Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >Diğer Modeller
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Sorularla kış ve otomobil
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Sorularla kış ve otomobil

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Sorularla kış ve otomobil
    Gönderim Zamanı: 28 Eylül 2011 Saat 12:19

kis_otomobil


Arkadaşlar Lütfen Bu Uyarıları Dikkatle Okuyalım...

Sıcaklıkların büyük ölçüde düştüğü ve soğukların kendini iyiden iyiye hissettirdiği bu günlerde sorunsuz bir otomobil için mutlaka otomobilinizi kışa hazırlamalısınız. İklim koşullarının ani değişmeler gösterdiği bir dünya gerçeği var ortada. Bundan dolayı sonbaharda bile sıfırın altında sıcaklarla, karla, buzla ve aşırı derecede yağışlarla karşılaşmak mümkün. Normal şartlarda sorun olmayan bir olumsuzluk, kış şartlarında tehlikeli olabilmektedir. Bu nedenle, kış bakımı büyük önem taşımaktadır. Yoğun yağışlı ve sert kış şartlarında hasar ve yaralanmalı kazalardan korunmanın yolu, mecbur kalmadıkça araç kullanmamaktır. Soğuk, sisli, yağışlı ve karlı havaların yaklaştığı şu günlerde otomobil kullanmak her zaman olduğundan daha risklidir.

Otomobiliniz kışa hazır mı?
Havaların soğumasıyla birlikte öncelikle antifrizinizin donma derecesi ayarlanmalı, termostatın durumu kontrol edilmelidir. Soğutma sisteminde kaçak olup olmadığı kontrol edilmeli, kalorifer sistemi gözden geçirilmeli ve lastiklerin kontrolü ve hava ayarları yapılmalıdır. Kışın kullanacağınız lastiklerin diş derinliğinin de en az 4 mm olmasına azami önem vermelisiniz. Akü kontrol edilmeli, ışık sisteminin ayarları ve şiddetleri kontrol edilmeli, fren sistemi ve far ayarları gözden geçirilmelidir. Silecekler ve su püskürtme sisteminin iyi durumda olması sağlanmalı ve en önemlisi  araçta bulundurulması zorunlu olan araç ve gereçlere, patinaj zinciri ve çekme halatı eklenmelidir. Soğukların da etkisiyle yollardaki çukurlar, lastik ve tekerlere zarar verebilir. Ayrıca, tuzun paslanmaya sebep olduğunu ve küçük çakıl taşlarının da boyayı zedelediği akıldan çıkarılmamalıdır. Kullanılan yağların viskozitelerine (akıcılık özelliklerine) azami dikkat sarf edilmelidir. Kış geldiğinde dışarıdaki sıcaklık düşer. Gecenin tüm soğuğundan sonra motorun içindeki yağın akıcılık özelliği azalır yani viskozitesi artar. İlk çalışma anında katılaşmış yağın motor içindeki dolaşımı akıcılığı yüksek olan yağ kadar iyi olmaz. Ayrıca kirli yağ motor içinde temiz yağ kadar kolay dolaşmaz.

4X4′lerin kış bakımlarında nelere dikkat edilmelidir?
Aracınızın, dört-teker çekiş özelliğini test edin. Kaygan koşullarda üstün çekiş sağlaması, dört çekişli araçların en büyük satış nedenidir. Çoğu sürücünün yaz aylarında 4 çekişe ihtiyacı olmaz. Çok düşük bir bakımı gerektirmekle birlikte dört çekiş sisteminin kıştan önce düzgün çalışıp çalışmadığını kontrol etmekte fayda vardır. Yukarıdaki uyarı ve önerilerimiz tabii ki bu araçlar içinde geçerli.

Kış mevsiminde gövde altı bakımında nelere dikkat edilmeli?
Buz ve kar gidermek veya toz kontrolü için kullanılan korozif maddeler gövde altında toplanır. Bu tür maddelerin  giderilmemesi, korozyon ve paslanmayı hızlandırır. Aracınızın altında bulunan bu maddeleri gidermek için düzenli olarak normal su ile aracınızın altını yıkamalısınız. Çamur ve diğer maddelerin birikebileceği alanları temizlemeye dikkat edin. Su ile yıkamadan önce, topraklanmış yerleri gevşetin ve yumuşatın. Motor bölmesini yıkadığınızda, yakıt, yağ veya gres artıkları çevreye yayılabilir. Motor bölmesini, araç yıkama kısmında bir yağ ayırıcı bulunan yetkili servislerde veya bir başka yerde yıkayın. Kullanılmış motor yağı, fren sıvısı, şanzıman sıvısı, antifriz, aküler ve lastikler yetkili tasfiye servisleri tarafından veya bu tür malzemelerin değiştirilmesi durumunda bu yükümlülüğü üstlenen satıcı tarafından tasfiye edilmelidir. Bu malzemeler, ev atıklarına veya kanalizasyon sistemlerine atılmamalıdır. Bu tür potansiyel tehlikeli maddeler, çevrede kalıcı kirliliğe yol açabilmektedir. Bakımlarımızı daha çevreci bir düşünceyle  gerçekleştirelim lütfen. Çünkü dünya hepimizin.

Kış lastikleri ya da kar lastiklerinin diğer lastiklerden farkı nedir?
Kış lastiği ile ilgili RMA (Rubber Manufacturers Association) ve ASTM şartlarını sağlayan lastiklerinde resimdeki sembol kullanılır. Bu sembolü taşıyan lastikler, kış lastiğidir diyebiliriz. Yaz lastiklerinin malzemesi 7 °C ‘nin altındaki sıcaklıklarda sertleştiği için yola tutunması azalmaktadır. Kış lastiklerinin ise, özel profillerinin yanı sıra, üretildikleri malzeme daha yumuşaktır ve 7 °C’nin altındaki soğuk hava şartlarında kuru asfalt, kar ve buzda tutunmayı artırmaktadır. Kar lastiği diye adlandırılan lastik, fren özelliğinin yanında çekiş özelliği de artırılmış kış lastiğidir. Kauçuk Üreticileri Birliğinin (RMA) tanımlamasına ve ASTM’nin test metoduna göre kış şartlarını temsil eden kaygan bir yolda yapılan çekiş kuvveti testinde referans lastiğin çekiş kuvvetinden en az %10 daha fazla çekiş kuvveti sağlayan lastikler kış lastiği sembolünün yanında M+S veya M S veya M/S işaretleri taşıyabilmektedirler.

Kış lastiği, kışın kar yağsın ya da yağmasın düşük sıcaklıklarda aracın yola tutunmasını artırmakta, aşırı buzlanma olmadığı sürece aracın kar üzerinde gitmesine ve durmasına olanak vermektedir. Özellikle kuru yoldan kaygan yollara  ani girişlerde aracı yolda tutabilmektedir. Yaz lastiği ise aynı şartlarda ve özellikle ani zemin değişikliklerinde aracı yolda tutamamaktadır. Kış lastiğine göre çok daha erken ve sık kar zinciri takma ihtiyacı duymakta, zincir takıldığında yavaş gitmek ve kuru zeminde ise çıkarılmak zorundadır.

Dört mevsim lastiği ile kış lastiğinin farkı nedir?
“Dört Mevsim Lastiği” olarak da bilinen M+S lastikleri (M= Mud/Çamur, S = Snow/Kar) ancak kış lastiği sembolünü taşıyorsa M+S kış lastiği olarak değerlendirilebilir. Kış lastiği sembolünü taşımayan M+S lastiklerinin kar üzerinde fren mesafelerinin yaz lastiklerinden daha kısa, ancak kış lastiklerinden daha uzun olduğu saptanmıştır. Kış lastiği sembolünü taşımayan M+S’nin kışın iyi bir kış lastiği, yazın da iyi bir yaz lastiği olamayacağı mutlaka bilinmelidir.

Kış lastiğinin araca takılmasında nelere dikkat edilmelidir?
Kış lastikleri dört tekerleğe de takılmalıdır, çünkü aracın en kısa mesafede durması hareket edebilmesinden daha önemlidir. İyi bir frenleme performansı ve kararlılık için 4 tekerlekte de kış lastiği şarttır. Sıcaklığın 7 °C’nin altında geçtiği yerlerde ambulans, itfaiye, belediye araçları, polis, jandarma, okul servisi, taksi gibi görev araçlarına ve tabii ki şehir içi ve şehirlerarası yolcu otobüslerine kar yağmadan, yollar buz tutmadan, henüz kışın başında iken kış lastiği takılmalıdır.
Araçlara takılması gereken kış lastiği araç üreticisinin önerdiği kış lastiği etiketine uygun olmalıdır. Burada belirtilen lastik etiketindeki hız endeksi dikkate alınmalıdır. Genellikle kış lastiklerinde müsaade edilen azami hız yaz lastiklerine göre daha düşüktür.

Genel Uyarılar: Kış lastikleri kullanmak isterseniz:

  • Bunları bütün dört tekerleklerde kullanın.
  • Lastik imalatçısının belirlediği maksimum hızları kesinlikle aşmayın.
  • Aracınızın lastiklerini, mutlaka lastik imalatçısının belirttiği lastik basıncında kullanın.

Not: Güvenlik nedenlerinden dolayı, lastik diş derinliği 2-3 mm’ye düştüğünde (kış lastiklerinde 4 mm) lastiklerin değiştirilmesi gerekir.

Lastik zincirlerinin kullanımında nelere dikkat edilmelidir?
Lastiğe zinciri takmadan önce, varsa jant kapaklarını çıkartarak çizilmelerini önleyin. Ayrıca zincir imalatçısının talimatlarını uygulayın. Başka lastik boyutlarında zincir kullanmayın. Yaklaşık 1.0 km sürdükten sonra zinciri yeniden sıkın.
Önemli notlar: Kar zincirlerinin kullanımı araç sürüşünü olumsuz etkiler.

  • 50 km/h hızı veya zincir üreticisinin önerdiği hız sınırını, hangisi daha düşükse, aşmayın.
  • Keskin dönüşlerden, tümseklerden ve çukurlardan kaçının.
  • Tekerleğin bloke olmuş bir şekilde frenlenmesinden kaçının.
  • SAE sınıfı zincirler kullanılmalıdır.
  • Lastik zinciri kullandığınızda, araç hızınızı düşürün.
  • Zincirin araca temas ettiğini duyuyorsanız derhal durun ve zinciri tekrar sıkın.
  • Sürtme devam ediyorsa, kesilene kadar aracınızı yavaşlatın.

Otomobilin buzlu yolda kullanılmasında yapılması gerekenler nelerdir?

  • Yola çıkmadan önce silecek lastiklerinin cama “yapışmamış”olduğunu kontrol ediniz.
  • Klima sisteminin hava girişindeki karları temizleyiniz.
  • Düşük hızda gidiniz.
  • Eğer yollar karla kaplı ise, zincir kullanınız.
  • Esas olarak motor frenini kullanınız ve kesinlikle sert fren yapmaktan kaçınınız.
  • ABS sistemi olmayan otomobillerde fren yaparken, fren pedalına uyguladığınız basıncı değiştirerek tekerleklerin kilitlenmesini engelleyiniz.
  • Aniden gaza basmayınız ve direksiyonu kırmayınız.
  • Kışın, kuru görünen yollarda buzlu bölgeler olabilir. Bu sebeple, fazla güneş görmeyen, kenarlarında ağaçlık ve kayalık bölgeler bulunan yollardan geçerken, buzlar erimemiş olabileceğinden dolayı dikkatli olunuz.
  • Önünüzde giden otomobil ile aranızda uygun bir mesafe bırakınız.
  • Kar yüksekliğinin fazla olduğu yerlerde, motor çalışır halde uzun süre kalmayınız. Bu durum egzoz gazlarının yolcu kabinine girmesine sebep olabilir.


Kaynak: Otogüncel
Yukarı Dön
xMEGANx Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 07 Ağustos 2010
Konum: İstanbul AVRUPA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1641
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı xMEGANx Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Eylül 2011 Saat 12:36

Merak ettiğim bir husus var acaba kış ile yaz aynı hava basıncıylamı yola çıkılmalı ? soğuk hava lastik basıncını etkilermi ? Lastik soğuktan büzüşüp daha sert bir hal alacak çünkü.

Yukarı Dön
I Love My Pug Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
13 - Haziran - 1985

Kayıt Tarihi: 12 Eylül 2011
Konum: Kayseri
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1076
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı I Love My Pug Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Eylül 2011 Saat 12:36
Çok iyi bilgi çok teşekkürler ellerinize sağlık Alkış
306 GTI - 2.0LT 200 HP
"Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin
0507 750 39 37
Yukarı Dön
DRIVER34 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
28 - Eylül - 1981

Kayıt Tarihi: 24 Haziran 2011
Konum: İST, 4.Levent
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 324
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı DRIVER34 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Eylül 2011 Saat 12:42
paylaşımın için sağol bildiğim kadarıyla kışın hava biraz düşürülüyor...

Düzenleyen DRIVER34 - 28 Eylül 2011 Saat 12:42
307 14XR16V(Sİyah)2005
5427327273
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Eylül 2011 Saat 12:49
Orjinalini yazan: xMEGANx xMEGANx Yazdı:

Merak ettiğim bir husus var acaba kış ile yaz aynı hava basıncıylamı yola çıkılmalı ? soğuk hava lastik basıncını etkilermi ? Lastik soğuktan büzüşüp daha sert bir hal alacak çünkü.

Böyle Bir Konu Var Zaten;
 http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=18550
Yukarı Dön
xMEGANx Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 07 Ağustos 2010
Konum: İstanbul AVRUPA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1641
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı xMEGANx Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Eylül 2011 Saat 12:53
Orjinalini yazan: AlbaYDemircaN AlbaYDemircaN Yazdı:

Orjinalini yazan: xMEGANx xMEGANx Yazdı:

Merak ettiğim bir husus var acaba kış ile yaz aynı hava basıncıylamı yola çıkılmalı ? soğuk hava lastik basıncını etkilermi ? Lastik soğuktan büzüşüp daha sert bir hal alacak çünkü.

Böyle Bir Konu Var Zaten;
 http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=18550
Hmm Teşekkür ederim kafama takılmıştır bu hep fakat yeni birşey öğrendim araç en az 3 saat beklemede kalmalıymış doğru lastik basıncı için buda uzun yola gidecekler için önemli.
Yukarı Dön
mehmet eren Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
25 - Eylül - 1990

Kayıt Tarihi: 19 Temmuz 2011
Konum: ORDU
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 447
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mehmet eren Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Eylül 2011 Saat 13:01
Teşekkürler AlbayımGöz Kırpma
Peugeot 2001 Model 306 Platınum
Tüplü(Atiker)1.6 Motor 90 Beygir.127.000KM
5053747493

Sıfır al omur boyu kullan.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Eylül 2011 Saat 16:16
Ben Hepinize Çok Teşekkür Ederim... Kardeşlerim...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Eylül 2011 Saat 18:43
teşekkürler albayım.
5 yıl erzurumda kalmış biri olarak artık şehir efsanesimidir bilinmez kış geldimi lastiklerin havasını biraz indirirdik. doblo aracımda fulda iglu lastiklerle bir kere bile yolsa kalmadım ve zincir takma gereği duymadım palandökene giderken bile. şimdi 307 sahibiyim bakalım nasıl olacak ilk kış deneyimim gerçi diyarbakırda kış olmuyor ama :)
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon peugeot 308 star-stop sorunu? (2015- ) son mesaja git 26327 20 Osman48
konu icon Start stop son mesaja git 197 0 zafercelebi
konu icon 206 hararet sorunu (çözüldü) son mesaja git 37001 27 kaan206
konu icon Arıza Işıkları... Anlamları son mesaja git 296736 31 dostcanlısı
konu icon Peugeot 206 hararet ve torsiyon sorunu son mesaja git 86 0 kaan206
konu icon Motor arızası aracı tamir ettiriniz uyarısı son mesaja git 94103 43 ozgurtavukcu07
konu icon 308 rolantide dalgalanma titreme son mesaja git 863 1 sensah
konu icon Ön göğüs kısmı açılması hk. son mesaja git 1034 5 Oto Tamir Servisim
konu icon Selülozik tiner silinen yerleri matlaştırdı iz yap son mesaja git 6240 12 stayk
konu icon 206 Otomatik Viteslerde Gazdan Cekince Devir sorun son mesaja git 1111 4 muratzengin
konu icon 2024 yılında 407 almak son mesaja git 310 0 Kazu59
konu icon "Clarion pu-2859a(l) rd3-01" Radyodan Aux alma son mesaja git 3617 1 Baki TANRISEVEN
konu icon 307 otomatik vites sorunu son mesaja git 49362 50 Pejo58
konu icon Tablet ekran dış bolumleri son mesaja git 531 0 Miskinler
konu icon 308 T7 Dizel Araç Aküden Akan Asitli Su Sorunu son mesaja git 345 0 Kalenders
konu icon 106 gti vites çubukları son mesaja git 597 0 SerkanPinar
konu icon Yeni 106 GTI a Yeni Usta - İstanbul Anadolu Yakası son mesaja git 91 0 SerkanPinar
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 4392 15 MMYILMAZ
konu icon 208 şanzıman vuruntu son mesaja git 1877 2 208adem1
konu icon PEUGEOT PANORAMİK CAM TAVAN MAĞDURİYETİ son mesaja git 1051 0 Just for Justice
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 NOVEMBER EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Kesim 4
muratzengin 3
Pejo58 3
wolkan35 2
yigit0060 2
yigitmustafa 2
kaan206 2
ulamburias 2
Oyk2147 2
208adem1 2
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English