|   | 
 | 
| Kompresyon Testi Nasıl yapılır ? ( Resimli Anlatım | 
| Yanıt Yaz   | 
| Yazar | ||||||||||||||||||||||||
| elenor   1. Vites     Kayıt Tarihi: 26 Eylül 2008 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 323 |  Mesaj Seçenekleri  Teşekkür(0)  Alıntı  Cevapla  Konu: Kompresyon Testi Nasıl yapılır ? ( Resimli Anlatım Gönderim Zamanı: 18 Kasım 2009 Saat 21:07 | |||||||||||||||||||||||
| Kullanılan alet : Kompresyon test cihazı ,  
  İlk olarak ateşleme kablolarımızı cıkartıyoruz, ve sigorta panelini açararak 15A sigortamızı cıkartıyoruz ( Bu sigorta enjektör sigortası ) Bunu cıkarttıgımızdan emin olmalıyız yoksa enjektörlerden benzin gelebilir. 
  
  Daha sonra bujilerimizi cıkartıyoruz. Burda kısa bir kontrol yapabiliriz, Bujilerimizi cıkrttıp inceledgmzde daha cok beyaza yakınsa fakir karışım , renk daha çok siyahsa zengin karısımda oldugunuzu anlamalısınız. 
  
  Kompresyon test aletini kullanmadan önce alet kontrol edilmeli zarar görmüş olmamalıdır.Testimizin saglıklı sonuc verebilmesi için bunlar önemlidir. Daha sonra ilk silindire aletimizi yerleştiriyoruz bujinin girdigi gibi normal bir şekilde yerleştiriyoruz.Suanda marşa basmaya hazır durumdayız. Bir kişi test aletini tutarken diger bir kişide gaz pedalına sonuna kadar basmalıdır. Pedal sonuna kadar basılı iken marşa basıyoruz. 
  
  Test cihazımızı okuyoruz, Eger cihazınızda bir karısıklık oldugunu düşünürseniz kompresyon test aletini sıfırlayarak işlemleri 4 silindir içinde teker teker dikkatli bir şekilde uygulayınız. Yukarda gördügümüz düşük kompresyonlu motor 175-185 psi arasında cıktı. Oldukca saglıklı. Şimdide 11.6 sıkıştırmalı motoru test edelim , 
  
  Yukarda anlattıgım prosedürleri yine aynı şekilde tekrarlıyoruz ve testimize başlıyoruz, İlk silindirimiz 250 psi çıktı ! 
  
  İkinci silindirimiz yine 250 psi , üçüncü silindirimiz 255 psi ! 
  Son olarak 4. silindirimiz 250 psi cıktı.Oldukca iyi bir sonuc.Testimizi tamamladıktan sonra sigortamızı buji kablolarımız , dikkatlice takmalıdır ayrıca bujilerde sorunlar gözüküyorsa değiştirilmelidir. Eger kompresyonunuz düşük veyahut silindirler arası +/- 20psi oynuyorsa motorunuzun pek iyi oldugu söylenemez. ALINTIDIR. | ||||||||||||||||||||||||
| 
     206 HDİ 1,4
 | ||||||||||||||||||||||||
|  | ||||||||||||||||||||||||
| Onur   1. Vites     Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2009 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1305 |  Mesaj Seçenekleri  Teşekkür(0)  Alıntı  Cevapla  Gönderim Zamanı: 18 Kasım 2009 Saat 21:34 | |||||||||||||||||||||||
| 
   güzel bi paylaşım
    | ||||||||||||||||||||||||
| 
     2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA
     | ||||||||||||||||||||||||
|  | ||||||||||||||||||||||||
| Onur   1. Vites     Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2009 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1305 |  Mesaj Seçenekleri  Teşekkür(0)  Alıntı  Cevapla  Gönderim Zamanı: 18 Kasım 2009 Saat 21:40 | |||||||||||||||||||||||
| 
   otomatik vitesli araçlarda nasıl yapılıyo peki? tam gazla çalışrılıyo ya motor?
    | ||||||||||||||||||||||||
| 
     2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA
     | ||||||||||||||||||||||||
|  | ||||||||||||||||||||||||
| tugrabozan   1. Vites     Kayıt Tarihi: 04 Eylül 2009 Konum: Antalya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 83 |  Mesaj Seçenekleri Yanıt Yaz Alıntı tugrabozan Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.  Teşekkür(0)  Alıntı  Cevapla  Gönderim Zamanı: 18 Kasım 2009 Saat 23:47 | |||||||||||||||||||||||
| 
   eskiden rampa aşşağı giderken vites küçültüp yığılma oluyomu diye bakardık şimdi böyle aletler her yerde iyimi kötümü bilmiyorum ama babadan kalma adetlere devvam bence
    | ||||||||||||||||||||||||
|  | ||||||||||||||||||||||||
| haruncoskun   3. Vites     Kayıt Tarihi: 13 Haziran 2008 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1504 |  Mesaj Seçenekleri Yanıt Yaz Alıntı haruncoskun Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.  Teşekkür(0)  Alıntı  Cevapla  Gönderim Zamanı: 19 Kasım 2009 Saat 11:55 | |||||||||||||||||||||||
| 
 +++++ | ||||||||||||||||||||||||
| 
     I Love my <font color=RED>H[/COLOR]onda    | ||||||||||||||||||||||||
|  | ||||||||||||||||||||||||
| Kifanhom   2. Vites     Kayıt Tarihi: 03 Ocak 2010 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 304 |  Mesaj Seçenekleri  Teşekkür(0)  Alıntı  Cevapla  Gönderim Zamanı: 13 Ocak 2010 Saat 23:14 | |||||||||||||||||||||||
| 
   güzel paylaşım  20k km de bir yaptırmak lazım | ||||||||||||||||||||||||
|  | ||||||||||||||||||||||||
| ErkanKurnaz   1. Vites     Kayıt Tarihi: 03 Temmuz 2009 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 453 |  Mesaj Seçenekleri Yanıt Yaz Alıntı ErkanKurnaz Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.  Teşekkür(0)  Alıntı  Cevapla  Gönderim Zamanı: 13 Ocak 2010 Saat 23:20 | |||||||||||||||||||||||
| 
   çok bilgilendirici olmuş, ellerine sağlık
    | ||||||||||||||||||||||||
| 
     Erkan KURNAZ 1982/ERZURUM 0 RH + NİLÜFER/BURSA | ||||||||||||||||||||||||
|  | ||||||||||||||||||||||||
| BurçUMUL   1. Vites     Kayıt Tarihi: 29 Haziran 2009 Konum: Tekirdağ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 295 |  Mesaj Seçenekleri  Teşekkür(0)  Alıntı  Cevapla  Gönderim Zamanı: 14 Ocak 2010 Saat 09:31 | |||||||||||||||||||||||
| 
   Güzel paylaşım teşekkür ederim . 2. el araba alırken bence yapılacilecek en hızlı ve tatminkar test bu gibi gözüküyor . Özellikle yüksek kompresyonlu arabalarda. 
    | ||||||||||||||||||||||||
| 
     Forever young by my gti
     | ||||||||||||||||||||||||
|  | ||||||||||||||||||||||||
| badcombatant   1. Vites     16 - Aralık - 1988 Kayıt Tarihi: 01 Şubat 2010 Konum: İST-Sultanbeyli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 341 |  Mesaj Seçenekleri Yanıt Yaz Alıntı badcombatant Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.  Teşekkür(0)  Alıntı  Cevapla  Gönderim Zamanı: 16 Temmuz 2010 Saat 02:36 | |||||||||||||||||||||||
| 
   Güzel paylaşım ilk defa uygulanmış halini gördüm
    | ||||||||||||||||||||||||
|  | ||||||||||||||||||||||||
| shamed   1. Vites     31 - Mart - 1988 Kayıt Tarihi: 06 Ocak 2010 Konum: EastanBuL Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1015 |  Mesaj Seçenekleri  Teşekkür(0)  Alıntı  Cevapla  Gönderim Zamanı: 16 Temmuz 2010 Saat 02:41 | |||||||||||||||||||||||
| 
   Güzel paylaşım
    | ||||||||||||||||||||||||
| Bakalım Kim Önce Dönücek | ||||||||||||||||||||||||
|  | ||||||||||||||||||||||||
| vbmaster   2. Vites     01 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 07 Şubat 2010 Konum: Konya/Selçuklu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 837 |  Mesaj Seçenekleri  Teşekkür(0)  Alıntı  Cevapla  Gönderim Zamanı: 16 Temmuz 2010 Saat 03:00 | |||||||||||||||||||||||
| 
   hakikaten ilk defa görüyorum uygulanışını :)
    | ||||||||||||||||||||||||
| 
     Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ... Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model 1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II) Otoban faresi :) ARh(+) | ||||||||||||||||||||||||
|  | ||||||||||||||||||||||||
| Yanıt Yaz   | |
| Forum Atla | Forum İzinleri   Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma | 
| Bizi Takip Edin    
 
 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||