|
308 T7 Dizel Araç Aküden Akan Asitli Su Sorunu |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
Kalenders
1. Vites Kayıt Tarihi: 10 Saat 46 Dakika önce Konum: Gölcük Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Kalenders
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 9 Saat 29 Dakika önce Saat 16:42 |
Merhaba Arkadaşlar
2008 model 1.6 HDI 110 luk manuel dizel 308 aracımda yaklaşık 4 sene önce yeni aldığım duracell marka 60 amperlik akümden asitli su akıntısı halen devam ediyor gibi,aracın 2 yıl önce soğuk havada çalışmaması sonucu vurdurma yöntemiyle çalıştırmıştım,bu sebep olurmu bilemiyorum fakat akünün bulunduğu rafın altında zamanla,özellikle yağmurlu ve soğuk havalarda pas renginde asitli su akıntısı belirmeye başladı.Motor ısındıkça bu pas rengi kalıcı olmaya,beyaz küfler oluşmaya ve hatta aracın park halinde durduğu yerde bile büyük bir sarı leke iz bırakmaya başladı.Aküde patlak veya sızıntı varmı diye bakıldı.Aküde su eksiltme, çatlak,patlak yoktu,fakat yinede yeni akü ile garanti kapsamında değiştirildi.Bu değişim sonrası aynı durum özellikle yağmurlu havalarda ön cam ızgarasından giren su ile tahminimce akünün üzerinden akarak yine kusma yapmaya devam etti,şarj dinamosu değiştiği halde ve akünün eksi(-) kutup başı kurumuş ağaç yaprağı gibi kahverengi talaş gibi dağılmış halde bulundu bu sökülerek pirinç malzemeden olan kutup başı ile yenilendi.Akü yıkandı kurutuldu,sızıntı, çatlak varmı kontrol edildi fakat akü sağlam ve şarj ölçümleride normal çıkıyor. Sorun ne olabilir bu aküden gelen bir akıntı olsa aküde şimdiye kadar su kalmazdı diye düşünüyorum.Akünün üzerine yağmur suyunun camdan sızmasıyla oksitlenme ve köpürme yapar mı?Akünün arkası yada manifolt,egzos veya dpf tıkanıklığı yağmurlu havada göremediğimiz bir kısımdan bu şekilde kahverengi su akıtırmı?Akıtırsa bile akü rafının altından bu suyun gelmesi mümkün mü?Direkt akünün rafından başlayan bir beyaz asitli kurumuş paslı su akıntısı şeklinde gözlemleniyor.Araç seyir halindeyken fazla şarj üretip park edilince ve 2-3 gün park halinde bekleyince,araç seyir halinden döndüğünde bu fazla asit ve köpürme aracın içinden yere akıyor olabilir mi?Pejo araçlarımızda elektrik sorunu malumunuz,kaçak vs olabilir mi diye ustaya sorduğumda herhangi bir kaçak yok diyor 2 yıldır bu sorunu çözemedim yardımcı olabilecek arkadaşlara ihtiyacım var,teşekkürler Düzenleyen Kalenders - 9 Saat 7 Dakika önce Saat 17:04 |
|
Saygılarımla İyi Forumlar
|
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |