![]() |
|
yüksek hızda titreme |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 28 Şubat 2010 Saat 23:25 |
arkadaşlar aracımla 90 ile 130 arası giderken sıkıntı yok 130 la elimi bırakıyorum sağa sola çekme yok 130 ile 150 arası direksiyondan titreme yapıyor nedeni nedir acaba
Düzenleyen polatkaptan - 28 Şubat 2010 Saat 23:25 |
|
![]() |
|
peugeotefe ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 08 Nisan 2009 Konum: İKİTELLİ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3222 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı peugeotefe
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
balanstan yapar |
|
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
balansla düzelirmi acaba
|
|
![]() |
|
kamilgulcan ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Ağustos 2008 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 10 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı kamilgulcan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
anlattığınız problemın aynısını 2006 model 307 de sıfır aldıgımdan beri yaşıyorum. diskler lastıkler akslar jantlar hepsi yenileri ile değişti onlarca kez rot balansa girdi arabam ama nafile... aksların şanzımandan çıkış yerlerine flanş vs .yaptırıcaz tornacıda demişti bir ustam ama titremeyi kesin bu yüzden yapıyor da diyemem demişti. aynı şekilde 1. viteste düşük hızda giderken (mesela sitenin bahçesinde) sag ön taraftan bir sürtme sesi (dönen bir şey her turda aynı noktaya hırt hırt hırt diye sürtüyor sanki) de geliyor benden yüksek hız ve viteste yok yada hızlandıgı için hissedilmiyor. flanş bunu keser ,ama titreme bu yüzden mi bilemem demişti.
ben senelerdir böyle kullanmaya alıştım artık 100 ü geçmiyorum bu yüzden .. :)
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
her arabada 130 u gecınce dıreksıyon tıtreme yapar normal bence
|
|
![]() |
|
hasimayaz ![]() 3. Vites ![]() P.T. Demirbaş Kayıt Tarihi: 23 Nisan 2008 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2422 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı hasimayaz
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Balans.. Sağlam bir ustaya git. Öncelikle kuleleri ölçsün, sonra jantlarda salgı varmı baksın.. Ezbere Rot balans yapıp şişirme iş yapmasın..
|
|
![]() |
|
kamilgulcan ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Ağustos 2008 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 10 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı kamilgulcan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Haşim bey kule ölçmek ve jant salgısı nedir ? açıklayabilir misiniz biraz? kaynarca pendik kartal gebze bostancı gıtmedıgım balansçı kalmadı benim bu arada 140 tan sonra tıtreme kesiliyor..
Düzenleyen kamilgulcan - 01 Mart 2010 Saat 10:27 |
|
![]() |
|
hasimayaz ![]() 3. Vites ![]() P.T. Demirbaş Kayıt Tarihi: 23 Nisan 2008 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2422 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı hasimayaz
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Şöyleki; her araçta zamanla amortisör kulelerinde eğilme meydana geliyor eğer eğilmenin oranı hesaplanıp düzeltilmese istediğiniz kadar rot yaptırın bir türlü tutturamazsınız. Rotcu işine başlamadan önce mutlaka kulleri ölçüp nereden kaç mm. preslenmesi gerektiğini hesaplayıp bir kağıta yazsın. Sonra bu kağıt ile doğruca şaseciye gidip o ölçüde kuleleri preslemesi gerekiyor. Ancak bundan sonra düzgün bir rot ayarı olur.
Şaseci, press, tabirleri sizi korkutmasın en fazla 1 saat sürecek bir iş.
Salgıya gelince genelde orjinal olmayan çelik jantlar zamanla kollarında eğilme meydana getirir buda balans ayarının bir türlü tutmaması demektir. Zaten işini iyi yapan bir rotcu balans makinasına taktığı anda janttaki salgıyı anlar. jantta salgı varsa düzeltme makinasına sokulup güzelce preslenip balansın tutacağı kıvama getirilmeli..
Yapılan en büyük hatalardan biride 4 lastiğinde balans yaptırılmamasıdır. Muhakkak 4 lastiğide balans yaptırıp, aynı diş seviyesindeki en iyi balansı tutan 2 lastiği öne takın.. tabiki yönlü lastiklerde yön okuna dikkat ederek.. Düzenleyen hasimayaz - 01 Mart 2010 Saat 11:15 |
|
![]() |
|
FTH ![]() MODERATOR ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 25 Eylül 2009 Konum: İSTANBUL Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1948 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Aynı sorun benim 106 da da olmuştu rot falan herşeyi denedim en sonunda lastikleri değiştim sorun çözüldü lastikler meğer tel kırmış :)
|
|
106 Quiksilver 2000
206 Quiksilver (KUPON) 2005 207 Millesim 2009 207 GT 2009 VW Scirocco white ed. 2017 206 CC SİYAH 2003 206 CC GRİ 2004 |
|
![]() |
|
kocvizyon ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 12 Şubat 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 101 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı kocvizyon
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
kardeşim bendede aynı sorun vardı meğer sorun jant ta imiş düzeltirip rot balansa girdim kesildi yardımcı olabildiysem ne mutlu bana :))
|
|
peugeot 307
|
|
![]() |
|
kamilgulcan ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 16 Ağustos 2008 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 10 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı kamilgulcan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
önemli bilgiler için çok teşekkür ederim...
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
evet çok teşekkür ederim
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bende yeni lastik alacağım
|
|
![]() |
|
tigerland ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2010 Konum: Tekirdağ/Çorlu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3440 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı tigerland
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
aynı sorun bende de vardı, jantlarda yamuk vardı düzelttirdim yeni lastik attım rot balans, çıktım yola 200 e kadar tık yoktu.. :)
|
|
![]() |
|
turbo27 ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 05 Temmuz 2010 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 75 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
peki bu rot balans ustası arkadasımız rot ayarı yaparken salgıdan farketmemısmı tel kırıklıgını,yada balans yaparken, lastık donerken görmemişmi gözü...teli kırık lastık tabanı düz çizgi çizmez,kırık yere gelınce atlama yapar....işi herzaman ehlıne yaptırmalı...
|
|
![]() |
|
vbmaster ![]() 2. Vites ![]() ![]() 01 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 07 Şubat 2010 Konum: Konya/Selçuklu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 837 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hocam rot ustası dediğin sanayide 1860 lardan kalam bir pc ye bağlı dedem yaşında rot ayar makinaları kullanırlar. kaldı ki gözle fark etsin vay babam vay ... iyi usta problemi gerçekten çok büyük sıkıntı ...
|
|
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...
Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model 1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II) Otoban faresi :) ARh(+) |
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |