Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >206
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 206 1.4 Benzinli Sente Ayarı Hakkında
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

206 1.4 Benzinli Sente Ayarı Hakkında

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
 Derece: Konu Derecesi: 1 Oylar, Ortalama 5.00  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
tolgakmg Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 27 Ekim 2017
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 25
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tolgakmg Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 206 1.4 Benzinli Sente Ayarı Hakkında
    Gönderim Zamanı: 31 Ocak 2021 Saat 00:03
Tüm form sakinlerine selamlar iyi akşamlar dilerim. 

Lütfen ilgili ve bilgisi olan arkadaşlar, konuyu okuyup bilgi paylaşımı yaparlarsa çok sevinirim. 

Kısa bir süre öncesinde Peugeot 206 1.4 benzinli araç aldım. Aracın genel hatlarından memnunum. Ancak rölantide var olan dalgalanma, üst kapak kısmında yağlanma ve gaz vermelerde duyulan horultu şeklindeki sesin kaynağını araştırmak adına aracın üst kısmını evimin otoparkında söktüm (biraz el yatkınlığım var). Aracın potansiyometresi ve Maf sensörü temizlendi. Ancak aracın emme manifoldunda aşırı yağlanma ve kurumlanma gördüm. Külbütör kapağı yağ sızıntısı için kapak söküldü. akabinde supap ayarını elle kontrol ettim. emme supaplarının çok fazla boşluklu olduğunu, egsoz supaplarının da çok sıkı olduğunu gördüm. Hava şartları kötü olduğunda aracı kaldıramadığım için, aracın marşına basarak subap boşluklarını sentil ie kontrol ettim. emme supapları neredeyse 0.6, egsozlar ise 0.2 civarında idi. Araçta o ana kadar noral sayılabilecek bir motor sesi ancak rölanti dalgalanması vardı. İşte ne olduysa ondan sonra oldu. 

Triger kayışı üst koruma kapağını söktüm. Anahtar yardımı ile egzantirik dişlisini SAĞA VEYA SOLA çevirerek 4. silindiri senteye getirdim. 1. silindirde emme subabı çok boşluklu, egsoz subabı çok sıkı idi. Sentil ile ayarını yaptım. Ancak tekrar devam etmek istediğimde gücüm çevirmeye yetmedi. O ana kadar elimde uygun anahtar olmadığında bujileri sökememiştim. Muhtemelen ondandır dedim ve motora marş ile küçük hareketler verdim. Akabinde biraz anahtar biraz marşla sadece emmeleri ayarlamayı denedim. Lakin bir türlü olmadı. Her ayar sonrasında subablardaki boşluğun tekrar arttığını gördüm. Yaklaşık 3 / 4 tur bu şekilde tüm emme subablarını tek tek ayarlamaya çalıştım. Ancak her defasında boşluk tekrar arttı. Öyle ki...supap ayar vidalarında artık diş kalmamıştı. 

Tekrar marşa bastım ve 4. silindir emme subabı horozu çat diye kırıldı. Ne oldu derken...mecbur külbütör mekanizmasını söktüm ve tüm emme subablarının hareket etmediğini gördüm.  SÖKMEDEN ÖNCE yine egzantrik üzerinden anahtar ile, egzantirik işaretini kapaktaki yerine getirdim ve sabitledim. Triger kayışını akabinde söktüm. Egsozlar elle basınca esniyordu ama emmeler esnemiyordu. silindir kapağını söktüm ve emme subablarının tamamının eğildiğini gördüm. 

Olayın tamamı yukarıda anlattığım gibi gerçekleşti. birkaç ustayı aradım ve yardımcı olamayacaklarını söylediler. O yüzden kendim toplamam gerekiyor. 

1- Tüm subabları değiştirdim. subab alıştırma macunu ile hepsini sızdırmaz şekilde yerlerine taktım. 
2- Külbütördeki horozu değiştrdim. 
3- silindir kapak contasını yeniledim. 

Şimdi...bu arıza neden olmuş olabilir? Sente atlattığımı düşünüyorum ama sente atlatacak kadar bir güç uygulamadım. Sentenin kontrol edilebilmesi için de iki adet işaretten bahsediyorlar. birisi egzantiri kapağı üzerinde diğeri de sağ filtresinin hemen sağında küçük bir delik. subabların boşluğunu çok azalttığımı içindir diyeceğim, sentil ile kontrollerde boşluklar zaten hayli fazlaydı. Nihayetinde emmeler için 0.2 egsozlar için (onlara ellemedim) 0.4 yapacaktım. 

6mm çapında o deliğe girebilecek bir mil yaptırdım. Kayış söküldüğü için mecburen aşağıdan krank üzerinden çeviriyorum motoru. Mili itiyorum ama motoru tam tur cevirmeme rağmen herhangi bir kilitleme v.s. ile karşılaşmıyorum. 

Bu krank tarafından nasıl bir merkezleme yapacağım konusunda yardımcı olursanız çok sevinirim. Senteyi artık mutlaka bulmam gerek. Zira üst kapak sökülü iken motoru çevirdim. 



Düzenleyen tolgakmg - 31 Ocak 2021 Saat 00:31
Yukarı Dön
tolgakmg Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 27 Ekim 2017
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 25
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tolgakmg Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 31 Ocak 2021 Saat 00:07
Yukarı Dön
tolgakmg Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 27 Ekim 2017
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 25
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tolgakmg Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 31 Ocak 2021 Saat 00:09
Sorunum yukarıdaki resimde yer alan sol üst köşedeki 6 ile gösterilen yer. bunun için uzun bir mil yaptırdım. Ama dediğim gibi krangi tam tur çevirmeme rağmen bir türlü bir kilitlenme yada zorlanma ile karşılaşmadım. Sağında solunda herhangi bir başka delik de yok. 
Yukarı Dön
tolgakmg Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 27 Ekim 2017
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 25
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tolgakmg Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 31 Ocak 2021 Saat 22:05
İyi akşamlar. Aracın sente ayarını sonuçlandırdım. İlgilenen arkadaşlar için sizinle de paylaşayım. 



Yukarıdaki iki resimde görülen yere 6mm çapında bir mili L şeklinde bükerek yerleştirin. Motoru krang milinden sağat ibresi yönünde çevirirken aynı anda da mili delik kısma doğru bastırın. 1. ve 4. silindirler en üst noktaya yaklaştıklarında yavaşça mili içeri doğru itin. 1. ve 4. silindirler Üst ölü noktada iken mil tam olarak deliğe oturmakta ve krang artık sabitlenmektedir.  Pistonların konumu aşağıdaki gibidir. 

Yukarı Dön
tolgakmg Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 27 Ekim 2017
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 25
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tolgakmg Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 31 Ocak 2021 Saat 22:19
Kapak içinse;

Egzantirik dişlisini gösterilen dairenin kapaktaki karşılığına gelinceye kadar çevirin. O kısma M6 bir civata takın. 


bu konumda iken, ayarlarınızın doğru olduğunu kontrol için; 1. silindir en üst konumunda yani ateşleme konumunda olacaktır. Bunun için egzantirik kamlarının aşağı doğru bakmasına dikkat edin. 


Yine 4. silindir ise sente konumunda olmalı...yani 4. silindir üst ölü noktada iken egzantrik kamları her iki subaba da subab bindirmesi yani ikisine de basma konumunda olmalıdır.




Düzenleyen tolgakmg - 31 Ocak 2021 Saat 22:21
Yukarı Dön
talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3066
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2021 Saat 00:54
Geçmiş olsun.  Peugeot 1.4 motorlar aslında en kolay motorlardan biridir. Senteye almak da çok kolaydır. Tavsiyem youtube da yabancı videoları izleyin. Onlarca video var. Ingilizce arama yaparsanız daha net cevaplar alırsınız.
Sibop ayarı yaparken triger kayışını mı söktünüz. Nasıl böyle bir şey olmuş anlamadım. Sibop ayarı için triger sökülmez. Ya ters yöne cevirdiniz yada bir  şekilde gergi gevşedi.


Düzenleyen talip206 - 01 Şubat 2021 Saat 01:04
Yukarı Dön
tolgakmg Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 27 Ekim 2017
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 25
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tolgakmg Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2021 Saat 01:11
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Geçmiş olsun.  Peugeot 1.4 motorlar aslında en kolay motorlardan biridir. Senteye almak da çok kolaydır. Tavsiyem youtube da yabancı videoları izleyin. Onlarca video var. Ingilizce arama yaparsanız daha net cevaplar alırsınız.
Sibop ayarı yaparken triger kayışını mı söktünüz. Nasıl böyle bir şey olmuş anlamadım. Sibop ayarı için triger sökülmez. Ya ters yöne cevirdiniz yada bir  şekilde gergi gevşedi.

İyi geceler. Teşekkür ederim öncelikle. Dediğiniz gibi videoları takip ederek yabancı kaynaklardan edindiğim bilgiler ışığında sentesini buldum. Bu hafta içerisinde aracın toplamasını yapacağım. 

Sorun dediğiniz gibi...subabların eğilmesinde. Ben ayarlama için trigeri sökmedim. Ama ayar yerine getirmek için birkaç kez her iki yönede çevirdim. Hatta bir ara egzantirik dişlisinin vidası bile gevşedi...Daha önceki araçlarımda bu sorunu hiç yaşamamıştım. Bir kaynaktan okuduğum kadarı ile triger kayışını saat ibresi tersine asla çevirmeyin yazıyor. Sanırım senteyi o ara atlattım.  Sorunu tespit edemezsem....tekrar aynı arızayı verebilirim endişesindeyim. 


Düzenleyen tolgakmg - 01 Şubat 2021 Saat 01:13
Yukarı Dön
talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3066
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2021 Saat 14:41
Yaparsın hocam bir sorun olmaz. En kötü toplayınca sente ayarı için bir ustaya götürürsün.
 Bir de hatırlatma yapayım yabancı kaynaklardan vs. Araştırırken kafa karışıklığı olmasın. Buzim araçlarda silindir sıralaması şanzıman tarafından başlar triger tarafına doğru devam eder.
 Yani motoru karşınıza alınca sağ tarafta kalan silindir 1 oluyor. 
En soldaki yani triger tarafında olan silindir 4. Silindir oluyor. 
Motoru karşınıza alınca Soldan sağa doğru silindir sırası 4,3,2,1 diye gider.
Yukarı Dön
tolgakmg Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 27 Ekim 2017
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 25
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tolgakmg Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Şubat 2021 Saat 19:24

Arkadaşlar İyi akşamlar. Aracı bugün topladım. tüm kontrolleri yaptıktan sonra aracı çalıştırdım. Araç çok kısa bir sürede çalıştı. Gaz yemesinde sorun yok ama bu garip çat çat sesinin sebebini bulamadım. Avans desem rölantide böyle bir ses gelmez. Çalışmasında tekleme yok ama garip bir ses var.  Bu ses ara ara sürekli ara ara da kesik kesik geliyor. sizce ne olabilir. 
Yukarı Dön
talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3066
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Şubat 2021 Saat 00:16
Sabit bir sesten ziyade sağa sola çarpan bir metal sesine benziyor. Kırılan metal bir parça veya düşen  bir vida sağa sola çarpıyor olabilir. 

Yukarı Dön
tolgakmg Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 27 Ekim 2017
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 25
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tolgakmg Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Şubat 2021 Saat 23:14
Talip bey iyi geceler. Sizin de belirttiğiniz gibi nasıl ve ne şekilde içeriye girdiğini bulamadığım bir alüminyum parça, 4. silindirin içerisine düşüyor. 4. silindir içerisinde supap yaylarına vurduğu için bu sesi çıkartıyormuş. Dün aracın silindir kapağını sökerek gerekli onarımları yapıp bugün aracın üzerine tekrar taktım ve sorunsuz şekilde çalıştırmayı başardım. 
Yukarı Dön
tolgakmg Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 27 Ekim 2017
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 25
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tolgakmg Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Şubat 2021 Saat 23:28
Aracın silindir kapağının durumu. 


4. pistonda ciddi hasar yoktu. Küçük vurmalar sadece. zımparalandı ve temizlendi. Ayrıca silindir yüzeyinde çizilme yada hasar yoktu. 

Bu parça 4. silindir içinden çıktı. Nedir neyin parçasıdır anlamadım. civata sonum vs. değil bu. 


Kapağı onarıp yerine taktım.


Araç şu anda sağlıklı çalışıyor


Yukarı Dön
talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3066
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Şubat 2021 Saat 23:52
Hadi geçmiş olsun. Motor sesi güzel geliyor. 
Muhtemelen içeri giren parça ısı ve basınçtan dolayı bu hale geldi. 
Enjektörleri veya bujileri sökünce delikten girmiş olabilir.
Tornavida uçlarınızı kontrol ettiniz mi?  Sök tak olarak kullanılan tornavida uçlarına benziyor. Veya bir vida da olabilir.


Düzenleyen talip206 - 09 Şubat 2021 Saat 23:53
Yukarı Dön
tolgakmg Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 27 Ekim 2017
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 25
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tolgakmg Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Şubat 2021 Saat 23:56
Teşekkür ederim. Aslında çok ucuz atlattım desem yeridir. Bu parça çelik olsaydı muhtemelen pistonu delerdim. Allahtan alüminyum ve benzinli araçlarda sıkıştırma oranları dizeller gibi çok yüksek değil. Bu parça dizel bir motorun içinde olsa...muhtemelen piston ve piston koluna da zarar vermiştim. Parçanın boyutuna bakınca supaplardan geçme ihtimali çok düşük bir parça. Belki bir pul olabilir. Ne olduğunu ve nereden geldiğini çözemedim. 

Düzenleyen tolgakmg - 09 Şubat 2021 Saat 23:58
Yukarı Dön
ByYlmzZz Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 17 Aralık 2021
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 144
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ByYlmzZz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Ekim 2022 Saat 11:50
Hocam benimde kapak conta sorunum var bu cuma başlıyorum kapağı sökmeye.önerileriniz var mıdır ? nereye dikkat etmeliyim ? elim yatkındır alet edevatta var.
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 306 Otomatik Vites - Yardımcı olabilirmisiniz. son mesaja git 8171 1 muhsintekin
konu icon Tanışma son mesaja git 2 0 Nazif Kılıç
konu icon 2. Sahibinden Temiz ve Bakımlı 2003 Model 206 son mesaja git 105 0 muzo
konu icon Peugeot 208 (1. seri) 1.5 BlueHdi Yağ Önerisi son mesaja git 8219 3 mustgok
konu icon Teyp Sessiz Modu son mesaja git 24928 14 Bilal ALTINER
konu icon 206, 206+ ve 307....3 Satır Yol Bilgisayarı Ekranı son mesaja git 97205 590 Kasım4284
konu icon 2012 model 508 far ampül değişim son mesaja git 14434 3 zaferçinar
konu icon eski kasa 508 son mesaja git 291 1 zaferçinar
konu icon 308 1.6 HDi Yağ Önerisi son mesaja git 1297 0 alperyacan
konu icon Otomatik şanzıman vites atma arızası son mesaja git 1570 0 Zeynepk
konu icon P0087 Hata kodu son mesaja git 5784 6 Optimus Prime
konu icon Tanışma: Merhabalar son mesaja git 3 0 DieAnotherDay
konu icon yakıt tüketimi 30L son mesaja git 3172 1 407muhendisi
konu icon P2074 hatası 308 2012 model 1.6 vti son mesaja git 2563 0 Courage
konu icon Stop halinde iken silecekler ve farların çalışması son mesaja git 9784 4 C4for
konu icon 2011 5008 vites kutusu arızası(çözüldü) son mesaja git 62969 25 Ahmet Altaş
konu icon Yağ Kaçağı son mesaja git 4211 0 Mental
konu icon P0238 veya P0069 hatası alıyorum son mesaja git 5683 1 Yollcu28
konu icon Peugeot 308 bilgi ekranı ayarlanmama sorunu son mesaja git 6649 2 Emre 308 2016
konu icon 508 Start-Stop Arızası P1A9C son mesaja git 6521 3 ukooku
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 FEBRUARY EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Ahmet Altaş 3
407muhendisi 2
zaferçinar 2
muhsintekin 1
C4for 1
Courage 1
DieAnotherDay 1
Optimus Prime 1
Zeynepk 1
alperyacan 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English