Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Modifiye ve Tuning Bilgileri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 206+ Beygir Artırma Hk.
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

206+ Beygir Artırma Hk.

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Mikalgabirtae Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2012
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 24
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Mikalgabirtae Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 206+ Beygir Artırma Hk.
    Gönderim Zamanı: 17 Şubat 2015 Saat 20:43
Arkadaşlar 2011 206+ Modeli bir araca 3.000-TL gibi bir bütçe ayırsak sadece HP artışı için ne yapılabilir yada bu paraya kaç HP üzerine koyabiliriz.
Yukarı Dön
Alicilik Açılır Kutu Gör
5. Vites
5. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 7423
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Alicilik Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Şubat 2015 Saat 22:33
Piston ve kollarin guclendirilmesi
Ust kapak port polish
Headers
1 bar basabilecek turbo
1.6 enjektor
1.6 mazot pompasi
Intercooler

Tavsiye etmem ama kat ve egr iptali duz boru custom susturucu.

Bu sekilde yazilimla da oynanirsa 120 beygir cok rahat alinir ama komurlu tren gibi gezersiniz.
Hız sabitleme ve limitleme için
DiagBox v7.82
PP2000 v22
Lexia 3 v45
Sedre/Doc Backup 11.2013

Yukarı Dön
BG307 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 14 Ekim 2013
Konum: Bursa
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 294
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı BG307 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Şubat 2015 Saat 22:36
Dizelse yazılım attırın yeter.
Yukarı Dön
oguzhan29 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 23 Mayıs 2010
Konum: GÜMÜŞHANE
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2352
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı oguzhan29 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Şubat 2015 Saat 02:28
aşırı beygire ne gerek var bir chip kat iptali yetecektir diye düşünüyorum
PEUGEOT 206 SW HDİ X-LİNE(GRİ)2004 model
Yukarı Dön
korkusuz202 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 03 Kasım 2012
Konum: Mersin
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 448
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı korkusuz202 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Şubat 2015 Saat 09:31
benimde bi sorum olacak bu tuningciler chip yerine yazılım atalım diyorlar..Fakat motora aşırı yüklenirmi zararı filan olurmu??Fiyatta 700-750 tl çekiyolar..Biraz bilgilendirirseniz diğer kişilerlde bilgi sahibi olabilir
206 1.4 HDI X-LINE 2003 MODEL
Yukarı Dön
Mikalgabirtae Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2012
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 24
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Mikalgabirtae Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Şubat 2015 Saat 12:22
Bu kat iptali işlemi zor mu ve muayenede sıkıntı olur mu?
Yukarı Dön
Alicilik Açılır Kutu Gör
5. Vites
5. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 7423
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Alicilik Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Şubat 2015 Saat 12:56
simdi su var aracin motor ve donanimi onemli.

Normal sartlarda araclar satis da uretim arasinda %30a yakin bir guc kaybina ugrar. Bunun nedeni egr katalizor varsa dpf. Bunun yani sira yazilimla enjektor debisi ve hava emis degerleri ve turbo basinci gibi degerlerlede arac uzun sureli kullanima adapte ediliyor. Sonuc olarak iyi bir guc dususu oluyor.

Boxlar sadece common rail sensorune takiliyor ve enjektorun basincini yaniltiyor.

yazilim atildiginda ise daha iyi bir performans aliyorsun

Bence gereksiz seyler cunku aracin orjinalligini bozacak ve asinmasini artiracak.

Detaylari aksam yazarim.
Hız sabitleme ve limitleme için
DiagBox v7.82
PP2000 v22
Lexia 3 v45
Sedre/Doc Backup 11.2013

Yukarı Dön
korkusuz202 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 03 Kasım 2012
Konum: Mersin
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 448
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı korkusuz202 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Şubat 2015 Saat 12:59
Tesekurler devamini bekliyoruz
206 1.4 HDI X-LINE 2003 MODEL
Yukarı Dön
Mikalgabirtae Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2012
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 24
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Mikalgabirtae Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Şubat 2015 Saat 19:39
Peki Ali genelde şöyle diyorlar, 
Çevresel faktörler nedeni ile emisyon vs. güç kaybına ugruyor. Aşındırma vs konuları kimse pek konuşmuyor. Standart bir chip tuningte aşınma gerçekten artıyor mu?

Şöyle birşey takıldı kafama: 

Standart bir motorda piston aşağı inip çıkıyor 4 bin devirde 10 dakikada gideceğimiz yere gidiyoruz
Chipli diyelim 8 bin devire kadar motoru cıkartıyor sorunsuz 5 dakika da gidiyoruz 

bu iki örnek iyi anlatabildimi tam bilmiyorum ama aşındırma ile alakalı arada bir fark var mı yada ben neyi atlıyorum,


Yukarı Dön
Alicilik Açılır Kutu Gör
5. Vites
5. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 7423
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Alicilik Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Şubat 2015 Saat 21:26
Asıl amaç emisyon. Çünkü euro normlarına göre üretiiliyor ve satılıyrolar motorlar. Euro5lerde dpf varken euro6larda emisyonu da minimuma indirdiler. Bu çevre için şimdi anlaşılacak bir durum değil ama çok değil 15-20 sene içinde bu çok öenmli olacak ve çocuklarımız torunlarımız vaktinde önem vermediğimiz emisyon ve tüketimler için bize çok saydıracaklar.

Kutu dediğim gibi common rail sensörüne takılıyor. Alternatifi va rmı bilmiyorum ama geneli o şekilde. Yakıt pompası ve enjektörleri yanıltma prensibi ile hareket ediyor. Enkektörlerden anlık geçen yakıtın basıncını artırıyorlar. Bu da motorda kurum bağlanmasını artırıyor çünkü gerekli patlatmayı yapamayan motor devir çevirecem diye çıkış filtrelerini dolduruyor. Bizzat arkadaşımın başına geldi. Sıfır e5 208e 1.4 hdi kutu taktı. Ölçüm yapmadık ama hissedilir bir fark vardı . Araba daha 9000km de dpf rejenerasyonu istedi.

Araç euro5se zaten yazılımda ilk dpf yi, kapatıp sonra yazılımı atıyorlar. Aksi halde çok baş ağrıtıyor. Bilmiyorum DPF (partikül filtresi) sıkıntısı yaşayan oldu mu.


Şehir içi dolanımda araçların bakımı düzgünse mebvcut motorlar çok ideal. 1000kg aracı 1400cc 70 beygir 160torkla geçiyor. Hem de önden çekişli. Açıkçası ben aracıdman çok memnundum. Aklımdan geçmesi değil ama yazılım yapıldığında,


Dizel motorlar patlamalı çalışma prensibinden dolayı benzinli motora göre daha sağlam yapıdadırlar. Siz yağına ve suyuna dikkat ettiğiniz güzelce dizel motor benzinliden daha çok dayanır.

Turbo dizelde iki unsur vardır.

1-Turbo
2-Enjektör

en pahalı en hassas ve en önemli parçalardır. Çok ince ve hassas çalışırlar. Yazılım yapıldığında turbo basıncınız artacak. Daha doğrusu daha düşük devirde basmaya başlayacak ve devri uzayacak. normalde turbo 1800de başlayıp 3800 gibi keser. En verimli aralık budur. 3800 üstünde sadece boşuna yakıt atarsınız. Benzinli gibi davranmayın.

Yazılım sonrası 1500de açmaya başlayacak ve 4000de bitirecek. Biraz daha verim hissedeceksiniz. Ama turbonuz daha çok yorulacak. Düzenli bakım yapılmaz dikkat eidlmezse nerden bakasnaız 1000tl yi bulacak bir masrafı çıkacak

YHien yazılım ile enjektördeki anlık basınç artacak. Turbo devri de genişleyeceği için kutu gibi olmayacak daha yüksek verim alacaksınız ama bu da yüksek devirde normal den ekstra yakıt sarfiyatı yapacak.

Yazılım sonrası çok ciddi bir kara duman artışı olacak. Bunu inkar eden yalan söyler. Hele kat ve egr iptali ile artık kara tren gibi gezeceksiniz. Muayeneden geçmenizde zaten kat iptali ile zor. Katalizör ün benzerinden yağptırıp koysanızda egsoz muayenesi zor.

Bunları geçtim zaten herkes yapıyor düşüncesi ile ben de yapsam ne olur diye çevreye zarar verme olayı var.



Yazılım için alet 300tl araç başıda 250tl dosya yani bana tek araba için 550tl. diğer araba başıda 250şer tl. yapmak istesem alır yaparımda sonrasını düşünmek lazım. Anlık zevkler uğruna çok fazla ödün veriyoruz.


Hız sabitleme ve limitleme için
DiagBox v7.82
PP2000 v22
Lexia 3 v45
Sedre/Doc Backup 11.2013

Yukarı Dön
Mikalgabirtae Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2012
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 24
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Mikalgabirtae Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Şubat 2015 Saat 21:32
Aydınlatıcı oldu teşekkürler, 
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon ABS VE KAYGAN YOL UYARISI son mesaja git 92 0 samizel
konu icon seyir sırasında gaz kesme (Dizel) son mesaja git 375 1 heavyburak26
konu icon 408 GT KOLTUK ISITMA PROBLEMİ son mesaja git 34754 2 elbir55
konu icon 206, 206+ ve 307....3 Satır Yol Bilgisayarı Ekranı son mesaja git 103885 591 ersin61
konu icon Serdar Yıldırım Hikayeleri son mesaja git 633 3 Serdar102
konu icon Teyp Sessiz Modu son mesaja git 30331 15 Mehmetx
konu icon Al4 şanzıman hakkında bilmemiz gerekenler son mesaja git 53179 165 Fatih4624
konu icon 4 lü ikaz lamba hatası son mesaja git 1072 0 Hasan7478
konu icon 3008 - 2017 Allure P2563 Hata kodu. son mesaja git 17455 2 by_bozkurt
konu icon 2016 308 1.6 E-Hdi Classic Edition Plus son mesaja git 641 0 kralbaba22
konu icon MANUEL 206 4. VİTESTE ÖTME SORUNU son mesaja git 436 0 aziz271
konu icon Peugeot 206 Otomatik Vites Geçişlerinde Vuruntu son mesaja git 396 0 Samet.akky
konu icon 308 1.6 Bluehdi marş esnasında sarsıntılı alıyor son mesaja git 16923 10 serdarcan34
konu icon Peugeot 1.6 Bluehdi N75 sorunu çözümü son mesaja git 1112 0 serdarcan34
konu icon Urban move airbag son mesaja git 576 0 Westbornova
konu icon 206 xt reset sorunu son mesaja git 3909 14 Buketstlmş
konu icon Maf Sensörü 4 kablonun voltaj degerleri son mesaja git 1046 0 tulpar737
konu icon P2074 hatası 308 2012 model 1.6 vti son mesaja git 3182 1 Saido26
konu icon Uzaktan kumanda ile cam kapanma sorunu son mesaja git 34665 27 Muhammed1983
konu icon 508 Otomatik Park son mesaja git 2038 0 tayfuny1
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 APRIL EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Serdar102 4
serdarcan34 3
Fatih4624 1
Mehmetx 1
ersin61 1
elbir55 1
heavyburak26 1
samizel 1
Westbornova 1
Samet.akky 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English