|
Peugeot 407 elektirik kacagi |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
lyon69
1. Vites Kayıt Tarihi: 26 Eylül 2018 Konum: FRANSA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 26 Eylül 2018 Saat 09:47 |
Herkese merhaba arkadaslar
2004 peugeot 407 2.0 HDI duz vites sahibiyim arabayi bir ay once satin aldim. aracim surekli aku bitiriyor.ornegin ise gidiyorum aracimi park ediyorum sekiz saat sonra isten cikinca bakiyorumki aku bosalmis. araca peugeot servisinde bakildi sorun bulunamadi.kendi yontemlerimle akunu eksi basligiyla eksi kablosu arasina lamba koyarak denemeler yaptim.Lamba surekli akim cekiyordu. Son olarak sigortalari tek tek sokerek baktim ve direksiyon alti sigortadan F4 olani cektigimde lamba sondu. Bu arada F4 20 A Direksiyon altı kumandası, oto radyo, alarm, seyir-telematik,
çok işlevli ekran, otomatik vites kutusu,
elektrikli koltukların hafıza kutusu olarak geciyor. Radyoyu,bilgi ekranini sokup birkacgun denedim yine aku bitiriyor. Sizce sorun gercekten nerden gelebilir geriye elektrikli koltuklar,alarm ve direksiyon alti kumandasi kaliyor. Son olarak sileceklerde kafasina gore bazen calisiyor bazen calismiyor.kolu assagi yukari butun seviyelere getiriyorum yinede calismiyor. bir bilgisi olan yardim etsin lutfen hergun arabaya korkarak biniyorum |
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
öncelikle aramıza hoşgeldiniz. hocam öncelik bakılacak yerler aracın elektrik şase lerine birde. aracın elektrik sistemine sonradan birşeyler ekleme yapılmışmı ses sistemi xenon ampul vs. Birde aracın motor daha önceden yıkama felan yapıldıysa motor siğorta kutusu ve bsı (araç beynine) bakılması lazım sökülük güzelce temizlemek gerekiyor. Dediğim gibi bu tip sorunları oksitlenme ve kablolardaki kopukluk kısa devre gibi sorunlara neden oluyor. Ama benim tahminin motor siğorta kutusu diyeceğim. Anladığım kadarıyla bu tip işler elinizden geliyor. Sökebilirseniz eğer elektrik şase bağlantılarını ve siğorta kutusunu söktükten sonra diş fırcası yada bir boya fırçası gibi olur yağsız kontak sprey ile temizlemeniz. İnşallah far silecek kolunda bir sıkıntı yoktur. Diğer bir sebep olacak neden ise araç içindeki bsı (beyin) siğortaların oldupu kısım su almış olabilir.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
HasGur
2. Vites Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Yetkili servis araçta kaçak varsa bunu kolayca tespit edebilirdi diye düşünüyorum. Akü kablosu ile kutup başı arasına koyduğunuz lambanın aracı kilitledikten sonra bir süre daha yanmaya devam etmesi normaldir sonrasında BSI park halinde gereksiz olan donanımların elektriğini keser ve aküden çekilen akım son derece azalır sadece alarm gibi park halinde gerekli donanımlar akım çeker bu durumda lamba teli çok az kızarır. Marş basması için 30 amper kadar bir akım yeterlidir, Araç düşük model olduğu için yıpranmış marş dinamosu daha fazla örneğin 40 amper çekiyor olsa 60 amperlik sağlıklı bir akünün o seviyenin altına 8 saat içinde gerilemesi anormal bir durumdur ki saatte 2.5 amper gibi bir kaçak olmasını gerektirir. Bu değer tüm park lambalarının ve iç aydınlatmaların toplam çekeceği akımdan bile fazladır. Geçmişte aracı sürekli kullanmamak, çok kısa mesafeler katetmek gibi sebeplerle yetersiz şarj nedeniyle akü plakalarında sülfatlaşma oluşmuş ise, plakalardaki dökülme nedeniyle bir hücre içinde kısa devre oluyorsa bu kadar hızlı deşarj mümkündür. Silecek konusunda ise; arıza nerede olursa olsun arada bir kendi kendine düzeliyor sonrasında tekrar baş gösteriyorsa problemin kaynağı çok büyük ihtimal ile elektrikseldir. Tesisat, soket, sigorta yatağı, silecek motoru baktırın bunlarda problem yoksa silecek kolu içindeki kontaklarda temassızlık da olabilir.
|
|
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
|
lyon69
1. Vites Kayıt Tarihi: 26 Eylül 2018 Konum: FRANSA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
akuyu yeni degistirdim ve test ettirdim sarj dinamosunda ve akude sorun yok dediler.servis motor tarafinda ve arka bagaj tarafinda kacak yok dedi.bende on konsoldaki radyo klima dugmeleri ekrani sokerek denedim hala sorun devam ediyor.servisin bulamamasina bende hayli saskinim servisin bulamadigi seyi ben nasil bulucam diye kafam gidiyor.
silecek kolunda ariza olup ordan elektrik kacirma ihtimali varmi acaba. bide arka stop lambalarinda surekli ariza sinyali veriyordu.lambalarin hepsini degistirdikten sonra bile deavm etti.bende internnetten bir yontem bulup onu denedim.lambalarin plakasindan toprak hat alip arabanin toprak hattina bagladim ve ariza isigi sondu.ordanda gelme ihtimali varmi kacagin ?
|
|
HasGur
2. Vites Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Öncelikle akünün yeni takılmış olması sağlıklı olduğunun bir göstergesi değildir. Stokta uzun süre beklemiş akülerin plakalarında da sülfatlaşma meydana gelir. Öncelikle akünün görevini tam olarak yaptığından emin olun çünkü 8 saat içinde akünün marş basmayacak duruma düşmesi yukarıda yazdığım gibi yüksek miktarda kaçak olmasını gerektirir. BSI tarafından izlenen silecek kolundan geçen akım bir kaç miliamperle sınırlıdır ve tesisatında yüksek miktarda kaçak olması BSI arızasına, kablo yanığına hatta alev almaya bile sebep olabilir. Arka stoplarda yapılan işleme şaseleme denir. Zamanla korozyon nedeniyle tam olarak devre tamamlanamadığı durumlarda temas noktaları temizlenerek düzeltilemeyecek kadar kötü durumda ise yapılabilir. Bu işlem aküde deşarja neden olmaz. İşi bilen bir oto elektrikçiye giderseniz sorunun kaynağını kısa süre içinde bulabilir.
|
|
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
|
lyon69
1. Vites Kayıt Tarihi: 26 Eylül 2018 Konum: FRANSA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Bu konuda memleketimizin gozunu seveyim.fransadayim ve isinin ehli adam bulmak gercekten cok zor.
Yardimlariniz icin tesekkurler yinede.deneme yanilma yoluyla bulmaya calisicam artik kacagi. Eger sorun bsi de ise degistirebilirmiyim bsi ?
|
|
HasGur
2. Vites Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Siz pejonun anavatanında bulamıyorsanız vay bizim halimize BSI değişimi konusunda sizi tanımadığım için bir şey söylemem imkansız ancak BSI nemle muhatap olmadıysa kolay kolay arıza verecek bir parça değildir. Deneme yanılma yerine aküde yaptığınız testi bir ampermetre (en az sigorta değeri kadar akım ölçebilen) kullanarak her sigorta hattı için ayrı ayrı yapabilirsiniz. Sigorta ayaklarına benzer yapıda test probları vardır veya yapabilirseniz bir sigortayı parçalayıp ayaklarına kablo lehimleyerek basit bir prob yapabilirsiniz. Sigortayı söküp yerine probları takacak ve ampermetreye bağlayacaksınız (ek yerlerini kısa devreye sebep olacak şekilde açıkta bırakmayın). Araç kilitlendikten 30 saniye kadar sonra BSI gereksiz donanımların elektriğini kestiğinde kaçak varsa ampermetrede çekilen akımı görebilirsiniz. (sigorta yerine ampermetre bağlıyken kontak açmamanızı tavsiye ederim çünkü devreye elektrik ilk verildiğinde anlık olarak sigorta değerinin çok üzerinde akım geçmesi mümkündür. Sigortalar bu anlık sürede açık devre olmayacak şekilde tasarlanmıştır ancak bir kaç milisaniyede hatta daha kısa zaman aralıklarında ölçüm yapan ampermetre hasar görebilir) |
|
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
|
Mustafa-almanya
2. Vites Kayıt Tarihi: 09 Mart 2013 Konum: Almanya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 917 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Mustafa-almanya
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Bende 1,5 yil önce zafirada akü yeni diye kacaktan süpelendim,ama sorun aküdeymis.Ödünc akü bulabilirsen bir kac gün dene oda bosaliyorsa sonra kacaktan süpelen. Kolay gelsin
|
|
Almanyadan Saygilar
Ex Audi 80,Ex VW Polo,Ex VW Golf,Ex Ford Fiesta,Ex Ford Escort,Ex BMW 318,Ex Audi A4,Ex Alfa 156,Ex Citröen Xantia,Ex Opel Vectra GTS,Ex Peugeot 407 SW,ExRenault Clio,ExOpel Zafira |
|
lyon69
1. Vites Kayıt Tarihi: 26 Eylül 2018 Konum: FRANSA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
herkese merhaba arkadaslar cok sukur sorunum cozulmus gibi duruyor.yaklasik bir aydir sorunsuz biniyorum.yaptigim tek sey ise anahtarin pilini degistirmek oldu.bende cok saskinim servis bile bulamadi sorunu.tesadufen anahtarin pilini degistirdigimden beri hic bir sorun kalmadi herkese yardimlariniz icin cok tesekkur ederim.
|
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
bizim aslanları anlamak güç hocam probleminizin çözüldüğüne sevindim. gurbetçilerimize selamlar.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |