![]() |
|
Peugeot kendini yeniliyor: SR1 Konsept |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 13 Ocak 2010 Saat 08:47 |
1810 yılından bu yana, testereler, el aletleri, balenli etekler, kahve değirmenleri, bisikletler, motosikletler, üreten Peugeot kendisini yeniliyor. 1858 yılından bu yana logosunda yer alan aslan ile bütünleşen Peugeot değişime de ilk olarak logosundan başladı. Ürettiği kahve değirmenlerinde ahşap ile çeliği, binek otomobil ile dizeli birleştiren Peugeot yeni logosunda da mat ve parlak yüzeyleri birleştiriyor. Daha sade çizgilere sahip olan logo artık daha dinamik bir görünümü de sahip. Peugeot'un yeni logosu ile birlikte tanıttığı konsept otomobli SR1'de tıpkı bu yeni logo gibi sade çizgilere sahip bir otomobil. 2012 yılına kadar tanıtılması planlanan 14 konseptin ilki olan SR1, roadster-grand tourismo sınıfında bir araç. Markanın gelecekteki ürünlerinde göreceğimiz ana tasarım çizgilerinden ipuçları verdiği belirtilen Peugeot SR1; geniş bir motor kaputu, kaslı çamurlukları ve alçak ağırlık merkeziyle öne çıkıyor. Özgün çizimli farlar, hava girişleri ve özel tasarımlı dış dikiz aynaları dikkat çeken özellikler arasında sayılabilir. Hard top tavanın tercih edildiği otomobilin karoserinde karbon malzeme kullanılmış. Peugeot SR1'in bir diğer özelliği de üç kişiye ulaşım olanığı sunması. Üçüncü koltuk, iki ön koltuğun arasında arkada yer alıyor. Bu koltuğa erişim, öne doğru kayabilen orta konsolla sağlanıyor. İç ambiyans farklı renk ve malzemelerle göze çarpıyor. Araçta eskimiş görünümlü deri ve farklı türlerden damarlı ahşap kaplamalar gibi gerçek ve doğal malzemeler, ham nikel veya parlak krom gibi ileri teknoloji ürünü elemanlarla birarada bulunuyor. Torpido panelinin yapısı, pürüzsüz çizgileriyle, direksiyon sütunu veya bazı kumandalar gibi mekanik organların görülmesine izin veriyor. Aynı şekilde, iki kristal gösterge şeklinde tasarlanan tüketim ve menzil göstergelerinde olduğu gibi, gösterge tablosunda birarada yer alan analog ve dijital kadranlar, tasarımcıların üzerinde ısrarla durdukları kontrastı sağlaması bakımından önemli ayrıntılar. Bell&Ross ile ortaklaşa olarak tasarlanan özel tasarımlı bir saat de, bir diğer teknolojik yeniliği oluşturuyor. Alüminyum kadranlı bu saat, torpido paneli üzerinde özel bir bölümde yer alıyor. 2011 yılından itibaren 3008'de de göreceğimiz HYbrid4 teknolojisi ile donatılan SR1'in karma parkurda tüketimi 4.9 l/100 km'yi aşmıyor. Karbondioksit salınımı ise 119 g/km. Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan Peugeot SR1, Mart ayında düzenlenecek olan Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı"nı beklemeye başladı. |
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |