Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

407 1.6 HDI için 0W-40 mı yoksa 5W 30 mu?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 407
Forum Tanımlaması: Peugeot 407, 2005'ten 2011'e kadar üretilen 406 serisinin yenilenmiş hali geniş bir aile otomobilidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=22989
Tarih: 29 Aralık 2024 Saat 02:27
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 407 1.6 HDI için 0W-40 mı yoksa 5W 30 mu?
Mesajı Yazan: romeoclarks
Konu: 407 1.6 HDI için 0W-40 mı yoksa 5W 30 mu?
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2012 Saat 12:12
Merhabalar

Aracım 2007 model ve şimdiye kadar ki bakımlarında servis hep aracıma total in 7000 serisi yağini koydu. (10W ile başlıyor ve yarı sentetik). Ben bu yağı değiştirmek istiyorum ancak aracıma en uygun yağ hangisidir karar veremiyorum. Ankara da oturuyorum yazları hava sıcak kışları ise cok soğuk geçiyor ve ben arabayı devirli kullanmayı seviyorum. Almayı düşündüğüm yağlar;

Mobil 1 0W-40 new life
veya
Mobil 1 5W-30 esp formula

bu ikisi de benim aracım için kullanılabilir diye okudum ancak emin olamıyorum.Aralarında new life daha iyi gibi gözüküyor, koysam yağ eksilmesi veya başka sorunlar yaratır mı?

Birde son olarak yağ çubuğumu kontrol ettiğimde, çubukta min ve max ibaresi olmadığını fark ettim sadece ucunda küçük aralıklarla 4 tane çizgi var. Yağım bu 4 çizgiyede bulanıyor (hatta çok azda geçiyor) kontrol ettiğimde. Acaba araca fazla yağ konmuş olabilir mi?



Cevaplar:
Mesajı Yazan: cerci07
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2012 Saat 12:59

1.6 hdi ler icin tavsiye edilen herhangi bir markanin 5w-40 i , ama istersen 5w-30 yada 0w40 ta kullana bilirsin bir zarari olmaz tek zarari kesene olur  cok hafif uzerinde ise bir zarai olmaz ama cizgi araligi yaklasik kac mm? aracinda fap varsa ve tikali ise yaga mazot basma riskide var sik sik kontrol etmini tavsiye ederim



-------------


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2012 Saat 14:18
40 viskozitede yag koymani onermem. 5W-30 dur. Mobil 1'in soyledigin 5W-30 ESP yagi tam kendisidir.

Saniyorum biraz fazla yag konulmus ama zarari yok o kadarinin. Cok asiri gecmis ise o zaman fark yaratabilir.


Mesajı Yazan: voodoo
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2012 Saat 14:21
kolivaya katiliyorum....Thumbs Up

-------------
2001 206
2.0 GTI
Antwerpen


Mesajı Yazan: isodogu
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2012 Saat 15:30

35-40dereceleri geçen yaz sıcaklıklarında 5/30 değil 5 /40 kullanılmalı kışın veya 30 derece civarı yerlerde 5/30 kullanılabilir diye biliyorum



-------------
2006 307 1.6 HDI premium


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2012 Saat 15:48
Orjinalini yazan: isodogu isodogu Yazdı:

35-40dereceleri geçen yaz sıcaklıklarında 5/30 değil 5 /40 kullanılmalı kışın veya 30 derece civarı yerlerde 5/30 kullanılabilir diye biliyorum



Tartismaya acik bir konu. Ben soylediginiz gibi dusunmuyorum. Herkesin artik iyi derecede bildigi gibi 5W-30'un 5 rakami motor sogukken, 30 ise motor sicakken yagin sahip oldugu viskozite degeridir. 5 rakaminin onundeki "W" harfi winter=kis kelimesinden geliyor ama bu kis ayi anlamina gelmiyor, sogukken anlamina geliyor. Iki numara oldugu icin iki farkli viskozite degeri ortaya cikiyor. Dolayisiyla ayri ayri ele almak gerek. Hemen inceleyelim:
5 degeri motorun ilk mars basilma anindaki yagin viskozite degeridir. Yani bu ne demek oluyor, disarida hava eger -30 derece ise yag da o derecede veya ona yakin bir degerde sicakliga sahiptir. Yani yagin ilk motor calistirmadaki viskozite degeri cevresel sartlara baglidir.
Diger taraftan, 30 degeri ise motor sicakkenki viskozite degeridir dedik. Bu sicaklik ne oluyor? Bizim araclarimizda 90 ile 105 derece araligindadir diyelim. Dolayisiyla disaridaki havanin sicakligi ister 30 derece olsun ister 50 derece olsun motor yagi acisindan farketmemeli cunku zaten motorun sicakligi 90 ve uzerinde oluyor.

Dolayisiyla bana gore hava sicakligina gore ikinci rakamla oynamak pek mantikli degil. Ikinci rakamla ancak motor yag yakiyorsa, asinma varsa numara buyutme islemine gidilebilir diye dusunuyorum. Dis sicakliga bagli olarak ancak ilk rakamda oynama yapabiliriz diye dusunuyorum. Farkli gorusunuz var ise memnuniyetle dinlemek isterim.


Mesajı Yazan: cerci07
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2012 Saat 15:50

http://imageshack.us/photo/my-images/848/407d10.jpg/" rel="nofollow">

Uploaded with http://imageshack.us" rel="nofollow - ImageShack.us



-------------


Mesajı Yazan: kapetan
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2012 Saat 16:01
ben esp 5/30 koydum.çok memnunum.keşke daha öncede tam sentetik yağ kullansaydım.aracın sesinde ve çekişinde fark ettiği anlaşılıyor hemen.kesinlikle esp 5/30Thumbs Up

-------------
2006 model peugeot 407 1.6 comfort


Mesajı Yazan: romeoclarks
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2012 Saat 17:50

Yukarıda ki tablo forumda başka bir arkadaşın daha önce yüklediği, önerilen ve önerilmeyen yağlar listesidir.

Erlaubt = Izinli
Besonders empfohlen = Özellikle tavsiye edilen
Nicht Erlaubt = Izinli degil, kullanilmamali

Burada 407 için 5w 30 C2 yağ özellikle tavsiye ediliyor ancak 0W 40 ve 5w 40 da izinli olarak gözüküyor. Bu arada bauhaus ta 5w 30 esp 0w 40 tan 20-30 tl daha pahalıydı.

Aracımın son bakımını geçen nisan ayında ankara göral da yaptırdım. Ama ne yalan söyleyim bu servise bir türlü ısınamadım, işi doğru dürüst yaptıklarına inanmıyorum...

Yağ çubuğunda bulunan çizgi aralıklarını ölçemedim ancak 4 çizginin de toplamı 3 cm civarında olduğunu söyleyebilirim. Daha önce de dediğim gibi yağ bu 4 çizgiyide geçiyor.

Yağı asıl değiştirmek istediğim sebep ise, aracım 5 yaşında olmasına rağmen daha 27.000 km de ve hala motor tam açılmadı, bugüne kadar doğru dürüst basılmadı, 2500 devirin üzerinde vites değişmedi. Geçen ay chiplettim arabayı ve chip yaptırdığım kişi özellikle chipten sonra tam sentetik yağ kullanmam gerektiğini ve yağ değiştirme aralıklarını azaltmam gerektiğini söyledi. Hem chip yaptırdığım için hemde arabayı bundan sonraki süreçte zorlayarak kullanacağım için bu kullanım koşuluna en uygun yağı tercih etmek istiyorum.

Bu arada arabayı chiplettikten sonra dip gazda hafif siyah duman atıyor araba, bu sanırım yağ yakma anlamına geliyor.


Mesajı Yazan: cerci07
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2012 Saat 18:28
chiplendikten sonra siyah duman atmasi yag yakmasi anlamina gelmez aracin zengin karisimla calistigi anlamina gelir buda cok normaldir

-------------


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2012 Saat 21:42
valla benim punto da da chip var normal yağ kullanıyorum sorun yok. performans ciddi artti
yakıt azalmadı tbai aynı gibi


Mesajı Yazan: isodogu
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2012 Saat 22:04
Bu konulara çok ilgili amla maalesef çok bilgili değilim sadece fikrimi belirttim siz teknik olarakta ayrıntılı olarak açıklamışsınız. teşekkür ederim yalnız kendi tecrübemden şunu söyleyebilirim 10/40 ve5/40 total kullandım şahsen aralarında bi fark göremedim (sessizlik ,yağ yakma v.s) bence çok para vermeye gerek yok değişim periyoduna dikkat ettikten sonra kaliteli olarak bilinen herhangi bir yağ kullanılabilir.

-------------
2006 307 1.6 HDI premium


Mesajı Yazan: romeoclarks
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2012 Saat 22:30
O zaman ben en iyisi 5W 30 esp yi alayım. Olmadı 6 ay sonra birde 0W 40 koydurup arabada hangisi daha iyi performans gösteriyor deneyeyim. 

Bu arada ben aracın son yağ değişiminden sonra bor katkısı kullandım (isim vermeyim şu en çok bilinen bor katkısı). Kesinlikle bir faydasını görmedim, eminim tam sentetik yağ, yarı sentetik+bor katkısından çok daha iyi performans verecek.


Mesajı Yazan: cerci07
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2012 Saat 22:37
yaga katilan katkilarin faydadan cok zarar verdigi yagin ozelligini bozdugunu ve motorun duzensiz calistigi soyleniyor motor ureticileride tavsiye etmiyor
tam sentetik 5-30  5-40  yada 0-40 hangisi kesenize uygunsa kullanirsiniz


-------------



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net