|
EN İYİ HIZLANMA NASIL? YARIŞLARDA AVANTAJLAR NEDİR |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
Memed8572
1. Vites Kayıt Tarihi: 07 Nisan 2013 Konum: Denizli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 107 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Memed8572
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 23 Nisan 2013 Saat 17:10 |
Bazıları için yarış tutkudur, heyecandır. Kuş serisinin yarışları bile
heyecan verebilir bazılarına. Bu yazımı o heyeacanı taşıyıp da
tekniğini geliştirmek istiyenler için yazıyorum. Peugeotcular her zaman bir adım önde olmalı :)
Bu tip yarışlarda genelde yarışı otomobil kazanır. Ama şöförün etkisi yadsınamaz. Sınırları zorlamak lazım, yavaş araçla hızlıyı geçip namımı yürütürüm diyorsanız buyrun. İlk kalkıştan başlayalım isterseniz. İlk kalkış için aracı maksimum tork devrinden biraz daha yüksek bir devire getirin. Kalkış anında debriyajı olabildiğince az patinaj yaptıracak kadar çekin. Ama patinajsız kalkmaya çalışmayın.(Eğer aracınız birinci viteste gaza basınca asfaltı zorluyorsa patinaj miktarını azaltın.) Kalkış anında gaz ise sert bir şekilde köklenir. Bu sayede motorda yüksek kompresyon sağlanır ve ilk kalkışta bu size birkaç km/s ‘lik avantaj kazandırır. Aracınız patinaja çok düşse bile gazdan çekmeyin, devir kesiciye gelerek sizi aldatabilir. Patinaj çekiyorsa patinajın bitmesini bekleyin bitmeye yakın ayağınızı gazdan çekmeden vites değiştirin, ve devir kesiciye patinajsız kalmayın zaman kaybı yaşarsınız, vitesi yükseltince debriyajı sert bir şekilde bırakın.(Not: Bu durum, debriyaj bilyelerine zarar vermektedir. Bu tekniği vites değiştirirken daima yapacağız. Yalnız vites değiştirme devri çok önemlidir. Vitesi alt vitesin tekerlek gücünün o hızdaki üst vitesdeki tekerlek gücüne yaklaştığı noktada değiştirin. Bu size aracınızın yüksek güç bandından olabildiğince faydalanmanızı sağlar. Peki bu devir nedir? İlk vites için devir kesiciye yakın bir değer iken, vites büyüdükçe aracınızın maksimum güç verdiği değere yaklaşır ama halen daha üstündedir. Mesela 5700 rpm’de maksimum gücünü veren aracım için 1. viteste 6500′de vites değiştirirken , son vitese 6000 rpm’de atmaktayım. Gaza ne kadar basılmalı? Bu ise ikinci kıstas, eğer aracınız elektronik olarak ayarlıyorsa benzin basıncını kökleyebilirsiniz. Fakat aksi durumda iş sizin tecrübenize kalmış. Ama gazı araç hepsini istemeden köklemeyin. Gidebildiği kadar gaz verin. Biraz da rüzgar tünelinden bahsedeyim. Eğer yarışınız uzun sürdüyse ve 160-180 gibi rüzgar direncin çok arttığı hızlara çıktıysanız geçildiğiniz takdirde öndeki aracın tam arkasına geçin ve orada hız kazanın. Bu direnç o kadar fazladır ki aracınızın fabrika verisi son süratinde rüzgar direnci tam olarak motorunuzun üretebildiği güç kadardır. Son sürati 200 km/s olan otomobil başka bir aracın arkasında 210 km/s’ i rahatlıkla bulabilir. Yukarıda etik olarak yapılabilecekler sıralandı, şimdi gelelim etik olmayanlara. Ağırlık çıkarmak; Başta aracınızdaki fazla ağırlıklar olmak üzere yedek lastiği çıkarmak, aracınıza başka şahısları almamak, benzini alt seviyede tutmak birbirine yakın araçlar için iyi stratejidir. Böyle çok can yakmışlığım var. Soğuk motorla yarışmamak, yarış alanına gidene kadar aracı yüksek devirde kullanmak hem motoru geçici olarak temizler, yağı ideal kıvama getirir ve aracınızı yarışa hazırlar. Peki bu son yazdıklarım size ne kadar kazandırır? 1000 kg’lik bir araç için 0-100 10 sn ise, 100 kg fazla ağırlık 1 saniye kayıp demektir. Buda 100km/s hızda yaklaşık olarak 2 araç boyuna tekabül eder. Buda denk araçlar için iyi bir avantajdır. Bu yazdıklarımı denemek sizin sorumluluğunuzdadır. Sadece bilgi vermek amacı ile yazılmıştır. |
|
Peugeot 1.6 XT 2001
|
|
Barut
4. Vites Kayıt Tarihi: 02 Şubat 2012 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2641 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
bilgiler için teşekkürler çok işime yarayacak.
|
|
206 1.6 Quicksilver
206 1.6 Quicksilver 206 1.4 Feline 206 1.6 Xs 206 1.4 Bva Colorline |
|
elsoberano
4. Vites Kayıt Tarihi: 09 Şubat 2012 Konum: Ankara Trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2517 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı elsoberano
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
paylaşım için teşekkürler
|
|
307 2.0 xsi BİZE HER YER TRABZON
|
|
plawert
1. Vites Kayıt Tarihi: 28 Haziran 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 164 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Arkadas tamircimisin dukkan nerde bilelim o civarda bu hareketleri yapalim bari
|
|
206 x-desing 1.4 benzinli
|
|
Memed8572
1. Vites Kayıt Tarihi: 07 Nisan 2013 Konum: Denizli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 107 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Memed8572
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Rica ederim umarım işinize yarayacaktır bilgiler.
:) |
|
Peugeot 1.6 XT 2001
|
|
candanxyz
1. Vites Kayıt Tarihi: 03 Mart 2013 Konum: bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 392 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı candanxyz
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Güzel.
|
|
''Bay Z''
|
|
mstf shn
1. Vites Kayıt Tarihi: 09 Nisan 2013 Konum: nevşehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 144 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
teşekkürler....
|
|
Peugeot 307 & 2006 & Comfort & HDI 1.6 110 Hp & 215 / 40 / R18
|
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |