![]() |
|
Peugeot SR1 |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
elenor ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 26 Eylül 2008 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 323 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 28 Mart 2010 Saat 15:54 |
Peugeot’nun Yeni Konsept Otomobili SR1Konsept model SR1, karoseri üzerinde yer alan yeni Aslan logosunun simgelediği Peugeot’nun yeni kimlik ve imaj dünyasını temsil ediyor. Peugeot’nun Yeni Konsept Otomobili SR1 Gelecekten ipuçları veren tasarım çizgileri Peugeot SR1’de çok sayıda yenilikçi detay gövdenin bütünü ile uyumlu bir biçimde birleşiyor: Özgün çizimli farlar, hava girişleri, özel tasarımlı dış dikiz aynaları… Tüm bu unsurlar aracın karbon 'kaportası' ile bütünleşiyor. Buna paralel olarak, full leds farların iç fonksiyonları, radyatör ızgarası çevre çizgisi gibi bazı unsurlar sanki havada asılıymış gibi gövdeden ayrılıyor. Hard top bu ahenkli ve teknik tasarımın hareketlerini takip ediyor: Su sporları dünyasından esinlenerek geliştirilen preforme örtü teknolojisini kullanıyor. Bu şekilde karoseri ile kaynaşıyor ve araca coupe görüntüsü veriyor. Diğer yandan, SR1 Peugeot’nun yeni Aslan logosunu taşıyor. Modern ve özgün “2+1” iç mekân İç mekânda da kontrastlar dikkat çekiyor. Araç üç kişiye ulaşım olanağı sunuyor. Üçüncü koltuk iki ön koltuğun arasında arkada yer alıyor. Bu koltuğa erişim öne doğru kayabilen orta konsol ile kolaylaştırılıyor. İç ambiyans farklı renk ve malzemeler ile göze çarpıyor; iç tasarımda retro referanslar ultra teknoloji ile boy ölçüşüyor. Böylece, sıcak, çekici, tarih yüklü, eskimiş görünümlü deri ve farklı türlerden damarlı ahşap kaplamalar gibi gerçek ve doğal malzemeler, ham nikel veya parlak krom gibi high tech elemanlarla bir arada bulunuyor. Torpido panelinin yapısı, pürüzsüz çizgileriyle, direksiyon sütunu veya bazı kumandalar gibi mekanik organların görülmesine izin veriyor. Aynı şekilde, iki kristal gösterge şeklinde tasarlanan tüketim ve menzil göstergelerinde olduğu gibi gösterge tablosunda bir arada yer alan analog ve dijital kadranlar sürücüye aktarılan her veriyi ön plana çıkarıyorlar. Yüksek teknoloji hareketin hizmetindeSR1’de, önde 160 kW (218 hp) güç üreten benzinli 1.6 l THP motor, arkada konumlandırılan 70 kW (95 hp) gücündeki bir elektrikli motor ile birleşiyor. Bu motor salt elektrikli çekişte ZEV (Otomobilde Sıfır Emisyon) modu sağlıyor; aracın karma parkurda tüketimi ise 4,9 l/100 km’yi aşmıyor (119 g/km CO2.) Her iki motor eşzamanlı olarak çalıştığında, SR1 potansiyel olarak maksimum 230 kW (313 hp) güç geliştiriyor ve aynı zamanda 4 tekerlekten çekiş özelliğinden yararlanıyor. Ürün gamının farklı modellerinde kullanılacak olan HYbrid4 teknolojisi ile SR1 konsepti sürüş keyfi ile çevreye saygının bağdaştırılabileceğini kanıtlıyor. Mekanik organları ve yürüyen aksamı taşıyan boru tipi bir şasi ile otoportöz (kendi kendini taşıyan) gövdeden oluşan rijit ve hafifletilmiş yapı aracın dinamik performansını artırıyor. Bu sıra dışı konsepte yakışır sürüş özellikleri sunmak için süspansiyon önde ve arkada takviyeli aks pimli çift üçgen salıncaktan oluşuyor. Daha hassas bir sürüş için SR1 4 tekerlekten yönlendirme ile yenilikçi yüzünü bir kez daha gösteriyor. Arka tekerleklerin yönlenme açısı hıza bağlı olara değişiyor, arka salıncaklar hizasında yer alan motorize rotlar araca her koşulda çok yüksek bir çeviklik kazandırıyor. Peugeot SR1 konsept modeli Mart ayında düzenlenecek olan Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtılacak. |
|
206 HDİ 1,4
|
|
![]() |
|
StiFLeR ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Mart 2010 Konum: Sivas Durum: Aktif Değil Mesajlar: 240 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
yeni 106 gti istiyoruz :)
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |