|
Geri Basınç Nedir ? |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 04 Haziran 2008 Saat 01:34 |
Geri Basınç Nedir? Motorun yanma odasındaki patlamalar ile sadece pistonları aşağıya doğru hareket etmeye yarayan enerji açığa çıkmaz. Aynı zamanda ses ve ısı enerjileri de oluşur. Ses enerjisi yanma odasından çıkıp headera girer ve 400-500 metre/saniye hızla son susturucuya doğru ilerler. Bu sırada yanmış gazlar 70-100 metre/saniye hızla header'a girerler ve son susturucuya doğru hareket ederler. Ses enerjisi egzoz gazlarından 5 kat daha hızlı hareket eder. Ses enerjisi düşük basınçlı bir ortama girerse geriye döner ve gazlar ile karşılaşır. Ses enerjisi gazları tekrar geriye, yanma odasına doğru iter. Bu arada türbulanstan dolayı enerji kaybı olur. Geri dönen egzoz gazları ne yapar? Eğer gazlar döndüğünde egzoz sübabı açık ise yanma odası tekrar bir miktar egzoz gazı ile dolar. Bu yanma odasına daha az miktarda temiz hava ve benzin karışımı girmesine yol açar. Sonuç olarak daha az hava/benzin karışımı daha az performans demektir. Eğer gazlar ses enerjisi ile birlikte döndüklerinde egzoz sübabı kapalı ise tekrar son susturucuya doğru dönerler. Spor son susturucular, katalizörler ve headerlar sistemdeki geri basıncı azaltmaya yöneliktir...
|
|
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
gerı basınc olmak zorundadır bunun nedenı ayagınızı gazdan cekınce egsoz gazı motora gerı doner bu sayede guzel bır ses cıkar egsozdan...
|
|
fyco
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Mayıs 2008 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Turbolu motorlarda bu problem daha cok var galiba cunku motordan cikan hava bir de turbo tirbununu dondurmekle gorevli
|
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |