![]() |
|
206 1.4 Benzinli Sente Ayarı Hakkında |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
tolgakmg ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 27 Ekim 2017 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 25 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 31 Ocak 2021 Saat 00:03 |
Tüm form sakinlerine selamlar iyi akşamlar dilerim.
Lütfen ilgili ve bilgisi olan arkadaşlar, konuyu okuyup bilgi paylaşımı yaparlarsa çok sevinirim. Kısa bir süre öncesinde Peugeot 206 1.4 benzinli araç aldım. Aracın genel hatlarından memnunum. Ancak rölantide var olan dalgalanma, üst kapak kısmında yağlanma ve gaz vermelerde duyulan horultu şeklindeki sesin kaynağını araştırmak adına aracın üst kısmını evimin otoparkında söktüm (biraz el yatkınlığım var). Aracın potansiyometresi ve Maf sensörü temizlendi. Ancak aracın emme manifoldunda aşırı yağlanma ve kurumlanma gördüm. Külbütör kapağı yağ sızıntısı için kapak söküldü. akabinde supap ayarını elle kontrol ettim. emme supaplarının çok fazla boşluklu olduğunu, egsoz supaplarının da çok sıkı olduğunu gördüm. Hava şartları kötü olduğunda aracı kaldıramadığım için, aracın marşına basarak subap boşluklarını sentil ie kontrol ettim. emme supapları neredeyse 0.6, egsozlar ise 0.2 civarında idi. Araçta o ana kadar noral sayılabilecek bir motor sesi ancak rölanti dalgalanması vardı. İşte ne olduysa ondan sonra oldu. Triger kayışı üst koruma kapağını söktüm. Anahtar yardımı ile egzantirik dişlisini SAĞA VEYA SOLA çevirerek 4. silindiri senteye getirdim. 1. silindirde emme subabı çok boşluklu, egsoz subabı çok sıkı idi. Sentil ile ayarını yaptım. Ancak tekrar devam etmek istediğimde gücüm çevirmeye yetmedi. O ana kadar elimde uygun anahtar olmadığında bujileri sökememiştim. Muhtemelen ondandır dedim ve motora marş ile küçük hareketler verdim. Akabinde biraz anahtar biraz marşla sadece emmeleri ayarlamayı denedim. Lakin bir türlü olmadı. Her ayar sonrasında subablardaki boşluğun tekrar arttığını gördüm. Yaklaşık 3 / 4 tur bu şekilde tüm emme subablarını tek tek ayarlamaya çalıştım. Ancak her defasında boşluk tekrar arttı. Öyle ki...supap ayar vidalarında artık diş kalmamıştı. Tekrar marşa bastım ve 4. silindir emme subabı horozu çat diye kırıldı. Ne oldu derken...mecbur külbütör mekanizmasını söktüm ve tüm emme subablarının hareket etmediğini gördüm. SÖKMEDEN ÖNCE yine egzantrik üzerinden anahtar ile, egzantirik işaretini kapaktaki yerine getirdim ve sabitledim. Triger kayışını akabinde söktüm. Egsozlar elle basınca esniyordu ama emmeler esnemiyordu. silindir kapağını söktüm ve emme subablarının tamamının eğildiğini gördüm. Olayın tamamı yukarıda anlattığım gibi gerçekleşti. birkaç ustayı aradım ve yardımcı olamayacaklarını söylediler. O yüzden kendim toplamam gerekiyor. 1- Tüm subabları değiştirdim. subab alıştırma macunu ile hepsini sızdırmaz şekilde yerlerine taktım. 2- Külbütördeki horozu değiştrdim. 3- silindir kapak contasını yeniledim. Şimdi...bu arıza neden olmuş olabilir? Sente atlattığımı düşünüyorum ama sente atlatacak kadar bir güç uygulamadım. Sentenin kontrol edilebilmesi için de iki adet işaretten bahsediyorlar. birisi egzantiri kapağı üzerinde diğeri de sağ filtresinin hemen sağında küçük bir delik. subabların boşluğunu çok azalttığımı içindir diyeceğim, sentil ile kontrollerde boşluklar zaten hayli fazlaydı. Nihayetinde emmeler için 0.2 egsozlar için (onlara ellemedim) 0.4 yapacaktım. 6mm çapında o deliğe girebilecek bir mil yaptırdım. Kayış söküldüğü için mecburen aşağıdan krank üzerinden çeviriyorum motoru. Mili itiyorum ama motoru tam tur cevirmeme rağmen herhangi bir kilitleme v.s. ile karşılaşmıyorum. Bu krank tarafından nasıl bir merkezleme yapacağım konusunda yardımcı olursanız çok sevinirim. Senteyi artık mutlaka bulmam gerek. Zira üst kapak sökülü iken motoru çevirdim. Düzenleyen tolgakmg - 31 Ocak 2021 Saat 00:31 |
|
![]() |
|
tolgakmg ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 27 Ekim 2017 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 25 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
|
tolgakmg ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 27 Ekim 2017 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 25 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sorunum yukarıdaki resimde yer alan sol üst köşedeki 6 ile gösterilen yer. bunun için uzun bir mil yaptırdım. Ama dediğim gibi krangi tam tur çevirmeme rağmen bir türlü bir kilitlenme yada zorlanma ile karşılaşmadım. Sağında solunda herhangi bir başka delik de yok.
|
|
![]() |
|
tolgakmg ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 27 Ekim 2017 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 25 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
İyi akşamlar. Aracın sente ayarını sonuçlandırdım. İlgilenen arkadaşlar için sizinle de paylaşayım. ![]() Yukarıdaki iki resimde görülen yere 6mm çapında bir mili L şeklinde bükerek yerleştirin. Motoru krang milinden sağat ibresi yönünde çevirirken aynı anda da mili delik kısma doğru bastırın. 1. ve 4. silindirler en üst noktaya yaklaştıklarında yavaşça mili içeri doğru itin. 1. ve 4. silindirler Üst ölü noktada iken mil tam olarak deliğe oturmakta ve krang artık sabitlenmektedir. Pistonların konumu aşağıdaki gibidir. |
|
![]() |
|
tolgakmg ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 27 Ekim 2017 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 25 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kapak içinse;
Egzantirik dişlisini gösterilen dairenin kapaktaki karşılığına gelinceye kadar çevirin. O kısma M6 bir civata takın. bu konumda iken, ayarlarınızın doğru olduğunu kontrol için; 1. silindir en üst konumunda yani ateşleme konumunda olacaktır. Bunun için egzantirik kamlarının aşağı doğru bakmasına dikkat edin. Yine 4. silindir ise sente konumunda olmalı...yani 4. silindir üst ölü noktada iken egzantrik kamları her iki subaba da subab bindirmesi yani ikisine de basma konumunda olmalıdır. Düzenleyen tolgakmg - 31 Ocak 2021 Saat 22:21 |
|
![]() |
|
talip206 ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3066 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Geçmiş olsun. Peugeot 1.4 motorlar aslında en kolay motorlardan biridir. Senteye almak da çok kolaydır. Tavsiyem youtube da yabancı videoları izleyin. Onlarca video var. Ingilizce arama yaparsanız daha net cevaplar alırsınız.
Sibop ayarı yaparken triger kayışını mı söktünüz. Nasıl böyle bir şey olmuş anlamadım. Sibop ayarı için triger sökülmez. Ya ters yöne cevirdiniz yada bir şekilde gergi gevşedi.
Düzenleyen talip206 - 01 Şubat 2021 Saat 01:04 |
|
![]() |
|
tolgakmg ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 27 Ekim 2017 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 25 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
İyi geceler. Teşekkür ederim öncelikle. Dediğiniz gibi videoları takip ederek yabancı kaynaklardan edindiğim bilgiler ışığında sentesini buldum. Bu hafta içerisinde aracın toplamasını yapacağım. Sorun dediğiniz gibi...subabların eğilmesinde. Ben ayarlama için trigeri sökmedim. Ama ayar yerine getirmek için birkaç kez her iki yönede çevirdim. Hatta bir ara egzantirik dişlisinin vidası bile gevşedi...Daha önceki araçlarımda bu sorunu hiç yaşamamıştım. Bir kaynaktan okuduğum kadarı ile triger kayışını saat ibresi tersine asla çevirmeyin yazıyor. Sanırım senteyi o ara atlattım. Sorunu tespit edemezsem....tekrar aynı arızayı verebilirim endişesindeyim.
Düzenleyen tolgakmg - 01 Şubat 2021 Saat 01:13 |
|
![]() |
|
talip206 ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3066 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Yaparsın hocam bir sorun olmaz. En kötü toplayınca sente ayarı için bir ustaya götürürsün.
Bir de hatırlatma yapayım yabancı kaynaklardan vs. Araştırırken kafa karışıklığı olmasın. Buzim araçlarda silindir sıralaması şanzıman tarafından başlar triger tarafına doğru devam eder.
Yani motoru karşınıza alınca sağ tarafta kalan silindir 1 oluyor. En soldaki yani triger tarafında olan silindir 4. Silindir oluyor. Motoru karşınıza alınca Soldan sağa doğru silindir sırası 4,3,2,1 diye gider. |
|
![]() |
|
tolgakmg ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 27 Ekim 2017 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 25 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Arkadaşlar İyi akşamlar. Aracı bugün topladım. tüm kontrolleri yaptıktan sonra aracı çalıştırdım. Araç çok kısa bir sürede çalıştı. Gaz yemesinde sorun yok ama bu garip çat çat sesinin sebebini bulamadım. Avans desem rölantide böyle bir ses gelmez. Çalışmasında tekleme yok ama garip bir ses var. Bu ses ara ara sürekli ara ara da kesik kesik geliyor. sizce ne olabilir.
|
|
![]() |
|
talip206 ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3066 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sabit bir sesten ziyade sağa sola çarpan bir metal sesine benziyor. Kırılan metal bir parça veya düşen bir vida sağa sola çarpıyor olabilir.
|
|
![]() |
|
tolgakmg ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 27 Ekim 2017 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 25 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Talip bey iyi geceler. Sizin de belirttiğiniz gibi nasıl ve ne şekilde içeriye girdiğini bulamadığım bir alüminyum parça, 4. silindirin içerisine düşüyor. 4. silindir içerisinde supap yaylarına vurduğu için bu sesi çıkartıyormuş. Dün aracın silindir kapağını sökerek gerekli onarımları yapıp bugün aracın üzerine tekrar taktım ve sorunsuz şekilde çalıştırmayı başardım.
|
|
![]() |
|
tolgakmg ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 27 Ekim 2017 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 25 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Aracın silindir kapağının durumu. 4. pistonda ciddi hasar yoktu. Küçük vurmalar sadece. zımparalandı ve temizlendi. Ayrıca silindir yüzeyinde çizilme yada hasar yoktu. Bu parça 4. silindir içinden çıktı. Nedir neyin parçasıdır anlamadım. civata sonum vs. değil bu. Kapağı onarıp yerine taktım. Araç şu anda sağlıklı çalışıyor |
|
![]() |
|
talip206 ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3066 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hadi geçmiş olsun. Motor sesi güzel geliyor.
Muhtemelen içeri giren parça ısı ve basınçtan dolayı bu hale geldi.
Enjektörleri veya bujileri sökünce delikten girmiş olabilir. Tornavida uçlarınızı kontrol ettiniz mi? Sök tak olarak kullanılan tornavida uçlarına benziyor. Veya bir vida da olabilir.
Düzenleyen talip206 - 09 Şubat 2021 Saat 23:53 |
|
![]() |
|
tolgakmg ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 27 Ekim 2017 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 25 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Teşekkür ederim. Aslında çok ucuz atlattım desem yeridir. Bu parça çelik olsaydı muhtemelen pistonu delerdim. Allahtan alüminyum ve benzinli araçlarda sıkıştırma oranları dizeller gibi çok yüksek değil. Bu parça dizel bir motorun içinde olsa...muhtemelen piston ve piston koluna da zarar vermiştim. Parçanın boyutuna bakınca supaplardan geçme ihtimali çok düşük bir parça. Belki bir pul olabilir. Ne olduğunu ve nereden geldiğini çözemedim.
Düzenleyen tolgakmg - 09 Şubat 2021 Saat 23:58 |
|
![]() |
|
ByYlmzZz ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 17 Aralık 2021 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 144 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hocam benimde kapak conta sorunum var bu cuma başlıyorum kapağı sökmeye.önerileriniz var mıdır ? nereye dikkat etmeliyim ? elim yatkındır alet edevatta var.
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |