![]() |
|
206+ Beygir Artırma Hk. |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
Mikalgabirtae ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 24 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Mikalgabirtae
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 17 Şubat 2015 Saat 20:43 |
Arkadaşlar 2011 206+ Modeli bir araca 3.000-TL gibi bir bütçe ayırsak sadece HP artışı için ne yapılabilir yada bu paraya kaç HP üzerine koyabiliriz.
|
|
![]() |
|
Alicilik ![]() 5. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7423 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Piston ve kollarin guclendirilmesi
Ust kapak port polish Headers 1 bar basabilecek turbo 1.6 enjektor 1.6 mazot pompasi Intercooler Tavsiye etmem ama kat ve egr iptali duz boru custom susturucu. Bu sekilde yazilimla da oynanirsa 120 beygir cok rahat alinir ama komurlu tren gibi gezersiniz. |
|
![]() |
|
BG307 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 14 Ekim 2013 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 294 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dizelse yazılım attırın yeter.
|
|
![]() |
|
oguzhan29 ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23 Mayıs 2010 Konum: GÜMÜŞHANE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2352 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı oguzhan29
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
aşırı beygire ne gerek var bir chip kat iptali yetecektir diye düşünüyorum
|
|
PEUGEOT 206 SW HDİ X-LİNE(GRİ)2004 model
|
|
![]() |
|
korkusuz202 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 03 Kasım 2012 Konum: Mersin Durum: Aktif Değil Mesajlar: 448 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı korkusuz202
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
benimde bi sorum olacak bu tuningciler chip yerine yazılım atalım diyorlar..Fakat motora aşırı yüklenirmi zararı filan olurmu??Fiyatta 700-750 tl çekiyolar..Biraz bilgilendirirseniz diğer kişilerlde bilgi sahibi olabilir
|
|
206 1.4 HDI X-LINE 2003 MODEL
|
|
![]() |
|
Mikalgabirtae ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 24 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Mikalgabirtae
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Bu kat iptali işlemi zor mu ve muayenede sıkıntı olur mu?
|
|
![]() |
|
Alicilik ![]() 5. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7423 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
simdi su var aracin motor ve donanimi onemli.
Normal sartlarda araclar satis da uretim arasinda %30a yakin bir guc kaybina ugrar. Bunun nedeni egr katalizor varsa dpf. Bunun yani sira yazilimla enjektor debisi ve hava emis degerleri ve turbo basinci gibi degerlerlede arac uzun sureli kullanima adapte ediliyor. Sonuc olarak iyi bir guc dususu oluyor. Boxlar sadece common rail sensorune takiliyor ve enjektorun basincini yaniltiyor. yazilim atildiginda ise daha iyi bir performans aliyorsun Bence gereksiz seyler cunku aracin orjinalligini bozacak ve asinmasini artiracak. Detaylari aksam yazarim. |
|
![]() |
|
korkusuz202 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 03 Kasım 2012 Konum: Mersin Durum: Aktif Değil Mesajlar: 448 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı korkusuz202
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Tesekurler devamini bekliyoruz
|
|
206 1.4 HDI X-LINE 2003 MODEL
|
|
![]() |
|
Mikalgabirtae ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 24 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Mikalgabirtae
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Peki Ali genelde şöyle diyorlar,
Çevresel faktörler nedeni ile emisyon vs. güç kaybına ugruyor. Aşındırma vs konuları kimse pek konuşmuyor. Standart bir chip tuningte aşınma gerçekten artıyor mu? Şöyle birşey takıldı kafama: Standart bir motorda piston aşağı inip çıkıyor 4 bin devirde 10 dakikada gideceğimiz yere gidiyoruz Chipli diyelim 8 bin devire kadar motoru cıkartıyor sorunsuz 5 dakika da gidiyoruz bu iki örnek iyi anlatabildimi tam bilmiyorum ama aşındırma ile alakalı arada bir fark var mı yada ben neyi atlıyorum, |
|
![]() |
|
Alicilik ![]() 5. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7423 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Asıl amaç emisyon. Çünkü euro normlarına göre üretiiliyor ve satılıyrolar motorlar. Euro5lerde dpf varken euro6larda emisyonu da minimuma indirdiler. Bu çevre için şimdi anlaşılacak bir durum değil ama çok değil 15-20 sene içinde bu çok öenmli olacak ve çocuklarımız torunlarımız vaktinde önem vermediğimiz emisyon ve tüketimler için bize çok saydıracaklar.
Kutu dediğim gibi common rail sensörüne takılıyor. Alternatifi va rmı bilmiyorum ama geneli o şekilde. Yakıt pompası ve enjektörleri yanıltma prensibi ile hareket ediyor. Enkektörlerden anlık geçen yakıtın basıncını artırıyorlar. Bu da motorda kurum bağlanmasını artırıyor çünkü gerekli patlatmayı yapamayan motor devir çevirecem diye çıkış filtrelerini dolduruyor. Bizzat arkadaşımın başına geldi. Sıfır e5 208e 1.4 hdi kutu taktı. Ölçüm yapmadık ama hissedilir bir fark vardı . Araba daha 9000km de dpf rejenerasyonu istedi. Araç euro5se zaten yazılımda ilk dpf yi, kapatıp sonra yazılımı atıyorlar. Aksi halde çok baş ağrıtıyor. Bilmiyorum DPF (partikül filtresi) sıkıntısı yaşayan oldu mu. Şehir içi dolanımda araçların bakımı düzgünse mebvcut motorlar çok ideal. 1000kg aracı 1400cc 70 beygir 160torkla geçiyor. Hem de önden çekişli. Açıkçası ben aracıdman çok memnundum. Aklımdan geçmesi değil ama yazılım yapıldığında, Dizel motorlar patlamalı çalışma prensibinden dolayı benzinli motora göre daha sağlam yapıdadırlar. Siz yağına ve suyuna dikkat ettiğiniz güzelce dizel motor benzinliden daha çok dayanır. Turbo dizelde iki unsur vardır. 1-Turbo 2-Enjektör en pahalı en hassas ve en önemli parçalardır. Çok ince ve hassas çalışırlar. Yazılım yapıldığında turbo basıncınız artacak. Daha doğrusu daha düşük devirde basmaya başlayacak ve devri uzayacak. normalde turbo 1800de başlayıp 3800 gibi keser. En verimli aralık budur. 3800 üstünde sadece boşuna yakıt atarsınız. Benzinli gibi davranmayın. Yazılım sonrası 1500de açmaya başlayacak ve 4000de bitirecek. Biraz daha verim hissedeceksiniz. Ama turbonuz daha çok yorulacak. Düzenli bakım yapılmaz dikkat eidlmezse nerden bakasnaız 1000tl yi bulacak bir masrafı çıkacak YHien yazılım ile enjektördeki anlık basınç artacak. Turbo devri de genişleyeceği için kutu gibi olmayacak daha yüksek verim alacaksınız ama bu da yüksek devirde normal den ekstra yakıt sarfiyatı yapacak. Yazılım sonrası çok ciddi bir kara duman artışı olacak. Bunu inkar eden yalan söyler. Hele kat ve egr iptali ile artık kara tren gibi gezeceksiniz. Muayeneden geçmenizde zaten kat iptali ile zor. Katalizör ün benzerinden yağptırıp koysanızda egsoz muayenesi zor. Bunları geçtim zaten herkes yapıyor düşüncesi ile ben de yapsam ne olur diye çevreye zarar verme olayı var. Yazılım için alet 300tl araç başıda 250tl dosya yani bana tek araba için 550tl. diğer araba başıda 250şer tl. yapmak istesem alır yaparımda sonrasını düşünmek lazım. Anlık zevkler uğruna çok fazla ödün veriyoruz. |
|
![]() |
|
Mikalgabirtae ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 24 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Mikalgabirtae
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Aydınlatıcı oldu teşekkürler,
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |