Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

dizel 206'yı devirli kullanmak?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=7533
Tarih: 20 Ekim 2025 Saat 17:08
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: dizel 206'yı devirli kullanmak?
Mesajı Yazan: hasanhas
Konu: dizel 206'yı devirli kullanmak?
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2010 Saat 21:37
aracım 206 hdi 1.4. biraz acemi olduğumdan ve ilk aracım olduğu için yanlış sürüş alışkanlığı geliştirmemek için soruyorum. Kafamı karıştıran şu ki; iki farklı açıdan anladığım kadarıyla,
1-her araç maksimum tork değeri üzerinde yüksek devirde kullanılılırsa yakıt tüketimi artar-motor ömrü azalır. (Bu durumda 206 dizel en yüksek torku 1750 devirde veriyo, o halde araç 2000 devir gibi bir viteste sabitlenmeli mi?)
2- dizel motorlar düşük devirlere karşı benzinlilerden daha hassastır. Bu nedenle 2500-3000 arası devirlerde araç kullanılmalıdır.(mı acaba?)
Hangisi daha uygun?

bir de şu kafama takılıyor. 1. vites sadece kalkış içindir. ilk hızlanmada 2ye takılmalıdır diye bir husus var ama bulunduğum yerde şehir içinde ortalam 30km/s hızla seyretmem gerekiyo, bu durumda da ya 1. viteste yüksek devirde (2500 gibi) mi kullanılmalı yoksa motor biraz boğulsada 2. viteste 1300-1400 gibi bir devir mi tutturulmalı?




Cevaplar:
Mesajı Yazan: MirakGTI
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2010 Saat 21:40

2 sene 206 hdi kullandım. 3000 4000 devirde vites değiştirdim ben.

2000 devirlerde vites değiştirmek dizeller için iyi bir şey değil bildiğin kadarıyola

-------------
www.PeugeotTurkiye.Com
"Tuning Sitesi Değil Marka Sitesidir"
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=8290 - Forum kurallarını okumak için tıklayınız!


Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2010 Saat 22:20
aracı 2000 devirin altına düşürmeyin. özellikle önünüz rampaysa 2100 - 2200 altına inmeyin. 2500 - 3000 arası vites için uygun ama önünüz rampaysa biraz daha deviri yüksek tutup değiştirin vitesi..
 
Araç birkes 2000 altına düşmeye görsün. rampada vitesiniz küçüldükçe küçülür.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2010 Saat 22:38
benım 307 de 1.4 dızel araçtan soğumuştum kanı arabası gıbıydı rampadan çıkarken zırt pırt vites düşürmekten imanım gevremişti mehmet gazihana chip yazılımı yaptırdım şimdi araç gayet performanslı oldu


Mesajı Yazan: Özgür
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2010 Saat 22:40
CHİP DEN MEMNUNMUSUNUZ?YAKITDA AZALMA OLDU MU?

BU ARADA BEN GENELDE 2500 DE DEĞİŞTİRİRİM VİTESİGülme NORMALİDE BU ZATEN..

30 TL İLE 200 KM Yİ ÇOK RAHAT GECİYORUM..


-------------
206 feline 1.4 hdi 2006


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2010 Saat 22:45
chip yapıldığı zaman egr valfınide iptal ediyolar, çok memnum kaldım aracı sıkıştırmassanız normal yakıyo, sıkıstırdığınızda sanırım %20 gibi fazla yakıyo araç


Mesajı Yazan: berko
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2010 Saat 22:47
normal zamanda 2000-3000 devir arası tutuyorum deviri. ama bazen de 3000 4500 arası :D


Mesajı Yazan: hasanhas
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2010 Saat 22:58
teşekkürler cevaplarınız için,
peki 1. viteste uzun süre kullanım zararlı mıdır?



Mesajı Yazan: cerci07
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2010 Saat 22:59
normalde dizeli devirli kullanmak gerekir
ama ben hizlanmalarda 2500-3000-4000 gibi yukseltiyorum ama sehir ici duz yol hafif inis haliyle hiz siniri var basamiyom 3. vitesle 2500 devirle bagirta bagirta gidecegime 4 le sakin sakin gidiyorum 2000 devirin altina dusuyor ama motoru zorlamamis oluyorum


-------------


Mesajı Yazan: cerci07
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2010 Saat 23:03
Orjinalini yazan: hasanhas hasanhas Yazdı:

teşekkürler cevaplarınız için,
peki 1. viteste uzun süre kullanım zararlı mıdır?


yuksek devirde uzun sure kullanirsan zarari olur
sehir ici trafik sikisik olurda durkalk yapiyoruz oda mecbiriyetten


-------------


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2010 Saat 23:15
Orjinalini yazan: uruk33 uruk33 Yazdı:

CHİP DEN MEMNUNMUSUNUZ?YAKITDA AZALMA OLDU MU?

BU ARADA BEN GENELDE 2500 DE DEĞİŞTİRİRİM VİTESİGülme NORMALİDE BU ZATEN..

30 TL İLE 200 KM Yİ ÇOK RAHAT GECİYORUM..


30 tl 200 km cok ıyı aracın motoru nedır 1.4 75 hp ?


Mesajı Yazan: pusat81
Mesaj Tarihi: 14 Ocak 2010 Saat 23:34
mirak sen 2 sene 3000 4000  devirde kullanmışsın ben alalı 9 ay oldu hala demekki aynı bende aynı kullanıyorum 3000 4000 arası daha bi zevkli oluyor....

-------------
Gergin ip çabuk kopar....SERKAN


Mesajı Yazan: selcuk-307
Mesaj Tarihi: 15 Ocak 2010 Saat 00:00

arkadaşlar benim bildiiğim kadarıyla peugeot"nun hangi modeli olursa devirli kullanmak gerektiğini biliyorum. benim ustam dizeli 3000-3500 devir arası kullanmakta fayda olduğunu ve yokuşta 3500 devirin altında vites değiştirilmesinin doğru olmadığını hatta aracın hararet yapmasının kaçınılmaz olduğunu söyledi. araç o zaman biraz fazla yakar ama hararet yapmasından iyidir. otomatik arabalar 3000-3500 devir arası vites değiştirir ve 2000 devrin altına düştüğü zaman hemen vites küçültür ve bu yüzden çok yakar ve hararet yapmaz. ama bana göre araç yokuş çıkarken yaksın hararet yapmasın. sanki her yol yokuşmu. her yokuşun bir inişi var. yokuşta harcadığını inişte kazanırsın ama yokuşta kazandığının kat kat fazlasını hararet yapınca ustaya verirsin.

birde arkadaşlar peugeot"lar biraz bağırmayı ve yakmayı seven bir araç eğer biz bu arabaya zevkle ve sevgiyle biniyorsak gezerken ve karşısına geçip işte benim arabamm diyorsak hakkını vermek gerek diye düşünüyorum.
 araba ekonomi değil tarzdır zevktir hayattır bence.
 ekonomi olarak düşünen arkadaşlara ben "gidin hundai accent, renault clio, şahin, doğan alın takın lpg yi binin diyorum. hem 30 litre lpg ile 300-400 KM yol gidin diyorum.
bilmiyorum bu sitedeki arkadaşlar bu yorumuma ne derler.
Ha yanlış anlaşılmasın bu benim şahsi düşüncemdir kimseye laf atmıyorum ve kimseyi kızdırmak istemiyorum. hepimiz arkadaşız dostuz.
AlkışAlkışAlkış       SırıtmaSırıtmaSırıtma       EmbarrassedEmbarrassedEmbarrassed


Mesajı Yazan: Onur
Mesaj Tarihi: 15 Ocak 2010 Saat 00:08
Orjinalini yazan: selcuk-307 selcuk-307 Yazdı:

arkadaşlar benim bildiiğim kadarıyla peugeot"nun hangi modeli olursa devirli kullanmak gerektiğini biliyorum. benim ustam dizeli 3000-3500 devir arası kullanmakta fayda olduğunu ve yokuşta 3500 devirin altında vites değiştirilmesinin doğru olmadığını hatta aracın hararet yapmasının kaçınılmaz olduğunu söyledi. araç o zaman biraz fazla yakar ama hararet yapmasından iyidir. otomatik arabalar 3000-3500 devir arası vites değiştirir ve 2000 devrin altına düştüğü zaman hemen vites küçültür ve bu yüzden çok yakar.

tüm dediklerinize katılıyorum gayet yararlı bilgiler bi şey ekleyim otomatik araçlar normal kullanımda 2250 devirde vites yükseltir ekonomi olsun diye 1750 devirin altında düştügünde vites küçültür bu yüzdende çok yakar örnek ben Sırıtma

-------------
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA


Mesajı Yazan: Aytaç
Mesaj Tarihi: 15 Ocak 2010 Saat 00:29
Devirli Kullan Kardesim Tadını Cıkar.Saygılar..!


Mesajı Yazan: tugrabozan
Mesaj Tarihi: 15 Ocak 2010 Saat 00:30
Bence devir sayısı okadarda önemli değil.Mesela 4.viteste 2000 devirle giderken ayağı gazdan çekmeden debriyaja bastığımızda maksimum 500 devir daha artıyosa yani arabaya yüklenmiyorsak sıkıntı olmaz diye biliyorum.En azından ben öyle kullnıyorum yakıt yönünden gayet ekonomik oluyor.Bu benim görüşüm tabiki


Mesajı Yazan: selcuk-307
Mesaj Tarihi: 15 Ocak 2010 Saat 00:30

ya onur benim arabam 307 XT otomatik benim arabam normalde 3000-3500 devir arsında vites değiştiriyor ama sen "otomatik araçlar normal kullanımda 2250 devirde vites yükseltir " demişsin acaba senin araban hangi model. vites aralıkları mı farklıki.  yoksa benim şanzımanda mı bir sıkıntı var.



Mesajı Yazan: Onur
Mesaj Tarihi: 15 Ocak 2010 Saat 00:33
Orjinalini yazan: selcuk-307 selcuk-307 Yazdı:

ya onur benim arabam 307 XT otomatik benim arabam normalde 3000-3500 devir arsında vites değiştiriyor ama sen "otomatik araçlar normal kullanımda 2250 devirde vites yükseltir " demişsin acaba senin araban hangi model. vites aralıkları mı farklıki.  yoksa benim şanzımanda mı bir sıkıntı var.

benimki 206 abi otomatik seninki tiptronicse ondan olabilir bizimkiler biraz eski kalıyo onun yanında hatta ben 206 kullanma klavuzundada okumuştum 2250 diye fark edebilir modele göre

-------------
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA


Mesajı Yazan: selenge
Mesaj Tarihi: 15 Ocak 2010 Saat 00:36
benimkisi 2000 motor 406, imanım gevriyor benzin yetiştirene kadar..2 viteste şehir içinde 3500 devirde seyir ederken bi boşluk bulduğumda gazı sonuna dek basıyosunn offfff..çok zevkli bu arabalar ya,,clio yorumuna bayıldım,,bide cliomuz var dizel,(1.5) ona bindiğimde attan inip eşşeğe binmiş gibi oluyorum kusura bakmayın:))


Mesajı Yazan: Onur
Mesaj Tarihi: 15 Ocak 2010 Saat 00:37
1-2 arası 2250 3-4 3500 e çıkıyo  ama onu söylemedim özür

-------------
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA


Mesajı Yazan: deniz_206
Mesaj Tarihi: 15 Ocak 2010 Saat 02:29
ya benzinli arabanın gözünü seviyim ben.

-------------
206 PANAROMIC 1.4 benzinli   34 BR 4985

0535 648 84 68


Mesajı Yazan: selcuk-307
Mesaj Tarihi: 15 Ocak 2010 Saat 07:36
Orjinalini yazan: selenge selenge Yazdı:

benimkisi 2000 motor 406, imanım gevriyor benzin yetiştirene kadar..2 viteste şehir içinde 3500 devirde seyir ederken bi boşluk bulduğumda gazı sonuna dek basıyosunn offfff..çok zevkli bu arabalar ya,,clio yorumuna bayıldım,,bide cliomuz var dizel,(1.5) ona bindiğimde attan inip eşşeğe binmiş gibi oluyorum kusura bakmayın:))
ya hiç sorma roketleyince vites değişiminin 6000 devir olduğunu görüyorsun ya bambaşka bir zevk namussuz benim 307 (110beygir) 2. vitesin sonu 120KM/h ona bayılıyorum arabamda LPG var ama aldığımda öyleydi eşim söktürmeme karşı çıkıyor olsun o yanımda yokken alıyorum benzine tutana aşk olsun e-5 felaket önümden kaçan kaçana zırt hemen şikayet polis çeviriyor. ama araba orjinal.
EmbarrassedEmbarrassedStarStar


Mesajı Yazan: Özgür
Mesaj Tarihi: 15 Ocak 2010 Saat 13:34
Orjinalini yazan: EmRaH EmRaH Yazdı:

Orjinalini yazan: uruk33 uruk33 Yazdı:

CHİP DEN MEMNUNMUSUNUZ?YAKITDA AZALMA OLDU MU?

BU ARADA BEN GENELDE 2500 DE DEĞİŞTİRİRİM VİTESİGülme NORMALİDE BU ZATEN..

30 TL İLE 200 KM Yİ ÇOK RAHAT GECİYORUM..


30 tl 200 km cok ıyı aracın motoru nedır 1.4 75 hp ?

1.4 HDİ..70 BG.Gülme



-------------
206 feline 1.4 hdi 2006


Mesajı Yazan: turkuaz20
Mesaj Tarihi: 17 Ocak 2010 Saat 09:14
ARKADAŞLAR MERHABA. BEN 206 SW İSTEMİŞTİM VE EN SONUNDA 2006 1,4 HDİ BULDUM. İLK DEFA DİZEL BİNEK ARAÇ KULLANICAM. YORUMLARI OKUDUKÇA KAFAM KARIŞTI VİTES DEĞİŞTİRME DEVRİ VE SÜRÜŞ KALİTESİ AZ YAKIT TÜKETİMİ OLARAK TOPARLAYICI BİR BİLGİ YAZARSANIZ MEMNUN OLURUM. ARACIN TURBOSU YENİ DEĞİŞMİŞ. MOTOR İYİ DURUMDA KISA VE AÇIKLAYICI BİLGİLER İSTİYORUM ARKADAŞLAR, ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER Gülme

-------------
turkuaz 206SW 1.4HDİ


Mesajı Yazan: elenor
Mesaj Tarihi: 17 Ocak 2010 Saat 11:03
Orjinalini yazan: turkuaz20 turkuaz20 Yazdı:

ARKADAŞLAR MERHABA. BEN 206 SW İSTEMİŞTİM VE EN SONUNDA 2006 1,4 HDİ BULDUM. İLK DEFA DİZEL BİNEK ARAÇ KULLANICAM. YORUMLARI OKUDUKÇA KAFAM KARIŞTI VİTES DEĞİŞTİRME DEVRİ VE SÜRÜŞ KALİTESİ AZ YAKIT TÜKETİMİ OLARAK TOPARLAYICI BİR BİLGİ YAZARSANIZ MEMNUN OLURUM. ARACIN TURBOSU YENİ DEĞİŞMİŞ. MOTOR İYİ DURUMDA KISA VE AÇIKLAYICI BİLGİLER İSTİYORUM ARKADAŞLAR, ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER Gülme
ben 2 yıldır kullanıyorum 2004 206 hdi genelde otoyol dışında 2000-2500 deviri geçirmem kullanırken

-------------
206 HDİ 1,4


Mesajı Yazan: Özgür
Mesaj Tarihi: 17 Ocak 2010 Saat 18:59
elenor a katılıyorum..150 km ortalamam 5.1 lt..ortalama hız 50 küsür..

bu arada aracın turbosu neden değişmiş acaba??


-------------
206 feline 1.4 hdi 2006


Mesajı Yazan: cerci07
Mesaj Tarihi: 17 Ocak 2010 Saat 20:53
Orjinalini yazan: turkuaz20 turkuaz20 Yazdı:

ARKADAŞLAR MERHABA. BEN 206 SW İSTEMİŞTİM VE EN SONUNDA 2006 1,4 HDİ BULDUM. İLK DEFA DİZEL BİNEK ARAÇ KULLANICAM. YORUMLARI OKUDUKÇA KAFAM KARIŞTI VİTES DEĞİŞTİRME DEVRİ VE SÜRÜŞ KALİTESİ AZ YAKIT TÜKETİMİ OLARAK TOPARLAYICI BİR BİLGİ YAZARSANIZ MEMNUN OLURUM. ARACIN TURBOSU YENİ DEĞİŞMİŞ. MOTOR İYİ DURUMDA KISA VE AÇIKLAYICI BİLGİLER İSTİYORUM ARKADAŞLAR, ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER Gülme

arac az yaksin istiyorsan ortalama 2000-2500 devir arasi vites degistirmek gerektiginini soyluyor surus ogretmenleri benzin dizel farketmez diyorlar


-------------


Mesajı Yazan: Can Düzyatan
Mesaj Tarihi: 17 Ocak 2010 Saat 21:36
Orjinalini yazan: cerci07 cerci07 Yazdı:


arac az yaksin istiyorsan ortalama 2000-2500 devir arasi vites degistirmek gerektiginini soyluyor surus ogretmenleri benzin dizel farketmez diyorlar


Sürüş öğretmenlerine bir sorar mısın lütfen " her vites değiştirişimizde devire mi bakmalıyız " diyeGülme

En iyi devir saati ve en iyi uygun vites seçeneği kulaktırGöz Kırpma

Motorun sesiyle kulağımız bir bütün olmalıdır.Motor bize söyler ne zaman acıktığını ne zaman doyduğunu..Dinlemek çok önemlidir.Kontağı açtıktan sonra kapatana kadar kulağımızı vermeliyiz ki ne motor ne de cebimiz üzülmesinGülme




-------------
Can Düzyatan

1972

B rh +

İzmir


Mesajı Yazan: turkuaz20
Mesaj Tarihi: 17 Ocak 2010 Saat 23:04
aracı almadan önce peugeot dan çok iyi anlayan abi kardeş zamanında servislerde çalışmışlar şu anda kendi işini yapan iki ustaya gösterdim turbonun yeni değiştiğini fakat neden değiştiğini bende sormadım ama motorun genel olarak çok iyi olduğunu km si 2006 model 140 bin civarındaydı araçta boya dahi yok onuda baktırdım ve zamanında peugeot servislerinde düzenli bakımlarıda kayıtlı hepsini inceledik turbonun değişme sebebini sormadım neden değişmiş olabilir bir fikri olan lütfen...! ama araç motor olarak şu anda çok iyi durumda!!!

-------------
turkuaz 206SW 1.4HDİ


Mesajı Yazan: turkuaz20
Mesaj Tarihi: 17 Ocak 2010 Saat 23:06
bencede haklısınız en iyi olanı motor sesine alışıp ve dinleyerek her defasında devir saatine bakarak değilde dinleyerek vites değiştirmek ama insanın gözü yinede kayıyo devir saatine Gülme

-------------
turkuaz 206SW 1.4HDİ


Mesajı Yazan: HRMNKY
Mesaj Tarihi: 17 Ocak 2010 Saat 23:47
6 senedir dizel araç kullanan biri olarak vites değiştirme aralığını en iyi bilenlerden biriyim.

Dizel araba yüksek devire gelmez bunu sakın unutmayın.Bunu diyen ustalarınıza da bir kez daha gitmeyi tekrardan gözden geçirmenizi tavsiye ederim.

Arkadaşın dediği aslında doğru en iyi vites değiştirme aralığını kulak anlar bu bir gerçek.Ama ilk kez dizel kullanan araçlar için en iyi vitesi 2250-2750 devir aralığında değiştirmeniz uygundur.Atacağınız üst viteste aracınızın 1750-2000 devir aralığında olması yüksek tork-düşük yakıt tüketimi açısından oldukça iyidir.Ancak haftada veya iki haftada bir kez 1.veya 2.viteste farketmez motorunuzun devrini bir kaç kez en son seviyeye kadar getirin.Bu motorun kurum atması açısından oldukça önemlidir.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 18 Ocak 2010 Saat 09:59
merhaba arkadaşlar bende aranıza 308 hdi 110 la yeni katılıyorum.Bence torkla ilgili dizel araçların düşük devirde torklarını sağlaması nedeniyle yüksek devir çevirmek hem cebe hem motora yazık 1.500 devir dk dan itibaren tork u alıyoruz zaten 1.750-2.000 arası yeterli.Ama arkadaşın bahsettiği gibi arada bir devirli kullanıp kurumları atmak lazım.


Mesajı Yazan: cerci07
Mesaj Tarihi: 18 Ocak 2010 Saat 22:57
Orjinalini yazan: Can Düzyatan Can Düzyatan Yazdı:

Orjinalini yazan: cerci07 cerci07 Yazdı:


arac az yaksin istiyorsan ortalama 2000-2500 devir arasi vites degistirmek gerektiginini soyluyor surus ogretmenleri benzin dizel farketmez diyorlar


Sürüş öğretmenlerine bir sorar mısın lütfen " her vites değiştirişimizde devire mi bakmalıyız " diyeGülme

En iyi devir saati ve en iyi uygun vites seçeneği kulaktırGöz Kırpma

Motorun sesiyle kulağımız bir bütün olmalıdır.Motor bize söyler ne zaman acıktığını ne zaman doyduğunu..Dinlemek çok önemlidir.Kontağı açtıktan sonra kapatana kadar kulağımızı vermeliyiz ki ne motor ne de cebimiz üzülmesinGülme



hocam haklisinda ben arabaya binince ilk isim teybi acmak oluyor ondan sonrasida malum Starcep telefonun titresimde calsa dahi farkina varmiyorum anlarsin iste gencligin getirdigi bidurumEmbarrassed





-------------


Mesajı Yazan: acad
Mesaj Tarihi: 19 Ocak 2010 Saat 00:28
Arkadaşlar vites değiştirmek için en iyi devir insanın kulak alışkınlığıdır buda zamanla tecrübeyle olur, eğer öyle bir alışkanlığınız yoksa en ideal değiştirme  2000-2500 devir arasındadır.


Mesajı Yazan: deniz_206
Mesaj Tarihi: 19 Ocak 2010 Saat 02:18
fazla yüksek devirde vites değişimi yakıt sarfiyatını artırır bunuda unutmayalım.

-------------
206 PANAROMIC 1.4 benzinli   34 BR 4985

0535 648 84 68


Mesajı Yazan: selenge
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2010 Saat 00:22
Orjinalini yazan: selcuk-307 selcuk-307 Yazdı:

Orjinalini yazan: selenge selenge Yazdı:

benimkisi 2000 motor 406, imanım gevriyor benzin yetiştirene kadar..2 viteste şehir içinde 3500 devirde seyir ederken bi boşluk bulduğumda gazı sonuna dek basıyosunn offfff..çok zevkli bu arabalar ya,,clio yorumuna bayıldım,,bide cliomuz var dizel,(1.5) ona bindiğimde attan inip eşşeğe binmiş gibi oluyorum kusura bakmayın:))
ya hiç sorma roketleyince vites değişiminin 6000 devir olduğunu görüyorsun ya bambaşka bir zevk namussuz benim 307 (110beygir) 2. vitesin sonu 120KM/h ona bayılıyorum arabamda LPG var ama aldığımda öyleydi eşim söktürmeme karşı çıkıyor olsun o yanımda yokken alıyorum benzine tutana aşk olsun e-5 felaket önümden kaçan kaçana zırt hemen şikayet polis çeviriyor. ama araba orjinal.
EmbarrassedEmbarrassedStarStar
Geçenlerde abinin biriyle bi yarışa tutuştum,,arabamda chip var intercoler var bilmem ne var saydı,272 beygirmiş araba:),opel astre GTC ile 500 metre kalkış yaptık,en az 200 fark atarım diyince girdik öyle..bizim yaşlı kurta (406) 2. viteste devir kesiciyi göstertmeden vites atsaydık nerdeyse geçiyorduk,araba 2.viteste 120 yi geçiyordu ya şaşırdım,ilk defa devirkesicinin ne işe yaradığını gördüm,ama 60-70 metre fark yedik,sonrasında arayı çok açtı ama orasıda normal boru değil 272 beygir araba,ezdirmedi kendini ama arabam..vitesi 6000 binde değiştirecen abi,bindiğinden bişey anlayacan hiç değilse.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net