![]() |
|
dizel 206'yı devirli kullanmak? |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Yazar | |
hasanhas ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 14 Ocak 2010 Konum: Muğla Durum: Aktif Değil Mesajlar: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 14 Ocak 2010 Saat 21:37 |
aracım 206 hdi 1.4. biraz acemi olduğumdan ve ilk aracım olduğu için yanlış sürüş alışkanlığı geliştirmemek için soruyorum. Kafamı karıştıran şu ki; iki farklı açıdan anladığım kadarıyla,
1-her araç maksimum tork değeri üzerinde yüksek devirde kullanılılırsa yakıt tüketimi artar-motor ömrü azalır. (Bu durumda 206 dizel en yüksek torku 1750 devirde veriyo, o halde araç 2000 devir gibi bir viteste sabitlenmeli mi?) 2- dizel motorlar düşük devirlere karşı benzinlilerden daha hassastır. Bu nedenle 2500-3000 arası devirlerde araç kullanılmalıdır.(mı acaba?) Hangisi daha uygun? bir de şu kafama takılıyor. 1. vites sadece kalkış içindir. ilk hızlanmada 2ye takılmalıdır diye bir husus var ama bulunduğum yerde şehir içinde ortalam 30km/s hızla seyretmem gerekiyo, bu durumda da ya 1. viteste yüksek devirde (2500 gibi) mi kullanılmalı yoksa motor biraz boğulsada 2. viteste 1300-1400 gibi bir devir mi tutturulmalı? Düzenleyen hasanhas - 14 Ocak 2010 Saat 21:41 |
|
![]() |
|
MirakGTI ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008 Konum: TU5J4L Durum: Aktif Değil Mesajlar: 680 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
2 sene 206 hdi kullandım. 3000 4000 devirde vites değiştirdim ben. 2000 devirlerde vites değiştirmek dizeller için iyi bir şey değil bildiğin kadarıyola |
|
![]() |
|
hasimayaz ![]() 3. Vites ![]() P.T. Demirbaş Kayıt Tarihi: 23 Nisan 2008 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2422 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı hasimayaz
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
aracı 2000 devirin altına düşürmeyin. özellikle önünüz rampaysa 2100 - 2200 altına inmeyin. 2500 - 3000 arası vites için uygun ama önünüz rampaysa biraz daha deviri yüksek tutup değiştirin vitesi..
Araç birkes 2000 altına düşmeye görsün. rampada vitesiniz küçüldükçe küçülür.
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
benım 307 de 1.4 dızel araçtan soğumuştum kanı arabası gıbıydı rampadan çıkarken zırt
pırt vites düşürmekten imanım gevremişti mehmet gazihana chip yazılımı
yaptırdım şimdi araç gayet performanslı oldu
|
|
![]() |
|
Özgür ![]() 3. Vites ![]() ![]() 07 - Şubat - 1982 Kayıt Tarihi: 15 Ağustos 2009 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1664 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
CHİP DEN MEMNUNMUSUNUZ?YAKITDA AZALMA OLDU MU?
BU ARADA BEN GENELDE 2500 DE DEĞİŞTİRİRİM VİTESİ ![]() 30 TL İLE 200 KM Yİ ÇOK RAHAT GECİYORUM.. |
|
206 feline 1.4 hdi 2006
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
chip yapıldığı zaman egr valfınide iptal ediyolar, çok memnum kaldım aracı sıkıştırmassanız normal yakıyo, sıkıstırdığınızda sanırım %20 gibi fazla yakıyo araç
|
|
![]() |
|
berko ![]() 2. Vites ![]() ![]() 02 - Temmuz - 1988 Kayıt Tarihi: 27 Mart 2009 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 303 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
normal zamanda 2000-3000 devir arası tutuyorum deviri. ama bazen de 3000 4500 arası :D
|
|
![]() |
|
hasanhas ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 14 Ocak 2010 Konum: Muğla Durum: Aktif Değil Mesajlar: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
teşekkürler cevaplarınız için,
peki 1. viteste uzun süre kullanım zararlı mıdır? |
|
![]() |
|
cerci07 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 28 Eylül 2008 Konum: FR Durum: Aktif Değil Mesajlar: 958 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
normalde dizeli devirli kullanmak gerekir
ama ben hizlanmalarda 2500-3000-4000 gibi yukseltiyorum ama sehir ici duz yol hafif inis haliyle hiz siniri var basamiyom 3. vitesle 2500 devirle bagirta bagirta gidecegime 4 le sakin sakin gidiyorum 2000 devirin altina dusuyor ama motoru zorlamamis oluyorum |
|
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
cerci07 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 28 Eylül 2008 Konum: FR Durum: Aktif Değil Mesajlar: 958 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
yuksek devirde uzun sure kullanirsan zarari olur sehir ici trafik sikisik olurda durkalk yapiyoruz oda mecbiriyetten |
|
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
30 tl 200 km cok ıyı aracın motoru nedır 1.4 75 hp ? |
|
![]() |
|
pusat81 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 10 Ocak 2010 Konum: EDİRNE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 116 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
mirak sen 2 sene 3000 4000 devirde kullanmışsın ben alalı 9 ay oldu hala demekki aynı bende aynı kullanıyorum 3000 4000 arası daha bi zevkli oluyor....
|
|
Gergin ip çabuk kopar....SERKAN
|
|
![]() |
|
selcuk-307 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 09 Ocak 2010 Konum: İSTANBUL Durum: Aktif Değil Mesajlar: 70 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı selcuk-307
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
arkadaşlar benim bildiiğim kadarıyla peugeot"nun hangi modeli olursa devirli kullanmak gerektiğini biliyorum. benim ustam dizeli 3000-3500 devir arası kullanmakta fayda olduğunu ve yokuşta 3500 devirin altında vites değiştirilmesinin doğru olmadığını hatta aracın hararet yapmasının kaçınılmaz olduğunu söyledi. araç o zaman biraz fazla yakar ama hararet yapmasından iyidir. otomatik arabalar 3000-3500 devir arası vites değiştirir ve 2000 devrin altına düştüğü zaman hemen vites küçültür ve bu yüzden çok yakar ve hararet yapmaz. ama bana göre araç yokuş çıkarken yaksın hararet yapmasın. sanki her yol yokuşmu. her yokuşun bir inişi var. yokuşta harcadığını inişte kazanırsın ama yokuşta kazandığının kat kat fazlasını hararet yapınca ustaya verirsin. birde arkadaşlar peugeot"lar biraz bağırmayı ve yakmayı seven bir araç eğer biz bu arabaya zevkle ve sevgiyle biniyorsak gezerken ve karşısına geçip işte benim arabamm diyorsak hakkını vermek gerek diye düşünüyorum. araba ekonomi değil tarzdır zevktir hayattır bence. ekonomi olarak düşünen arkadaşlara ben "gidin hundai accent, renault clio, şahin, doğan alın takın lpg yi binin diyorum. hem 30 litre lpg ile 300-400 KM yol gidin diyorum. bilmiyorum bu sitedeki arkadaşlar bu yorumuma ne derler. Ha yanlış anlaşılmasın bu benim şahsi düşüncemdir kimseye laf atmıyorum ve kimseyi kızdırmak istemiyorum. hepimiz arkadaşız dostuz.![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Düzenleyen selcuk-307 - 15 Ocak 2010 Saat 00:20 |
|
![]() |
|
Onur ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2009 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1305 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA
|
|
![]() |
|
Aytaç ![]() 2. Vites ![]() ![]() GTI Kayıt Tarihi: 29 Temmuz 2009 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 444 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Devirli Kullan Kardesim Tadını Cıkar.Saygılar..!
|
|
![]() |
|
tugrabozan ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 04 Eylül 2009 Konum: Antalya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 83 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı tugrabozan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Bence devir sayısı okadarda önemli değil.Mesela 4.viteste 2000 devirle giderken ayağı gazdan çekmeden debriyaja bastığımızda maksimum 500 devir daha artıyosa yani arabaya yüklenmiyorsak sıkıntı olmaz diye biliyorum.En azından ben öyle kullnıyorum yakıt yönünden gayet ekonomik oluyor.Bu benim görüşüm tabiki
|
|
![]() |
|
selcuk-307 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 09 Ocak 2010 Konum: İSTANBUL Durum: Aktif Değil Mesajlar: 70 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı selcuk-307
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
ya onur benim arabam 307 XT otomatik benim arabam normalde 3000-3500 devir arsında vites değiştiriyor ama sen "otomatik araçlar normal kullanımda 2250 devirde vites yükseltir " demişsin acaba senin araban hangi model. vites aralıkları mı farklıki. yoksa benim şanzımanda mı bir sıkıntı var. Düzenleyen selcuk-307 - 15 Ocak 2010 Saat 00:31 |
|
![]() |
|
Onur ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2009 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1305 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA
|
|
![]() |
|
selenge ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 12 Ocak 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 58 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
benimkisi 2000 motor 406, imanım gevriyor benzin yetiştirene kadar..2 viteste şehir içinde 3500 devirde seyir ederken bi boşluk bulduğumda gazı sonuna dek basıyosunn offfff..çok zevkli bu arabalar ya,,clio yorumuna bayıldım,,bide cliomuz var dizel,(1.5) ona bindiğimde attan inip eşşeğe binmiş gibi oluyorum kusura bakmayın:))
|
|
![]() |
|
Onur ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2009 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1305 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
1-2 arası 2250 3-4 3500 e çıkıyo ama onu söylemedim özür
|
|
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |