Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >307
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Automatic Gearbox Fault Sorununa Çözüm Önerisi
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Automatic Gearbox Fault Sorununa Çözüm Önerisi

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <12
Yazar
 Derece: Konu Derecesi: 1 Oylar, Ortalama 5.00  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Ramo09 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2020
Konum: Aydın
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Ramo09 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Kasım 2020 Saat 01:32
Herkese merhaba

Konuya biraz geç dahil oldum sanırım. Umarım hala bu konuda bilgi paylaşabilecek tecrübeli arkadaş bulabilirim :)

Öncelikle tüm konu mesajlarını okudum.

Aracım 2003 xt otomatik 307 135000 de ve 1buçuk senedir kullanıyorum.

Birçok mesajda arıza mesajından bahsedilmiş ancak bu arıza mesajı ile aynı anda araçta hissedilen durumlar paylaşılmamış.

Ben şöyle bir durum yaşıyorum. Birkaç hafta öncesine kadar bir sorun yoktu. Ama son zamanlarda sıklaşan fransızca yazan, türkçesi de "otomatik kutu arızası" mesajı geliyor ve o sırada vites 4 ten 3 e düşüyor, triptoniğe alsanda ekranda D yazıyor. 
Yine son dönemde aracımda çekişten düşme var.
Vites arıza vermese de sanki biraz daha yüksek devirde vites atıyor. Ve vites atışında ufaktan hissettirme var.
Yokuşta geri kaçırıyor.
Bu arızaları motor soğuk ya da sıcak farketmez yapabiliyor.
Ayrıca benim hararet ibresi yeterince yol gitsem dahi hiç 90 a gelmiyor hep 80-90 arası kalıyor. ( Yazın dahil)

Usta bugün şanzuman yağını değiştirelim belki faydası olur dedi. Değiştirdi ama yukarıda bahseden arkadaş gibi 4 lt değil 6 lt koydu. Ondan sonra sorun daha da arttı gibi.

Aydın ya da izmirde bu şanzumandan iyi anlayan biri varsa tavsiye edebileceğiniz önerilere açığım. Telefon no 5335912015

Zor durumdayım. Yardımcı olabilecek biri varsa çağrı atsa yeter. Ararım.
Çok teşekkürler şimdiden
Yukarı Dön
omerb Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2019
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 579
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı omerb Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Kasım 2020 Saat 18:19
Selamlar geçmiş olsun arkadaşım. Ne yazık ki bilerek işini yapan usta pek nadir bulunuyor. 
Olan araç sahibine oluyor. 
Aracın programa bağlandığında hangi arıza kodunu veriyor acaba.?
Çünkü hemen hemen tüm arızalarda dediğin olay olur. Araç 3. Viteste kalır. Sonra aracı durdurup tekrar çalıştırınca sorun yokmuş gibi devam eder. 
Bununla ilgili reklam yapan bir firma var ama istanbul da. 
Linkini aşağıya yazıyorum. Bence bir ara konuş. Sürekli para harcamaktansa, belki kafana uyar, gidip gelirsin oraya. 
Yukarı Dön
EmSul Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 06 Mart 2012
Konum: Balıkesir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 874
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı EmSul Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Kasım 2020 Saat 21:33
Keşke hiç yağı değiştirtmeseydiniz çıkan yağ kontrol edilmeliydi çünkü .. izmir yada  aydını bilmem ama bursada bu al4 şanzımandan çok iyi anlayan usta var sadece selenoid değişimi ile bile çözülebilir belki ama önce arıza koduna bakmak lazım eğer basınç arızası veriyorsa selenoidler değişmeli ama onu bile bilen biri yapmalı balıkesir yada bursada olsa yardımcı olurdum eğer revizyon gerekirsede yaptırmayın gidin sıfır sandık şanzıman taktırın atco pahalı iş yapan bir firma bu arada ben tavsiye etmem onların revizyon yaptığı paraya sıfır sandık şanzıman alınıyordu geçen yıl
bu arada hararetinizde bir sorun var ya termostat iptal edilmiş aracınızda yada göstergede sıkıntı var önce onu düzelttirin araç 90-100 derece arasında su sıcaklığında çalışmalı böyle tasarlanmış bu araç
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"
Yukarı Dön
Lazrail8989 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 30 Kasım 2020
Konum: Sakarya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Lazrail8989 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Aralık 2020 Saat 00:02
Orjinalini yazan: hakushen hakushen Yazdı:

Sevgili arkadaşlar, Şimdi yazacağım durumlarla aklınızda olan 307 ile ilgili bütün olumsuz düşüncelerinizi düzelteceğim. Ben şahsen Akademisyen ve Mühendisim. 307 Otomatik aldığımda hata mı ettim, şimdi ne olacak diye düşünür araştırırken yabancı sayfalardan yerli sayfalara bir çok tarama yaptım ve sanırım bu yazı içeriğini okuyan arkadaşlar hem dua edecekler, hem de sorunlarını çözecekler.

Öncelikle şunu söylemeliyim, aracınızın şanzımanında mekanik bir sorun varsa, bu durum tüm dsg dahil hepsinde başınıza gelebilir, onun çözümü şanzıman revizyonudur. Ancak şanzımandan anlamayan ustalara (bunlara servislerin bir çoğu da dahil) götürürseniz canınız sıkılabilir.

Öncelikle aracınızda "Automatic Gear Fault" yazısı veya çekişinde hissettiğiniz bir sorun varsa, vites değişiminde ciddi vuruntular varsa ilk yapacağınız işlem "Şanzıman beynini güncelletme" olacaktır. Motorla uyumlu çalışabilmesi için ise "Motor beynini güncelletme"niz gerekmektedir.
Yani öncelikle yetkili servislerde aracınızın beyinlerini mutlaka güncelletin. Güncelletme sonrasında yüzde 90 şikayetlerinizin çoğu gidecektir. Motor güncellemesi sonrası dijital klimanızın çalışıp çalışmadığını mutlaka kontrol edin. Benim güncelleme sonrası çalışmadığından tekrar servise gitmek durumunda kaldım.

Güncelletme sonrası ikinci tespit ettiğim sorun (bunu bir forumdan okumuştum, kişi numarasını bırakmıştı aradım konuştuk ve sağolsun ondan sonra emin oldum) araç bir süre gittikten sonra şanzıman kendini korumaya alıp havalandırma tapasından aşırı ısınma sonrası yer yer yağ atıyorsa.

307 araçları yaklaşık 97 derecede soğutma suyu fanı açıyor. Şanzıman yağını soğutan Isı değiştirici, Eşanjör, Heat Exchanger, Soğutucu buna her ne diyorsanız küçük bir parça mevcut. Motor suyu sıcak ve sizin şanzıman yağını ısıtma yerine soğutmanız gerekmekte. Bu işin çözümü Radyatörden üstten çıkan bir kalın hortum var. Bu hortuma En yüksek 90 derece de fan açacak bir müşir taktırıyorsunuz. Müşiri fanın sistemine bağlıyorlar ve fanın iki kademe olan ayarı kablolarından birisi diğerine bağlanarak 2. kademede fan açmasını sağlıyorsunuz.

Şimdi şanzıman yağını soğutacak düzgün bir sisteminiz oldu, Bu sistem motorunda verimini arttıracaktır. Benim aracım şuan 90 da fan açıp 85te kapatıyor.

Üçüncü ve en önemlisi ise şanzıman yağıdır. Ustaya götürdünüz şanzıman yağı koy dediniz alt tapayı açtı boşalttı üstten tekrar doldurdu, böyle bir dünya yok arkadaşlar. 307 nin neredeyse tüm kataloglarını taradım ama otomatik şanzıman yağ miktarı ile ilgili kesin bir bilgi yok. Öncelikle kullanacağınız şanzıman yağı orjinal de Esso ATF 71141 bu yağı tabi ki bulamayacaksınız Mobil ATF 71141 veya muadillerini kullanabilirsiniz.

Şimdi şanzıman yağı değişme prosedürüne gelelim. Öncelikle aracınızı biraz kullanacaksınız yani şanzıman yağı sıcaklığı 60 dereceye geldikten sonra lifte kaldırtıyorsunuz alttaki tapayı açıyorlar. Bir miktar yağ aktı ve bitti. Şimdi ustaya diyorsunuz yanlış hatırlamıyorsam 7 veya 8 alyan ile tapadan içeri alyanı sokuyor plastik bir tapa daha var uzunca onu açıyor ve daha çok yağ akıyor. Şimdi eğer aracınızda şanzımanla ilgili bahsettiğim sorunları alıyorsanız yaklaşık 4-5 LT yağ çıkacaktır içinden.

Şimdi tapaları tek tek kapattırıyorsunuz (Plastik tapaya ölümüne asılıp yalama yapmasınlar, gevşekte bırakmasınlar) aracı liftten indirip üstten tam olarak 4 LT yağ ekletiyorsunuz. Sonra aracı çalıştırıyorsunuz motor sıcaklığı 83 dereceye gelince frene basıp sırayla R,N,D ve MANUEL sonra tekrar geriye doğru Park moduna vitesleri değişip her viteste 6 sn bekliyorsunuz. Sonra aracı stop edip tekrar lifte kaldırıyorsunuz. Dış tapayı açıp yarım litre yağı geriye alıp kapattırıyorsunuz işlem bitti.

Eğer nazınızla uğraşacak ustanız yoksa 3,5 LT yağ koydurun viteslere geçişleri yapın aracınızı alın gidin. Fazla yağ demek selenoid arızası demek, fazla yağ demek yağın ısınması ve aracın zorlanması demek, Yağın ısınması koruma modu demektir. Benim sorunum bu şekilde çözüldü.

Diyelim sizin sorununuz buna rağmen düzelmedi öncelikle şanzıman soğutucusunu fabrika sonraki modellerde değişmiş parça nosu 227559 üstü daire altı kare Magneti Marelli marka onlarla değişim yapabilirsiniz.

Buna rağmen araçta aşırı vuruntu varsa Borg Warner marka selenoidleri (elektro valf) şanzımana takabilirsiniz. Bu bahsettiğim durumlarda bile aracınızda yokuşta geri kaydırma varsa şanzımanınızda revizyon gerekebilir. O vakitten sonra iyi bir şanzımancıya cihaza bağlatıp ölçtürün. Şanzımanda aşırı yağ varken ölçtürürseniz basınç yüksek çıkacaktır. Belki de ilk baştan size revizyon diyeceklerdir.

Yukarıda yazacaklarımı özetlersek,
1) Aracınızın motor ve şanzıman beyinlerini ayrı ayrı güncellettirin
2) Aracınıza 90 derece de 2. kademede fan açtıracak müşir taktırın.
3) Şanzıman yağının çift tapasını da boşalttırın 3LT yağ ilave ettirin.
4) Şanzıman soğutucuyu değiştirin
5) Selenoidleri değiştirin
6) Bundan sonrası profesyonel ekiplerce revizyon.
Yukarıdakileri sıralamasıyla takip edin. Yoksa cebinizden aşırı masraf çıkabilir.
Size nasıl ulaşabilirim
Yukarı Dön
hemsirreis Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 23 Ocak 2021
Konum: bursa gemlik
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı hemsirreis Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Şubat 2021 Saat 11:50
Benim şehiriçinde gezdikten sonra vuruntu problemim vardı. Şimdi de automatic gear fault hatası vermeye başladı. Bursada al4 lerden gerçekten anlayan bir usta varsa bana söyleyebilir misiniz. 5383837279 Eşref Uyar. Şimdiden teşekkürler 
Yukarı Dön
talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3066
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Şubat 2021 Saat 17:24
Bursada çözüm otomatik şanzıman var. kamil ustanın oğlunun orda şubesi var diye biliyorum. Ismi ogün galiba
Yukarı Dön
fideliogs Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 03 Aralık 2020
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 14
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı fideliogs Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Haziran 2021 Saat 14:12
kardeşim helal olsun sana vallahi SÜPERSİN Clap

1 ay önce selenoid valfler değişti, 
ustam revizyondan önce selenoid valfleri değiştirip deneyelim yine hareket halinde herzamanki gibi GEAR FAULT - d kaybolup - *s-kar modu çıkıp vites geçişi durursa yani arıza devam ederse revizyona gireriz dedi;

valfler değiştikten (vuruntu çok azaldı) tam 1 ay sonra dün aynı durumlar yine baş gösterdi :(((
arkadaşlar yok mu bunun revizyonsuz çaresi yaa :((((
MERT AYDIN
Yukarı Dön
fideliogs Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 03 Aralık 2020
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 14
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı fideliogs Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Haziran 2021 Saat 14:13
arkadaşlar merhaba,

1 ay önce selenoid valfler değişti, 
ustam revizyondan önce selenoid valfleri değiştirip deneyelim yine hareket halinde herzamanki gibi GEAR FAULT - d kaybolup - *s-kar modu çıkıp vites geçişi durursa yani arıza devam ederse revizyona gireriz dedi;

valfler değiştikten (vuruntu çok azaldı) tam 1 ay sonra dün aynı durumlar yine baş gösterdi :(((
arkadaşlar yok mu bunun revizyonsuz çaresi yaa :((((
MERT AYDIN
Yukarı Dön
Emn1907 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 06 Nisan 2022
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Emn1907 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Nisan 2022 Saat 13:04
Arkadaşlar merhaba,

Benim 2003 model 307 aracımda da otomatik vites problemi mevcut. Otomatik vites hatası alıyorum, 1. vitesten 2. vitese geçerken aracı boşa alıyor ve sanki ara gazı verir gibi gazlayıp sonra ikiye geçiyor. Araç düşük viteslerde çekişi yok denecek kadar az. Özellikle araç ısınınca iyice kötü duruma geliyor. 2 ay önce vites beyni diye bir elektronik cihazı değiştirdiler 1.000 TL verdim. Şimdi bir usta valfleri değiştir biraz toparlar dedi. Diğer bir usta valflerle bu iş çözülmez revizyon gerekiyor diyor. Revizyon için fiyat aldım 13.000 TL ile 16.000 TL arasında bir fiyatlama yaptılar. Ne yapacağımı bilemiyorum artık. Yer Ankara. 
Yukarı Dön
sukruhakan Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 18 Haziran 2023
Konum: Balıkesir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sukruhakan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Haziran 2023 Saat 11:36
Merhabalar,
Balıkesir'de hangi usta var acaba? Benim araç 308 vti otomatik vites, araçta sadece kış ve spor modları yapıp sönüyor ve ekranda vites kutusu arızası veriyor, bunun için ne yapmalıyız, seleniod değişimine gerek var mı? Öncelikle sadece yağ değişse nasil olur? Siz Bursa da mısınız? Telefon alabilir miyim? Çok teşekkürler...
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <12

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 benzin pompasi surekli calismasi sorunu son mesaja git 3851 12 yavuztugay
konu icon 2019 1.5 bluehdi eat6 yakıt tüketimi son mesaja git 2134 1 bsencan
konu icon Partikül Filtresi Temizliği sağlıklımı son mesaja git 182 0 bebetq881
konu icon Peugeot 206 SW benzin rolesi arızası son mesaja git 564 0 yavuztugay
konu icon Stop etme sorunu otomatik 206 son mesaja git 392 0 Ali060606
konu icon Titreme ve tekleme son mesaja git 162 0 egenc46
konu icon 206 enjektor sorunu son mesaja git 131 0 MkzLL
konu icon peugeot 308 star-stop sorunu? (2015- ) son mesaja git 27434 20 Osman48
konu icon Start stop son mesaja git 808 0 zafercelebi
konu icon 206 hararet sorunu (çözüldü) son mesaja git 37309 27 kaan206
konu icon Arıza Işıkları... Anlamları son mesaja git 298087 31 dostcanlısı
konu icon Peugeot 206 hararet ve torsiyon sorunu son mesaja git 110 0 kaan206
konu icon Motor arızası aracı tamir ettiriniz uyarısı son mesaja git 95337 43 ozgurtavukcu07
konu icon 308 rolantide dalgalanma titreme son mesaja git 1453 1 sensah
konu icon Ön göğüs kısmı açılması hk. son mesaja git 1062 5 Oto Tamir Servisim
konu icon Selülozik tiner silinen yerleri matlaştırdı iz yap son mesaja git 6854 12 stayk
konu icon 206 Otomatik Viteslerde Gazdan Cekince Devir sorun son mesaja git 1132 4 muratzengin
konu icon 2024 yılında 407 almak son mesaja git 879 0 Kazu59
konu icon "Clarion pu-2859a(l) rd3-01" Radyodan Aux alma son mesaja git 3665 1 Baki TANRISEVEN
konu icon 307 otomatik vites sorunu son mesaja git 49965 50 Pejo58
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 DECEMBER EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
bebetq881 1
bsencan 1
yavuztugay 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English