|
Peugeot 407 PRND 'gearbox fault' hatası hakkında |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
ozan81
1. Vites Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2014 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 28 Ekim 2014 Saat 18:16 |
Merhaba;
Aranıza yeni katılmış bulunuyorum, herkese selamlar. Peugeot 2004 model 2.0 executive otomatik
şanzıman (KM159.0000) benzinli aracımda
PRND“gearbox fault” hatası ile karşılaşıyorum, bu hata motor soğuk iken
veriyor yada hiç vermiyor soğukken hafif eğimli yolda da yapıyor ve sonrasında vites takılı kalıp hiçbir
şekilde değişmiyor, aracı start-stop edince düzeliyor. Çekişinde herhangi bir
sorun yok, kaydırma yok, vuruntu yok. Bugun yetkili servise ve özel
servisleri dolaştım. Yetkili servis pc ye bağlayıp yağ
basıncından kaynaklandığı ve selenoid valf in değişeceğini söyledi ve aracı
servise aldıktan sonra yangını kontrol edip şanzımanın inmesi gerektiğini söylediler
(içerisinde çapak varmış ama bana bunu göstermediler) Fiyatının 3500 tl den başladığını
ve 9000 tl ye kadar çıkacağını bildirdiler. Yani revizyon edilmesinden bahsettiler. Şanszıman yağını 2 ay önce
değiştirdim. Daha sonra Kartal da bulunan
farklı iki şanzımancıya gösterdim. İlk servis Selenoid valflerinin değişmesi gerektiğini bildirdi ve ortalama maliyetin 700 tl olacağını söyledi. Eger revizyon yaparsanız A
dan Z ye ne varsa, değişirse 3500 tl kadar olacağını bildirdi. İkince servisde aynı şeyleri
söyledi ve bu sorunun selenoid valfden olduğunu araç soğukken olduğunu ve valflerinin değişeceğini beyinin temizleceğini ve bakım yapılacağını ve bu bir bu hata ile karşılaşmayacağını bildirip
aynı fiyatı yani 700 tl maliyet belirti. Benim bu yaşadığım problem ile
karşılaşan oldu mu ya da yukarıdaki bahsettiğim durumdan dolayı tavsiyeniz
nedir. Bu durumdan dolayı ne yapmayalım, aracımı seviyorum ama satmak gibi
düşüncede aklımdan çıkmıyor değil. Saygılarımla. Düzenleyen ozan81 - 28 Ekim 2014 Saat 18:17 |
|
mami202
2. Vites Kayıt Tarihi: 21 Aralık 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 458 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
merhaba
foruma hoşgeldiniz. birkaç manuel test uygulaması yapabilirsiniz, öncelikle şu testleri yapın ortalama dik bi yüksekliğe sahip bi rampada durun ve ayağınızı frenden çekin araç geri kaydırma yapıyormu emin olun şanzımanın çekiş etkisini kontrol etmeniz için ön lastikler bi kasisin tam önünde durun ve kasisi geçmeye başlayın çekişde düşüklük olup olmadığını kontrol edin. araç normal olarak kasis in üstünden aşabilmeli eğer ekstra gaz istiyorsa çekişde sorun var demektir, yada uygun bi ortamda el frenini fazla değil 1 - 2 tık çekin gaza yavaş yavaş basın aracın tepkisini gözlemleyin normalde gaza yüklendiğinizde araç ilerlemeli vites geçişlerinin deki süreleri gözlemleyin herbir vites geçişi 3 saniyeyi kesinlikle geçmemeli özellikle D- R R-D yaparken tes edin, bunlara ek olarak hava dahada soğuyacağı için özellikle sabahları aracı çalıştırıp yola çıktığınızda bir süre aracı yumuşak kullanın, motor sıcaklığı olması gereken düzeye ulaştığınızda şanzıman yağıda ısınmış olacağı için vites geçişleriniz daha iyi olacaktır. tüm bunları yaparken aracınız lpg li ise benzinde test ediniz daha iyi sonuçlar verecektir. son olarak vites geçişleri hissettirmeye başlamışsa çekişde düşüklük varsa rampalarda geri kaydırıyorsa yetkili servisle uygun bi pazarlık yapıp şanzımanı yetkili servise emanet edin.
|
|
ozan81
1. Vites Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2014 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
mami202 destek için teşekkür ederim.
bahsetmiş oldugun işlemlerin tamamını daha önce denedim ve olumsuz bir durum ile karşılaşmadım. en son olarak 4 tane otomatik şanzıman tamiri yapan yerleri gezip problemimi anlattım ve hepsinin bahsetmiş oldugu arıza aynı, selenoid valf problemi. Dün itibariyle selenoid valf ve yagını değiştirdim. şanzıman içersisinde 2 tane selenoid valf var bunların çifti ve yag değişimini 600 tl gibi ücrete yaptırdım. Yaptıgım test sonucunda aracı 3-4 saat kullanmadım ve daha önce arıza verilen yerlerden geçtigimde (dik yokuşta) herhangi bir arıza ile karşılaşmadım ama sabahları ve 6 ay sonrası önemli olan bakalım ilerleyen zamanlarda inşallah bir daha bu arıza ile karşılaşmam. herkese kazasız ve keyifli sürüşler. |
|
mami202
2. Vites Kayıt Tarihi: 21 Aralık 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 458 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
geçmiş olsun. inşaalah birdaha sıkıntı çıkarmaz,
çok soğuk ve çok sıcak havalarda biraz temkinli davrandığınız sürece şanzıman daha da uzun vadeli sorunsuz yolculuk yapmanıza olanak sağlayacaktır, hatırlatma amacı ile söylüyorum zaten biliyorsunuzdur, spor ve kar modunu kullanmak istediğinizde aktifleştirmeden önce ESP sistemini kapattıktan sonra istediğiniz modu seçebilirsiniz, birde park ederken aracın yükünü el freni çekip vites boşta tüm yük balatalara bndikten sonra şanzımanı P moduna alınız saygılar keyifli sürüşler.
Düzenleyen mami202 - 30 Ekim 2014 Saat 15:55 |
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |