Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

yüksek hızda titreme

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=8163
Tarih: 05 Kasım 2025 Saat 10:59
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: yüksek hızda titreme
Mesajı Yazan: Guests
Konu: yüksek hızda titreme
Mesaj Tarihi: 28 Şubat 2010 Saat 23:25
arkadaşlar aracımla 90 ile 130 arası giderken sıkıntı yok 130 la elimi bırakıyorum sağa sola çekme yok 130 ile 150 arası direksiyondan titreme yapıyor nedeni nedir acaba



Cevaplar:
Mesajı Yazan: peugeotefe
Mesaj Tarihi: 28 Şubat 2010 Saat 23:32

balanstan yapar



-------------
PEUGEOT YEDEK PARÇA TAMİR BAKIM SERVİSİ


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Şubat 2010 Saat 23:48
balansla düzelirmi acaba 


Mesajı Yazan: kamilgulcan
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2010 Saat 09:39
   anlattığınız problemın aynısını  2006 model 307 de sıfır aldıgımdan beri yaşıyorum. diskler lastıkler akslar jantlar hepsi yenileri ile değişti onlarca kez rot balansa girdi arabam ama nafile...  aksların  şanzımandan çıkış yerlerine flanş vs .yaptırıcaz tornacıda demişti bir ustam ama titremeyi kesin bu yüzden yapıyor da diyemem demişti. aynı şekilde 1. viteste düşük hızda giderken (mesela sitenin bahçesinde) sag ön taraftan bir sürtme sesi (dönen bir şey her turda aynı noktaya hırt hırt hırt diye sürtüyor sanki) de geliyor benden yüksek hız ve viteste yok yada hızlandıgı için hissedilmiyor. flanş bunu keser ,ama titreme bu yüzden mi bilemem demişti.
    ben senelerdir böyle kullanmaya alıştım artık 100 ü geçmiyorum bu yüzden .. :)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2010 Saat 09:40
her arabada 130 u gecınce dıreksıyon tıtreme yapar normal bence


Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2010 Saat 09:50
Balans.. Sağlam bir ustaya git. Öncelikle kuleleri ölçsün, sonra jantlarda salgı varmı baksın.. Ezbere Rot balans yapıp şişirme iş yapmasın..


Mesajı Yazan: kamilgulcan
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2010 Saat 10:26
Haşim bey kule ölçmek ve jant salgısı nedir ? açıklayabilir misiniz  biraz? kaynarca pendik kartal gebze bostancı gıtmedıgım balansçı kalmadı benim bu arada 140 tan sonra tıtreme kesiliyor..


Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2010 Saat 11:14
Orjinalini yazan: kamilgulcan kamilgulcan Yazdı:

Haşim bey kule ölçmek ve jant salgısı nedir ? açıklayabilir misiniz  biraz? kaynarca pendik kartal gebze bostancı gıtmedıgım balansçı kalmadı benim bu arada 140 tan sonra tıtreme kesiliyor..
 
Şöyleki; her araçta  zamanla amortisör kulelerinde eğilme meydana geliyor eğer eğilmenin oranı hesaplanıp düzeltilmese istediğiniz kadar rot yaptırın bir türlü tutturamazsınız. Rotcu işine başlamadan önce mutlaka kulleri ölçüp nereden kaç mm. preslenmesi gerektiğini hesaplayıp bir kağıta yazsın. Sonra bu kağıt ile doğruca şaseciye gidip o ölçüde kuleleri preslemesi gerekiyor. Ancak bundan sonra düzgün bir rot ayarı olur.
 
Şaseci, press, tabirleri sizi korkutmasın en fazla 1 saat sürecek bir iş.
 
Salgıya gelince genelde orjinal olmayan çelik jantlar zamanla kollarında eğilme meydana getirir buda balans ayarının bir türlü tutmaması demektir. Zaten işini iyi yapan bir rotcu balans makinasına taktığı anda janttaki salgıyı anlar. jantta salgı varsa düzeltme makinasına sokulup güzelce preslenip balansın tutacağı kıvama getirilmeli..
 
Yapılan en büyük hatalardan biride 4 lastiğinde balans yaptırılmamasıdır. Muhakkak 4 lastiğide balans yaptırıp, aynı diş seviyesindeki en iyi balansı tutan 2 lastiği öne takın.. tabiki yönlü lastiklerde yön okuna dikkat ederek..


Mesajı Yazan: FTH
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2010 Saat 11:36
Aynı sorun benim 106 da da olmuştu rot falan herşeyi denedim en sonunda lastikleri değiştim sorun çözüldü lastikler meğer tel kırmış :)

-------------
106 Quiksilver 2000
206 Quiksilver (KUPON) 2005
207 Millesim   2009
207 GT   2009    
VW Scirocco white ed. 2017
206 CC SİYAH 2003
206 CC GRİ 2004


Mesajı Yazan: kocvizyon
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2010 Saat 12:59
kardeşim bendede aynı sorun vardı meğer sorun jant ta imiş düzeltirip rot balansa girdim kesildi yardımcı olabildiysem ne mutlu bana :))

-------------
peugeot 307


Mesajı Yazan: kamilgulcan
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2010 Saat 17:11
önemli bilgiler için çok teşekkür ederim...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2010 Saat 19:21
evet çok teşekkür ederim


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Temmuz 2010 Saat 00:01
bende yeni lastik alacağım



Mesajı Yazan: tigerland
Mesaj Tarihi: 13 Temmuz 2010 Saat 19:51
aynı sorun bende de vardı, jantlarda yamuk vardı düzelttirdim yeni lastik attım rot balans, çıktım yola 200 e kadar tık yoktu..  :)


Mesajı Yazan: turbo27
Mesaj Tarihi: 13 Temmuz 2010 Saat 20:19
Orjinalini yazan: FTH FTH Yazdı:

Aynı sorun benim 106 da da olmuştu rot falan herşeyi denedim en sonunda lastikleri değiştim sorun çözüldü lastikler meğer tel kırmış :)
peki bu rot balans ustası arkadasımız rot ayarı yaparken salgıdan farketmemısmı tel kırıklıgını,yada balans yaparken, lastık donerken görmemişmi gözü...teli kırık lastık tabanı düz çizgi çizmez,kırık yere gelınce atlama yapar....işi herzaman ehlıne yaptırmalı...


Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 13 Temmuz 2010 Saat 22:39
Hocam rot ustası dediğin sanayide 1860 lardan kalam bir pc ye bağlı dedem yaşında rot ayar makinaları kullanırlar. kaldı ki gözle fark etsin vay babam vay ... iyi usta problemi gerçekten çok büyük sıkıntı ...

-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net