|
407 1.6 HDI için 0W-40 mı yoksa 5W 30 mu? |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
romeoclarks
1. Vites Kayıt Tarihi: 13 Mayıs 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 4 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı romeoclarks
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 13 Mayıs 2012 Saat 12:12 |
Merhabalar
Aracım 2007 model ve şimdiye kadar ki bakımlarında servis hep aracıma total in 7000 serisi yağini koydu. (10W ile başlıyor ve yarı sentetik). Ben bu yağı değiştirmek istiyorum ancak aracıma en uygun yağ hangisidir karar veremiyorum. Ankara da oturuyorum yazları hava sıcak kışları ise cok soğuk geçiyor ve ben arabayı devirli kullanmayı seviyorum. Almayı düşündüğüm yağlar; Mobil 1 0W-40 new life veya Mobil 1 5W-30 esp formula bu ikisi de benim aracım için kullanılabilir diye okudum ancak emin olamıyorum.Aralarında new life daha iyi gibi gözüküyor, koysam yağ eksilmesi veya başka sorunlar yaratır mı? Birde son olarak yağ çubuğumu kontrol ettiğimde, çubukta min ve max ibaresi olmadığını fark ettim sadece ucunda küçük aralıklarla 4 tane çizgi var. Yağım bu 4 çizgiyede bulanıyor (hatta çok azda geçiyor) kontrol ettiğimde. Acaba araca fazla yağ konmuş olabilir mi?
|
|
cerci07
2. Vites Kayıt Tarihi: 28 Eylül 2008 Konum: FR Durum: Aktif Değil Mesajlar: 958 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
1.6 hdi ler icin tavsiye edilen herhangi bir markanin 5w-40 i , ama istersen 5w-30 yada 0w40 ta kullana bilirsin bir zarari olmaz tek zarari kesene olur cok hafif uzerinde ise bir zarai olmaz ama cizgi araligi yaklasik kac mm? aracinda fap varsa ve tikali ise yaga mazot basma riskide var sik sik kontrol etmini tavsiye ederim Düzenleyen cerci07 - 13 Mayıs 2012 Saat 13:04 |
|
|
|
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
40 viskozitede yag koymani onermem. 5W-30 dur. Mobil 1'in soyledigin 5W-30 ESP yagi tam kendisidir.
Saniyorum biraz fazla yag konulmus ama zarari yok o kadarinin. Cok asiri gecmis ise o zaman fark yaratabilir. Düzenleyen koliva - 13 Mayıs 2012 Saat 14:19 |
|
voodoo
2. Vites 04 - Mart - 1984 Kayıt Tarihi: 21 Ağustos 2010 Konum: Antwerpen Durum: Aktif Değil Mesajlar: 598 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
kolivaya katiliyorum....
|
|
2001 206
2.0 GTI Antwerpen |
|
isodogu
1. Vites 04 - Temmuz - 1975 Kayıt Tarihi: 31 Ocak 2011 Konum: Antalya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 85 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
35-40dereceleri geçen yaz sıcaklıklarında 5/30 değil 5 /40 kullanılmalı kışın veya 30 derece civarı yerlerde 5/30 kullanılabilir diye biliyorum |
|
2006 307 1.6 HDI premium
|
|
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Tartismaya acik bir konu. Ben soylediginiz gibi dusunmuyorum. Herkesin artik iyi derecede bildigi gibi 5W-30'un 5 rakami motor sogukken, 30 ise motor sicakken yagin sahip oldugu viskozite degeridir. 5 rakaminin onundeki "W" harfi winter=kis kelimesinden geliyor ama bu kis ayi anlamina gelmiyor, sogukken anlamina geliyor. Iki numara oldugu icin iki farkli viskozite degeri ortaya cikiyor. Dolayisiyla ayri ayri ele almak gerek. Hemen inceleyelim: 5 degeri motorun ilk mars basilma anindaki yagin viskozite degeridir. Yani bu ne demek oluyor, disarida hava eger -30 derece ise yag da o derecede veya ona yakin bir degerde sicakliga sahiptir. Yani yagin ilk motor calistirmadaki viskozite degeri cevresel sartlara baglidir. Diger taraftan, 30 degeri ise motor sicakkenki viskozite degeridir dedik. Bu sicaklik ne oluyor? Bizim araclarimizda 90 ile 105 derece araligindadir diyelim. Dolayisiyla disaridaki havanin sicakligi ister 30 derece olsun ister 50 derece olsun motor yagi acisindan farketmemeli cunku zaten motorun sicakligi 90 ve uzerinde oluyor. Dolayisiyla bana gore hava sicakligina gore ikinci rakamla oynamak pek mantikli degil. Ikinci rakamla ancak motor yag yakiyorsa, asinma varsa numara buyutme islemine gidilebilir diye dusunuyorum. Dis sicakliga bagli olarak ancak ilk rakamda oynama yapabiliriz diye dusunuyorum. Farkli gorusunuz var ise memnuniyetle dinlemek isterim. |
|
cerci07
2. Vites Kayıt Tarihi: 28 Eylül 2008 Konum: FR Durum: Aktif Değil Mesajlar: 958 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
kapetan
1. Vites 13 - Haziran - 1979 Kayıt Tarihi: 05 Eylül 2011 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 94 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
ben esp 5/30 koydum.çok memnunum.keşke daha öncede tam sentetik yağ kullansaydım.aracın sesinde ve çekişinde fark ettiği anlaşılıyor hemen.kesinlikle esp 5/30
|
|
2006 model peugeot 407 1.6 comfort
|
|
romeoclarks
1. Vites Kayıt Tarihi: 13 Mayıs 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 4 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı romeoclarks
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Yukarıda ki tablo forumda başka bir arkadaşın daha önce yüklediği, önerilen ve önerilmeyen yağlar listesidir. Erlaubt = Izinli Besonders empfohlen = Özellikle tavsiye edilen Nicht Erlaubt = Izinli degil, kullanilmamali Burada 407 için 5w 30 C2 yağ özellikle tavsiye ediliyor ancak 0W 40 ve 5w 40 da izinli olarak gözüküyor. Bu arada bauhaus ta 5w 30 esp 0w 40 tan 20-30 tl daha pahalıydı. Aracımın son bakımını geçen nisan ayında ankara göral da yaptırdım. Ama ne yalan söyleyim bu servise bir türlü ısınamadım, işi doğru dürüst yaptıklarına inanmıyorum... Yağ çubuğunda bulunan çizgi aralıklarını ölçemedim ancak 4 çizginin de toplamı 3 cm civarında olduğunu söyleyebilirim. Daha önce de dediğim gibi yağ bu 4 çizgiyide geçiyor. Yağı asıl değiştirmek istediğim sebep ise, aracım 5 yaşında olmasına rağmen daha 27.000 km de ve hala motor tam açılmadı, bugüne kadar doğru dürüst basılmadı, 2500 devirin üzerinde vites değişmedi. Geçen ay chiplettim arabayı ve chip yaptırdığım kişi özellikle chipten sonra tam sentetik yağ kullanmam gerektiğini ve yağ değiştirme aralıklarını azaltmam gerektiğini söyledi. Hem chip yaptırdığım için hemde arabayı bundan sonraki süreçte zorlayarak kullanacağım için bu kullanım koşuluna en uygun yağı tercih etmek istiyorum. Bu arada arabayı chiplettikten sonra dip gazda hafif siyah duman atıyor araba, bu sanırım yağ yakma anlamına geliyor.
Düzenleyen romeoclarks - 13 Mayıs 2012 Saat 17:52 |
|
cerci07
2. Vites Kayıt Tarihi: 28 Eylül 2008 Konum: FR Durum: Aktif Değil Mesajlar: 958 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
chiplendikten sonra siyah duman atmasi yag yakmasi anlamina gelmez aracin zengin karisimla calistigi anlamina gelir buda cok normaldir
|
|
|
|
toga406
2. Vites Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
valla benim punto da da chip var normal yağ kullanıyorum sorun yok. performans ciddi artti
yakıt azalmadı tbai aynı gibi
|
|
isodogu
1. Vites 04 - Temmuz - 1975 Kayıt Tarihi: 31 Ocak 2011 Konum: Antalya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 85 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Bu konulara çok ilgili amla maalesef çok bilgili değilim sadece fikrimi belirttim siz teknik olarakta ayrıntılı olarak açıklamışsınız. teşekkür ederim yalnız kendi tecrübemden şunu söyleyebilirim 10/40 ve5/40 total kullandım şahsen aralarında bi fark göremedim (sessizlik ,yağ yakma v.s) bence çok para vermeye gerek yok değişim periyoduna dikkat ettikten sonra kaliteli olarak bilinen herhangi bir yağ kullanılabilir.
|
|
2006 307 1.6 HDI premium
|
|
romeoclarks
1. Vites Kayıt Tarihi: 13 Mayıs 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 4 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı romeoclarks
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
O zaman ben en iyisi 5W 30 esp yi alayım. Olmadı 6 ay sonra birde 0W 40 koydurup arabada hangisi daha iyi performans gösteriyor deneyeyim.
Bu arada ben aracın son yağ değişiminden sonra bor katkısı kullandım (isim vermeyim şu en çok bilinen bor katkısı). Kesinlikle bir faydasını görmedim, eminim tam sentetik yağ, yarı sentetik+bor katkısından çok daha iyi performans verecek.
|
|
cerci07
2. Vites Kayıt Tarihi: 28 Eylül 2008 Konum: FR Durum: Aktif Değil Mesajlar: 958 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
yaga katilan katkilarin faydadan cok zarar verdigi yagin ozelligini bozdugunu ve motorun duzensiz calistigi soyleniyor motor ureticileride tavsiye etmiyor
tam sentetik 5-30 5-40 yada 0-40 hangisi kesenize uygunsa kullanirsiniz |
|
|
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |