![]() |
|
Otomatik Şanzıman Hakkında |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2008 Saat 14:05 |
OTOMATİK
ŞANZIMAN (Nedir, Nasıl Çalışır, Bakımı Nasıl Yapılır)
Tork konvektörü, debriyaj, servo, hidrolik sistemi, solenoid, sübap ve vites
kademeleri gibi unsurları içinde barındıran alüminyum muhafazaya sahip şanzıman
türüdür. Otomatik şanzımanın en büyük özellik-lerinden biri üretici firmaların en
uygun hızlanma ve tork devirlerini hesaba katarak ayarladıkları vites değişim
süreleri ile kullanıcı hatasından oluşabilecek sorunların en aza indirgenmesi ve
aracın yakıt ekonomisine katkıda bulunması sağlanır. Her ne kadar otomatik
vitesler manuel viteslere göre araçların performansını olumsuz yönde etkiliyor
olarak bilinse de geliştirilen yeni teknolojilere sahip araçların sahip olduğu
otomatik vites seçenekler her geçen gün performans açısından daha iyiyi
sürücüsüne sunmaya başlamıştır. Otomatik şanzumanlı bir araçta en iyi performansı elde etmek için şu kurallara uyulması gerekiyor. Gaz pedalına basılıyken vites kolu P ve N konumundan başka bir konuma getirilmemelidir. Araç hareket halindeyken P konumuna alınmamalıdır. Aksi taktirde ciddi hasarlar ortaya çıkacaktır. R konumuna geçmeden önce aracın tamamen durması beklenmelidir. Yokuş aşağı inişlerde araç kesinlikle boşa yani N konumuna alın-mamalıdır. Otomatik şanzumanlı araçlarda, motor
çalışmadığı taktirde kesinlikle vurdurmak olarak bilinen uygulama
yapılmamalıdır. Araç bozulduğunda
yada kaza halinde çekilmesi gerektiğinde çekişin gerçekleştiği
tekerlekler askıya alınmalıdır. |
|
![]() |
|
haruncoskun ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Haziran 2008 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1504 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı haruncoskun
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
ya hep merak ettiğim bi konu var d de giderken boşa atmanın bi zararı varmı ?
|
|
I Love my <font color=RED>H[/COLOR]onda
![]() ![]() |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Otomatik şanzımanda ne kadar çok vites kolunu lullanırsan o kadar erken ömrünü tüketirsin Harun.Elden geldiği kadar gerektiği viteste kullanılmalıdır.Ayrıca vitesi boşa almanın hiçbir şekilde ve hiçbir şartta gerekli olmadığı konusunda ısrar ediyorum.İyi forumlar. |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bunlara ek olarak eğer kullandığınız araç ile seyir halindeyken yapılan ufak çaplı kazalarda mutlak suretle trafik ekibi çağırılmalı ve tutanak düzenlenmelidir(örn:kardeş bişey olmaz sorun yok devam et gibi cümlelere kanmayınız!!).Otomatik şanzıman pahalı bir sistemdir.En ufak çarpmalarda vites dişlileri kırılmakta ve minimum 3.000 Ytl'den başlayan maliyetler ortaya çıkmaktadır.
|
|
![]() |
|
haruncoskun ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Haziran 2008 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1504 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı haruncoskun
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
sağol kanka :)
|
|
I Love my <font color=RED>H[/COLOR]onda
![]() ![]() |
|
![]() |
|
sinan-s ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008 Konum: Bostancı/S VRJ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2643 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Paylaşım için teşekkürler..
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Paylaşım bizim ilkemiz!!Ben teşekkür ederim. |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
vayy bana rakip he emegine saglık knka |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Estafurullah Kanka.Bu senin işin, benim zevkim
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |