|
Mazotta su var uyarisi |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
Aliturkoglu
1. Vites Kayıt Tarihi: 09 Mart 2024 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 4 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Aliturkoglu
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 09 Mart 2024 Saat 16:28 |
Merhabalar öncelikle iyi formlar, 2.0 HDI 407 kullanıcısıyım yaklaşık 10 yıldır bu araç benimle son dönemde çok fazla mazotta su var uyarisi alıyorum bu bu uyarıdan dolayı araç çalışmıyor bazen 5 dakika bekleyince marş alıyor bazten pampanın üzerinden içerideki mazotu boşalttigimda marş alıyor bazen ise hiç almıyor. Mazotu sürekli opetten alıyordum bu arızalardan sonra po ya geçtim hala devam etmekte. Bu arızadan dolayı 2 defa filitreyi degistirdim ilk pompa arizaliymis diye bahane buldular ikinci filitremde ise yine aynı sorunu yaşamaktayim sürekli şehir dışı uzun yol yaptığım araç dişarida birakmasindan korkuyorum sorun mazot pompasında değilse nerededir ?
|
|
Pilstols
1. Vites Kayıt Tarihi: 05 Mayıs 2014 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 20 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Merhabalar hocam.
307 1.6 HDI kullanıcısıyım bende. Benzer bir olay benimde başıma gelmişti. Belki size yol gösterir başımdan geçen olay. Arabanın aküsü çok zayıflamıştı, fiyatı uygun olduğu için volt akü aldım. Akü takıldı 1 ay sonra arabanın her yerinden saçma sapan arıza ışıkları yanmaya başladı. Akü değiştirdiğim zamanlarda araca bakımda yaptırmıştım. İlk verdiği arıza mazot filtresinde su var uyarısıydı. Filtrenin su tahliye tapasını açtım baya bi mazot boşalttım. Beyindeki hataları sildirdim. Ertesi gün yine arıza verdi. Ustaya götürdüm filtre üzerindeki devre arızalıdır deyip başka araçtan çıkma denedik yine aynı. Filtre değiştir vs falan sorun çözülmedi ve bu 1 haftalık sürede başka başka arızalarda başladı. Şimdi asıl olay bundan sonra başladı. Ustayla arızayı ararken akünün asit akıttığını fark ettik. Beyinden çıkan kablolar akünün altına giriyordu ve aküden akan asit komple, beyinden çıkan kablo kanalına akmış ve neredeyse tüm kabloların dışları erimişti ve kısa devre yapmaya başlamışlardı. O yüzden saçma arızalar almışım. Kabloları izole edince tüm arızalar bir anda gitti :) Bu süreçte baya bir şey tecrübe ettim. Mazot filtresinin su tahliye tapasından tahliye yap önce, Çözüm olmazsa mazot filtresini ve üzerindeki devre vb şey adı neyse onu değiştirmeyi deneyebilirsin. Filtre değiştirirken eski filtrenin içinden yenisine mazot boşaltmasın usta ona dikkat et. Elcik ya da pompa ile 2 dk pompalamaya üşenip eski filtreden yenisine mazot boşaltıyorlar. Sigorta, akü ve elektrik aksamını kontrol etmeni öneririm. Çok düşük ihtimalde olsa, depo kapağının içeri su almadığından, depoda su birikmemiş olduğundan emin olabilirsin en son çare.
|
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |