Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Otomatik Şanzıman Hakkında
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Otomatik Şanzıman Hakkında

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Otomatik Şanzıman Hakkında
    Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2008 Saat 14:05
OTOMATİK ŞANZIMAN (Nedir, Nasıl Çalışır, Bakımı Nasıl Yapılır)

  Tork konvektörü, debriyaj, servo, hidrolik sistemi, solenoid, sübap ve vites kademeleri gibi unsurları içinde barındıran alüminyum muhafazaya sahip şanzıman türüdür. Otomatik şanzımanın en büyük özellik-lerinden biri üretici firmaların en uygun hızlanma ve tork devirlerini hesaba katarak ayarladıkları vites değişim süreleri ile kullanıcı hatasından oluşabilecek sorunların en aza indirgenmesi ve aracın yakıt ekonomisine katkıda bulunması sağlanır. Her ne kadar otomatik vitesler manuel viteslere göre araçların performansını olumsuz yönde etkiliyor olarak bilinse de geliştirilen yeni teknolojilere sahip araçların sahip olduğu otomatik vites seçenekler her geçen gün performans açısından daha iyiyi sürücüsüne sunmaya başlamıştır.
  Manuel şanzımanlar motordaki gücü tekerleklere taşırken debriyaja ihtiyaç duyarken otomatik şanzıman bu işi tork dönüşümü yapan yağ içerikli bir sistem aracılığıyla halledilir. Yarı otomatik şan-zımanlı araçlarda ise vites değişimi debriyaj olmadan manuel olarak yapılabilmektedir, bu araçlarda ise kavrama elektronik veya vakum sistemi ile kontrol edilmektedir. Otomobilinizin her parçası gibi Otomatik şanzımanda bakıma gereksinim duyar. Aracın ve şanzımanın tipine göre yapılması gereken bakım süreleri aracın el kitabında bulunabilir. Genel olarak uygulanan bakım her 40.000 kilometrede yada 2 yılda bir şanzıman yağının ve filtresinin değiş-tirilmesidir. Özellikle römork bağlı, hızlı duruş kalkış yapan, dağ bayır inip çıkan sürücüler şanzıman yağının kontrolünü aksat-mamalıdırlar. Şanzıman yağı değişimi aslında kendinizin bile yapabileceği, çok fazla teknik bilgi ve ustalık gerektirmeyen bir işlemdir, eğer aracınızla ilgilenmeyi seviyorsanız yağ değişimi sırasında eğlenebileceğinizi bile söylemek mümkün. Bunun için yapmanız gereken aracınızın bakımını yapan servisde ki ustadan bu işin nasıl yapıldığını uygulamalı olarak görmeniz.


  Otomatik şanzumanlı bir araçta en iyi performansı elde etmek için şu kurallara uyulması gerekiyor.

  Gaz pedalına basılıyken vites kolu P ve N konumundan başka bir konuma getirilmemelidir. Araç hareket halindeyken P konumuna alınmamalıdır. Aksi taktirde ciddi hasarlar ortaya çıkacaktır. R konumuna geçmeden önce aracın tamamen durması beklenmelidir. Yokuş aşağı inişlerde araç kesinlikle boşa yani N konumuna alın-mamalıdır.

 Otomatik şanzumanlı araçlarda, motor çalışmadığı taktirde kesinlikle vurdurmak olarak bilinen uygulama yapılmamalıdır. Araç bozulduğunda yada kaza halinde çekilmesi gerektiğinde çekişin gerçekleştiği tekerlekler askıya alınmalıdır.
  Otomatik şanzıman yağ değişimi zaman-larına mutlaka uyulmalıdır, aksi taktirde yağ bozulacak ve bozulan yağ şanzımanın performansında düşüşe ve bazı arızalara neden olacaktır. Araç hızı 95 Km/s den fazlaysa vites kolu asla manuel olarak 2 veya L konumuna alınmamalıdır. L konu-mundaki sürüşlerde 50 Km/s in üstündeki hızlara çıkılmamalıdır.
  Yukarıdaki bilgiler genel olup aracınızın markasına, modeline, şanzıman tipine göre farklılıklar gösterebilir.


Yukarı Dön
haruncoskun Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Haziran 2008
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1504
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı haruncoskun Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2008 Saat 14:09
ya hep merak ettiğim bi konu var d de giderken boşa atmanın bi zararı varmı ?
I Love my <font color=RED>H[/COLOR]onda



Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2008 Saat 14:12
Orjinalini yazan: rebellious rebellious Yazdı:

ya hep merak ettiğim bi konu var d de giderken boşa atmanın bi zararı varmı ?


Otomatik şanzımanda ne kadar çok vites kolunu lullanırsan o kadar erken ömrünü tüketirsin Harun.Elden geldiği kadar gerektiği viteste kullanılmalıdır.Ayrıca vitesi boşa almanın hiçbir şekilde ve hiçbir şartta gerekli olmadığı konusunda ısrar ediyorum.İyi forumlar.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2008 Saat 14:16
Bunlara ek olarak eğer kullandığınız araç ile seyir halindeyken yapılan ufak çaplı kazalarda mutlak suretle trafik ekibi çağırılmalı ve tutanak düzenlenmelidir(örn:kardeş bişey olmaz sorun yok devam et gibi cümlelere kanmayınız!!).Otomatik şanzıman pahalı bir sistemdir.En ufak çarpmalarda vites dişlileri kırılmakta ve minimum 3.000 Ytl'den başlayan maliyetler ortaya çıkmaktadır.
Yukarı Dön
haruncoskun Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Haziran 2008
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1504
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı haruncoskun Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2008 Saat 14:23
sağol kanka :)
I Love my <font color=RED>H[/COLOR]onda



Yukarı Dön
sinan-s Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008
Konum: Bostancı/S VRJ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2643
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sinan-s Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2008 Saat 15:55
Paylaşım için teşekkürler..
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2008 Saat 16:00
Orjinalini yazan: sinan-s sinan-s Yazdı:

Paylaşım için teşekkürler..


Paylaşım bizim ilkemiz!!Ben teşekkür ederim.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2008 Saat 17:13

vayy bana rakip he LOL

emegine saglık knka

Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2008 Saat 17:19
Estafurullah Kanka.Bu senin işin, benim zevkim
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Serdar Yıldırım Hikayeleri son mesaja git 257 3 Serdar102
konu icon Teyp Sessiz Modu son mesaja git 29650 15 Mehmetx
konu icon Al4 şanzıman hakkında bilmemiz gerekenler son mesaja git 51295 165 Fatih4624
konu icon 4 lü ikaz lamba hatası son mesaja git 288 0 Hasan7478
konu icon 3008 - 2017 Allure P2563 Hata kodu. son mesaja git 15201 2 by_bozkurt
konu icon 2016 308 1.6 E-Hdi Classic Edition Plus son mesaja git 384 0 kralbaba22
konu icon MANUEL 206 4. VİTESTE ÖTME SORUNU son mesaja git 386 0 aziz271
konu icon Peugeot 206 Otomatik Vites Geçişlerinde Vuruntu son mesaja git 342 0 Samet.akky
konu icon 308 1.6 Bluehdi marş esnasında sarsıntılı alıyor son mesaja git 16886 10 serdarcan34
konu icon Peugeot 1.6 Bluehdi N75 sorunu çözümü son mesaja git 315 0 serdarcan34
konu icon Urban move airbag son mesaja git 319 0 Westbornova
konu icon 206 xt reset sorunu son mesaja git 3836 14 Buketstlmş
konu icon Maf Sensörü 4 kablonun voltaj degerleri son mesaja git 742 0 tulpar737
konu icon P2074 hatası 308 2012 model 1.6 vti son mesaja git 3160 1 Saido26
konu icon Uzaktan kumanda ile cam kapanma sorunu son mesaja git 34565 27 Muhammed1983
konu icon seyir sırasında gaz kesme (Dizel) son mesaja git 228 0 heavyburak26
konu icon 508 Otomatik Park son mesaja git 532 0 tayfuny1
konu icon Türk Askeri Çanakkale'de - Serdar Yıldırım son mesaja git 671 3 Serdar102
konu icon Fen disk ve balatalari Garanti kapsamı hakkında. son mesaja git 410 0 Ceyhun29
konu icon 206 Teyp Değişiminden Sonra Araç Çalışmaması son mesaja git 511 2 Elkadarbiroglan
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 APRIL EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Serdar102 4
serdarcan34 3
Westbornova 1
Samet.akky 1
aziz271 1
kralbaba22 1
by_bozkurt 1
Hasan7478 1
Fatih4624 1
Mehmetx 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English