|
206+ Hdi Düşük Gazda Silkeleme |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
basr
1. Vites Kayıt Tarihi: 10 Temmuz 2019 Konum: Hatay Durum: Aktif Değil Mesajlar: 6 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 02 Haziran 2020 Saat 20:54 |
Öncelikle merhaba, Aracım 2012 206+ Euro 5 1.4HDİ 225 bin km'de. Sorunuma geçmeden önce , Araç özellikle düşük
viteste hızlanırken ve gaza az bastığımda 1500 2000 devir arası hafif hafif silkeliyor. Dip gazda isterse bin devirden hızlanmaya başlasın
sorun yok, sadece bin devir civarı avans vuruntusu oluyor haliyle. Yine
1500-2000 devir arası ayağımı gazdan çekince motor kendini çok sert
kapatıyor ve şaşide hissediliyor sarsıntı. Vites topuzu sallanıyor aynı
anda. Anlık olarak gaza yüklenince araba 1 sn kadar sonra tepki veriyor. Turbo açıldıktan sonra ayağımı anlık olarak gazdan çekersem sorun
olmuyor. Geç çalışma, rolanti bozukluğu, sabahları beyaz duman atma yok. Motor kapağının üstünde, enjektör kenarlarında genelde siyah bir
kalıntı oluşuyor. Mazot mu yağ mı olduğunu çözemedim. Bir de şöyle bir
yöntem denedik. Araç boşta rolantide çalışırken dip gaz yapıp bırakınca
devir anlık olarak 600lere kadar inip motor kendini geç topluyor, tık
sesinden sonra sistemi bi kapatıp açıyor gibi sanki. Hafif rampa yukarı
yerde rolantide de sarsıntı olabiliyor. Dalgalanma yok ama. Mazot filtresi ve motor
kulakları yeni değişti. Yakıt 5lt/100km civarı ve artış yok. Şu anlık
aracı kullanmaya engel bir durum görünmüyor ama sorun ileride büyüyecek
gibi. Ekstra olarak Torque programı ile kayıt oluşturdum. Onları ve DTC kodlarınıı da grafik olarak ekliyorum. Yardımcı olursanız sevinirim. |
|
basr
1. Vites Kayıt Tarihi: 10 Temmuz 2019 Konum: Hatay Durum: Aktif Değil Mesajlar: 6 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
basr
1. Vites Kayıt Tarihi: 10 Temmuz 2019 Konum: Hatay Durum: Aktif Değil Mesajlar: 6 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Sorunu yaşayan kimse çıkmamış sanırım ama ben konuyu açan kişi olarak cevap vereyim. Aracımla bu sorunların devamında otobanda 150 km hız ile seyahat ederken tup şeklinde bir sesten sonra birden gaz kesme problemi yasadım. 5. vites düz yolda dip gaz da yapsam 120 km hız ve 3 bin deviri geçmiyordu. Yokuş aşağı zorlarsam 130a kadar çıkıyordu. Sehir içinde de tüm viteslerde 3 bin deviri geçmeme ve 1800 devirden sonra rastgele devirlerde turbo kapatıp açmalar başladı. Turbodan tam ıslık olarak tabir edemeyeceğimiz ama benzeri bir ses geliyordu. Peugeot dan anlayan bir usta buldum ve servis obs2 cihazıyla araca bağlandı. Ben araştırmalarım sonucu selenoid valf diye diretsem de ustam dizel partikül filtresi tıkanmış. Önce onu temizletelim dedi ve sonuç başarılı. Bir kaç hava hortumunda da çatlak vardı. Onları değiştirdim dedi. Harici olarak yüksek kademe fan açmama problemi vardı. Hepsini toplam 750₺'ye hallettik. Benzer bir sıkıntı yaşayan olursa diye buraya yazmak istedim. Aracı bugün aldım ve 20 30 km her viteste kullanımımda arıza lambası yakmadı henüz. Gidişi düzeldi.
|
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Probleminizin çözüme kavuştuguna ve bilgilendirme yaptığınız için teşekkür ederim hocam. genele bu tip sorunlar bu parçalardan kaynaklı olur.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |