Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Peugeot 407 PRND 'gearbox fault' hatası hakkında

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 407
Forum Tanımlaması: Peugeot 407, 2005'ten 2011'e kadar üretilen 406 serisinin yenilenmiş hali geniş bir aile otomobilidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=37142
Tarih: 01 Ocak 2025 Saat 17:08
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Peugeot 407 PRND 'gearbox fault' hatası hakkında
Mesajı Yazan: ozan81
Konu: Peugeot 407 PRND 'gearbox fault' hatası hakkında
Mesaj Tarihi: 28 Ekim 2014 Saat 18:16
Merhaba; 
Aranıza yeni katılmış bulunuyorum, herkese selamlar.

Peugeot 2004 model 2.0 executive otomatik şanzıman (KM159.0000) benzinli aracımda PRND“gearbox fault” hatası ile karşılaşıyorum, bu hata motor soğuk iken veriyor yada hiç vermiyor soğukken hafif eğimli yolda da yapıyor  ve sonrasında vites takılı kalıp hiçbir şekilde değişmiyor, aracı start-stop edince düzeliyor. Çekişinde herhangi bir sorun yok, kaydırma yok, vuruntu yok.

Bugun yetkili servise ve özel servisleri dolaştım.

Yetkili servis pc ye bağlayıp yağ basıncından kaynaklandığı ve selenoid valf in değişeceğini söyledi ve aracı servise aldıktan sonra yangını kontrol edip şanzımanın inmesi gerektiğini söylediler (içerisinde çapak varmış ama bana bunu göstermediler) Fiyatının 3500 tl den başladığını ve 9000 tl ye kadar çıkacağını bildirdiler. Yani revizyon edilmesinden bahsettiler.

Şanszıman yağını 2 ay önce değiştirdim.

Daha sonra Kartal da bulunan farklı iki şanzımancıya gösterdim.

İlk servis  Selenoid valflerinin değişmesi gerektiğini bildirdi ve ortalama maliyetin 700 tl olacağını söyledi. Eger revizyon yaparsanız A dan Z ye ne varsa, değişirse 3500 tl kadar olacağını bildirdi.

İkince servisde aynı şeyleri söyledi ve bu sorunun selenoid valfden olduğunu araç soğukken olduğunu ve valflerinin değişeceğini beyinin temizleceğini ve bakım yapılacağını ve bu bir bu hata ile karşılaşmayacağını bildirip aynı fiyatı yani 700 tl maliyet belirti.

Benim bu yaşadığım problem ile karşılaşan oldu mu ya da yukarıdaki bahsettiğim durumdan dolayı tavsiyeniz nedir. Bu durumdan dolayı ne yapmayalım, aracımı seviyorum ama satmak gibi düşüncede aklımdan çıkmıyor değil.

Saygılarımla.

 

 

  




Cevaplar:
Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 30 Ekim 2014 Saat 01:44
merhaba 
foruma hoşgeldiniz.

birkaç manuel test uygulaması yapabilirsiniz, 
öncelikle şu testleri yapın  ortalama dik bi yüksekliğe sahip bi rampada durun ve ayağınızı frenden çekin araç geri kaydırma yapıyormu emin olun

şanzımanın çekiş etkisini kontrol etmeniz için 
ön lastikler bi kasisin tam önünde durun ve kasisi geçmeye başlayın çekişde düşüklük olup olmadığını kontrol edin. araç normal olarak kasis in üstünden aşabilmeli eğer ekstra gaz istiyorsa çekişde sorun var demektir,  yada uygun bi ortamda el frenini fazla değil 1 - 2 tık çekin gaza yavaş yavaş basın aracın tepkisini gözlemleyin normalde gaza yüklendiğinizde araç ilerlemeli 

vites geçişlerinin deki süreleri gözlemleyin
herbir vites geçişi 3 saniyeyi kesinlikle geçmemeli özellikle D- R   R-D yaparken tes edin,

bunlara ek olarak hava dahada soğuyacağı için özellikle sabahları aracı çalıştırıp yola çıktığınızda bir süre aracı yumuşak kullanın, motor sıcaklığı olması gereken düzeye ulaştığınızda şanzıman yağıda ısınmış olacağı için vites geçişleriniz daha iyi olacaktır.
tüm bunları yaparken aracınız lpg li ise benzinde test ediniz daha iyi sonuçlar verecektir.

son olarak vites geçişleri hissettirmeye başlamışsa çekişde düşüklük varsa  rampalarda geri kaydırıyorsa yetkili servisle uygun bi pazarlık yapıp şanzımanı yetkili servise emanet edin.


Mesajı Yazan: ozan81
Mesaj Tarihi: 30 Ekim 2014 Saat 11:23
mami202 destek için teşekkür ederim.
bahsetmiş oldugun işlemlerin tamamını daha önce denedim ve olumsuz bir durum ile karşılaşmadım.
en son olarak 4 tane otomatik şanzıman tamiri yapan yerleri gezip problemimi anlattım ve hepsinin bahsetmiş oldugu arıza aynı, selenoid valf problemi.
Dün itibariyle selenoid valf ve yagını değiştirdim. şanzıman içersisinde 2 tane selenoid valf var bunların çifti ve yag değişimini 600 tl gibi ücrete yaptırdım.
Yaptıgım test sonucunda aracı 3-4 saat kullanmadım ve daha önce arıza verilen yerlerden geçtigimde (dik yokuşta) herhangi bir arıza ile karşılaşmadım ama sabahları ve 6 ay sonrası önemli olan  bakalım ilerleyen zamanlarda inşallah bir daha bu arıza ile karşılaşmam.
herkese kazasız ve keyifli sürüşler.
 


Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 30 Ekim 2014 Saat 13:24
geçmiş olsun. inşaalah birdaha sıkıntı çıkarmaz,  

çok soğuk ve çok sıcak havalarda biraz temkinli davrandığınız sürece şanzıman daha da uzun vadeli sorunsuz yolculuk yapmanıza olanak sağlayacaktır,  

hatırlatma amacı ile söylüyorum zaten biliyorsunuzdur,

spor ve kar modunu kullanmak istediğinizde aktifleştirmeden önce ESP sistemini kapattıktan sonra istediğiniz modu seçebilirsiniz,

birde park ederken aracın yükünü el freni çekip vites boşta tüm yük balatalara bndikten sonra şanzımanı P moduna alınız  saygılar keyifli sürüşler.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net