Yazar |
Konu Arama Konu Seçenekleri
|
koliva
YÖNETİCİ
P.T. Yönetici
Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
|
Konu: Buji lokmasi Gönderim Zamanı: 10 Temmuz 2010 Saat 10:58 |
Merhaba yine yeniden,
Bujileri kendim degistirmek istiyorum. Bujilere nasil ulasacagim konusunda gerekli dokumanlari buldum indirdim. Bujileri de (4 tane) yetkili servisten 40 ytl karsiliginda edinecegim. Ancak bunlari yerine takmak icin sanirim buji lokmasina ihtiyacim olacak. Bu lokmayi tek olarak satin alabilir miyim yoksa lokma seti mi almam gerekli? Birde bunun uzatmasi oluyormus. Bu ikisini satin alabilecegim neresi vardir? Birde, buji lokmasi standartmidir? Yani bizim aracin bujilerini degistirmek icin alacagimiz buji lokmasinin belirli bir olcusu, kriteri var midir? Bunlari soruyorum cunku ben yurt disindan yaziyorum ama bu islemleri yapacak olan babam  Baska bir alete ihtiyacim olacak mi?
Bu arada bende lokma takimi var ve en buyuk lokmasi 6cm uzunlugunda 6 koseli bi lokma. Uzerinde 21mm(13/16) S.P. SOCKET yaziyor. Bu lokma benim isimi gorur mu?
Tesekkurler.
Aracim: 2003 Peugeot 307 SW 1.6 benzinli.
Düzenleyen koliva - 10 Temmuz 2010 Saat 11:14
|
 |
turbo27
1. Vites
Kayıt Tarihi: 05 Temmuz 2010
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 75
|
Gönderim Zamanı: 10 Temmuz 2010 Saat 11:34 |
buji lokmaları 16 ve 21 mm olarak kullanılır...tek olarak satılır.kabloları karıstırmayın sıra sasarsa arac calısmaz..
|
 |
Melih
1. Vites
Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2010
Konum: İzmit
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 148
|
Gönderim Zamanı: 10 Temmuz 2010 Saat 11:42 |
merhaba benim sahsi görüşüm ustaya götürüp değiştittirmek en iyisi, benim bujileri değiştiren usta önceki bujilerin gevşek bırakıldığını hava alırsa fazla yakıt tüketeceğini ve zamanla dişlerin korozyon yapacağını ve sökerken sarma yapabileceğini söyledi.
|
 |
koliva
YÖNETİCİ
P.T. Yönetici
Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
|
Gönderim Zamanı: 10 Temmuz 2010 Saat 11:49 |
turbo27 Yazdı:
buji lokmaları 16 ve 21 mm olarak kullanılır...tek olarak satılır.kabloları karıstırmayın sıra sasarsa arac calısmaz.. |
Benim aracimdaki 16 lik mi yoksa 21 lik mi nasil anlayacagim? Bendeki lokmanin uzerinde 21mm(13/16) S.P. SOCKET yaziyor. Bu hangisi icin uygundur? Uygun mudur? Siralarini karistirmamak icin azami dikkati gosterecegim.
merhaba benim sahsi görüşüm ustaya götürüp değiştittirmek en iyisi, benim bujileri değiştiren usta önceki bujilerin gevşek bırakıldığını hava alırsa fazla yakıt tüketeceğini ve zamanla dişlerin korozyon yapacağını ve sökerken sarma yapabileceğini söyledi. |
Ben kendime guveniyorum. Kaldi ki eger en kotu durum olacak bile olsa yine de ben yapacagim. Amacim ogrenmek. Arac hurdaya ciksa bile sorun degil.
|
 |
turbo27
1. Vites
Kayıt Tarihi: 05 Temmuz 2010
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 75
|
Gönderim Zamanı: 10 Temmuz 2010 Saat 12:01 |
16lık, yıne dıyorum aman karısmasın ....
|
 |
koliva
YÖNETİCİ
P.T. Yönetici
Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
|
Gönderim Zamanı: 10 Temmuz 2010 Saat 12:18 |
turbo27 Yazdı:
16lık, yıne dıyorum aman karısmasın .... |
Yani bu bendeki olmaz. Onu da almamiz gerekecek.
Kablolari cikarmadan hepsinin ustune siralarini gosteren etiketler koyacagim. Tahmini bu islemi haftaya bugun yapacagim. O zamana kadar zaten okurum bayagi bi dokuman. Cok tesekkurler.
|
 |
turbo27
1. Vites
Kayıt Tarihi: 05 Temmuz 2010
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 75
|
Gönderim Zamanı: 10 Temmuz 2010 Saat 12:25 |
etiket koymaya lüzum yok,tek buji değişimi yapacakmıs gıbı teker teker sök ve tak, ozaman karısmaz,kabloyu cek lokmayı tak gevset,yenı bujiyı diş kapmayacak sekılde once elınle bi kac dıs tuttur sonra standart sık..bıjon sıkar gıbı değil ama saglam bı sekılde sık.tekrar kabloyu tak...hepsi bu, dökümana ıhtıyac bıle kalmaz..sımdıden kolay gelsın..
|
 |
koliva
YÖNETİCİ
P.T. Yönetici
Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
|
Gönderim Zamanı: 10 Temmuz 2010 Saat 12:52 |
turbo27 Yazdı:
etiket koymaya lüzum yok,tek buji değişimi yapacakmıs gıbı teker teker sök ve tak, ozaman karısmaz,kabloyu cek lokmayı tak gevset,yenı bujiyı diş kapmayacak sekılde once elınle bi kac dıs tuttur sonra standart sık..bıjon sıkar gıbı değil ama saglam bı sekılde sık.tekrar kabloyu tak...hepsi bu, dökümana ıhtıyac bıle kalmaz..sımdıden kolay gelsın.. |
Eyvallah hocam cok sagolasin. Teker teker yapmak cok cok daha mantikli.
|
 |
peugeotefe
4. Vites
Kayıt Tarihi: 08 Nisan 2009
Konum: İKİTELLİ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3222
|
Gönderim Zamanı: 10 Temmuz 2010 Saat 17:35 |
307 de Buji kablosu olayı yok direk elektronik ateşleme bu sebebten dolayı buji değişmeniz sizin için daha kolay olacaktır.2 subab kapağının ortasındaki siyah süs bakalitini 20 tork tornavida ile 6 adet civatasını söktükten sonra çıkarıyosunuz.ve bobinin 5 adet civatasını yine 20 tork tornavida ile söküyorsunuz daha sonra bobinin soketini çıkartarak bi kenara alıyosunuz daha sonra 16 uzun lokma-uzun kol-T kol ile söküyosunuz. Bu kadar. Kolay Gelsin
Düzenleyen peugeotefe - 10 Temmuz 2010 Saat 17:39
|
PEUGEOT YEDEK PARÇA TAMİR BAKIM SERVİSİ
|
 |