır tıkır calısıyo.. Yakıtım da cok az, performansımda da herhangi bi düsme yok.. Her sey normal.. Ben de ilk basta senin gibi kafaya takmıstım.. Sormadıgım adam kalmamıstı.. Hepsi kontrol etti, hiç bi sey olmaz dedi..
kalorifer ısınmamısındada mı problem yok? o zaman senin hararet göstergen arızalı olmasın?


Mesajı Yazan: helot
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2011 Saat 03:01
hararet gostergesi, uzun yol gıderken 90 da durması gerekiyormu?


Mesajı Yazan: ose
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2011 Saat 03:08
Orjinalini yazan: helot helot Yazdı:

hararet gostergesi, uzun yol gıderken 90 da durması gerekiyormu?
hava serinse tam durmaz az bi aşağda durur 80 de falan. yokuş çıkarken 100 ü bulur


Mesajı Yazan: helot
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2011 Saat 03:10
90 nın biraz altında duruyorda merak ediyordum. Tesekkur ederim.


Mesajı Yazan: 106_arts
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2011 Saat 10:02
şu anda benım kalorifer sıcak üflüyor normal


Mesajı Yazan: se®k@n
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2011 Saat 13:49
Orjinalini yazan: kankam_743 kankam_743 Yazdı:

Orjinalini yazan: se®k@n se®k@n Yazdı:

Ben 1.5 senedir hararet göstergesi aynı senin dedigin sekilde kullanıyorum, hiç bi sekilde zararını ya da eksi bi yanını görmedim.. Her sey tıkır tıkır calısıyo.. Yakıtım da cok az, performansımda da herhangi bi düsme yok.. Her sey normal.. Ben de ilk basta senin gibi kafaya takmıstım.. Sormadıgım adam kalmamıstı.. Hepsi kontrol etti, hiç bi sey olmaz dedi..
kalorifer ısınmamısındada mı problem yok? o zaman senin hararet göstergen arızalı olmasın?
Dedigim gibi; her sey olması gerektigi gibi.. Hiç bi sorun yok cok sükür.. Gülme


Mesajı Yazan: Melih
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2011 Saat 14:01
benim aracta 70 80 gecmez sikistirsam bile kalorifer isitiyor baktirsammi acaba


Mesajı Yazan: mdincer34
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2011 Saat 17:35
çok ucuz bir parça değiştirmek en doğrusu motor sürekli soğuk suyla çalışacak ve uzun süre kullanımdan sonra zararları dahada belirgin olur kışın ısıtmaz ve motorun sürekli soğuk suyla çalışması bence zararlı hele uzun yolda hararek önden rüzgarı yedimiydi sıfırla gider gelirsin bence ucuz parça değiştirmek en güzeli o nasıl ustaymış bir zararı olmaz diyen ustaya götürmemek gerek aracı :)

-------------
2005 407 2.0 comfort hdi otomatik / 136 hp


Mesajı Yazan: werty
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2011 Saat 18:32
daha 15 gun once degıstırdım termoastatımı aynı senınkı gıbıydı sımdı tam 90 a cakıldı. yag sıcaklıgı 90 dereceyı gecmıyordu sımdı 120 dolaylarında yanı suraya gelıcem yakıt artısı var 25 lıradan kacarken cok daha fazla benzın yakıyorsun.ve yag tam ısınmadıgı ıcın motorunda performans kaybına yol acabılır. bence degıstırmelısın

-------------
2004 - 206 QUİCKSİLVER 1.6 16V 110HP Benzin, 128000 km Mobil 1 New Life 0-40, Bridgeston Adrenalin 195/55/15


Mesajı Yazan: göktuğ
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2011 Saat 23:24
bende de 70i pek çıkmıyor. bugün rampada 90 oldu tekrar düştü ısı.

-------------
2004 PEUGEOT 307 xr 1.4 hdı


Mesajı Yazan: Melih
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2011 Saat 09:49
bende degistirsem iyi olucak dun disarsi 23 c di surekli rampa ciktim 80 gecmedi motoru stop ettigimde hemen fan aciyor bide bunu bizde dwgistirebilirmiyin ayari falan varmi bunun


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2011 Saat 10:02
Orjinalini yazan: 106_arts 106_arts Yazdı:

şu anda benım kalorifer sıcak üflüyor normal
 
kısın soguklardakı ısısı yeterlı gelmeyebılır. soyle dersek daha dogru olur. gerektıgı kadar sıcak uflemez. suankı durumu sana yeter yetmez ayrı konu. 
ayrıca yakıt olayı yazın farkedılmesede kısın azda olsa fark yaratabılır...


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2011 Saat 11:01
Orjinalini yazan: helot helot Yazdı:

hararet gostergesi, uzun yol gıderken 90 da durması gerekiyormu?
 
evet.
 
uzun yolda 150 ile de gitsen şehir içi 40 lada gitsen 90 da çakılı kalması gerekli. hararete göre 90 ı geçebilir ozaman termostat devirdaimi açarak 90 a indirir.
 
bu yüzden otoyolda 180 le de gitsen termostat devirdaimi kapatıp radyatördeki soğuk suyu içeri vermediği için 90 derecenin altına inmez. hararet 100 lere çıkmaya başlarsa radyatördeki soğuk suyu motora verir ve yeniden 90 a indirip devirdaimi kapatır.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2011 Saat 11:02
Orjinalini yazan: werty werty Yazdı:

daha 15 gun once degıstırdım termoastatımı aynı senınkı gıbıydı sımdı tam 90 a cakıldı. yag sıcaklıgı 90 dereceyı gecmıyordu sımdı 120 dolaylarında yanı suraya gelıcem yakıt artısı var 25 lıradan kacarken cok daha fazla benzın yakıyorsun.ve yag tam ısınmadıgı ıcın motorunda performans kaybına yol acabılır. bence degıstırmelısın
 
+1


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: mon
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2011 Saat 11:27
yazın sorun olmaz derler ama kışın çok gereklidir termostat. kaldıkı tasarımcı onu oraya koyduysa hepimizden farklı düşünmüştür takarsan iyi olur.

-------------
206 2001 1.4 Colorline, Atiker


İlim dahi sanma senindir,
Bilim dediğin yalnız Rab içindir.


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2011 Saat 11:41
30 tl lik bir parça için motorunuzu ömrünü kısalttığınıza değmez.Netice de ne olur basit mantıkla, evet yaz geldi havalar ısındı vs ama motorun stabil çalışabilmesi için belirli bir sıcaklık parametresi vardır ve bunun altında motor sürekli çalıştırılırsa aşınmalar artacaktır.Yani sadece bunu yakıla sınırlamayın,motrun aşınmalarını da göz önüne alın.

30 TL lik parçayı alıp kendiniz bile 5 dakika sürmeden değiştirebilirsiniz.


-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: Melih
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2011 Saat 11:56
termostat degistikten sonra havasini almak gerekiyomu yoksa suyu tamamlayip devammi


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2011 Saat 13:28
Orjinalini yazan: Melih Melih Yazdı:

termostat degistikten sonra havasini almak gerekiyomu yoksa suyu tamamlayip devammi
 
havasını almak lazım tabıkı. cunku ıcerıde hava kalırsa ıyı sırkulasyon olmaz. bu seferde sogutma yeterlı ve dogru sekılde calısmayabılır.
 
termostat degısımı basıt gorunur ama esasında onemlı bır konudur. yerıne gore aracınıza hararet yaptırabılırsınız. herkesın el atmaması gereken hassas bır konu oldugunu dusunuyorum


Mesajı Yazan: 106_arts
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2011 Saat 13:42
hala değiştirmedım termostatı performans etkilermi diye merak ediyorum
70 derecede çalışan bir motor herhalde performans düşüklüğü olablir


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2011 Saat 13:44
Orjinalini yazan: 106_arts 106_arts Yazdı:

hala değiştirmedım termostatı performans etkilermi diye merak ediyorum
70 derecede çalışan bir motor herhalde performans düşüklüğü olablir
 
senın anlayacagın kadar bır fark olusacagını dusunmuyorum. cunku normalde benımde hararetım dusuk seyrederdı. bende yenı termostat alıp degerını yukselttım. sımdı 85C den asagı pek ınmıyor. cekıste yada yakıtta oyle buyuk bır fark yok...
 
ama motorun olması gereken degerde calısması tabıkı cok daha ıyı
 
 
arada bır nuans varkı onu ayırt etmek gerek.
 
1))  "termostat acık kalmıstır motor gec ısınır ve duzluge cıkınca motor 60 lara kadar sogumaya baslar" seklındekı durum ıle
 
2))  "termostat acık kalmıyordur gerektıgı zamanda motor cabucak ısınır. ama gerekenınden erken acılıp motoru gerektıgı ısıda tutmuyordur" durumu farklıdır..........
 
1. durumda termostatın ek kısa surede degısmesı gerekır. cunku yakıtı artırır ve ozellıkle kısın ısınma verımını cıddı etkıler.
2. durumda ıse ısınma verımının bıraz azalmasıyla beraber. yakıtta hafıf bır degısım olabılır
 


Mesajı Yazan: 106_arts
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2011 Saat 13:51
ben calıstırıyorm 60da ibre biraz gezdıkten sonra 70e cıkıp kalıyor biraz zorlarsam geciyor 80e dogru sonra anında 70e düşüyor ve 70in altına bir kez bile düşmedi daha


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2011 Saat 13:54

cem abi bide 3 var oda termostat hek kalapıdır araç hararet yapar conta yakar :(



-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2011 Saat 14:12
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

cem abi bide 3 var oda termostat hek kalapıdır araç hararet yapar conta yakar :(

 
ya metınım sende olmasan kım destekleyecek benı Sırıtma
 
metın abıcım burada konu ısı dusmesı oldugu ıcın ben 3. maddeyı yazmadım. anladın sen onu Göz Kırpma


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2011 Saat 14:49
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

cem abi bide 3 var oda termostat hek kalapıdır araç hararet yapar conta yakar :(

 
ya metınım sende olmasan kım destekleyecek benı Sırıtma
 
metın abıcım burada konu ısı dusmesı oldugu ıcın ben 3. maddeyı yazmadım. anladın sen onu Göz Kırpma
 
Hep destek tam destek (: Alkış
 
farkettim ama ısınma problemi olanlarıda düşünerekden şeettim


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: semih
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2011 Saat 17:56
benimaracımda hararet çok çabuk90 derecyei buluyor  hatta 110 lara çıkıyor 70 lik termostat taksam düzelirmi?



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net