Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Otomatik Şanzıman Hakkında

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=3990
Tarih: 27 Temmuz 2025 Saat 15:35
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Otomatik Şanzıman Hakkında
Mesajı Yazan: Guests
Konu: Otomatik Şanzıman Hakkında
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2008 Saat 14:05
OTOMATİK ŞANZIMAN (Nedir, Nasıl Çalışır, Bakımı Nasıl Yapılır)

  Tork konvektörü, debriyaj, servo, hidrolik sistemi, solenoid, sübap ve vites kademeleri gibi unsurları içinde barındıran alüminyum muhafazaya sahip şanzıman türüdür. Otomatik şanzımanın en büyük özellik-lerinden biri üretici firmaların en uygun hızlanma ve tork devirlerini hesaba katarak ayarladıkları vites değişim süreleri ile kullanıcı hatasından oluşabilecek sorunların en aza indirgenmesi ve aracın yakıt ekonomisine katkıda bulunması sağlanır. Her ne kadar otomatik vitesler manuel viteslere göre araçların performansını olumsuz yönde etkiliyor olarak bilinse de geliştirilen yeni teknolojilere sahip araçların sahip olduğu otomatik vites seçenekler her geçen gün performans açısından daha iyiyi sürücüsüne sunmaya başlamıştır.
  Manuel şanzımanlar motordaki gücü tekerleklere taşırken debriyaja ihtiyaç duyarken otomatik şanzıman bu işi tork dönüşümü yapan yağ içerikli bir sistem aracılığıyla halledilir. Yarı otomatik şan-zımanlı araçlarda ise vites değişimi debriyaj olmadan manuel olarak yapılabilmektedir, bu araçlarda ise kavrama elektronik veya vakum sistemi ile kontrol edilmektedir. Otomobilinizin her parçası gibi Otomatik şanzımanda bakıma gereksinim duyar. Aracın ve şanzımanın tipine göre yapılması gereken bakım süreleri aracın el kitabında bulunabilir. Genel olarak uygulanan bakım her 40.000 kilometrede yada 2 yılda bir şanzıman yağının ve filtresinin değiş-tirilmesidir. Özellikle römork bağlı, hızlı duruş kalkış yapan, dağ bayır inip çıkan sürücüler şanzıman yağının kontrolünü aksat-mamalıdırlar. Şanzıman yağı değişimi aslında kendinizin bile yapabileceği, çok fazla teknik bilgi ve ustalık gerektirmeyen bir işlemdir, eğer aracınızla ilgilenmeyi seviyorsanız yağ değişimi sırasında eğlenebileceğinizi bile söylemek mümkün. Bunun için yapmanız gereken aracınızın bakımını yapan servisde ki ustadan bu işin nasıl yapıldığını uygulamalı olarak görmeniz.


  Otomatik şanzumanlı bir araçta en iyi performansı elde etmek için şu kurallara uyulması gerekiyor.

  Gaz pedalına basılıyken vites kolu P ve N konumundan başka bir konuma getirilmemelidir. Araç hareket halindeyken P konumuna alınmamalıdır. Aksi taktirde ciddi hasarlar ortaya çıkacaktır. R konumuna geçmeden önce aracın tamamen durması beklenmelidir. Yokuş aşağı inişlerde araç kesinlikle boşa yani N konumuna alın-mamalıdır.

 Otomatik şanzumanlı araçlarda, motor çalışmadığı taktirde kesinlikle vurdurmak olarak bilinen uygulama yapılmamalıdır. Araç bozulduğunda yada kaza halinde çekilmesi gerektiğinde çekişin gerçekleştiği tekerlekler askıya alınmalıdır.
  Otomatik şanzıman yağ değişimi zaman-larına mutlaka uyulmalıdır, aksi taktirde yağ bozulacak ve bozulan yağ şanzımanın performansında düşüşe ve bazı arızalara neden olacaktır. Araç hızı 95 Km/s den fazlaysa vites kolu asla manuel olarak 2 veya L konumuna alınmamalıdır. L konu-mundaki sürüşlerde 50 Km/s in üstündeki hızlara çıkılmamalıdır.
  Yukarıdaki bilgiler genel olup aracınızın markasına, modeline, şanzıman tipine göre farklılıklar gösterebilir.





Cevaplar:
Mesajı Yazan: haruncoskun
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2008 Saat 14:09
ya hep merak ettiğim bi konu var d de giderken boşa atmanın bi zararı varmı ?

-------------
I Love my <font color=RED>H[/COLOR]onda





Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2008 Saat 14:12
Orjinalini yazan: rebellious rebellious Yazdı:

ya hep merak ettiğim bi konu var d de giderken boşa atmanın bi zararı varmı ?


Otomatik şanzımanda ne kadar çok vites kolunu lullanırsan o kadar erken ömrünü tüketirsin Harun.Elden geldiği kadar gerektiği viteste kullanılmalıdır.Ayrıca vitesi boşa almanın hiçbir şekilde ve hiçbir şartta gerekli olmadığı konusunda ısrar ediyorum.İyi forumlar.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2008 Saat 14:16
Bunlara ek olarak eğer kullandığınız araç ile seyir halindeyken yapılan ufak çaplı kazalarda mutlak suretle trafik ekibi çağırılmalı ve tutanak düzenlenmelidir(örn:kardeş bişey olmaz sorun yok devam et gibi cümlelere kanmayınız!!).Otomatik şanzıman pahalı bir sistemdir.En ufak çarpmalarda vites dişlileri kırılmakta ve minimum 3.000 Ytl'den başlayan maliyetler ortaya çıkmaktadır.


Mesajı Yazan: haruncoskun
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2008 Saat 14:23
sağol kanka :)

-------------
I Love my <font color=RED>H[/COLOR]onda





Mesajı Yazan: sinan-s
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2008 Saat 15:55
Paylaşım için teşekkürler..


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2008 Saat 16:00
Orjinalini yazan: sinan-s sinan-s Yazdı:

Paylaşım için teşekkürler..


Paylaşım bizim ilkemiz!!Ben teşekkür ederim.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2008 Saat 17:13

vayy bana rakip he LOL

emegine saglık knka



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2008 Saat 17:19
Estafurullah Kanka.Bu senin işin, benim zevkim



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net